Jak wypromować instagrama?

Jak wypromować instagrama?

28 sierpnia 2022

Każdego dnia na profile w mediach społecznościowych napływają nowe osoby chcące zbudować dużą społeczność wokół swojej osoby. Udaje się niestety nielicznym… Dlaczego tak niewielu osobom udaje się zbudować większą grupę fanów wokół swojego profilu?
W dzisiejszym artykule poznasz najczęstsze błędy popełniane podczas promocji swojego profilu na instagramie oraz 2 najlepsze metody, które dadzą Ci możliwość szybkiej promocji swojego profilu na instagramie.

Skrót artykułu:

  • Załóż sobie minimum kilka miesięcy regularnych działań na instagramie, aby wypromować swój profil
  • Możesz kilkukrotnie przyśpieszyć rozwój swojego profilu na instagramie posiłkując się wykorzystaniem płatną promocją treści, które okazały się wiralowe
  • Kupowanie obserwatorów czy polubień nie ma sensu 

Aby podnieść swoje wyniki przeczytaj również jak rozwinąć konto na Instagramie:

📌 Jak wybić się na Instagramie – PORADNIK Krok po kroku >>>

Jednoznacznej odpowiedzi tutaj oczywiście nie ma, ponieważ jest to bardzo indywidualna sprawa, są jednak składowe, które można od razu wyodrębnić. Do najważniejszych składowych odpowiadających za brak sukcesów w budowie grupy obserwatorów na instagramie można wyodrębnić:

  • Kopia tysięcy innych profili działających w branży

Przy tak ogromnej ilości profili obecnie działających w branży, ich kopiowanie nie ma najmniejszego sensu! Musisz postawić na bycie „innym” oraz unikalnym. Czym ta unikalność ma się charakteryzować? To już Twój wybór. Może być to jakiś charakterystyczny element Twojego ubioru, wyglądu czy sposobu wypowiadania się.

Postępując identycznie jak Twoja branżowa konkurencja nie zbudujesz żadnej społeczności! Ludzie przejdą wokół profilu oraz treści bez większej uwagi.

Czy Ty sam zaobserwowałbyś 15 profil z tej samej branży, który przekazuje te same treści w identyczny sposób?

Raczej nie!

W jaki sposób Ty podejmujesz decyzje o zaobserwowaniu kogoś na instagramie? Interesuje Cię wtedy tematyka czy sam sposób prowadzenia profilu? Wypisz najważniejsze składowe, wejdź w buty osoby, która miałaby Cię zaobserwować i wypisz najważniejsze składowe do wdrożenia.

 

  • Brak regularności

Oczywisty punkt dla wielu osób, natomiast nadal warto o nim przypomnieć. Jeśli dopiero ruszasz i zamierzasz publikować 1 post na 2 tygodnie, to już teraz możesz sobie odpuścić. Taka aktywność nie przełoży się na żadne większe wyniki.

Zaplanuj sobie minimum 1 godzinę dziennie, a optymalnie 2 godziny na przygotowywanie treści oraz sam rozwój profilu.

Prowadzenie profilu w sposób profesjonalny może zająć Ci nawet 2-4 godziny dziennie, Twoje działanie na instagramie nie powinno ograniczać się wyłącznie do wrzucenia posta raz w tygodniu.

 

  • Nuda na profilu

Żadna racjonalnie myśląca osoba nie zaobserwuje profilu, który jest nudny, schematyczny a sam prowadzący nie jest po prostu ciekawą osobą.

 

  • Brak wykorzystania płatnej promocji treści

Osobiście nie jestem fanem bazowania wyłącznie na promocji opublikowanych treści, jednak może się to okazać pomocne w przypadku niektórych postów. Jak wykorzystać zatem płatną promocję?

Po pewnym czasie działań na instagramie zauważysz, że niektóre posty okażą się znacznie bardziej zasięgowe od innych. W tym wypadku warto po tym jak wiralowy post przestanie już samodzielnie „żyć” w sieci, podpromować go za pomocą reklamy. Często pozwoli mu to wrócić do łaski algorytmu i dalszego „życia” w sieci. Jeden tego typu wiralowy post może sprowadzić na profil nawet 500-1000 nowych osób.

2 drogi na szybką budowę dużego profilu od zera

Droga nr 1 – postać/ kreacja

Jedna z metod wyróżnienia się w bardzo konkurencyjnej branży lub w treściach typu lifestyle.
Kogo najchętniej śledzą ludzie?

Ludzie najchętniej śledzą osoby, które są tajemnicze, ciekawe, zupełnie inne od reszty – często mocno przerysowane.

