Reklama na Youtubie – Jak ustawić reklamy krok po kroku. Jakie mamy rodzaje reklam i jak dzięki youtube skutecznie pozyskiwać płacących klientów

Reklama na Youtubie – Jak ustawić reklamy krok po kroku. Jakie mamy rodzaje reklam i jak dzięki youtube skutecznie pozyskiwać płacących klientów

12 września 2020

Youtube w Polsce to błękitny ocean jeżeli rozmawiamy o płatnych reklamach. Większość firm reklamuje się w wyszukiwarce Google, facebooku, instagramie, czy nawet Linkedin. 

Puszczając płatne reklamy na youtube możemy docierać do bardzo zaangażowanych użytkowników co umożliwi nam skrócenie decyzji zakupowej do minimum. 

Wielu reklamodawców rezygnuje z działań na youtubie z prostego powodu. Youtube cechuje się wysoką barierą wejścia. Przygotowanie kreacji reklamowej wideo wymaga wielu kompetencji i często kosztów.

O czym musisz wiedzieć zanim zaczniesz?

Musimy nabyć kompetencje występowania przed kamerą, nauczyć się montażu, napisać scenariusz filmu, skutecznie zainteresować widza. Oczywiście możemy wszystko wydelegować zewnętrznej firmie.

Prowadząc kanał w celach komercyjnych musimy również pamiętać o:

  • odpowiednich miniaturkach
  • Opisach filmów
  • Tagach
  • Hasztagach
  • Stronach docelowych na które przekierujemy ruch
  • Playlistach

Wymaga to ogromnej wiedzy i zaangażowania, ale kiedy poznamy podstawy działania algorytmów youtube możemy go skutecznie wykorzystywać w celach biznesowych i w prosty sposób pozyskiwać płacących klientów.

WAŻNE! Aby ustawić reklamę na Youtubie musisz utworzyć i skonfigurować konto Google Ads!!! 

Konfiguracja Reklamy na Youtubie krok po kroku

Po zalogowaniu się do swojego konta Google Ads naciśnij przycisk Utwórz Kampanię.

System zapyta Cię jaki jest Twój cel kampanii. Musisz wybrać opcję „Utwórz kampanię bez korzystania z odpowiedzi dotyczących celu”.

cel kampanii youtube

W kolejnym etapie otrzymasz zapytanie o typ kampanii. Pewnie się już domyślasz, że w przypadku reklam na youtubie musisz kliknąć w opcję „WIDEO”.

typ kampanii YouTube

To jeszcze nie koniec! Teraz musisz wybrać podtyp swojej kampanii. Tutaj rekomenduję korzystać z 3 różnych typów kampanii w zależności od tego co dokładnie planujemy. 

  • Niestandardowa Kampania Wideo
  • Zachęcenie do konwersji
  • Sekwencja Reklamy
Podtyp kampanii  niestandardowa kampania wideo

Kiedy skorzystać z jakiego podtypu kampanii?

Niestandardowa kampania wideo 

Bardzo często będziemy korzystać z opcji niestandardowa kampania wideo. Ta opcja jest najbardziej elastyczna i jeśli nie wiesz do końca, który cel reklamy na tym etapie wybrać wybierz właśnie w ten sposób.

Zachęcenie do konwersji 

Zachęcenie do konwersji będziemy używali wtedy, kiedy na koncie Google Ads będziemy mieli skonfigurowane jakieś konwersje. Konwersją może być:

  • Zakup
  • Dodanie do koszyka
  • wyświetlenie strony docelowej
  • Kliknięcie w jakiś przycisk
  • Wypełnienie formularza

Kiedy nasza reklama kieruje poza ekosystem youtube, czyli np. Mamy ochotę skierować użytkowników na naszą witrynę internetową to ten cel nada się tu znakomicie.

System będzie optymalizował reklamy pod tą konkretną akcję, którą mu wskażemy.

Często korzystam z tego celu na kolejnym etapie swojego lejka marketingowego.

