ChatGPT w Reklamie – Jak wykorzystać Sztuczną inteligencję AI w Reklamie?

2 kwietnia 2023

CHCESZ OTRZYMAĆ WIDEO SZKOLENIE?

” Jak Zarabiać Nawet 1000 PLN Dziennie, Dzięki Sztucznej Inteligencji?”

Kliknij poniższy przycisk

Od premiery ChatGPT minęło już trochę czasu. Wszyscy zastanawiają się kto może stracić pracę przez sztuczną inteligencję AI. Dziś poruszymy wątki jak wykorzystać w mądry sposób AI do podnoszenia wyników w marketingu i sprzedaży. Przejdziemy przez wszystkie popularne obszary, gdzie sztuczna inteligencja już dzisiaj ma ogromne zastosowanie. 

Jak wykorzystać ChatGPT w reklamie internetowej?

Istnieje wiele sposobów wykorzystania technologii AI w reklamie. Zaczynając od pracy kreatywnej, gdzie sztuczna inteligencja wymyśla nam kierunek w jakim powinniśmy uderzyć i np. wymyśli nam 10 najlepszych nagłówków do reklamy o xyz po pracę wykonawczą np. pisząc cały artykuł pod pozycjonowanie seo.

Możemy też wykorzystywać AI w sposób połowiczny jedynie wspomagając się tym narzędziem np. na etapie researchu słów kluczowych czy tematów. Dzięki chatgpt poszukiwanie informacji stało się jeszcze prostsze co pozwoli nam zaoszczędzić czas w naszej pracy.

Czy ChatGPT zagraża wyszukiwarce Google?

Istnieje pewne zagrożenie, że chatgpt i inne tego typu rozwiązania w niedalekiej przyszłości zmienią sposób w jaki ludzie będą wyszukiwać informacje. Może zdarzyć się tak, że ludzie zamiast wpisywać tekst w wyszukiwarkę będą wpisywać zapytania do czatbota. Już dziś przeglądarka Bing wdrożyła technologię chatgpt do swojej wyszukiwarki.

Firmie Google pali się grunt pod nogami i pracuje w pocie czoła nad sztuczną inteligencją Bart, która ma stanowić konkurencje dla chatgpt. Czy wobec tego zaczniemy wyszukiwać treści za pomocą czatbotów i czy SEO jakie znamy umrze raz na zawsze?

Na te pytanie nie jestem dzisiaj w stanie odpowiedzieć, ale pewne jest jedno. Zmieni się sposób w jaki poszukujemy odpowiedzi na zapytania. SEO ewoluuje i będzie wyglądać inaczej niż teraz. Pod warunkiem, że przetrwa 🙂 Ale o to jestem spokojny.

Najbardziej prawdopodobnym scenariuszem będzie to, że to interfejs czatu będzie nam podpowiadał jakie artykuły powinniśmy przeczytać, aby uzyskać odpowiedź na nasze pytanie w formie klikalnych przycisków, które przekierują nas na stronę internetową.

ChatGPT w pozycjonowaniu SEO

Jeżeli założymy, że pozycjonowanie SEO przetrwa inwazję sztucznej inteligencji możemy już dziś wykorzystać narzędzia oparte o AI do pozycjonowania naszych witryn. ChatGPT-4 od openai może pomóc nam w wyborze tematów artykułów, researchu słów kluczowych w danym obszarze tematycznym, a nawet jest w stanie napisać za nas cały artykuł.

Powstało już wiele narzędzi, które integrują się z naszym wordpressem i są w stanie automatycznie pisać dla nas treści pod SEO będąc zasilanymi przez GPT 3.5 Turbo i GPT 4. Jednym z takich narzędzi jest copymate.

Tworząc content za pomocą AI i copymate jesteśmy w stanie napisać np. 100 artykułów na bloga w 15 min. Pomyśl jak ogromne możliwości to stwarza. No dobra. Pewnie zapytasz mnie teraz co na ten temat myśli wujek Google? Czy istnieją filtry, które są w stanie wykrywać teksty pisane przez AI? Tak. Istnieją takie filtry, jednak Google podał ostatnio do informacji, że akceptuje teksty napisane przez sztuczną inteligencję pod warunkiem, że są użyteczne i odpowiadają na zapytanie użytkownika.

