„Jeżeli chcesz, abym pomógł Ci zbudować konto na Instagramie dzięki płatnej reklamie lub masz duże konto i chcesz zarabiać na nim więcej wyślij do mnie maila na kontakt@tomaszguzik.pl lub po prostu zadzwoń na 602-727-263. Z przyjemnością Ci pomogę. „.
- Rolki na Instagramie to króciutkie wideo 15,30,60 lub 90 sekundowe
- Rolki wyświetlane są na tablicy użytkownika scrollującego Instagram lub w przeznaczonej do tego sekcji
- Rolki można również wrzucać na facebooka
- Instagram reels to kopia aplikacji Tiktok
- Nagrywanie rolek jest proste, a montaż przyjemny
- Warto publikować Tiktoki każdego dnia
- Algorytm Instagram Reels jest bardzo łaskawy dla użytkowników i daje ogromne darmowe zasięgi
Aby podnieść swoje wyniki przeczytaj również jak rozwinąć konto na Instagramie:
Instagram Reels, czyli insta rolki – co to takiego?
Czym są więc instagram reels? Na bazie ogromnej popularności Tiktoka inne portale społecznościowe postanowiły zgapić pomysł i zaoferować nowy format szybkich, dynamicznych wideo, prostych do przewijania dających stale utrzymujący się wyrzut dopaminy.
Pierwszą kopią były Youtube shorts, czyli krótki format wideo max 60 sekund na najpopularniejszej platformie wideo.
Długo nie musieliśmy czekać i Facebook wraz z Instagramem również wprowadził króciutki format wideo.
Ile w takim razie sekund trwa taki krótki filmik? Mamy tu aktualnie 4 możliwości 15 sekund, 30 sekund, 60 sekund, 90 sekund. Dodatkowo platformy IG i Tiktok mają wbudowane podstawowe narzędzia do montażu nagrania. Nie musisz więc znać się bardzo na montażu, aby Twój filmik był atrakcyjny dla użytkownika.
Gdzie wyświetlają się Insta Rolki?
Rolki wyświetlają się zarówno na Instagramie jak i na Facebooku. Wystarczy, że podczas publikacji wybierzesz opcję, że chcesz aby Twoja rolka wyświetlała się również na FB. Dzięki temu twój materiał będzie widoczny w 2 miejscach.
Reelsy wyświetlają się zarówno na tablicy podczas scrollowania walla, ale również w specjalnie przygotowanej dla nich sekcji.
Czym różnią się Instagram Reels od InstaStories?
Przede wszystkim mamy tutaj inny format dystrybucji. Storiesy widzą tylko osoby, które nas zaobserwowały i kliknęły w górnej części ekranu pasek ze storiesami, aby je oglądać.
Jeżeli profil nie jest prywatny możemy też podejrzeć czyjeś stories wchodząc na jego profil. Jednak stories nie służy do pozyskiwania nowych obserwatorów, a do prowadzenia stałej komunikacji z widzami, którzy już są nami zainteresowani.
Aby twój filmik zobaczył nowy widz nie musi on obserwować Twojego profilu.
Insta reels pozwalają też na dłuższe formy. W przypadku instastory mamy do dyspozycji 15 sekund, a następnie film zostanie pocięty na kawałeczki. Instagram Rolki pozwalają na treści max 90 sekund. Być może w przyszłości będzie ten okres jeszcze wydłużony do dłuższych form.
Czym różni się Instagram Reels od TikToka?
Tutaj różnic już wiele nie zaznamy ponieważ Instagram reels to czysta kopia Tiktoka z niewielkimi modyfikacjami. Tu i tu możesz spodziewać się krótkich filmików o długości kilkudziesięciu sekund.
W przypadku rolek mamy możliwość dodania filmu 15,30,60,90, a z kolei na Tiktoku 15, 60, 3 min. Tiktok mocniej stawia na długie formy ponieważ chce nawiązać mocną konkurencję z Youtube i trzeba przyznać, że nieźle mu to wychodzi bo w USA użytkownicy spędzają już więcej czasu na Tiktoku niż na YT.
Jak nagrać rolkę na Instagramie?
Jest to dziecinnie prosty proces. Wejdź do aplikacji Instagram. Odnajdź w prawym górnym rogu ikonkę plusa i wybierz z rozwiniętej zakładki Rolka.
Aplikacja przeniesie Cię do pulpitu na którym możesz zacząć nagrywać swoją pierwszą rolkę.