Przykład: Użytkownik oglądał, któryś z moich filmów na kanale w ciągu ostatnich 30 dni to chcę wyświetlać mu reklamę w której proponuję mu darmową konsultację i linkuje na swoją stronę lądowania (landing page) i optymalizuje kampanie pod wypełnienie formularza lub po prostu pod wyświetlenie strony docelowej.

Sekwencja Reklamy 

Ta opcja jest rzadko używana i udostępnia nam bardzo ciekawą możliwość. Możemy stworzyć sekwencję wideo, którą będziemy wyświetlać użytkownikowi.

Możemy wgrać do systemu np. 3 wideo i wyświetlać te reklamy w określonej kolejności tworząc z nich np. Opowieść.

Użytkownik zobaczy reklamę z wideo nr 1, następnie przy następnej wizycie wyświetli mu się wideo nr 2, by na samym końcu youtube wyświetlił mu wideo nr 3.

Przy tego typu kampanii musimy się liczyć z większymi kosztami, ponieważ każdy użytkownik z naszej grupy docelowej zobaczy kilka reklam.

Jeżeli sprytnie zaplanujemy kampanię i nasza reklama to będą przemyślane puzzle większej układanki to użycie sekwencji reklamy jak najbardziej może przynieść pożądany efekt.

Sekwencje reklamy działają w reklamach in-stream, które linkują poza system youtube. Nie można ich użyć w celu promowania istniejących już filmów opublikowanych na naszym kanale.

Nadszedł czas w którym musimy wybrać nazwę dla naszej kampanii. Przyjęło się, że kampanie wideo nazywamy ze znacznikiem [WIDEO] w celu odróżnienia kampanii wideo od tych w wyszukiwarkach, gmailu itd.

Ty możesz wybrać dowolną nazwę. Pamiętaj jednak, że przy bardziej rozbudowanych strukturach i wielu kampaniach jednocześnie nazywnictwo odgrywa bardzo ważną rolę.

Następnym krokiem jest wybranie strategii ustalania stawek. Tutaj rekomenduję wybrać opcję Maksymalny CPV. 

W kolejnym kroku ustal budżet na dzienny i wpisz kwotę, którą chcesz wydawać na reklamy. Jeżeli nie jesteś pewny co do swoich umiejętności i nie chcesz wydawać pieniędzy w błoto w ramach testów możesz tu wpisać kwotę 10 PLN dziennie.

W każdej chwili, gdy kampania wystartuje tą stawkę można edytować na dowolnie inną. 

Google lubi w pierwszych dniach kampanii pobrać więcej pieniędzy, nie zdziw się jeżeli pierwszego dnia reklamy mimo ustawienia 10 PLN, google pobierze Ci w okolicach 20 PLN. W skali miesiąca te pieniądze powinny się uśrednić.

Jeżeli wpiszemy tutaj 10 PLN to docelowo Google powinno wydać 300 PLN miesięcznie pobierając np. Kilkanaście pln jednego dnia, by pobrać 6-8 pln innego.

Ustawienia kampanii youtube ads

W kolejnym kroku czeka na Ciebie niezła pułapka. Pamiętaj, aby na tym etapie odznaczyć sieć partnerów wideo w sieci reklamowej. Jeśli zaznaczysz tę opcję Twój budżet będzie wydawany nieefektywnie, mimo tego, że na późniejszym etapie prawidłowo ustawisz targetowanie reklamy.

Nie zapominaj o tym kroku. Łatwo to przeoczyć!

O czym mówi zakładka języki? Chodzi tu o język przeglądarki. Jeżeli zależy nam np. Docierać do Polaków mieszkających za granicą. Musimy tutaj wybrać język polski, a w zakładce lokalizacja wybrać interesujący nas obszar w dowolnym miejscu na świecie.

