Email marketing, Newslettery i Marketing Automation
Marketing automation w Polsce dalej jest w powijakach. Wiele firm wdraża systemy do automatyzacji w sposób nieumiejętny lub nie wykorzystuje pełnego potencjału jaki drzemie w automatyzacjach marketingu.
Pomyśl sobie o sytuacji kiedy na Twojej stronie internetowej w skali miesiąca pojawia się xyz użytkowników. Często za ruch na stronie musisz zapłacić korzystając z płatnych reklam na facebooku, google itd.
Dzięki narzędziom marketing automation jesteś w stanie przy tym samym ruchu bez dodatkowego budżetu na reklamy wygenerować większą sprzedaż, większą ilość „leadów”, więcej zapytań ofertowych.
Dla przykładu wdrożenie porzuconych koszyków u 1 z moich klientek w ciągu pierwszego miesiąca przyniosło dodatkowe 20 000 PLN przychodu.
Dzięki jednej przemyślanej sekwencji e-maili firma w sposób powtarzalny ma dodatkowe 200 000 PLN + przychodu bez dodatkowego budżetu na marketing.
To samo tyczy się czatów i chatbotów wdrażanych na strony z użyciem aplikacji tidio. U niektórych klientów dochodzimy do konwersji na poziomie 10% przy użyciu tego rozwiązania.
Czyli na 1000 wejść na stronie, aż 100 osób zaczyna rozmowę z naszym czatem i kilkadziesiąt może zostawić adres e-mail, bądź numer telefonu.
Wszystkie rozwiązania z zakresu marketing automation można ze sobą łączyć w 1 spójny system z aplikacją zapier, która pozwoli zrzucać wszystkie dane do systemu CRM, google sheet, pozwoli połączyć twój sklep lub stronę z automatycznym oddzwanianiem przy użyciu apki Livecall lub Callpage.
Klient rozmawia z Twoim czatem i 10 sekund po zostawieniu numeru Twój handlowiec przechwytuje rozmowę telefoniczną i dokańcza proces sprzedaży. Brzmi fantastycznie? Z tego typu rozwiązań korzysta 1% firm w Polsce, pomyśl jak ogromny tort jest jeszcze do odkrojenia dla swojej firmy, jeśli dzisiaj Twoja firma nie korzysta z tego typu wdrożeń.
Automatyczne followupy przy użyciu smsapi? Nic trudnego! Analizując Twój biznes prześledzimy i wspólnie zbudujemy całą ścieżkę klienta, a następnie wykorzystamy wszystkie sensowne do danej sytuacji narzędzia tak, aby wycisnąć z Twojego biznesu maxa bez zwiększania dodatkowego ruchu na stronie.
Oprócz tego wykorzystujemy narzędzia oferujące inteligentne popupy do zbierania adresów e-mail, które wyświetlają się użytkownikom w momentach kiedy jest największe prawdopodobieństwo skonwertowania. Pracę tutaj wykonuje sztuczna inteligencja A.I.
Oprócz tego wszystkiego w niektórych biznesach wykorzystujemy notyfikacje, które zachęcają użytkowników do przejścia na kolejny etap ścieżki zakupowej. Notyfikacje w stylu:
- Aktualnie na stronie przebywa xyz osób
- Właśnie ktoś kupił produkt xyz w miejscowości Warszawa
- 2h temu ktoś dokonał zakupu
- Pośpiesz się zostało 14 produktów na magazynie
- Właśnie ktoś z miejscowości Lublin wypełnił formularz
- Aby załapać się na rabat o wysokości wypełnij formularz w ciągu 8 min
- Pozostały 2 ostatnie bilety na lot do xyz
Jakie są zalety marketing automation?
Zaletami marketing automation są między innymi:
- Klient nie musi czekać długo na odpowiedź
- Klient kupuje nawet wtedy kiedy handlowiec jest na urlopie lub śpi ( strona sprzedaje 24/7)
- Dodatkowe możliwości generowania leadów (pozyskiwanie adresów e-mailowych i numerów telefonów)
- Możliwość dokładnego mierzenia procesu na każdym szczeblu
- Możliwość optymalizowania ścieżek
- Sprzedaż na full automacie ( niektórzy nasi klienci nie zatrudniają nawet obsługi klienta i działu handlowego, bo wszystko robią za nich narzędzia, które nie jedzą, nie śpią, nie wołają wynagrodzenia 🙂
Jakich narzędzi używamy do budowania procesów MA?
- Mailerlite /Activecampaign
- Popupsmart
- Zapier / Integromat
- Sms api/Twilio
- Manychat
- Tidio
- Livecall
- WiserNotify
Jakich wyników możesz się spodziewać przy wykorzystaniu marketing automation na podstawie wyników innych moich klientów?
Zazwyczaj po wdrożeniu i optymalizacji wszystkich ścieżek możesz liczyć na wzrost obrotu na sklepie 10-20% bez dodatkowego budżetu na reklamę.
Wzrost w biznesach usługowych zaobserwowaliśmy nawet o 30%.
Jeżeli jednak połączymy ze sobą pełne wdrożenia MA + płatne reklamy prowadzone przez naszych specjalistów jesteśmy w stanie podnieść obrót firmy w perspektywie 12 miesięcznej nawet o kilkaset % jeżeli strona www spełnia wszystkie określone przez nas kryteria pod kątem UX, design.
Czy w każdej firmie się to sprawdzi? Wszystko zależy od segmentu rynku, produktu. Na podstawie audytu prowadzonego przez mój zespół oceniam, czy jest w danym przedsiębiorstwie potencjał do wdrożenia marketing automation.
Po jakim czasie marketing automation przyniesie lepsze rezultaty biznesowe?
W 8/10 przypadków wdrożenie MA daje dobre rezultaty już w pierwszym miesiącu działań.
Przy małych projektach wystarczy jednorazowe wdrożenie ( 1 x koszt wykonania usługi) co przekłada się na stały i powtarzalny wzrost sprzedaży i ilości generowanych leadów.
Przy większych projektach oferujemy dodatkową usługę doglądania i optymalizowania ścieżek marketing automation tak, aby stale dostosowywać się do rynku i naszych użytkowników tak, aby wyciskać maksymalne soki z ilości ruchu jakie generują nasze serwisy www.
Kliknij w przycisk poniżej, aby umówić się na rozmowę i sprawdzić, czy rozwiązania Marketing Automation przyniosą wzrosty biznesowe w Twojej firmie.