Czym jest Zapier?
Zapier jest to bardzo popularne w USA narzędzie do tworzenia procesów marketing automation.
Dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie łączyć ze sobą wiele różnych aplikacji w jeden spójny system, który będzie grał do jednej bramki.
W Polsce zapier i tego typu narzędzia są bardzo mało popularne z tego względu, że na naszym rynku istnieje bardzo mała świadomość, że tego typu narzędzia wgl istnieją. Alternatywami dla aplikacji zapier.com są integromat i IFTTT.
Aplikacja zapier pozwala nam na łączenie ze sobą wielu różnych narzędzi bez umiejętności programistycznych. Korzystając z narzędzia jesteśmy w stanie oszczędzić dziesiątki tysięcy na pracy programistów, którzy dokonywaliby naszych integracji ręcznie.
Nie potrzebujesz znać się na kodzie i programowaniu. Nie musisz mieć wiedzy technicznej. Wystarczy podstawowa znajomość języka angielskiego i wykonywanie kroków, które rekomenduje nam system.
Poziom i dojrzałość branży marketingowej w Polsce jest na znacznie innym etapie. W USA każdego miesiąca mamy premierę kilkuset wartościowych narzędzi do usprawniania procesów marketingowo-sprzedażowych.
Osób, które korzystają z aplikacji zapier na naszym rodzimym rynku jest naprawdę niewielu, znalezienie specjalisty który pracował na tym narzędziu większą ilość czasu nie należy do najprostszych zadań.
Korzystając z tego artykułu chcę nauczyć Cię podstaw integracji z użyciem zapiera, tak aby usprawnić i zautomatyzować twój biznes.
Co potrafi narzędzie zapier.com?
Narzędzie zapier ma integracje z 2000 popularnymi aplikacjami spełniających wiele różnych zadań.
Dzięki temu narzędziu możemy:
Połączyć nasz formularz stworzony np. W mailerlite, getresponse, mailchimp, activecampaign z automatycznym dzwonieniem z użyciem aplikacji Callpage, czy Livecall.
Wyobraź sobie, że ktoś wypełnia formularz na twojej stronie Internetowej i 10 sekund później dzwoni do niego telefon. Automatyzacja działa w ten sposób, że użytkownik zatwierdza formularz i na twój numer telefonu zaczyna się połączenie.
W momencie, gdy odbierasz telefon, to automatycznie jesteś łączony z klientem, który wypełnił formularz na Twojej stronie www.
W ten sam sposób możesz zintegrować Facebook Lead Ads, czyli reklamę na pozyskiwanie kontaktów z automatycznym dzwonieniem z Livecall, Callpage.
Jeśli pozyskujesz w prosty sposób numery telefonów z użyciem czatbotów messengera to również taka integracja jest możliwa.
Oprócz tego, gdy ktoś wypełni formularz możesz otrzymać na swój telefon sms o treści: „Właśnie pozyskałeś nowego leada”.
Oprócz smsa możesz wysłać notyfikacje, powiadomienie na swój prywatny Gmail.
Możesz te dane wysłać do arkusza google sheet i mieć wszystkie dane o swoich klientach w pięknej tabelce.
Możesz połączyć swój sklep internetowy z sekwencją Smsów i e-maili.
Stwórz warunek jeśli klient dokona zakupu na Twoim sklepie internetowym to wyślij mu sms 48h później o treści: „Twoje zamówienie właśnie zostało spakowane i wysłane”.
Prześlij w tym samym momencie dane o kliencie do arkusza google sheet [Klienci Sklepu Internetowego] i prześlij Sms do właściciela sklepu: „Właśnie na Twoim sklepie Internetowym jakaś dobra duszyczka wydała kwotę xyz kupując produkt abc.
Jeśli prowadzisz webinary możesz połączyć swój system e-mailowy z narzędziem Sms api i wysłać Sms przypominający o wydarzeniu na żywo 10 min przed webinarem. Doskonałe prawa?
W narzędziu zapier dokonywałem setki integracji w różnych branżach i nigdy nie przestaje mi to sprawiać frajdy. Uwielbiam marketing automation i ułatwianie pracy moim klientom.
Często łącze czatboty na messengerze z arkuszami google, smsami i wiadomościami e-mail z newslettera z użyciem aplikacji Manychat.
Uwaga! Korzystając z zapier możesz również całkowicie zautomatyzować działania w social media. Bardziej dedykowanym rozwiązaniem pod social media jest IFTTT, ale zapier pozwala m.in. stworzyć integracje, która spowoduje że post udostępniony na 1 grupie będzie udostępniony o określonej godzinie na grupie nr 2, 3h później na grupie nr 3, 4h później na grupie nr 4. Możemy w ten sposób zautomatyzować udostępnianie naszych wpisów na kilkudziesięciu grupach każdego dnia!
Dostępne opcje integracji dotyczące stricte Facebooka
Jak dokonać integracji? Przykładowe wdrożenie
Krok 1
Zarejestruj się na stronie Zapier.com.
