Jak zwiększyć zasięgi na instagramie?

2 lipca 2022
Z roku na rok wzrasta ilość treści w mediach społecznościowych. Każdego dnia na instagramie publikowane są miliony nowych postów. Czy zatem jest jeszcze szansa na generowanie przez nasz profil na instagramie ponad 100 000 zasięgu miesięcznie? O tym w dzisiejszym artykule.
Skrót artykułu:
  • Nie ma jednej jedynej wskazówki, która z dnia na dzień zwiększy zasięgi Twojego profilu na instagramie.
  • Zasięg Twojego profilu na instagramie, to szereg składowych, które wszystkie razem muszą złożyć się w całość, abyś mógł generować setki tysięcy zasięgu.
  • Instagram stale się zmienia i ewoluuje – musisz nadążać i dostosowywać się do tych zmian, jeśli chcesz osiągać rezultaty lepsze niż pozostałe 80% osób
    Aby podnieść swoje wyniki przeczytaj również jak rozwinąć konto na Instagramie:

📌 Jak wybić się na Instagramie – PORADNIK Krok po kroku >>>

Zasięgi na instagramie – z czego wynikają ?

Zasięg generowany przez profil na instagramie to szereg składowych, które finalnie wpływają na to czy profil w skali miesiąca dotrze do 50 000, 100 000 czy 500 000 osób. Na które elementy warto przykładać zatem największą uwagę?

Według mojej oceny do kluczowych elementów należą: hashtagi, nazwa profilu, zaangażowana społeczność( o tym jak taką posiadać w dalszej części artykułu) oraz profil poruszający konkretną tematykę.

Wdrażając powyższe elementy masz dużą szanse, że Twój profil będzie czołowym profilem w konkretnej tematyce.

Elementy sukcesu na instagramie

Hahstagi

Stosuj maksymalnie 30 hashtagów a optymalnie 15-20 hashtagów.

Najpopularniejsze hashtagi, nie przynoszą prawie żadnych efektów. Jeśli chcesz ściągać na swoją stronę polskich użytkowników, to korzystaj z polskich hashtagów a wyeliminuj całkowicie korzystanie z obcojęzycznych.
Przeanalizuj kilka profili z twoich branży i zauważysz te hashtagi, które się powtarzają a jeśli posty mają duże zaangażowanie, to znaczy, że dobór hashtagów z dużym prawdopodobieństwem jest odpowiedni.

Polska społeczość – stosuj polskie hashtagi
Społeczność międzynarodowa – stosuj angielskie hashtagi.

Najpopularniejsze hashtagi na instagramie – czy warto je wykorzystywać?

Dużo ludzi przy wyborze odpowiednich hashtagów popełnia błąd, który polega na wykorzystaniu najpopularniejszych hashtagów takich jak np: men, women co nie daje żadnego efektu. Jeśli jesteś mężczyzną i użyjesz hashtagu np „boy” czy „men” który został użyty 100 mln razy i którego w ciągu minuty używa tysiące osób, to efekt będzie taki, że twój post zniknie w momencie pośród innych postów. Stanie się tak zwłaszcza gdy nie jesteś jeszcze popularny i nie masz tysięcy fanów a hashtag ten nie wygeneruje żadnego ruchu.

Najpopularniejsze hashtagi, nie przynoszą prawie żadnych efektów. Jeśli chcesz ściągać na swoją stronę polskich użytkowników to korzystaj z polskich hashtagów a wyeliminuj całkowicie korzystanie z obcojęzycznych.

Dużo lepsze efekt da używanie hashtagów mniej popularnych, ponieważ szansa, że Twoje treści będą się tam wyżej pozycjonować zwłaszcza na początku rozwoju profilu jest dużo większa.Zestaw hashtagów powinieneś umieszczać na dole opisu posta. Daje to lepsze efekty niż umieszczanie hashtagów w pierwszym komentarzu pod postem.

Nie jestem wielkim fanem umieszczania hashtagów sytuacyjnych. Dużo częściej stosuje na własnych i prowadzonych profilach hashtagi segmentujące profil w konkretnej kategorii. Dzięki temu algorytm instagrama przekłada się na szybszą budowę świadomości marki, docieramy częściej do konkretnej grupy osób, która może zostać klientami na nasze produkty czy usługi.

Nazwa profilu

Nazwa profilu to element, który bezpośrednio wpływa na ilość odwiedzin Twojego profilu. Powinna być zatem dogłębnie przemyślana. Nie wpadaj jednak w błędne koło wyłącznie analizowania. Analizowanie bez działania nie daje żadnych rezultatów. Nazwę profilu w każdej chwili można zmienić, zatem jeśli z czasem zaobserwujesz, że ilość wejść na Twój profil jest mała lub w trendzie spadkowym.

Sama nazwa powinna być zależna od tego, w jakiej branży działasz, czy budujesz profil osobisty czy profil firmowy. Osobiście rekomendowałbym w przypadku budowy profilu osobistego po prostu imię i nazwisko. Gdy jednak budujesz profil firmowy w nazwie instagrama zawrzyj nazwę firmy i ewentualnie branże, w której działasz.

