Jak Pozyskiwać Klientów na Tiktoku?

Jak Pozyskiwać Klientów na Tiktoku?

15 października 2022

Tiktok to stosunkowo młode medium społecznościowe. Mało firm porusza się na nim w kontekście biznesowym. Wiele osób wstrzymuje się z działaniami reklamowymi na Tiktoku sądząc mylnie, że na Tiktoku są same dzieciaki i branża rozrywkowa. W tym artykule udowodnię Ci, że te osoby się mylą. Sam w obrębie agencji opracowałem skuteczny model pozyskiwania leadów i klientów z Tiktoka. Przejdę teraz przez cały proces krok po kroku.

Pozyskiwanie klientów za pomocą BIO na Tiktoku

Po założeniu konta przejdź odrazu na konto firmowe dzięki czemu będziesz mieć możliwość tworzenia płatnych reklam + otrzymasz dodatkowe możliwości konfigurowania swojego BIO.

Jak powinno wyglądać perfekcyjne Bio na Tiktoku? Zobacz jak to wygląda u mnie

bio na tiktoku

Krótki opis przedstawiający to czym się zajmujesz + numer telefonu.

Pod spodem link do strony lądowania, gdzie użytkownik może skonwertować (przejść na dalszy etap lejka).

Pod spodem znajduje się klikalny link umożliwiający kontakt drogą mailową.

Na samym dole standardowo znajdować się będzie sekcja pytań i odp.

 

Bardzo ważne! Oprócz konfiguracji BIO bardzo istotne jest, aby połączyć swoje z Instagramem. Dzięki temu masz możliwość przenoszenia ruchu z Tiktoka na instagram, a na instagramie użytkownicy mogą zadawać Ci pytania na DM.

Dla chętnych! Możesz również połączyć swoje konto Youtube jeżeli zależy Ci na przenoszeniu ruchu do długich materiałów wideo umieszczonych na Youtube.

 

Dodaj bardzo wyraźne zdjęcie profilowe przedstawiające twoją twarz. Bardzo istotny jest uśmiech i wysoka ostrość zdjęcia, aby ludzie mogli się z Tobą utożsamiać i żeby wiedzieli jak dokładnie wyglądasz.

 

W konfiguracji konta ustaw również, aby mieć możliwość podglądania kto wchodzi na Twój profil i kto ogląda Twoje Tiktoki. Dzięki temu będziesz mniej więcej kojarzył kto z osób, które rozpoznajesz śledzi Cię na Tiktoku i będziesz mógł później odezwać się do takiej osoby w innych mediach społecznościowych.

Pozyskiwanie klientów za pomocą Call to Action na filmach

Drugą skuteczną techniką na pozyskiwanie klientów jest wezwanie do działania umieszczone na końcu każdego Tiktoka. Wezwań do działania jest wiele, ale w kontekście biznesowym możesz wzywać np. do kliknięcia linku w Bio lub do wykręcenia numeru telefonu, lub wysłania wiadomości email.

 

Pod linkiem w Bio umieść precyzyjnie sformułowany Landing Page, gdzie użytkownicy mogą np. wypełnić formularz.

Stwórz ciekawe CTA, które nie będzie obniżało watchtime twoich filmów.

Dzięki temu utrzymasz wysokie zasięgi, a jednocześnie zaczniesz generować ruch do dalszego etapu lejka marketingowego.

Płatna reklama Tiktok Ads kierująca na stronę Internetową

Jedną z najskuteczniejszych technik sprzedażowych obecnie na Tiktoku jest płatna reklama Tiktok Ads. Dzięki reklamie płatnej masz możliwość skierować użytkowników na swoją stronę Landing Page, gdzie mogą wykonać jakąś akcję. Np. zakup twojego produktu lub wypełnienie formularza.

 

Dzięki reklamie płatnej generuje w swojej firmie dodatkowe kilkadziesiąt leadów miesięcznie przy użyciu Tiktoka.

Oprócz tego otrzymuje telefony bezpośrednio z BIO. Sprawdź jak reklamy będą działać w Twojej niszy. Dostosuj komunikat i generuj sprzedaż za pomocą Tiktok Ads.

