Kiedy słyszymy termin „pixel” w marketingu najczęściej kojarzy nam się słynny piksel facebooka. Minęło kilka lat i mamy o wiele więcej systemów reklamowych, które możemy wykorzystywać skutecznie w naszych kampaniach.
Dziś pokażę Ci krok po kroku jak zainstalować piksel tiktoka na swojej stronie www.
„Prowadzisz firmę i chcesz pozyskiwać klientów na Tiktoku? A może zależy Ci na zwiększeniu ilości obserwujących, którzy później zamienią się w płacących klientów? Pomagam takim firmom jak Twoja realizować cele biznesowe na Tiktoku dzięki płatnej reklamie. Wyślij do mnie maila na kontakt@tomaszguzik.pl lub po prostu zadzwoń na 602-727-263. Z przyjemnością Ci pomogę. „.
Co to jest pixel Tiktoka?
Piksel Tiktoka to kod, który należy wgrać na swoją stronę Internetową, aby mieć możliwość mierzenia aktywności użytkowników i aby mieć możliwość puszczania reklam remarketingowych. Posiadając ten kod na stronie możemy ustawiać różne konwersje na których nam zależy i dzięki temu możemy optymalizować nasze reklamy Tiktok Ads właśnie pod te konwersje.
Reklama na tiktoku bez piksela jest mało efektywna i mniej rentowna.
Wgranie na stronę kodu Piksel Tiktoka to podstawa, którą należy wdrożyć przy pierwszym kontakcie z ekosystemem Tiktok Ads. Uwaga! Dane remarketingowe zaczną być zbierane od momentu wgrania kodu na stronę. Piksel Tiktoka nie działa wstecz więc jeśli dziś generujesz duży ruch na stronie, który chcesz wykorzystać to niestety nie będzie to możliwe. Dane zostaną zbierane dopiero od momentu instalacji piksela. Piksel nie działa wstecz.
Jak stworzyć Pixel Tiktoka?
Pierwszym krokiem, który musisz zrobić żeby zacząć się reklamować na Tiktoku to założenie konta reklamowego Tiktok ads manager. Wpisz w wyszukiwarkę Google „Tiktok business” i kliknij w pierwszy link organiczny.
Zarejestruj się podając wszystkie wymagane dane.
Po utworzeniu konta reklamowego udaj się do zakładki „Assets”, a następnie kliknij „Events” i WebEwents.
W tym momencie Twoim oczom ukaże się panel w którym możesz wybrać opcję Create Pixel.

Wybierz opcję Tiktok piksel.


Jak wdrożyć Pixel Tiktoka na stronie internetowej?
Kiedy dojdziemy do kroku, że naszym oczom ukaże się kod piksela kopiujemy ten kod do schowka, a następnie logujemy się na naszą stronę internetową w celu wklejenia kodu.
Kod należy wkleić w sekcji <head> naszej strony www.
Jeżeli nie jesteś osobą techniczną możesz ten kod wysłać swojemu programiście.
Tiktok udostępnia nam również integracje z popularnymi narzędziami.
Mamy też możliwość wgrania kodu za pomocą Google Tag Managera.
Tutaj znajdziesz instrukcję jak obsługiwać Google Tag Manager i wgrać kod piksela.
Jak zainstalować Pixel Tiktoka na stronie WordPress?
Większość stron internetowych jest postawiona na platformie wordpress. Teraz wytłumaczę Ci krok po kroku jak w standardowy sposób zainstalować kod piksela Tiktoka na WordPress CMS.
Proponuję skorzystać Ci z gotowej wtyczki do wgrywania kodów o nazwie Tracking Code Manager. Wejdź do bazy wtyczek wpisz Tracking Code Manager i zainstaluj wtyczkę.
Kiedy wtyczka zostanie zainstalowana Dodaj nowy kod i nadaj mu nazwę. Proponuję tutaj wpisać nazwę : Piksel Tiktoka, aby w przyszłości się nie pomylić gdy będziesz zarządzać większą ilością kodów np. kod piksel facebooka, google analytics itd. Darmowa wersja tracking code manager umożliwia Ci dodanie 6 kodów.
Wybierz opcję, aby kod znajdował się na wszystkich podstronach URL Twojego serwisu w sekcji <head>.
Jak zainstalować Pixel Tiktoka na Landingi.com?
Masz już skopiowany kod do schowka? Odpal stronę Landingi.com. Wybierz stronę lądowania na której chcesz umieścić kod i kliknij Dashboard. Przejdź do zakładki kody Javascript i dodaj nowy kod. Pamiętaj, aby wybrać tutaj aby kod był aktywny zarówno na stronie głównej landing page oraz na stronie podziękowania. Dzięki temu będziesz mieć możliwość optymalizowania konwersji na wyświetlenie strony podziękowania za zapis.

Co to jest TikTok Pixel Helper?
Pixel Helper to darmowe rozszerzenie do przeglądarki Google Chrome. Działa analogicznie jak pixel helper facebooka. Możemy dzięki tej wtyczce poruszając się po stronie internetowej sprawdzić, czy kod jest poprawnie wgrany, czy działa i czy działają skonfigurowane przez nas konwersje.
Konfiguracja piksela tiktoka jest bardzo podobna do tego co możemy zaobserwować w systemie facebook ads. Nawet jeśli dzisiaj nie planujesz reklamować się na tiktoku polecam już teraz dodać piksel na stronę, żeby zaczął gromadzić dane, które być może przydadzą Ci się w przyszłości.
Dlaczego warto reklamować się na tiktoku?
Gorąco zachęcam Cię do reklamowania się na tiktoku. Oferuje on wiele ciekawych form reklamy i pozwala promować swój biznes w niższych kosztach niż. np. na Facebooku. Mamy tu do dyspozycji kilka formatów jednak wszystkie one wiążą się z formą wideo. Platforma tiktok jest obecnie w ogromnym trendzie wzrostowym i daje również wysokie zasięgi organiczne. Tutaj głównie liczy się kreatywność i kompetencje dynamicznego montażu.
Tiktok umożliwia również dotarcie do młodszej publiki, której np. nie znajdziemy na facebooku.
„Prowadzisz firmę i chcesz pozyskiwać klientów na Tiktoku? A może zależy Ci na zwiększeniu ilości obserwujących, którzy później zamienią się w płacących klientów? Pomagam takim firmom jak Twoja realizować cele biznesowe na Tiktoku dzięki płatnej reklamie. Wyślij do mnie maila na kontakt@tomaszguzik.pl lub po prostu zadzwoń na 602-727-263. Z przyjemnością Ci pomogę. „.
Przydatne artykuły, które pomogą Ci w reklamie na Tiktoku:
🔗 Jak ustawić reklamę na Tiktoku >>>
🔗 Jak pozyskiwać klientów na Tiktoku >>>
🔗 Jak wybić się na Tiktoku >>>