„Jeżeli chcesz, abym pomógł Ci zbudować konto na Instagramie dzięki płatnej reklamie lub masz duże konto i chcesz zarabiać na nim więcej wyślij do mnie maila na kontakt@tomaszguzik.pl lub po prostu zadzwoń na 602-727-263. Z przyjemnością Ci pomogę. „.
W przypadku montażu duże znaczenie ma podkład muzyczny. Użyj dźwięku wybierając go z listy i dostosuj dźwięk tego co mówisz i podkładu w tle. Możesz również użyć własnego dźwięku i np. wypromować własną twórczość.
Dodanie ścieżki audio znacznie uatrakcyjni Twoją rolkę.
Opcje pozwalają też dostosować początek i koniec klipu. Dzięki temu możemy wyciąć niepotrzebne elementy.
Jak często publikować instagramowe rolki?
Nie ma tutaj jednoznacznych wytycznych. Jeżeli jednak profesjonalnie myślisz o rozwijaniu swojego konta na instagramie warto jest publikować content każdego dnia. Oprócz rolek warto też tworzyć zwykłe posty do Twojej aktualnej publiki, a nie tylko próbować docierać do nowej publiczności na instagramie.
Jak działa algorytm Instagram Reels, czyli jak wypromować swoją Insta Rolkę?
Ostatnio usłyszałem fajne sformułowanie jakoby właśnie przeżywamy nową erę social media. Zasięgi od dawien dawna spadały i wybijanie profili bez płatnej reklamy stawały się wręcz niemożliwe. Potrzebowaliśmy albo boosta zasięgu w postaci ruchu od influencerów, albo kasa pakowana w reklamy.
Dzięki Tiktokowi i Instagram Reels social media zyskały drugie życie. Zyskaliśmy potencjał do budowania ogromnych zasięgów nawet nie posiadając obserwatorów. Jeśli stworzymy coś ciekawego, fajnie zmontujemy i zaangażujemy publiczność to algorytm z łatwością poniesie nasze treści dalej, mimo braku followersów.
Algorytm reels działa na całkowicie innej zasadzie i mocno wypycha nasze treści poza naszą społeczność. Dodatkowo Instagramowi zależy na skutecznym konkurowaniu z Tiktokiem stąd tworzenie rolek zapewni Ci bardzo duże zasięgi i przyrost nowych obserwujących dany profil.
Dlaczego warto tworzyć Instagram Reels?
Przede wszystkim warto spróbować swoich sił ponieważ jest to nowa funkcja na instagramie, a każda nowa funkcja jest przez platformy, które ją wprowadzają specjalnie boostowana.
Dzięki reels nie docieramy ciągle do tych samych osób. Dzięki temu mamy szansę pozyskać nowych followersów na profilu i zwiększyć widoczność swojej marki.
Dzięki temu, że reels należą do krótkich filmów sam montaż jest znaczne krótszy niż np. przy publikacjach długich materiałów na youtube.
Dodatkowo format rolkowy jest na tyle atrakcyjny, że nadaje się również do publikacji na swoim instastory. Fajnie w tym przypadku opublikować ten sam film w inne dni, aby nie sprawić że użytkownicy którzy widzieli już filmik na story przewijali szybko nasze rolki i algorytm gubił zaangażowanie od naszych fanów.
Tą samą treść możemy reuploadować na youtube shorts i tiktok. Dzięki temu ta sama treść jest promowana w wielu miejscach docelowych i trafia do różnych użytkowników.
Reels mogą mieć dodatkową funkcje wsparcia do naszych działań reklamowych z ads. Oprócz płatnej reklamy pozyskujemy darmowy ruch z wideo. Instagram mocno skręcił w format wideo i zdjęcia z roku na rok mają coraz niższe zasięgi. Możliwość nagrywania z każdego miejsca telefonem, dobrze zmontowanych, ciekawych wideo pozwala docierać z twoją marką do użytkowników ig 24/7.
„Jeżeli chcesz, abym pomógł Ci zbudować konto na Instagramie dzięki płatnej reklamie lub masz duże konto i chcesz zarabiać na nim więcej wyślij do mnie maila na kontakt@tomaszguzik.pl lub po prostu zadzwoń na 602-727-263. Z przyjemnością Ci pomogę. „.
Przydatne artykuły, które pomogą Ci w nagrywaniu krótkich filmików:
🔗 Jak wybić się na Tiktoku >>>