Możesz też docierać ze swoimi produktami do osób, które mieszkają w Polsce, ale na co dzień korzystają z przeglądarki w języku angielskim, ukraińskim, niemieckim itd.

konfiguracja lokalizacji, języków, sieci youtube ads

W miejscu na Typ zasobów reklamowych możesz zostawić opcję domyślną, czyli Standardowe zasoby reklamowe. Niektórzy w tym miejscu korzystają z opcji ograniczonych zasobów reklamowych.

Jeżeli wybierzesz opcję rozszerzonych zasobów ryzykujesz, że Twoje reklamy będą wyświetlały się obok materiałów wulgarnych, kontrowersyjnych, patostreamerów i w innych miejscach wątpliwych, które mogą zagrozić reputacji Twojej firmy. 

Polecam wykorzystanie opcji środkowej lub prawej.

standardowe zasoby reklamowe

W miejscu na typy i etykiety zaznacz dokładnie to co widzisz na poniższym obrazku. To jest taki standard najczęściej używany. Jeżeli czujesz potrzebę dodatkowych wykluczeń skorzystaj z większej ilości opcji zaznaczając odpowiedni checkbox.

wykluczanie typów i etykiet z reklamy youtube

Czas przejść do bardzo ważnej zakładki jaką są Konwersje. Jeżeli poprawnie skonfigurowałeś konwersje w ustawieniach panelu Google Ads możesz je teraz wykorzystać na tym etapie tworzenia reklamy.

Co Ci to da? Dajesz algorytmowi jasny sygnał co jest dla Ciebie ważne w tej kampanii. 

Po wybraniu odpowiedniej konwersji koszty Twojej reklamy mogą delikatnie wzrosnąć, ale za to youtube będzie optymalizował Twoje reklamy pod tą konkretną akcję.

Znajdzie osoby, które chętniej będą przechodziły na landing page, czy chętniej dodawały produkt do koszyka, wypełniały formularz. 

Zakładka urządzenia również może mieć dla Ciebie znaczenie.

Jeżeli Twoim celem jest, aby użytkownik przeszedł z reklamy na stronę internetową to już powinna Ci się zaświecić lampka że oglądając reklamę na telewizorze będzie to albo niemożliwe, albo trudne do wykonania.

Nie wiem, czy aktualne piloty są w stanie skutecznie klikać i przechodzić z reklamy na www.

Zazwyczaj większość ruchu będzie na urządzeniach mobilnych, ale mimo wszystko warto tutaj wykluczyć TV, a w niektórych przypadkach inne urządzenia.

Można też wykluczyć sieci, konkretne modele urządzeń, czy nawet systemy operacyjne. Może mieć to znaczenie przy sprzedaży konkretnego software lub innych usług, które są ściśle powiązane z widocznymi opcjami. 

ustawianie konwersji i wykluczeń urządzeń youtube
Na kolejnym obrazku widzisz możliwość ograniczenia liczby wyświetleń swoich wideo. Możesz ustawić jak często ma wyświetlać się reklama, oraz ile razy obejrzeć może daną reklamę ta sama osoba.

Tutaj korzystam z wzoru, który rekomenduje Karol Dziedzic. 

Ogranicz częstotliwość wyświetleń:

-5 wyświetleń tygodniowo

Dodatkowe zawężenie

-2 wyświetlenia dziennie

Ogranicz częstotliwość obejrzeń:

-2 obejrzenia miesięcznie

Dodatkowe zawężenie

-1 obejrzenie dziennie

ograniczanie liczby wyświetleń youtube ads

Później system zapyta nas o ograniczenia związane z płcią, wiekiem i statusem rodzicielskim. Płeć nieznana nie ma nic w związku z popularnym tematem LGBT. Płeć nieznana oznacza jedynie tyle, że system Google nie jest w stanie zidentyfikować jakiej płci jest użytkownik, który aktualnie przebywa w przeglądarce i któremu można wyświetlić reklamy.

Zastanów się dobrze jakim grupom wiekowym chcesz się wyświetlać i analizuj swoją kampanię. Moim spostrzeżeniem jest np. Że osoby po 60r. Życia chętniej korzystamy z możliwości skontaktowania się ze mną telefonicznie, ale rzadziej zostawały moimi klientami. 

