Jak rozkręciłem biznes w oparciu o bloga i kanał youtube. Mój pomysł na biznes online.

Jak rozkręciłem biznes w oparciu o bloga i kanał youtube. Mój pomysł na biznes online.

15 września 2021

Pomysł na biznes online

W roku 2017 razem ze wspólnikiem Piotrem postanowiliśmy, że mocno skręcamy w kierunku Marketingu Internetowego i branży e-commerce. Już wtedy zdawaliśmy sobie sprawę jak potężny jest to rynek i jak będzie on rósł w nadchodzących latach.

 

Nie mieliśmy doświadczenia. Brakowało nam wiedzy i kontaktów. Mieliśmy entuzjazm i wolę działania. Stopniowo zaczęliśmy śledzić wszystkie TOPOWE osoby z branży internetowej.

Czerpaliśmy od nich wiedzę, inspirację.

Potrzebowaliśmy czasu i metodą prób i błędów zauważyłem, że całkiem nieźle radzę sobie w świecie social media. Moje wpisy zyskiwały popularność. Prowadziłem pierwsze grupy na różne tematy, czy to odchudzania, czy w tematach biznesowych, giełdy, afiliacji.

Aktualnie rozwinąłem kilka dużych grup na Facebooku z których jem małą łyżeczką po dziś.

O tym jak rozwijać skutecznie i szybko grupy na FB piszę w tym artykule.

 

Zobaczyłem, że potrafię się komunikować i szybko budowałem wizerunek eksperta w kilku niszach. Przychodziło mi to z łatwością. Każdego dnia otrzymywałem co najmniej kilka zapytań o rady osób, które czytały moje posty czy to w dziedzinie branży fitness, czy inwestycji na giełdzie. Odzywali się również starzy znajomi, którzy zainteresowali się tym czym się zajmuje.

 

W listopadzie 2018 podejmujemy decyzje o otwarciu agencji reklamowej. Mieliśmy już kilka ciekawych sukcesów na swoim koncie. Rozumieliśmy algorytmy panujące na facebooku i instagramie. Zaczęliśmy przyjmować klientów na komercyjne współprace mające na celu prowadzenie ich biznesów w social media.

 

Social Media ewoluuowały, marketing internetowy się zmieniał i w tym artykule chcę opowiedzieć Ci dlaczego zdecydowałem się oprzeć budowę swojego biznesu w oparciu o kanał na Youtubie i blogu firmowym.

 

Kanał youtube jako pomysł na rozkręcenie biznesu

Skąd pomysł, że głównym fundamentem mojej firmy będzie Youtube? Śledziłem wiele mądrych głów, które mówiły że blog i baza mailingowa to świętość. Wtedy nie miałem okazji jeszcze tego doświadczyć, ale wierzyłem im na słowo i robiłem to co każą. Plan był taki. Najpierw dogonię tych wszystkich przedsiębiorców internetowych, a kiedy już będę w tym miejscu w którym chcę być to ich wyprzedzę!

 

Wiele osób w tamtym czasie chwaliło sobie też regularne publikowanie na Youtube. Nie miałem na ten temat zielonego pojęcia, ale uczyłem się nagrywać i publikowałem swoje pierwsze filmy.

Z perspektywy czasu okazało się to strzałem w 10!

Postawienie na merytoryczny content marketing i materiały edukacyjne szybko zacząłem pozyskiwać fajne zlecenia, które pomogły mi się szybko rozwinąć.

 

Youtube jest fantastyczny z jednego względu. Posty na Facebooku, Instagramie, Linkedinie żyją kilka godzin. Jeśli mamy farta to czasem kilka dni.

Dobrze stworzony content na Youtube będzie dla nas „evergreenem”. Będzie pozyskiwać nam płacących klientów w sposób powtarzalny jeżeli zrozumiemy podstawy SEO na youtubie i będziemy regularni.

Jak pozycjonować filmy na youtubie? Wszystko na temat youtube seo opisałem w tym artykule.

Reklama wideo – wejście na wyższy poziom w biznesie internetowym.

Jednym z przełomów w naszej agencji reklamowej było mocne wejście w reklamy na Youtubie w kontekście promocji mojej własnej marki osobistej i biznesu usługowego. Okazało się, że dopompowanie budżetem moich merytorycznych materiałów bez problemu osiągało wiele zapytań ofertowych ROAS na poziomie 1000% + bez potrzeby dużej inwestycji.

Zaczeliśmy rosnąć szybciej niż kiedykolwiek wcześniej i mogliśmy sobie pozwolić na bardzo dokładne kwalifikowanie współprac.

Reklama wideo z użyciem Google Ads to podstawa jeśli chcesz w krótkiej perspektywie osiągać znakomite rezultaty.

Pamiętaj o odpowiedniej strukturze filmu z dobrym dźwiękiem i mocnym Call to Action.

O tym jak ustawiać reklamy na Yotube piszą tutaj.

Biznes Internetowy oparty o własną platformę – Blog na wordpressie

Oprócz Youtube cały czas pracowałem również nad blogiem firmowym. Pomyślałem w jaki sposób mogę realnie konkurować z dużymi agencjami marketingowym, które mają wielokrotnie wyższy budżet niż ja.

Zajebisty content marketing i robienie rzeczy o wysokiej barierze wejścia, które wymagają czasu a nie pieniędzy.

