Czym jest One Time Offer?
Usłyszałeś gdzieś w internecie termin OTO lub One Time Offer i nie wiesz co to jest? Już wyjaśniam.
One Time Offer to jednorazowa oferta aktualna tylko TU I TERAZ w najlepszej możliwej cenie.
Jest to bardzo skuteczna technika na podnoszenie wartości koszyka.
Często w One Time Offer występuje zegar odliczający czas do końca promocji. Po upłynięciu czasu wyznaczonego przez zegar następuje przekierowanie na inny URL z komunikatem, że promocja dobiegła końca i nie można już z niej skorzystać.
Z reguły oferta OTO powinna wyświetlić się użytkownikowi tylko raz i nigdy więcej.
Po zobaczeniu i zakupie oferty One Time Offer możemy wyświetlać użytkownikom kolejne jednorazowe oferty w wyższej półce cenowej np. OTO 2 i OTO 3.
Ilość ofert jednorazowych tak naprawdę zależy od Ciebie. Wielu marketerów w USA używa nawet OTO 4 i OTO 5.
O ile obniżyć cenę produktu w One Time Offer?
Oferta One Time Offer powinna być na maxa atrakcyjna. Niektórzy obniżają ceny produktu nawet o 95% i więcej.
Wiadomo, że jest to sztuczka marketingowa ze sztucznym podnoszeniem ceny i przekreślaniem jej na bardzo atrakcyjną, ale rzeczywiście dobre OTO powinno mieć promocje na poziomie nawet 90%.
Z reguły OTO 1 nie powinno kosztować więcej niż 97 PLN. Najczęściej widuję oferty 9 PLN, 17 PLN, 47 PLN, 69 PLN, 97 PLN. Nie ma jednej reguły ile powinno kosztować OTO, ale na pewno musi być to produkt tani. Produkt dodatkowy. Często jest to produkt cyfrowy, ale nie zawsze.
Ile powinno kosztować OTO 2?
Ofertę OTO 2 zachęcam już zrobić w wyższej cenie np. 247 PLN. Minimalnie 97 PLN w zależności od ceny OTO 1. Cena OTO 2 powinna być wyższa od OTO 1 i niższa od OTO 3.
W jakich sytuacjach używać One Time Offer?
One Time Offer możemy wykorzystać w wielu miejscach.
Np. po zapisie na listę mailową, po zapisie na webinar, w lejku marketingowym w wybranym przez nas etapie itd.
Miejsc w których można umieścić ofertę jednorazową jest naprawdę wiele. Stwarza nam to możliwość przygotowania różnych ofert w zależności od tego skąd trafia do nas klient. Wszędzie, gdzie jest opcja stworzenia strony podziękowania za wykonanie jakiejś akcji możemy umieścić ofertę One Time Offer i obniżyć sobie koszty pozyskania leada.
One Time Offer możesz również wykorzystać w lejku Trip – Wire. Czyli takim lejku marketingowym, gdzie kierujemy ruch z reklamy na tani produkt, a po kliknięciu przycisku dodaj do koszyka proponujemy produkt droższy jako upsell.
Jakich narzędzi potrzebujesz, aby stworzyć jednorazową ofertę One Time Offer?
Aby stworzyć ofertę OTO musisz mieć stronę lądowania z ofertą produktu + zegarek odliczający czas.
Musisz mieć też użytkowników, którzy natrafią na Twoją ofertę OTO.
Jeśli chodzi o zegarek możesz użyć narzędzia BeTimes lub jeśli posiadasz stronę na WordPress to alternatywą jest wtyczka HurryTimer. O tym jak stworzyć i dodać taki zegar na stronę pisałem w artykule, który podlinkuje na samym dole w sekcji z przydatnymi linkami.
Przydatne artykuły, które pomogą Ci w przygotowaniu kampanii:
🔗 Czym jest lejek marketingowy>>>
🔗 Jak dodać zegarek na stronę Internetową >>>
🔗 Jak stworzyć Landing Page >>>