Reklama na Youtube – Poradnik Jak ustawić reklamy na yt krok po kroku

Reklama na Youtube – Poradnik Jak ustawić reklamy na yt krok po kroku

11 listopada 2021

Reklama Youtube – Wprowadzenie

Reklamy wideo nie są pierwszym wyborem, gdy firmy planują kampanię reklamową. Zazwyczaj jeśli słyszymy, że ktoś chcę puścić reklamę to myślimy o Facebook Ads lub reklamie w wyszukiwarce. To błąd! Korzystając z reklam wideo na yt mamy możliwość docierać do swoich klientów znacznie taniej i dużo rzadziej są na nas wprowadzane różne ograniczenia i blokady kont reklamowych.

 Aby wyświetlać reklamy na platformie Youtube musimy mieć założone konto Google Ads. Yt i Google to jedna firma i to właśnie z poziomu panelu Google Ads dawny Adwords skonfigurujemy naszą kampanię.

Reklama na YT – Instrukcja

Zanim zaczniesz musisz wykonać kilka rzeczy. Najważniejsze na START to założenie konta na YT. Aby założyć konto musisz mieć skrzynkę gmail dzięki temu zrobisz to w kilka chwil. Następnym krokiem będzie dodanie filmu na kanał. Jest to niezbędne, aby mieć możliwość puszczania reklam. Film powinien być opublikowany. Może mieć status niepubliczny, ale musi być poprawnie wgrany.

 

  • Założenie kanału

Instrukcja krok po kroku Jak stworzyć kanał i opublikować wideo na youtube:

Jak utworzyć kanał na YT i dodawać filmy >>>

  • Połącz kanał z kontem Google Ads ( jeżeli nie wiesz jak to zrobić przekaż dostęp osobie, która będzie ustawiać Ci reklamy.

Instrukcja jak przyznać dostęp do konta Youtube i konta Google Ads innej osobie lub firmie:

Jak przyznać dostęp do kanału i konta reklamowego Google >>>

  • Ustaw konwersje na koncie ( wypełnienie formularza, kliknięcie przycisk, wyświetlenie konkretnego URL, przescrollowanie 50% oferty, czas na stronie 20 sekund itd.)
  • Stwórz grupy remarketingowe w zakładce Zarządzanie Odbiorcami
  • Skonfiguruj swoją reklamę

 

Jak od A do Z ustawić reklamę na YT znajdziesz w tym artykule:

Reklama na YT od A do Z >>>

 

Ile kosztuje reklama na youtube

Jaka jest cena reklam w youtube? Koszty ads w serwisie youtube są zależne od kilku czynników. Cena każdego wyświetlenia reklamy jest zależna od lokalizacji w jakiej się wyświetlamy i konkurencyjności w danej niszy. Ustawiając kampanie wideo targetując ją na kanały biznesowe możesz spodziewać się wyższych kosztów 7-12 groszy za 1 views, a w przypadku rozrywki, lol content, pranki, muzyka możesz zejść nawet do 2 gr za 1 wyświetlenie twojej reklamy.

Ustawiając w panelu max cpv jesteśmy w stanie określić ile maksymalnie jesteśmy w stanie zapłacić za wyświetlenie naszego filmu promocyjnego. W przypadku reklamy discovery nie płacimy kiedy nasza reklama pojawi się w proponowanych na ekranie użytkownika, a dopiero w momencie kliknięcia reklamy.

Rodzaje reklam na Youtube

Youtube pod tym względem jest bardzo bogaty. Mamy tu sporo możliwości dla reklamodawców. Dzięki reklamie możemy płacić za kliknięcia kierujące na witrynę www lub nasze filmy mogą być polecane w prawej kolumnie lub pod oglądanym filmem w aplikacji mobilnej. Nasze wideo mogą również pokazać się w momencie gdy potencjalny klient zaczyna wyszukiwać interesującej go frazy.

Rodzaje Reklam – Formaty Reklamowe YT:

  • Reklamy TrueView In-Stream
  • Reklamy TrueView Discovery
  • Bumper Ads
  • Out-Stream
  • Reklama banerowa
  • Reklamy w banerze masthead

Darmowe wyświetlenia na youtube

Jest kilka sposobów na to jak uzyskiwać darmowe wyświetlenia z pominięciem ruchu płatnego. Dzieje się tak np. wtedy kiedy korzystamy z reklamy in-stream. Tam jeśli użytkownik nie obejrzy filmu przez 30 sekund bądź pominie reklamę to my nie poniesiemy kosztów związanych z tym wyświetleniem. Dzięki temu możemy złapać trochę darmowego ruchu na kanał.

 

Kolejnym bonusem jest fakt, że YT to również wyszukiwarka. Dzięki temu nasze materiały wideo mogą być wyświetlane przez klientów docelowych przez wiele lat nawet po wyłączeniu płatnej reklamy.

Korzyści z reklamowania się na Yotube

Dzięki YT mamy możliwość budowania świadomości marki i docierania do klientów, którzy szukają czegoś w danej chwili w Internecie. Świetnym typem do budowania świadomości są reklamy niemożliwe do pominięcia. Dzięki kampanią reklamowym na youtube możemy kierować reklamy do użytkowników, którzy z największym prawdopodobieństwem zostaną naszymi klientami.

 

A to wszystko znacznie niższym kosztem niż w przypadku reklamy telewizyjnej, gdzie prog wejścia jest wielokrotnie wyższy i mamy nad nim mniejszą kontrolę.

 

W przypadku reklam TV nie możemy tak precyzyjnie dotrzeć do naszej grupy odbiorców, a koszt jednorazowej kampanii wideo zaczyna się od kilkudziesięciu tysięcy PLN co czyni Youtube fenomenalną alternatywą dla marek.

Dzięki targetowaniu po kanałach konkurencji lub po słowach kluczowych możemy bardzo wąsko wyselekcjonować ruch który nas interesuje. Możemy przeprowadzić użytkowników youtube od punktu A do punktu Z na ścieżce klienta korzystając z sekwencji wideo składającej się z kilku filmów i reklam remarketingowych do osób, które obejrzały konkretne filmy lub reklamy w serwisie.

 

Podsumowanie

Youtube jako medium reklamowe jest świetnym wsparciem dla innych systemów typu Facebook Ads, Tiktok Ads. Dzięki niemu możemy budować zasięgi na koncie, ale też pozyskiwać nowe zapisy na webinar. Kluczowym czynnikiem sukcesu na YT będzie odpowiednie przygotowanie filmu reklamowego. Dobrze zmontowany, dynamiczny materiał, który jest atrakcyjny dla widza znacznie obniża koszty reklamy i realizuje nasze cele biznesowe. Zachęcam Cię szczerze do przetestowania Youtube Ads w swoim biznesie.

 

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?