O ile wszystkie duże firmy miały budżet i bloga to często do jego tworzenia wkładali stażystów. Rzadko można spotkać wielkiego specjaliste, który zamiast budować kampanie reklamowe siedzi i tworzy content dla agencji.

Znowu konkurencja na moim szczeblu biznesu nie publikowała regularnie bloga i przeważnie kończyło się to na prostej wizytówce www. Konkurenci z tamtego szczebla nie posiadają również firmowych kanałów na Youtubie.

Dzięki temu zbudowałem ekspozycje. Moja marka osobista zyskiwała na znaczeniu i rozpoznawalności. Stworzyłem dosyć silną świadomość, że ktoś taki jak Tomasz Guzik istnieje w Internecie i zajmuje się sprzedażą i marketingiem.

Na początku nie miałem zielonego pojęcia na temat tego jak optymalizować treści pod wyszukiwarki, mimo że już czułem ich moc.

Kilka moich artykułów i wideo wystrzeliło. W youtube jestem pierwszy na kilka istotnych biznesowo fraz jak np. : ” jak reklamować sklep” co przyniosło mi dziesiątki komercyjnych zleceń”.

Dzisiaj jesteśmy świadomi swoich kompetencji i mówiąc, że ja i mój zespół jesteśmy jednymi z najlepszych specjalistów marketingu internetowego w kraju nie słodzę nam i nie mówię tego w sposób przesadny.

 

Dzisiaj posiadam dużo wyższą świadomość jak projektować content i wzajemnie go linkować. Wiem jak perfekcyjnie optymalizować filmy i jak wykorzystać je w celach biznesowych.

Jeśli zapytasz mnie jak stworzyć blog, który czyta kilkadziesiąt tysięcy osób miesięcznie lub jak stworzyć wielomilionowe zasięgi na YT odpowiem, że nie wiem.

Ale jeśli zapytasz mnie jak rozwijać biznes w oparciu o bloga i youtube to jestem odpowiednią osobą do tego zadania.

Kiedy zobaczę efekty z regularnych publikacji na blogu i kanale youtube?

 

Prowadzenie bloga i kanału na youtubie jest maratonem, a nie sprintem. Sądzę, że jeśli przeczytasz większość moich artykułów na blogu będziesz mieć przygotowanie pod kątem teoretycznym, merytorycznym wystarczającym do tego, aby pierwsi klienci zaczęli się pojawiać po około 3 miesiącach od startu.

Jeśli będziesz swój content dystrybuować na inne social media typu Facebook, czy linkedin efekty mogą przyjść dużo szybciej. 

Priorytetem dla Ciebie jest zacząć tu i teraz z tym co masz i uczyć się procesów w trakcie. Później każdy kolejny wpis i film będzie zajmował Ci mniej czasu. Będziesz lepiej czuć się przed kamerą, zyskasz pewność siebie i świadomość jak stworzyć treść, którą polubią ludzie, ale też algorytmy. Taką treść która dowiezie rezultaty biznesowe.

Nie przejmuj się na pierwszym etapie wyświetleniami. Ilość views nie ma najmniejszego znaczenia. Dlaczego? Bo i tak odpalisz reklamy na youtubie dzięki temu dowieziesz stargetowany ruch na Twoje materiały. 

A co z blogiem, też powinienem puścić reklamy? To zależy od budżetu. Z pewnością jeśli budujesz markę osobistą ustaw reklamy brandowe, na Twoje nazwisko. Tego typu reklamy nie będą drogie bo nie będziesz mieć na tą frazę konkurencji, a mogą podnieść ilość wygenerowanych zapytań ofertowych.

Jeśli masz bardzo mało wyświetleń nie przejmuj się. Twórz na tematy specjalistyczne, niszowe. Pamiętaj, że nie są one mocno wyszukiwane, ale to nic! 

Przykład: Artykuł specjalistyczny o tym jak używać w praktyce aplikację Zapier jest czytany średnio przez kilkadziesiąt osób miesięcznie. W ostatnim miesiącu przeczytało go tylko 30 osób. Dzięki temu artykułowi pozyskałem kilka bardzo atrakcyjnych deali ( współprac reklamowych) na których zarobię wielokrotność tego ile kosztuje mój czas przeznaczony na produkcje.

Przykład specjalistycznego artykułu, który mimo małej ilości wejść pozyskuje mi klientów biznesowych na drogie usługi.

Call to Action- Bez tego Twój content marketing nie ma żadnej wartości

Jeżeli w odpowiedni sposób twardo nie zakomunikujesz co ma zrobić użytkownik po skonsumowaniu Twoich treści to wyjdzie on z Twoich mediów i pójdzie gdzie indziej.

Brak CTA może obniżyć konwersje nawet o 90%.

Wystarczy, że dodasz odpowiednie CTA i zoptymalizujesz swoje treści tak, aby ludzie chętnie przechodzili dalej, a zostaniesz zasypany zapytaniami ofertowymi.

Sprawdź dokładnie jak na każdym materiale na YouTube linkuje do strony lądowania na której można odebrać konsultacje z moim udziałem.

To samo jest na moim blogu. Każdy artykuł linkuje do przycisku CTA.

Wdrażaj, twórz mega wartościowy content lepszy od innych i zoptymalizuj treści pod SEO i użyj odpowiedniego CTA.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?