Zapraszam Cię do kompletnego przewodnika po reklamie na Tiktoku. Pokażę Ci krok po kroku jak wystartować ze swoją pierwszą kampanią.
„Prowadzisz firmę i chcesz pozyskiwać klientów na Tiktoku? A może zależy Ci na zwiększeniu ilości obserwujących, którzy później zamienią się w płacących klientów? Pomagam takim firmom jak Twoja realizować cele biznesowe na Tiktoku dzięki płatnej reklamie. Wyślij do mnie maila na kontakt@tomaszguzik.pl lub po prostu zadzwoń na 602-727-263. Z przyjemnością Ci pomogę. „.
- Aby ustawić reklamę na Tiktoku potrzebujesz prowadzić działalność gospodarczą
- Aby wystartować z kampanią potrzebujesz założyć konto reklamowe i mieć budżet dzienny na poziomie 80 PLN
- Panel reklamowy tiktoka bardzo przypomina panel facebook ads
- Tiktok jest świetny dla firm działających na Polskę lub globalnie
- Tiktok jest warty zainteresowania ze względu na angażujące wideo, niską konkurencje, wysokie zasięgi organiczne
Aby podnieść swoje wyniki przeczytaj również jak ustawić reklamę na Youtube:
Czy warto reklamować się na Tiktoku?
Jeżeli udało Ci się dotrwać do tego momentu nie muszę Cię przekonywać jak ogromna moc drzemie w aplikacji. Aktualnie w tym social media jest mała ilość reklamodawców co pozwala Ci docierać do użytkowników taniej niż w innych mediach. Na platformie Tiktok możesz:
- Pozyskiwać leady ( zapytania od potencjalnych klientów)
- Generować sprzedaż w ecommerce
- Budować zasięgi rozpoznawalność marki, brandu.
- Aplikacja umożliwia przenoszenie widowni na inne media takie jak Youtube, czy Instagram
Jakie firmy powinny rozważyć obecność na tej platformie?
Przede wszystkim firmy, które są już obecne w innych kanałach i tworzą wideo do Internetu. W tego typu biznesach najprościej jest zduplikować swoje działania z youtube, instagram rolek i przenieść je na Tiktoka.
Apka świetnie sprawdzi się również w sklepach internetowych sprzedających różnego rodzaju gadżety, produkty personalizowane. Gorzej zaś będą mieć się na tiktoku biznesy lokalne.
Na czym polega unikalność TikToka?
- Potężne zasięgi organiczne nie spotykane gdzie indziej
- Jeżeli potrafisz tworzyć ciekawe, dynamiczne wideo masz prawie GWARANCJE, że Twoje filmy dotrą do setek tysięcy osób
- Krótki, ciekawy format łatwy do nagrania i zmontowania
- Świetne opcje pomagające twórcom w montażu wideo
- Możliwość przeniesienia ruchu na inne aplikacje
- Możliwość budowania bazy mailowej i sprzedaży
- Niska konkurencja
Jak założyć konto reklamowe na Tiktoku?
Aby założyć tiktok ads manager musimy udać się na komputer i wejść w ten link lub wpisać w wyszukiwarkę Google frazę „tiktok business”.
Kliknij w przycisk Start Now i utwórz swoje konto biznesowe. Tradycyjnie, aby puszczać reklamy powinniśmy mieć założoną firmę ponieważ w kolejnym kroku aplikacja zapyta nas o VAT UE i inne dane firmowe.
Podczas wypełniania nie zapomnij zaznaczyć checkboxa pod spodem ponieważ na ten moment trudno go zauważyć, a strona zwraca nieprawidłowy komunikat kiedy go nie zaznaczymy. Przez to męczyłem się kilka minut, aby przejść poprawnie weryfikacje.
„Prowadzisz firmę i chcesz pozyskiwać klientów na Tiktoku? A może zależy Ci na zwiększeniu ilości obserwujących, którzy później zamienią się w płacących klientów? Pomagam takim firmom jak Twoja realizować cele biznesowe na Tiktoku dzięki płatnej reklamie. Wyślij do mnie maila na kontakt@tomaszguzik.pl lub po prostu zadzwoń na 602-727-263. Z przyjemnością Ci pomogę. „.
Co to jest Piksel Tiktoka i jak go zainstalować?
Gdy tylko założysz konto udaj się do zakładki Assets, a następnie Events.
Naszym zadaniem jest wgrać kod na stronę www na którą będziemy kierować z naszych reklam.
Ten kod nazywany jest „Pikselem”. Swoje piksele mają też inne social media jak np. Facebooku, czy Linkedin.
Piksel Tiktoka jest nam potrzeby, aby mierzyć konwersje na stronie.
Teraz system zapyta nas, czy chcemy mierzyć zdarzenia z aplikacji mobilnej, czy ze strony internetowej. W większości przypadków wybieramy tutaj Web Events.