Możesz do tego celu wykorzystać logowanie z użyciem swojego konta Gmail co znacznie przyśpieszy proces.
Kiedy po raz pierwszy zalogujesz się do panelu Twoim oczom ukaże się taki obraz.
Wybierz opcję: MAKE A ZAP
Krok 2
Wybierz aplikację z której chcesz wysyłać dane do innego systemu.
Na potrzeby tego poradnika pokażę Ci połączenie Mailerlite z Livecall, czego efektem będzie, że wypełnienie formularza na stronie DarmowaRozmowa.pl zakończy się automatycznym telefonem.
PS. Aktualnie ta integracja na tej stronie jest wyłączona, ponieważ stwierdziłem że użytkownik woli sam sobie wybrać odpowiednią godzinę.
Strona oczywiście jest aktywna, ale nie ma już połączenia z LiveCall. Dane są przesyłane do innych systemów 🙂
Wpisz w wyszukiwarkę: Mailerlite i zostaniesz przekierowany do takiego panelu.
Musisz w tym momencie wybrać akcję po której dane mają być przesłane dalej.
Ja zdecydowałem, że moja integracja ma działać w momencie kiedy użytkownik dołączy do wskazanej grupy stworzonej wcześniej w panelu mailerlite.
Krok 3
W tym kroku system poprosi nas o połączenie swojego konta mailerlite z zapierem z użyciem Api. Wejdź do panelu mailerlite w zakładkę integracje i odnajdź Api, które należy przekopiować do zapiera.
Ja już to wykonałem wcześniej dlatego na zdjęciu widzisz, że mogę wybrać swoje konto MailerLite TomaszGuzik
Krok 4
Teraz przychodzi moment w którym musimy wskazać konkretną grupę, która wywoła pożądaną przez nas akcje.
W moim przypadku będzie to grupa, którą nazwałem Leady z Kampanii DarmowaRozmowa.pl.
Ta grupa została przez mnie wcześniej utworzona w mailerlite i system zapier ją po prostu wykrył.
Krok 5
Przyszedł czas na testy. Klikając w przycisk Test trigger zapier wypluje Ci informacje, czy aplikacja została poprawnie połączona.
Bardzo ważne! Aby system nie wykazał żadnego błędu na tym etapie musisz najpierw tą akcje wykonać w rzeczywistości.
W moim wypadku przed kliknięciem trigger powinienem przejść na stronę lądowania i poprawnie wypełnić formularz i zaczekać aż dane spłyną do systemu.
Następnie klikamy Test trigger i powinniśmy otrzymać komunikat na zielono z wyświetlonymi danymi, które uzupełniliśmy w formularzu.
Gratulacje jesteśmy w połowie drogi!
Krok 6
W tym kroku musimy wybrać drugą aplikację. Wybierając wcześniej pierwszą aplikację zdecydowaliśmy z jakiego miejsca będą przepływać dane do aplikacji, którą wskażemy teraz.
W naszym konkretnym przykładzie wybieramy LiveCall, czyli firmę która zajmuje się połączeniami telefonicznymi, nagrywaniem i monitorowaniem rozmów, system CRM do mierzenia sprzedaży telefonicznej.
Na dole wybieramy Event jaki ma się wydarzyć. W tym wypadku będzie to po prostu Make Call.
Krok 7
Tutaj znowu musimy połączyć się przez Api tym razem z panelem LiveCall. Odnajdź Api przechodząc do tego narzędzia i skopiuj je do zapiera.
Ja już wykonywałem to wcześniej, więc ponownie mogę wybrać swoje konto.
Krok 8
W tym kroku musimy wybrać widget, który stworzymy w panelu LiveCall. U mnie wyświetla się Widget #1 u Ciebie powinno być podobnie.
Na dole zaznaczamy na jaki numer telefonu ma zadzwonić system. Pamiętaj, że jeśli poprawnie wykonałeś testy z kroku 5 to u Ciebie zamiast napisu: No data wyświetli się numer telefonu, który został wpisany w formularzu kontaktowym na stronie lądowania.
Wybierz z dostępnych opcji Phone i sprawdź, czy wyświetla się tam poprawnie ostatnio wpisany numer!
Może to być Twój numer lub ostatniego Twojego klienta, który wypełnił formularz na stronie lądowania.
U mnie będzie to poprawnie wypełniony formularz na DarmowaRozmowa.pl
Tu już wszystko! Integracja się udała. Możesz kliknąć przetestuj i sprawdzić, czy wszystko świeci się na zielono.
Pamiętaj, że testując integracje po jej wykonaniu automatycznie zostanie wykonana akcja.
Testując tą integracje automatycznie zadzwoni do Ciebie telefon, więc nie ździw się 🙂
Każda integracja, która po wypełnieniu wszystkich pól zostaje przetestowana od razu powinna się wykonać bez konieczności kolejnego przejścia na stronę lądowania i kolejnego wypełnienia wszystkich pól formularza.