Google zrobił to zapewne po to, bo sam wypuszcza Barda, który również będzie potrafił generować teksty pisane przez AI.

<<< Stworzyłem dedykowany artykuł w którym tłumaczę cały proces jak powinno wyglądać pozycjonowanie stron internetowych za pomocą sztucznej inteligencji >>>

ChatGPT w reklamach na social media

Kolejnym tematem w kwestii chatu GPT jest wsparcie w obszarze reklam w social media. Dzięki AI możemy tworzyć świetne, perswazyjne teksty reklamowe do reklam i na landing page. Możemy ze wsparciem midjourney tworzyć piękne i klikalne grafiki. Chat może pomóc nam w zbudowaniu scenariusza do filmu, a inne aplikacje AI mogą wspierać nas w montażu materiału. Są też narzędzia, które automatyzują ustawianie reklam.

Jeśli chodzi o sam chat będzie on nieocenionym wsparciem w obszarze copywritingu i pisaniu reklam tekstowych, czy też postów na fanpage. Od dziś prowadzenie Fanpage dla wielu marek jednocześnie stało się jeszcze prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Nawet jeżeli chcesz pracować nad contentem samodzielnie to chat może wygenerować Ci listę pomysłów na tematy wpisów. Ba!! Może to zrobić w wielu językach.

ChatGPT w reklamach Google Ads

Kolejnym zastosowaniem ChatGPT będzie pisanie reklam Google Ads. Google już testuje zaimplementowanie sztucznej inteligencji natywnie w swoim panelu reklamowym. Dzięki temu bez wychodzenia z konta reklamowego będziemy mogli pisać reklamy za pomocą AI.

Pomoże nam to zarówno w reklamach w wyszukiwarce Google Search jak też w reklamach wideo, gdzie opisujemy tytuły i nagłówki. Biorąc pod uwagę powtarzalność tego procesu i prosty język używany w marketingu i sprzedaży to uważam, że sztuczna inteligencja będzie pisać lepsze reklamy niż większość niedoświadczonych reklamodawców.

AI w reklamie Google Ads to bardzo duże ułatwienie i skrócenie czasu na tworzenie reklamy tekstowej.

ChatGPT w ecommerce

To w jaki sposób robimy zakupy w internecie również może ulec ewolucji. Co jeśli zakupy będą odbywać się za pomocą wirtualnego asystenta? Google już dawno w USA wprowadził możliwość zakupu z poziomu wyników wyszukiwania bez wchodzenia na zewnętrzną stronę www.

Idąc z trendami będziemy musieli dopasować działania marketingowe pod optymalizację w wynikach wypluwanych przez chat, a nie przez wyszukiwarki. Coraz większe znaczenie będą miały platformy marketplace i jeszcze większe znaczenie zyska konkurowanie ceną.

W tak zaprojektowanym świecie na znaczeniu zyska kontakt 1:1. Kontakt fizyczny będzie w cenie i zyskają jeszcze mocniej marki osobiste. Silne marki będą mogły konkurować innymi wyróżnikami. Lepszą komunikacją. Lepszym doświadczeniem klienta i sympatią do nazwiska. Cena w tym wypadku nie będzie aż tak ważna.

Stracą firmy, które nie mają wokół siebie zbudowanej marki, a mają jedynie bezosobowy produkt.

Podsumowanie

Kto wie w jak niedługim czasie dojdzie do sytuacji, gdzie każdy z nas będzie miał swojego wirtualnego asystenta w zegarku lub telefonie z którym będziemy mogli porozumieć się głosowo i będzie on wykonywał wszystkie nasze polecenia. Technologia nabrała niesamowitego rozpędu i każdego dnia pojawia się setki nowych aplikacji i rozwiązań opartych o AI. Pojawia się tu efekt kuli śnieżnej i każdego dnia przedsiębiorcy i marketerzy muszą trzymać rękę na pulsie, aby nie przegapić jakiegoś trendu, który da im niesamowitą przewagę nad resztą peletonu.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?