Jeśli obecnie jeszcze nie jesteś znany to, aby wyróżnić się na tle innych profili, możesz zastosować nazwę, która jest niepopularna oraz zaciekawia obcą osobę do wejścia na profil, aby sprawdzić co się na nim znajduje.

Odpowiednio dobrana nazwa to po prostu darmowy ruch oraz pozyskiwanie klientów na produkty i usługi.

Zaangażowana społeczność

Aktywna społeczność, która śledzi twój profil to wymóg konieczny do generowania dużych zasięgów organicznych. Żadne wskazówki jak zwiększyć swoje zasięgi na instagramie się nie sprawdzą, jeśli osoby nie będą reagować na publikowane przez Ciebie treści. Dbając i starając się o najwyższej zaangażowanie swoich odbiorców w publikowanych przez Ciebie postach masz szanse zwiększyć zasięg organiczny na instagramie.

Skąd wynika zaangażowanie społeczności w publikowanych treściach lub jego brak?

Najczęściej wynika to bezpośrednio z tematyki posta. Jeśli tematyka posta jest nijaka, nie wzbudza ona kompletnie żadnych myśli i emocji w odbiorcy, gdy czyta post – to szansa, że wykaże się on jakąkolwiek aktywnością, jak na przykład polubieniem czy skomentowaniem posta jest bardzo niska.

Przeanalizuj sobie najpopularniejsze posty w Twojej branży, jaką cechę wspólną zauważasz?

Bardzo dużą aktywność odbiorców i ich utożsamianie się lub brak utożsamiania się z tematem przedstawionym przez autora posta. W przypadku takich postów możesz zauważyć ogromną aktywność w sekcji komentarzy.

Liczba obserwujących Twój profil może wzrosnąć o kilkaset czy kilka tysięcy nowych osób, które utożsamiają się z Twoim zdaniem czy sposobem myślenia.

Konto na instagramie musi być „jakieś” – jeśli będzie „nijakie” to nikt nie zainteresuje się nim i nie będzie regularnie śledzić jego publikacji, co przyczyni się do znacznego spadku zasięgu.

Publikując każdy post Twoim celem jest, aby odbiorca wyświetlił, angażował, oznaczał czy chciał udostępnić każdą z Twoich treści

Instagram reels

Instagram reels to krótkie filmy o długości maksymalnie 60 sekund. Filmy instagram reels mają podobny charakter co filmy na Tiktoku. Mają dawać maksymalnie dużo wartości, emocji i powodować spędzanie widza jak największej ilości czasu na insta. Instagram reels to stosunkowo nowa opcja, którą szczególnie warto w mojej ocenie wdrożyć do swojej strategii publikowanych treści. Bardzo viralowe posty mogą spowodować wykładnicze zwiększanie zasięgu oraz pozycjonowanie Twoich treści wysoko na instagramowym feedzie.

Jeśli zdecydujesz się na wdrożenie instagram reels do Twoich publikacji to skup się na publikacji filmów od długości między 15 a 30 sekund, które będą dawały masę wartości, będą dynamiczne a za razem przedstawione inaczej niż wszystkie filmy o tej tematyce. Całe zagadnienie instagram reels zostanie omówione w jednym z przyszłych artykułów, dziś przedstawiam najważniejsze informacje, które już teraz możesz wdrożyć na swój profil.

Instagram stories wpływa również na inny bardzo ważny aspekt, jakim jest autentyczność, no bo zastanów się przez chwilę – czy kupiłeś cokolwiek od kogoś, kto w swoich mediach społecznościowych publikuje wyłącznie same zdjęcia pokazujące jego lifestyle? Myślę, że nie. Nagrania wideo dają nam szanse na „poznanie” twórcy treści lepiej, obserwacje tego jak się wypowiada, jak gestykuluje, jaką ma mimikę. Po obejrzeniu takiego materiału mamy wewnętrzne przeświadczenie dotyczące tego czy ufam/wierzę w to co ta osoba mówi, czy jednak zupełnie Cię nie przekonuje i jest dla Ciebie nieautentyczna.

Podsumowanie

Wszystkie przedstawione powyżej elementy to składowe sukcesu na instagramie. Profil na instagramie potraktuj jak ogranizm, w którym wszystkie elementy muszą działać poprawnie, aby był efekt w postaci dobrego samopoczucia.

Nie ignoruj żadnego z tych elementów, każdy dokłada kolejną cegiełkę do nadchodzącego sukcesu. Instagram z roku na rok ewoluuje i trzeba przystosowywać się do tych zmian, jeśli chcesz generować większy zasięg niż 80% kont.

Pamiętaj, że sama wiedza nic nie znaczy, dopiero wdrożona wiedza przynosi efekty. Zastosuj zatem zdobytą tutaj wiedzę w praktyce i wdróż ją jeszcze dziś na swój profil.

Przydatne artykuły, które pomogą Ci rozwinąć się w krótkich formatach wideo:

🔗  Jak wybić się na Tiktoku >>>

🔗  Rolki na Instagramie – Czym są i jak je opublikować? >>>

🔗  Jak Zarabiać na Tiktoku >>>

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?