Status rodzicielski również w niektórych przypadkach będzie miał dla Ciebie znaczenie. Czasami warto zostawić tutaj szerokie targetowanie i później zawężać je na etapie optymalizacji.

Google i tak po pewnym czasie przeanalizuje komu wyświetlać reklamę. Jeśli chcesz testować wiek, płeć pamiętaj o podzieleniu swojej kampanii, ponieważ gdy Google zobaczy, że dana grupa wiekowa chętniej ogląda Twoje reklamy to przesunie znacząco budżet w tym kierunku.

ustawianie płci, wieku  statusu rodzicielskiego

Przechodzimy do kwestii niesamowicie ważnej. Czas dobrać komu nasza reklama ma się wyświetlać. Wiele osób może skorzystać z rekomendowanych tutaj opcji jak zdarzenia z życia „ślub”, osoby które niedawno założyły firmę, pracują w sprzedaży i marketingu.

Te opcje są bardzo kuszące, ale mało komu je polecam.

Warto zajrzeć do zakładki przeglądaj i rozejrzeć się za większą ilością opcji targetowania. 

To właśnie tam będziemy mogli np. Odpalić remarketing wyszukując naszą wcześniej utworzoną listę odbiorców.

wybór odbiorców w panelu Google Ads

Pierwszą opcją targetowania, które jest popularne to wybranie zakładki Nowa własna kategoria odbiorców o podobnych zainteresowaniach.

Tutaj możemy wpisać dowolne strony internetowe i aplikacje po których chodzą użytkownicy. Jeżeli wiesz, że Twoi klienci chodzą po konkretnych adresach URL możesz tutaj wpisać nazwę domeny.

Co ciekawe możesz tutaj bezpośrednio wybrać strony internetowe konkurencji.

Oprócz stron warto też wybrać aplikacje z których chętnie korzystają.

Warto sprawdzić czy ta opcja targetowania sprawdzi się w Twoim biznesie

kategoria odbiorców o podobnych zainteresowaniach

Drugą opcją targetowania wartą przetestowania będzie opcja nowa niestandardowa grupa odbiorców o podobnych zamiarach. Tutaj możemy wpisać słowa kluczowe, które są wyszukiwane przez użytkowników w wyszukiwarce Google.

Wyobraź sobie sytuację, gdy ktoś szuka czegoś w Google, a następnie wchodzi na youtube i widzi Twoje reklamy, które są powiązane tematycznie z tym co kilka h wcześniej wyszukiwał. 

Pamiętaj, aby wpisać tutaj od 30 do 50 słów kluczowych. W innym wypadku grupa odbiorców prawdopodobnie będzie zbyt mała i Twoja reklama nie będzie skutecznie wydawała budżetu i docierała do użytkowników

niestandardowa grupa odbiorców o podobnych zam zamiarach

Trzecią ważną opcją są standardowo słowa kluczowe. Możemy wpisać słowa kluczowe, które wyszukują użytkownicy w youtubie i kontekstowo reklama będzie im się wyświetlać. 

Również pamiętaj o wystarczającej ilości słów kluczowych. Opcja wydaje się podobna do poprzedniej, ale tutaj mówimy o tym czego użytkownicy szukają w youtubie.

słowa kluczowe w targetowaniu reklamy

Ostatnią opcją z której chętnie korzystam jest wybór miejsc docelowych po kanałach na youtubie innych twórców lub też po konkretnych filmach!

Możesz tutaj w łatwy sposób wyszukać kanały w których z dużym prawdopodobieństwem znajdują się Twoi klienci.

Dla przykładu jeśli zajmujesz się fotografią możesz reklamować się na innych kanałach mówiących o fotografii.

Masz kanał kulinarny? Możesz reklamować się na kanałach kucharzy.

