Trendy w Marketingu w 2022 r. Jak zmieni się marketing Internetowy?

Trendy w Marketingu w 2022 r. Jak zmieni się marketing Internetowy?

4 listopada 2021

Ostatni rok był obfity w potężną ilość zmian. Firmy którym nie udało się wdrożyć poprawek dzisiaj są daleko z tyłu za peletonem. Mieliśmy zmiany dotyczące reklam na Messengerze co skutecznie zahamowało biznesy usługowe. Zmiany we wdrożeniach pixela Facebooka i wiele dziwnych ograniczeń na tej platformie.

W tym artykule całościowo skupiam się na zmianach, które czekają nas w roku 2022. Są to moje luźne prognozy poparte doświadczeniem. Z reguły jestem bardzo trafny w spekulowaniu na temat przyszłości, więc warto mocno pochylić się nad tym artykułem i spróbować w pewnych aspektach wygrać z konkurencją.

Wrzucanie postów na Social Media przestanie działać

Od 3 lat trąbie na około, że wrzucanie postów w Social Media powoli umiera. W roku 2022 zaobserwujemy upadek zasięgów organicznych szczególnie na portalu takim jak Linkedin. Nowe życie tchnie w Instagram funkcja Reels i nada nieco świeżości.

W 2022 roku zaobserwujemy dalsze lawinowe wzrosty na TikToku. Portal ten będzie się profesjonalizował i stopniowo będą tam wchodzić poważne marki i segment b2b. To ostatni rok gdzie będzie można w łatwy sposób złapać tam zasięgi i metodami darmowymi dotrzeć do swoich klientów.

System reklamowy Tiktok może okazać się kolejnym świetnym kanałem dowożenia leadów. Oprócz Facebooka i Youtube będziemy mieli możliwość dostarczania dużej ilości leadów właśnie Tiktokiem.

Specjaliści od tworzenia contentu muszą być jeszcze lepsi niż kiedykolwiek. Stopniowo będą wymierać agencje krzaki, które były tworzone przez licealistów od wrzucania postów. Content w 2022 roku musi być super jakości, zoptymalizowany zgodnie z konkretnymi wytycznymi.

Content w socialach jeśli już ma być produkowany musi budzić konkretne emocje i ma za zadanie zachęcać do interakcji, budować markę. Główne moce przerobowe zespołu i zasoby finansowe powinny być kierowane na content blogowy, content youtubowy i podcasty.

Tworzenie treści w oparciu o wyszukiwarki jest wielokrotnie bardziej opłacalne niż w poprzednich latach właśnie ze względu na niskie zasięgi w socialach. Ruch z wyszukiwarek sprawia, że raz wytworzona treść pracuje dla nas przez wiele lat. Skup się na treściach evergreen!

Wzrost znaczenia chatbotów i voicebotów

Mówiąc o trendach marketingowych na rok 2022 nie można pominąć ogromnego rozwoju chatbotów i voicebotów. W poprzednim roku pierwszy raz tak mocno zauważyliśmy pojawienie się technologii, która potrafi sama zadzwonić do człowieka i przeprowadzić z nim rozmowę telefoniczną.

Jest to fenomenalne narzędzie do wsparcia obsługi klienta i filtrowania leadów. Dzięki botom wstępnie jesteśmy w stanie zakwalifikować potencjalnego klienta i odsiać go od reszty.

Pracuje z firmami, gdzie koszt wdrożenia każdego nowego handlowca przewyższa potencjalne korzyści a mimo to ilość lead jest tak wysoka, że należy skrupulatnie dokonywać filtracji.

 

W roku 2022 zaobserwujemy wysyp nowych voicebotów. Technologia głosowa stanie się powrzechniejsza, tańsza w utrzymaniu i mocniej stosowana w MŚP. Zainteresuj się zanim będzie za późno 🙂

Wyrzuć z głowy obiekcje w stylu, że to zepsuje jakość Twojej obsługi, że ludzie chcą rozmawiać z ludźmi. Jeżeli bot ma w Twojej firmie obniżyć koszty o kilkadziesiąt % spróbuj wykorzystać go przynajmniej w części poszczególnych procesów. Zastępuj ludzi stopniowo.