Doskonale! Możesz czuć dumę. To na prawdę mogło być skomplikowane i wiele firm w Polsce nie ma zielonego pojęcia jak takie integracje wdrażać u siebie.
Często płaci za to potężne sumy pieniędzy programistom, a jak widzisz nie zawsze jest to konieczne.
Bonus Wideo
Jako Bonus zamieszczam dla Ciebie wideo w którym pokazuje jak zintegrować formularz w płatnej reklamie na Facebooku na pozyskiwanie kontaktów z narzędziami do e-mail marketingu.
Pamiętaj, że ustawiając reklamę Facebook Lead Ads, często musisz co kilka godzin wchodzić i pobierać plik z danymi klientów, którzy dokonali konwersji.
Jeśli zintegrujesz Facebook Lead Ads z narzędziem do e-mail marketingu Twoje dane będą spływamy automatycznie do newslettera i automatycznie będą mogły zostać wysyłane e-maile, które wcześniej ustawisz w systemie.
Np. jeśli ktoś wypełni formularz klikając w reklamę na Facebooku może od razu otrzymać email z ebookiem i podziękowaniami.
Miłego oglądania!
Ile kosztuje zapier?
Zapier posiada wersję darmową, która jest troszkę okrojona, ale jeżeli jesteśmy użytkownikiem na podstawowym etapie posiadającym mały biznes spokojnie nam ona wystarcza.
Zapier pozwala nam na dokonanie 100 zdarzeń miesięcznie, czyli 100 razy może przepłynąć informacja z 1 aplikacji do drugiej korzystając z planu darmowego.
Zapier w wersji darmowej oprócz limitu 100 zdarzeń pozwala na 5 połączeń aplikacji. Przykład:
- Formularz Landing Page> Wyślij Sms
- Nowy Zakup na sklepie internetowym> Dane do Google Sheet
- Zostawiony numer w czatbocie>Telefon z Callpage, Livecall
- Ktoś pobrał ebooka> Wyślij powiadomienie na prywatny Gmail
- Ktoś zapisał się na webinar>Wyślij Sms 10 min wcześniej
Ostatnim ograniczeniem wersji darmowej jest brak możliwość bardziej rozbudowanych połączeń kilkupoziomowych. W wersji darmowej nie możesz zrobić w jednej integracji następującej kombinacji.
Klient zapisuje się na webinar>opóźnienie 3h wyślij Sms> opóźnienie 2 dni wyślij e-mail> kupił produkt na sklepie> Prześłij dane do google sheet
Jeżeli prowadzisz biznes większej skali i automatyzacje są w stanie oszczędzić masę czasu Tobie i Twojemu zespołowi koniecznie zainwestuj w wersję premium.
Zainstaluj aplikację Google Sheet na telefonie Twoim i zespołu dzięki temu dane o Twoim biznesie będą spływać na żywo 24/7 do wszystkich członków.
Podsumowanie ograniczeń wersji darmowej:
- 100 akcji (tasks) miesięcznie
- 5 integracji (zaps) miesięcznie
- Integracje 2 poziomowe
Tańszą alternatywą do zapiera może okazać się integromat, który pozwala na integrowanie kilku aplikacji jednocześnie w wersji darmowej. Jednak jest on dużo mniej intuicyjny.
Jest to również fenomenalne narzędzie, ale pod kątem UX zapier jest narzędziem przyjemniejszym w obsłudze.
Plan płatny zapier.com
Kiedy warto używać zapiera?
Zapiera warto używać wtedy kiedy chcemy znacznie skrócić czas pracy i automatyzować wszystkie powtarzalne procesy w naszej firmie.
Często zdarzało się, że wchodząc do firmy i ustawiając odpowiednie automatyzacje byłem w stanie odzyskać dla firmy od kilkudziesięciu do kilkuset godzin miesięcznie, które były przeznaczane na manualne, powtarzalne czynności wykonywane przez ludzi.
Używaj zapiera jeśli chcesz wnieść na wyższy lvl swój proces marketingowo-sprzedażowy. Chcesz zautomatyzować ogrzewanie leadów. Wnieść na wyższy lvl obsługę klienta i aktywnie zachęcać go do obcowania z Twoją firmą, sklepem internetowym, biznesem B2B.
Narzędzie nie jest bardzo wymagające w podstawowym zakresie, a jest w stanie zrobić różnice w Twoim biznesie.
Ze względu na to, że w Polsce brakuje specjalistów w tym zakresie możesz nie tylko wspierać swój biznes, ale dosyć szybko stać się wyróżniającym nazwiskiem w branży odnośnie wdrażania tego typu automatyzacji i procesów.
Te artykuły również Ci się spodobają:
📌 Integromat – Tańsza alternatywa zapier.com >>>
📌 Automatyzacje, które uwolnią Twój czas i podniosą sprzedaż w biznesie >>>
📌 Jak podnieść ilość klientów, nie zmieniając prawie nic! >>>