Pamiętaj o wybieraniu dużych kanałów i wypisaniu listy co najmniej kilku. Jeżeli wpiszesz tutaj zbyt małe kanały lub ich zbyt małą ilość reklamy nie będą mogły się rozpędzić i nie będą pobierały budżetu reklamowego.

Ja rekomenduję wybranie minimum 8 kanałów w tym 3 bardzo dużych, które cieszą się dużą popularnością i ich popularność przekłada się na dużą pulę wyświetleń.

miejsca docelowe w kierowaniu reklamy

Najmniej korzystam z targetowania po tematach. Mało w którym biznesie się one sprawdzą. Możesz spróbować czy u Ciebie będzie inaczej, ale spokojnie te wyżej podane 4 opcje targetowania powinny Ci wystarczyć w codziennych działaniach reklamowych.

Podsumujmy wiedzę odnośnie targetowania:

  1. Targetowanie po zamiarach
  2. Targetowanie po podobnych zainteresowaniach (strony www, aplikacje)
  3. Targetowanie po słowach kluczowych
  4. Targetowanie po kanałach i filmach na youtubie

Kiedy wiemy już do kogo będziemy docierać z reklamą musimy określić ile chcemy płacić za kliknięcie. Rekomenduję ustawienie na początek 0,10 zł. Jeżeli system będzie w stanie uzyskiwać tańsze kliknięcia to będzie to robił i będzie automatycznie pobierał mniejszą kwotę niż wskazane 0,10 zł.

Często jest tak, że po kilku dniach reklamy stają się tańsze. System nauczy się naszej reklamy i będzie w stanie taniej docierać do nowych użytkowników.

Ja wtedy regularnie optymalizuje koszty regulując tę stawkę w dół.

Jeżeli w panelu widzę, że średnio uzyskuję 6 gr za wyświetlenie obniżam maksymalną stawkę do 6-7 gr i po jakimś czasie obserwuje jeszcze tańsze wyświetlenia.

Gdy znowu jest przestrzeń na zoptymalizowanie to po kilku dniach znowu obniżam maksymalną stawkę CPV

określanie stawki za kliknięcie reklamy youtube

Ostatnim etapem tworzenia reklamy jest sama kreacja, czyli to co lubimy najbardziej.

Wklejamy link do naszej reklamy. Wideo musi znajdować się opublikowane na youtubie. Możesz wrzucić film na niepubliczny nie jest to istotne jeżeli chcesz docierać tylko z przekazem reklamowym działaniami płatnymi.

Kiedy film się załaduje musisz wybrać format reklamy

Rodzaje Reklam na Youtubie

 

Tutaj masz 2 opcje do wyboru:

-Reklama In-Stream możliwa do pominięcia

-Reklama wideo Discovery

tworzenie kreacji reklamowej youtube

Kiedy wybrać reklamę In- Stream? To jest ta reklama, którą widzisz kiedy włączasz jakiś filmik na youtubie i wyskakuje Ci reklama, którą możesz pominąć po 5 sekundach. Reklama ta wyświetla się przed i w trakcie filmu.

W momencie kiedy ktoś pominie Twoją reklamę nie ponosisz żadnych kosztów! Nie płacisz za to wyświetlenie co jest cenną informacją.

Przy ustawieniu tej reklamy należy wkleić link do strony internetowej na którą chcesz kierować. Oprócz linku musisz też dodać baner reklamowy, który również będzie linkował na Twoją stronę www.

Reklama in-stream będzie też używana podczas reklam na konwersje.

Reklama wideo Discovery polega na promowaniu filmów umieszczonych na Twoim kanale, ale nie w sposób bezpośredni tak jak w przypadku in-stream.

Po prostu, gdy użytkownik spędza czas na youtube Twoje reklamy będą wyświetlać się jako polecane obok innych filmów. Na komputerze będzie to prawa kolumna razem z resztą polecanych filmików, na telefonie będzie się to wyświetlać pod spodem.

Tę formę reklamy użyjemy w momencie, gdy chcemy zwiększyć ilość wyświetleń na naszych wideo na kanale. Chcemy pozyskać większą ilość subskrypcji.

