Jak Pozyskiwać Klientów Na Kursy Online?

Jak Pozyskiwać Klientów Na Kursy Online?

16 maja 2022
W swojej karierze zawodowej miałem przyjemność poprowadzić już kilkadziesiąt kampanii na sprzedaż kursów online w rozmaitych branżach. Zebrałem masę cennych doświadczeń i ubrałem je w formie prostej checklisty do wdrożenia. Korzystając z moich metod możesz spodziewać się wzrostów sprzedaży szkoleń online bez względu na niszę w jakiej działasz.

Od czego zacząć sprzedaż kursów online – Sesja Zdjęciowa

Aby wystartować z kampanią reklamową rzeczą bardzo istotną będą odpowiednie materiały graficzne.

Tutaj zdjęcia autora kursu dodają wiarygodności i budują autorytet eksperta. Każdy klient, który do mnie trafia najpierw jest proszony o wysłanie profesjonalnych zdjęć.

Dobrej jakości fotki potrafią obniżyć koszty reklam i zwiększyć konwersje na stronie sprzedażowej.

Sesja zdjęciowa to często kilkaset PLN, a efekt z tego typu zdjęć może być niesamowity.

 

Czy istnieje możliwość sprzedaży szkoleń online bez zdjęć autora?

Tak! W ten sposób działają tzw. marketplace z kursami, gdzie znajduje się bardzo dużo szkoleń i są one sprzedawane w niższych cenach lub abonamentach. Przykładem będzie platforma udemy, strefakursów, eduweb.

Mimo to nawet na tego typu portalach wchodząc w kurs możemy sprawdzić jak prezentuje się autor.

Fundament sprzedaży kursów online – Landing Page i Oferta

Kiedy mamy już materiały graficzne kolejnym ważnym elementem będzie strona na której będzie sprzedawany dostęp do kursu, oraz oferta na tej stronie zawarta.

Jak zrobić Landing Page pisałem tutaj >>>

 

Bez strony sprzedaż jest praktycznie niemożliwa. Oczywiście możemy realnie wysyłać ludziom ofertę w wiadomościach z numerem konta, ale umówmy się szczerze w 2022 roku to prowizorka.

Potrzebujesz strony z ofertą, oraz strony „checkout” tzw. strona zamówienia gdzie użytkownik wpisuje dane i robi płatność. Opcjonalnie będziesz potrzebował również strony zapisu na webinar i strony podziękowania za zapis tzw. thank you page.

 

Dobra oferta jest w stanie w znacznym stopniu poprawić wyniki kampanii. Warto w tym wypadku dać własny wkład merytoryczny + zlecić dobre opisanie oferty copywriterowi. Ta niewielka inwestycja pozwoli Ci wnieść ofertę na najwyższy poziom.

Kompetencja występowania przed kamerą, a sprzedaż kursów online

Dobrze przeprowadzona kampania jest oparta o webinar, czyli darmowe szkolenie online na którym damy próbkę naszej wiedzy. Oprócz występowania na webinarze kompetencja występowania przed kamerą przyda nam się do nagrania wideo na stronę lądowania, oraz do reklam.

Zaobserwowaliśmy w agencji, że wideo znacznie obniża koszty reklam. Tańszy ruch na stronie obniży koszty konwersji i zwiększy sprzedaż Twojego kursu.

Ćwicz regularnie występowanie przed kamerą, a efekty będą niesamowite.

 

Email marketing jako narzędzie do sprzedaży kursów online

Fundamentem dobrej kampanii marketingowej jest budowanie bazy mailingowej i pisanie ciekawych sprzedażowych maili. Maile wysyłamy przed webinarem i po webinarze w tzw. okienku sprzedażowym w którym kierujemy użytkowników na stronę sprzedażową.

Pamiętaj, aby maile były ciekawe i zawierały klikalne tytuły. Pamiętaj o silnym call to action, aby skierować jak największą ilość użytkowników na stronę sprzedażową. Nawet jeśli nie kupią od razu to wpadną do tzw. grupy remarketingowej i reklamami na Facebooku będziemy w stanie domknąć sprzedaż.

Reklamy w Social Media jako narzędzie do sprzedaży kursów online

Dźwignią, która pozwoli Ci szybko się skalować i ciągle docierać do nowych użytkowników będzie reklama płatna. To dzięki niej dotrzesz do stargetowanej grupy docelowej i zgromadzisz wystarczającą ilość tzw. leadów. czyli osób potencjalnie zainteresowanych zakupem szkolenia.

 

Do sprzedaży kursów online możesz śmiało korzystać z reklamy na Facebooku, Youtube, czy też Tiktoku, lub Google Ads. Jak ustawiać takie reklamy opisuję dokładnie w artykułach podlinkowanych pod artykułem.

Podsumowanie – Jak pozyskiwać klientów na kursy online – Checklista

  1. Umów się na sesję zdjęciową
  2. Naucz się nagrywać dobre wideo
  3. Zadbaj o system do tworzenia stron lądowania
  4. Przemyśl skrupulatnie ofertę kursu
  5. Wybierz narzędzie do email marketingu
  6. Ustaw płatne reklamy w social media

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?