 

Przykład jak świetnie działają reklamy na Tiktoku dla promocji mojej agencji reklamowej:

 

Nowe Leady z Tiktoka

Płatna reklama na Tiktoku generująca Leady – Tiktok Lead Ads

Alternatywą dla osób, które nie mają stron internetowych jest odpalenie reklam Tiktok Ads na zapis w formularzu Lead Ads. Działa to na bardzo podobnej zasadzie jak na facebooku. Użytkownik klika w przycisk w reklamie i automatycznie rozwija się formularz z gotowymi wypełnionymi danymi, które należy zatwierdzić.

Dzięki temu możemy generować leady bez pomocy landing page.

Sprawdź jak reklama Tiktok Lead Ads zadziała w Twoim biznesie.

Pozyskiwanie nowych klientów za pomocą merytorycznego Content Marketingu

Oprócz działań płatnych Tiktok to świetna platforma dotarcia do nowych użytkowników za pomocą zasięgów organicznych. Dzięki regularnym publikacją np. 1x dziennie możesz spokojnie budować społeczność za darmo bez dopalania filmów budżetem.

 

Twórz merytoryczny content zlokalizowany wokół twojej marki. Dzięki temu po jakimś czasie zyskasz zasięgi i zaczniesz lokować swoje usługi i produkty na filmach. Najlepsze Tiktoki możesz dopalać kampaniami płatnymi np. te które mają fajne zasięgi i w których jesteś z danym produktem, który chcesz sprzedać.

Dzięki temu oprócz sprzedaży zaczniesz docierać do jeszcze większej puli potencjanych obserwatorów.

Podsumowanie

Tiktok to bardzo efektywny kanał do pozyskiwania nowych klientów. Możesz na nim dotrzeć do odbiorców twojej marki do których nigdy byś nie dotarł w innych social media. Ciekawa dynamiczna kreacja jest kluczem do sukcesu. Twórz regularnie wideo. Ucz się o algorytmach. Naucz się angażować ludzi i rozumieć co musisz zrobić, aby mieć wysoki watchtime. Wtedy pozyskanie klienta stanie się niezwykle proste i intuicyjne.

Wspomagaj swoje działania kampaniami płatnymi, dzięki temu nie jesteś zdany na łaskę algorytmów i dotrzesz za pomocą targetowanych reklam do twoich najlepszych odbiorców.

Twórz tiktoki które trwają 30-60 sekund. Skup się na świetnym montaż np. przy użyciu aplikacji Capcut. Dodaj napisy do filmów za pomoca Liro. Nie lekceważ potencjału drzemiącego w tej aplikacji. Zdecydowanie jest na niej masa biznesów B2B osób starszych, które każdego dnia przeglądają aplikacje.

Z tym Cię zostawiam!

Działaj 🙂

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?

Jak promować rolki na instagramie?

Rolki na Instagramie zyskują niesamowitą popularność. Właściciele biznesów już wiedzą, że warto publikować Instagram Reels w...

Jak Zarabiać Na Swojej Pasji

Pasja to coś co pozwala nam wytrwać w biznesie nawet wtedy kiedy jest trudny okres. Nawet wtedy kiedy nie mamy wyników. ...

ODBIERZ BEZPŁATNE SZKOLENIE

Jak pozyskać 30 nowych płacących klientów w 7 dni

Co jeśli powiem Ci, że w przeciągu następnych 20 min dowiesz się jak znacząco podnieść sprzedaż w Twoim biznesie stosując techniki, które zna tylko 2% przedsiębiorców

Otrzymasz poukładaną wiedzę od A do Z w zaledwie 20 min. Nigdy wcześniej nie udostępniałem tego za darmo

Twoim problemem od dziś będzie ” jak obsłużyć aż tylu nowych klientów” i „co mam robić z tak dużym nadmiarem pieniędzy

Gotowy szablon do wdrożenia. Przetestowany w kilkunastu niszach. Jeśli Ci się nie spodoba zapłacę Ci za stracone 20 min życia. Mówię serio!!!

ZAPISZ SIĘ NA DARMOWE SZKOLENIE

Ucz się od praktyka i zyskaj certyfikat 📋