Chcemy najzwyczajniej rozbudować nasz kanał, aby szybciej się rozwijał i żeby zasięgi organiczne również rosły.

W przypadku reklamy wideo discovery nie możemy ustawić linkowania w inny sposób jak umieszczenie linku w opisie filmu. Reklama ta często uważana jest za bardziej wizerunkową niż sprzedażową.

Jednak w niektórych niszach może się ona okazać bardzo skuteczna.

Możesz budować całą strukturę kampanii i mieszać ze sobą reklamy in-stream i discovery.

Możesz promować na zimny ruch reklamy discovery, aby potem użyć remarketingu in-stream i przekierować użytkowników na stronę, aby Ci zapisali się na webinar, odebrali ebooka, kupili produkt.

Grupy odbiorców na Youtubie. Jak włączyć REMARKETING. 

Grupy remarketingowe na youtube mogą mieć ogromną wartość, ponieważ widzowie Twoich odcinków mogą stanowić bardzo mocną zaangażowaną społeczność, która dobrze poprowadzona chętnie stanie się Twoim klientem.

Aby utworzyć grupę remarketingową na youtubie musisz wykonać następujące czynności.

  1. Połącz swoje konto Youtube z kontem Google Ads. Kliknij Narzędzia i ustawienia, a następnie połączone konta. Odnajdź swój kanał youtube i kliknij połącz. Później musisz wejść do panelu swojego kanału na youtubie i również potwierdzić połączenie.
  2. Wróć do głównego widoku google ads i znowu skieruj się w zakładkę narzędzia i ustawienia. Tym razem wybierz opcję zarządzanie odbiorcami.
  3. Klikni plusik i wybierz opcję Użytkownicy Youtube
  4. Nazwij swoją grupę odbiorców. Będzie Ci to potrzebne na etapie tworzenia reklamy. Wybierz odpowiedni warunek, który muszą spełniać odbiorcy. Mamy tutaj sporo opcji do wyboru:
  • Obejrzeli dowolny film z kanału
  • Obejrzeli określone filmy
  • Obejrzeli dowolny film z kanału jako reklamę
  • Obejrzeli określone filmy z kanału jako reklamy
  • Zasubskrybowali mój kanał
  • Odwiedzili strony kanału
  • Spodobały im się dowolne filmy z kanału
  • Dodali dowolny film z kanału do playlisty
  • Udostępnili dowolny film z kanału

5. Wybierz czy system ma automatycznie uzupełnić listę na podstawie danych historycznych, czy też ma zacząć od pustej listy.

6. Ostatnim punktem jest wybór okresu członkostwa, czyli przez jaki czas użytkownik ma znajdować się na tej liśćie odbiorców. Domyślnie jest to opcja 30 dni. 

Uwaga! Jeżeli twoje grupy remarketingowe są dość niskie warto zostawić tu większą ilość czasu. W momencie, gdy nasz kanał jest dość duży warto pomyśleć o użytkownikach najbardziej aktywnych w ostatnich dniach.

Kiedy mamy już gotową grupę odbiorców możemy z niej korzystać podczas etapu tworzenia naszych kampanii. Pamiętaj, że możesz tworzyć kilka różnych grup odbiorców i wykluczać je między sobą. 

Remarketing nie koniecznie musi być na podstawie twoich danych zebranych na kanale youtube. Reklamy możesz wyświetlać np. osobom, które czytają Twoje artykuły na blogu, a następnie wchodzą na youtube, żeby się czegoś dowiedzieć i widzą Twoją reklamę.

Ile kosztuje reklama na youtubie?

Pewnie zastanawiasz się jaki budżet reklamowy musisz posiadać, aby zacząć się reklamować na youtube.

To ty decydujesz ile chcesz wydać na daną kampanię i ile ma ona trwać. Możesz ustalić od razu harmonogram całej kampanii, albo na bieżąco ją monitorować ustalając budżet dzienny.