Strony Lądowania muszą być lepsze niż kiedykolwiek

Na jeszcze wyższym poziomie UX i wizualnym powinny być tworzone strony lądowania. Tzw. Landing Page, czyli stronki na które trafia użytkownik po kliknięciu w reklamę. Nie wystarczy już prosta strona wyklikana w getresponse.

 

Dziś, aby rywalizować w szumie informacyjnym i obniżać koszty leada potrzebujemy dobrze zoptymalizowanych witryn, które świetnie prezentują się na wszystkich urządzeniach, chodzą szybko i w prosty sposób komunikują jaką akcję ma wykonać użytkownik.

Bez analityki internetowej nie istniejesz

W roku 2022 jeszcze mocniejszy nacisk niż w latach ubiegłych 2020 – 2021 będzie można zaobserwować profesjonalizm w marketingu internetowym. Bez mierzenia wyników w takich narzędziach jak Google Analytics osiąganie sukcesów będzie prawie niemożliwe.

 

Narzędzia takie jak Google Optimize do testów A/B, narzędzia do map ciepła typu Hotjar staną się Twoją codziennością.

Czym jest mapa ciepła i jak ją wdrożyć:

📌 Czym jest mapa ciepła i jak ją wdrożyć

O tym jak przeprowadzić test A/B przeczytasz w tym artykule :

📌 Jak przeprowadzić Testy A/B >>>

Prowadzenie biznesu na czuja przestanie funkcjonować. Każda wydana złotówka zainwestowana w marketing powinna być mierzona. Właściciel biznesu musi być świadomy co się z nią stało i jaki przyniosło dane działanie efekt.

Musisz wiedzieć czym jest ROAS, ROI, Lejek Sprzedażowy

W 2022 roku nie będzie można nazwać się specjalistą od marketingu nie mając wysokich kompetencji biznesowych. Marketer musi rozumieć biznes klienta, znać jego marże, wiedzieć kiedy kampania jest rentowna, jaki mamy poziom ROI, ROAS, musi umieć projektować lejki sprzedażowe.

 

Jak projektować lejki sprzedażowe dowiesz się tutaj:

📌 Jak zaprojektować lejek sprzedażowy >>>

Nie ma opcji na budowanie marki osobistej bez wideo

Jeśli budujesz markę osobistą online to musisz zapomnieć o chowaniu się przed kamerą. Content marketing w oparciu o wideo stanie się Twoim obowiązkiem, a nie widzi mi się. Musisz nauczyć się występować przed kamerą. Musisz wiedzieć jak nagrać wideo z perfekcyjnym dźwiękiem. Jak naturalnie prezentować merytorykę, jak gestykulować, jakich sprzętów i narzędzi używać aby Twoje filmy prezentowały najwyższy poziom audiowizualny.

 

Zacznij z tym co masz, ale gdy tylko złapiesz podstawy inwestuj w sprzęt i stań się profesjonalistą.

Tiktok królem mediów społecznościowych w 2022 roku

Tiktok jest tak istotnym portalem, że poświęcam mu osobny podrozdział. Tiktok będzie w 2022 roku masowo się profesjonalizował. Firmy będą tam pojawiać się tak często jak na facebooku i instagramie. Właściciele biznesów będą uczyć się tworzyć treści, pracownicy będą szkolić się jak robić dobre tiktoki.

 

W tym roku obstawiam, że większość społeczeństwa będzie już posiadać konto na tej platformie. Będziemy mieli znaczne spadki zasiegów. Mocne wejście biznesu do płatnych reklam na Tiktoku i rosnące stawki influencerów na tym portalu. Branża marketingowa już w latach ubiegłych coraz pewniej czuła się na tej platformie. W 2022 pojawi się masa szkoleniowców, mentorów i edukatorów od tej platformy.

Nie musisz wyszukiwać informacji po całym Internecie wejdź tu i dowiedz się jak wybić swoje konto na Tiktoku:

📌 Jak rozwinąć konto na Tiktoku >>>

 

Oprócz trendów marketingowych warto przeczytać również:

🔗 Jak przeprowadzić Testy A/B >>>

🔗 Jak zaprojektować lejek sprzedażowy >>>

🔗 Jak rozwinąć konto na Tiktoku >>>

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?