Jak podnieść ilość klientów nie zmieniając prawie nic!

Jak podnieść ilość klientów nie zmieniając prawie nic!

15 stycznia 2021

Dzisiejszy artykuł będzie szczególnie cenny dla mniejszych firm dla których każde zapytanie ofertowe ma ogromny znaczenie.

Często w swoich materiałach edukacyjnych uczę jak tworzyć dobry content. Na czym się skupić i jakimi kanałami marketingowymi go dystrybuować. Ten artykuł będzie nieco inny. Nie skupię się na samym contencie tylko jak na podstawie tego co już masz podnieść ilość zapytań ofertowych nawet 2-3 krotnie.

Zapominasz o Call to Action- Wezwij do działania

Z moich obserwacji wynika, że: 

Małe niedoświadczone firmy, które uczą się pozyskiwać klientów przez Internet nie kładą dużego nacisku na CTA (wezwanie do działania)

Duże firmy zaś za bardzo komplikują możliwość kontaktu. Czasami robią to z premedytacją w celu filtracji leadów na te z największym potencjałem konwersji, ale wiele firm po prostu przepala część swojego budżetu marketingowego nie optymalizując swoich działań na etapie formularzy.

Przerób wszystkie swoje treści w Internecie tak, aby kierowały do konkretnej akcji. Sprawdź jak wygląda mój baner kanału na Youtubie i opis kanału. Jest tam wezwanie do działania + telefon.

Sprawdź mojego facebooka i znowu zobaczysz wezwanie do działania + telefon.

Zacznij oglądać moje filmiki na YT, pod każdą merytoryczną lekcją proponuję rozmowę telefoniczną.

Zauważ, że pod każdym artykułem na blogu ( tym również) masz przycisk, który proponuję Ci bezpłatną rozmowę.

Uwaga! CTA musisz dostosować do swojej branży. Do mnie dzwonią głównie właściciele firm, bądź menadżerowie. Często tego typu grupa nie ma tyle czasu, aby zostawić adres e-mail i czytać mój newsletter. Jeżeli widzą wartość w tym co mówię lub piszę natychmiast chcą wyjąć telefon i zadzwonić.

Brak CTA to główny problem, który widzę w małych firmach.

W większych organizacjach często można zobaczyć strony lądowania z bardzo dużą ilością pól w formularzu co skutecznie obniża konwersje.

Zastanów się czy potrzebujesz aż tylu danych od swojego klienta na tak wczesnym etapie. Co jeśli wystarczy Ci sam numer telefonu zamiast adresu strony www, numeru buta, imienia jakie wybraliśmy na bierzmowanie i ulubionego koloru? 

Przetestuj mniejszą ilość pól. 

Wymień wkurzające popupy na exit popupy i porównaj wyniki

Kwestia popupów.

Najgorsze co możesz zrobić to już na starcie po sekundzie od załadowania witryny wyświetlić ogromne popupy, które przeszkadzają w konsumowaniu Twoich treści.

Testowałem wiele rozwiązań i exit popup robi niesamowitą różnicę w doświadczeniu klienta i ma dużo wyższą konwersję

Zadbaj o narzędzie, które pozwoli Ci wyświetlać exit poupy również na telefonie komórkowym

Pamiętaj o tym żeby po pozyskaniu danych od klienta na tym nie zaprzestać! Od razu, gdy ktoś wypełni formularz powinien otrzymać powiadomienie, że wszystko przebiegło pomyślnie. 

Fajnie jeśli na stronie podziękowania za wypełnienie formularza zobaczy Wideo z Tobą w którym tłumaczysz o czym będziecie rozmawiać i co jest potrzebne do przygotowania.

Zanim dojdzie do rozmowy pomyśl o wysłaniu na skrzynkę ciekawych case study z referencjami od klientów. Dzięki temu zbudujesz jeszcze większy autorytet przed samym kontaktem. 

Podsumowując pamiętaj o zaplanowaniu ścieżki klienta.

Przykładowe lejki do wykorzystania.

Merytoryczny artykuł lub film >> zostaw email, aby odebrać prezent >> email1>> email 2 >> rozmowa tel. >> sprzedaż

Przykładowy lejek B2B wykorzystywany u mnie w agencji.

Merytoryczny artykuł lub film >> CTA ZADZWOŃ >> sprzedaż

Lub

Reklama >> webinar >> sprzedaż >> remarketing ads + email >> sprzedaż

Remarketing do czytelników bloga i kanału Youtube

Dodatkowo bardzo ważne będzie odpalenie remarketingu z twojej strony www i kanału firmowego na youtubie. Skieruj ludzi, którzy już byli na twoich treściach, ale nie zdecydowali się na kontakt z Twoją firmą. 

Wyświetl im się z kolejną reklamą kierującą do rozmowy. Dzięki temu odzyskasz część ruchu, który trafia na witrynę Twojej firmy lub firmowe wideo na YT..

Samo wdrożenie tak prostych elementów potrafi zwielokrotnić ilość zapytań ofertowych u moich klientów.

Jeżeli to co mówię ma dla Ciebie sens kliknij przycisk poniżej, a sprawdzę czy moje rozwiązania sprawdzą się również u Ciebie.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?