W każdej chwili reklamy mogą być wyświetlane.

Na podstawie kampanii, które prowadzę zarówno na swoim kanale biznesowym Tomasz Guzik jak i na kanałach klientów mogę powiedzieć Ci, że koszty 1 wyświetlenia reklamy wahają się od 2 do 8 gr. 

Wszystko zależy od rodzaju targetowania i tematyki kanału. Po początkowej optymalizacji filmy w niszy biznesowej, marketingowej kosztują w okolicach 6 gr za 1 kliknięcie w film i obejrzenie.

Każdy przypadek jest indywidualny. Branża rozrywkowa potrzebuje dużej ilości wyświetleń, bo jej grupa docelowa jest ogromna. 

Kanał biznesowy nie potrzebuje mieć wielu widzów, aby osiągać świetne wyniki komercyjne. Pierwsze swoje kampanie na youtubie odpalałem wydając zaledwie 8 pln dziennie i to już przynosiło efekty w postaci klientów biznesowych. 

Mając większy budżet docieramy do większej puli ludzi, osiągamy lepsze wyniki biznesowe. Jednak youtube nie skreśla w żaden sposób osób, które mają niskie budżety i chcą wydawać kilkaset pln miesięcznie na reklamy.

Czym nagrywać i jak montować reklamę na youtubie

Zastanów się, czy potrzebujesz zlecać stworzenie filmu firmie zewnętrznej. Do nagrania większości reklam wystarczy dobry telefon komórkowy, prosty mikrofon krawatowy i darmowe programy do montażu.

Dobry selfi stick z funkcją statywu to koszt rzędu 50 PLN. Sensowny mikrofon znajdziemy w okolicach 200 PLN, a telefon wyciągamy z kieszeni. 

Absolutnie każdy telefon z ostatnich 5 lat nadaje się do tworzenia reklam wideo. Nie potrzebujesz drogich kamer. Spróbuj działać z tym co masz.

Jeżeli używasz windowsa do montażu wideo proponuję, któryś z prostych programów do montażu nawet w przeglądarce.

W przypadku macbooków idealnie sprawdzi się prosty imovie.

Obetnij początek i koniec wideo, odpowiednio skonfiguruj głośność dźwięku, dodaj napisy korzystając z prostych aplikacji do napisów i reklama gotowa!

Jak stworzyć miniaturkę do filmu i grafikę do reklamy

Jeżeli nie znasz się na photoshopie polecam Ci kilka prostych aplikacji do tworzenia grafik. Zrób sobie zdjęcie, wytnij je w aplikacji remove.bg, a następnie wrzuć wyciętą fotografie do canvy. W canvie zaprojektuj miniaturkę korzystając z dostępnych szablonów.

O tym wszystkim jak stworzyć fajną miniaturkę dowiesz się z tego artykułu>>>

Jak reklamować się na Youtubie za darmo korzystając z zasięgów organicznych

Oprócz reklamy płatnej możesz też w sposób tradycyjny publikować filmy na kanale i rozwijać go metodami darmowymi. Jeżeli wykorzystujesz youtube do celów biznesowych polecam Ci jak najwcześniej zainteresować się płatnymi możliwościami.

Jeśli jednak masz bardzo ograniczony budżet możesz zacząć tworzyć filmy i po prostu je publikować. Content marketing ma olbrzymią siłę i tworząc wartościowe treści będziesz w stanie pozyskiwać klientów jeśli trafią na twój film.

Aby osiągać sensowne wyniki organiczne musisz linkować do każdego nowego filmu korzystając ze swoich profili w mediach społecznościowych. Dodawaj filmy na facebooku, grupach na fb, linkedinie, instagramie. Wysyłaj regularnie newsletter informujący o nowym filmie.

Algorytm Youtube jest ciężki do zrozumienia dla początkujących twórców. Od samego początku musisz zadbać o świetne, rzucające się w oczy miniaturki.

Dobrze zaprojektowany opisy, które pomogą w pozycjonowaniu twojego filmu.