Naciśnij opcję Create Pixel i wygeneruj KOD do umieszczenia na stronę www.
Możesz wgrać kod ręcznie lub wybrać integracje do któregoś z popularnych systemów np. shopify.
Poprawność wdrożenia sprawdzimy za pomocą wtyczki do przeglądarki chrome – Tiktok pixel helper.
Jakie cele reklamowe mamy na Tiktoku?
Tutaj miło się zaskoczysz. system reklamowy Tiktoka oferuje podobny panel do Facebooka. Jeżeli kiedykolwiek ustawiałeś reklamy na FB to panel będzie dla Ciebie bardzo intuicyjny.
Lista celów reklamowych na Tiktoku:
1. Awareness
a) Reach – Zasięg, czyli dotarcie do możliwie jak największej puli użytkowników za niskie stawki
2. Consideration
a) Traffic – Ruch na stronę, czyli najwięcej kliknięć i przejść z reklamy na stronę www
b) App Instals – Instalacja aplikacji, cel który ma za zadanie uzyskać największą pulę pobrań aplikacji mobilnej
c) Video views – Cel skupiający się na maksymalnej ilości wyświetleń wideo
d) Lead generation – Cel znany z Facebooka, który służy do pozyskiwania kontaktów tzw. Lead Ads
3.Conversion
a) Conversions – Reklama na konwersje, którą wskażemy systemowi
„Prowadzisz firmę i chcesz pozyskiwać klientów na Tiktoku? A może zależy Ci na zwiększeniu ilości obserwujących, którzy później zamienią się w płacących klientów? Pomagam takim firmom jak Twoja realizować cele biznesowe na Tiktoku dzięki płatnej reklamie. Wyślij do mnie maila na kontakt@tomaszguzik.pl lub po prostu zadzwoń na 602-727-263. Z przyjemnością Ci pomogę. „.
Formaty reklam na tiktoku
- In Feed Ads – reklamy, które wyświetlają się w zakładce DLA CIEBIE. Reklama jest o tyle, że pozwala na dodanie przycisku Call to action – wezwanie do działania. Bardzo ważne w tym formacie jest szybkie zainteresowanie widza, tak aby nie przescrollował naszego wideo. Reklama In feed jest często używana i skuteczna, bo w prosty sposób możemy przenieść użytkownika na naszą stronę lądowania.
- Brand Takeover – Bardzo drogi format reklamy, który pozwala nam szybko zbudować rozpoznawalność marki
- Branded hashtag challenge – Cel również do budowania świadomości marki, który zachęca użytkowników do tworzenia treści z hashtagiem marki
- Branded Effects – dzięki tej formie reklamy możemy stworzyć swój niestandardowy filtr AR i naklejki
Reklama na Tiktoku Cena – ile kosztują reklamy na Tiktoku?
Obecnie reklama na Tiktok ma znacznie wyższy próg wejścia niż np. Facebook ads, czy Google ads. Mówi się o nałożonym limicie 50 euro na kampanie lub 20 euro na zestaw reklam. U mnie system poprosił o ustawienie minimum 80 PLN, gdzie w obecnej chwili euro kosztuje więcej w przeliczeniu na złotówki.
Limit 80 PLN odnosi się do budżetu dziennego wydawanego na reklamy. Może to być zbyt wysoki próg wejścia dla malutkich firm.
Podsumowanie
Tik tok to kolejny kanał marketingowy pozwalający promować nasz biznes i zwiększać jego widoczność. Dzięki Tiktok ads możemy dotrzeć do naszych klientów bez działań organicznych i bez promocji influencerów. Co nie znaczy, że nie możemy łączyć działań ads z wpływowymi twórcami.
Szczególnie dużą uwagę poświęciłbym reklamą in-feed. Są one najbardziej przystępne cenowo i dowożące dla naszego biznesu konwersje.
Jeżeli chcesz zlecić mojej firmie stworzenie kampanii reklamowej na Tiktoku kliknij poniższy przycisk, aby umówić się na bezpłatną rozmowę.
„Prowadzisz firmę i chcesz pozyskiwać klientów na Tiktoku? A może zależy Ci na zwiększeniu ilości obserwujących, którzy później zamienią się w płacących klientów? Pomagam takim firmom jak Twoja realizować cele biznesowe na Tiktoku dzięki płatnej reklamie. Wyślij do mnie maila na kontakt@tomaszguzik.pl lub po prostu zadzwoń na 602-727-263. Z przyjemnością Ci pomogę. „.
Przydatne artykuły, które pomogą Ci w reklamie na Tiktoku:
🔗 Jak zainstalować pixel Tiktoka >>>
🔗 Jak pozyskiwać klientów na Tiktoku >>>
🔗 Jak wybić się na Tiktoku >>>