Marketing Automation – Automatyzacje, które uwolnią Twój czas i podniosą sprzedaż w biznesie

Marketing Automation – Automatyzacje, które uwolnią Twój czas i podniosą sprzedaż w biznesie

3 maja 2021

Automatyzacje w Twoim biznesie są w stanie uzyskać przewagę konkurencyjną, znacznie odciążyć obsługę klienta i handlowców, oraz przede wszystkim są w stanie podnieść sprzedaż. Bolą mnie oczy i uszy, gdy przyglądam się jak ogromny potencjał marnuje się w Polskim biznesie wynikający z braku działań marketing automation. 

W tym odcinku tłumaczę na konkretnych przykładach co można zrobić, aby zwielokrotnić wyniki bez angażowania dodatkowych członków zespołu.

Marketing automation ma przede wszystkim podnieść sprzedaż w Twoim biznesie bez konieczności zwiększania ruchu na Twojej stronie internetowej. Jeżeli dzisiaj masz 20 000 wejść miesięcznie i generuje to przychód 100 000 PLN / msc to wdrożenia Marketing automation mają spowodować, że przy tych samych 20 000 wejść twój przychód wyniesie 120 000 – 140 000 PLN/msc bez angażowania dodatkowych osób.

Narzędzia i automatyzacje wybieramy w zależności od tego jaki biznes prowadzisz. Czy jest to biznes usługowy, ecommerce, w jakiej branży się obracasz. 

Tutaj musisz polegać na doświadczeniach wdrożeniowców, czyli takich osób jak ja i mój zespół, oraz dużej ilości testów.

W sklepach internetowych rzeczą obowiązkową jest wdrożenie porzuconych koszyków. Dla przykładu 1 z moich klientek odzyskała w przeciągu 7 miesięcy 100 000 PLN po wdrożeniu 3 etapowej sekwencji e-maili po porzuceniu zamówienia przez klienta.

Możesz automatyzować działania w social media. Jeśli użytkownik dodaje się do grupy na FB możemy poprosić go w pytaniach o adres e-mail i te dane mogą automatycznie trafiać do arkuszy Google Sheet i do systemu mailowego, a tam zostanie już powitany kolejką e-maili nawiązujących do tego o czym jest grupa, co można w niej spotkać i poprosić go o zaangażowanie.

Marketing Automation składa się z : email marketingu, notyfikacji, pushy, smsów, chatbotów i wielu innych rozwiązań które usprawnią Twój biznes.

W biznesie B2B możemy wdrożyć automatyzacje, która automatycznie sprawdzi kto chodzi po Twojej stronie www, ściągnie jego dane i wyśle do narzędzia odpowiedzialnego za cold mailing. Przykład:

Narzędzie albacross lub dmsales pobiera dane o firmie, wysyłamy te dane narzędziem zapier do Google Sheet i do woodpecker lub mailrush, a tam startuje kolejka 3-4 zimnych emaili w nawiązaniu do tego co klient oglądał na stronie. Nie potrzebujesz do tego ani 1 handlowca! 

Kolejnym niesamowitym pomocnikiem są czatboty. Czatboty na messengerze przy wykorzystaniu Manychat lub czatboty na stronie www przy wykorzystaniu Tidio. Dzięki temu boty są w stanie pozyskiwać leady, generować telefony i emaile i przesyłać te dane zapierem dalej.

Tidio jest w stanie jako Twój automatyczny handlowiec nawiązywać do produktów lub podstron, które przegląda Twój klient i oferować odpowiedni rabat lub inną zachęte do dokończenia zakupów. 

Wszystkie te automatyzacje jest w stanie w odpowiednim momencie przechwycić człowiek i już 1:1 domknąć sprzedaż.

Dobre wdrożenia Marketing Automation oszczędzą Twój czas i pieniądze, oraz stworzą nową przestrzeń do skalowania biznesu w sposób przemyślany i powtarzalny. Dolewając dodatkowy budżet marketingowy będziesz w stanie precyzyjnie określić ile będzie z tego nowych leadów, nowej sprzedaży w e-commerce.

Trzymam za Ciebie kciuki i kibicuję za doskonałe wdrożenia MA w Twoim biznesie.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?

Jak pozyskiwać klientów B2B – Marketing i Sprzedaż

Jak pozyskiwać klientów B2B – Marketing i Sprzedaż

Dowiedz się jak skutecznie pozyskiwać klientów B2B. Sprawdzone strategie i lejki marketingowe, oraz metody prospectingowe pozwalające na szybki przypływ nowych leadów i sprzedaży do Twojego biznesu.
Stwórz pasywny model pozyskiwania i skalowania biznesu

Chcesz mnie o coś zapytać?

Nazywam się Tomasz Guzik i prowadzę agencję reklamową SocialBiznes. Specjalizujemy się w prowadzeniu kampanii reklamowych w Internecie. Jeżeli jest jakaś kwestia o którą chcesz zapytać po prostu kliknij w poniższy przycisk i wybierz wygodną dla Ciebie formę kontaktu.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu i sprzedaży zachęcam Cię również do słuchania mojego Podcastu, oglądania wideo na Youtubie i korzystania z moich szkoleń online.