Nie zapominaj o dodaniu 3 hasztagów i zbioru tagów opisujących twoje filmy.

Nie wiesz jakie tagi dodawać? Możesz użyć wtyczki youtube tags do przeglądarki chrome i w prosty sposób podejrzeć jakie tagi są zawarte w filmach innych twórców. 

Wystarczy, że klikniesz w dowolny film na youtubie i sprawdzisz jakie tam były użyte tagi. Zainspiruj się i dostosuj je pod swój materiał.

Na youtubie bardzo ważna jest regularność i watchtime. Publikuj filmy regularnie, ale w takim tempie, które będziesz w stanie realnie dowieźć.

2-3 filmy tygodniowo mogą przynieść zdumiewające efekty.

Watchtime mówi o tym ile średnio oglądają Twój film użytkownicy. Im wyższy Watchtime tym chętniej youtube poleca nasze wideo. Jeżeli twoje filmiki będą krótkie automatycznie i watchtime będzie mniejszy. 

Jeżeli Twoje filmy będą nudne i będą bardzo słabo zmontowane, ze słabym dźwiękiem również znacząco przyczyni się to do spadku watchtime i youtube przestanie Cię polecać.

Pamiętaj jeżeli sprzedajesz jakiś produkt lub chcesz, aby użytkownik wykonał konkretną akcje nie zapomnij dać wyraźnego Call To Action. 

Podobał Ci się materiał? Zostaw Suba. Film był dla Ciebie wartościowy? Przejdź do strony, aby kupić produkt, aby zarezerwować wizytę, konsultację, zadzwoń teraz itd…

Podsumowanie

Youtube ma największą barierę wejścia ze wszystkich social media. Wymaga dobrej prezencji, kamery, znajomości algorytmów i innych trudnych aspektów technicznych. Jednak gdy opanujemy absolutne minimum jesteśmy w stanie osiągać zdumiewające wyniki biznesowe na tej platformie.

Nie potrzebujesz milionów wyświetleń, aby pozyskiwać współprace komercyjne i zarabiać dużo sprzedając swoje produkty i usługi.

Warto jest połączyć działania z zakresu publikowania wideo organicznie + reklam płatnych z użyciem panelu reklamowego Google Ads. Te działania powinny być synergistyczne i wzajemnie się napędzać.

Nie kupuj drogich kamer do momentu, gdy nie zobaczysz, czy reklamowanie się na youtube jest dla Ciebie fajne. Nie każdy jest stworzony do występowania przed kamerą.

Youtube może być ogromnym wsparciem dla Twojego biznesu. Zarówno pod kątem generowania leadów dla biznesów b2b jak i dla sprzedaży produktów w e-commerce.

Kanały edukacyjne, rozrywkowe również mają tutaj ogromne pole do popisu.

Wdrażaj wiedzę z tego artykułu i podziel się swoimi sukcesami wysyłając do mnie email. 

Będę bardzo wdzięczny jeżeli podzielisz się tym artykułem na swoich mediach społecznościowych.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?

Jak Stworzyć Webinar i Na Nim Zarobić

Jak Stworzyć Webinar i Na Nim Zarobić

Zobacz jak stworzyć Webinar i skutecznie go wypromować w sieci. Narzędzia, metody promocji, sprawdzone praktyki, omówienie prezentacji sprzedażowej. Jak zamienić zimne leady w klientów. Instrukcja do wdrożenia krok po kroku

Chcesz mnie o coś zapytać?

Nazywam się Tomasz Guzik i prowadzę agencję reklamową SocialBiznes. Specjalizujemy się w prowadzeniu kampanii reklamowych w Internecie. Jeżeli jest jakaś kwestia o którą chcesz zapytać po prostu kliknij w poniższy przycisk i wybierz wygodną dla Ciebie formę kontaktu.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu i sprzedaży zachęcam Cię również do słuchania mojego Podcastu, oglądania wideo na Youtubie i korzystania z moich szkoleń online.