Nikt nie poświęci swojego czasu na oglądanie treści, które są nudne, schematyczne a sam prowadzący nie posiada żadnej charyzmy. Sam z pewnością śledzisz kilka tego typu profili w social media. Profile te mogą wyróżniać się od innych sposobem przekazywania treści( chociażby znaczna ilość przekleństw, charakterystyczny kadr) czy też charakterystycznym wyglądem właściciela profilu( zakryta oraz niewidoczna twarz, konkretny element garderoby)

Droga nr 2- profil w dużej branży, który porusza tylko jedno wąskie/specjalistyczne zagadnienie

Jeśli działasz już w bardzo popularnej oraz dużej branży, zamiast konkurować z wszystkimi, warto zbudować sobie pozycję eksperta w wąskim aspekcie danej branży. Po co masz rywalizować na przykład w branży fitness z 100 000 innych trenerów personalnych w całej Polsce? Zbuduj pozycję eksperta jako trener personalny dla osób będących na diecie ketogenicznej!

Tym sposobem z grupy powiedzmy 100 000 osób, rywalizujesz jedynie z grupą 1000 osób w całej Polsce. Ponad połowa osób z grupy 1000 osób nie prowadzi jakiś większych działań w mediach społecznościowych, więc konkurencja jest jeszcze mniejsza, a szansa na zbudowanie pozycji eksperta w branży jest jeszcze większa.

Analogicznie możesz zrobić w każdej innej branży w której akurat działasz.

Metoda dla osób posiadających znaczne środki na reklamę

 

Jeśli należysz do grupy osób, które posiadają znaczy kapitał na promocję treści, oraz nie chcą poświęcać tysięcy godzin na przygotowywanie setek wpisów – jest to punkt dla Ciebie. Wdrożenie płatnych działań na instagramie pozwoli na oszczędzenie przynajmniej kilkuset godzin, kosztem oczywiście środków przeznaczonych na reklamę.

Ilość środków, które przeznaczysz na reklamę powinna wynikać z:

  • punktu w którym aktualnie jesteś( masz już profil i jakąś społeczność czy dopiero zaczynasz?)
  • efektu jaki chcesz uzyskać
  • horyzontu czasowego w którym chcesz zbudować konkretną wielkość społeczności
  • grupy docelowej, która ma zrzeszać Twój profil

Pamiętaj, że wykorzystanie płatnej promocji treści NIE JEST gwarancją, że odniosą one sukces. Płatna promocja zwiększa na to szanse ale nigdy nie gwarantuje 100% szans na sukces.

 

Czy warto kupować followersów i polubienia?

 

Odpowiedź na to pytanie wynika bezpośrednio z Twojej etyki jak i celów, które przez to działanie chcesz osiągnąć.

Osobiście takich praktyk nie stosuje i raczej odradzam ich stosowania innym. Dlaczego osoby zastanawiają się nad wykorzystaniem tego typu metody? Najczęściej wynika to z chęci zostania influencerem i utrzymywania się z tego. Każdy użytkownik instagrama chce bardziej świadomie, bądź nie wypromować swój profil na insta.

Żadna racjonalna osoba nie chce poświęcać wielu godzin na tworzenie treści do internetu, które obejrzy kilka osób. Chcemy tworzyć content, który ma być udostępniany, komentowany i zbierający lajki. Z czasem gdy wypromowanie swojego profilu na instagramie nie idzie tak, jakbyśmy chcieli, wpadamy w pułapkę posługiwania się takimi metodami jak kupowanie polubień czy obserwatorów Twojego konta.

Większość choć trochę obeznanych firm w branży bardzo szybko wykryje, że osoby znajdujące się na Twoim profilu to puste konta, które nie wpływają na żadne zasięgi, przez co dla nich ta współpraca nie ma kompletnie sensu i byłaby tylko przepaleniem pieniędzy. Oczywiście jest szansa, że jakaś firma nie dostrzeże faktu, iż masz kupionych obserwatorów – braku późniejszych wyników z tej współpracy już później niestety nie ukryjesz.

Większa ilość obserwatorów, którzy są kupieni, może robić wrażenie wyłącznie na osobach niezaznajomionych w branży. Każda osoba, która choć trochę interesuje się tematem mediów społecznościowych, bardzo szybko odkryje, że prowadzisz swój profil może nie do końca etycznie. Z punktu widzenia statystyk – kupieni obserwatorzy nie wpływają na docieranie do większej grupy odbiorców.

Podsumowanie

Budowa zaangażowanej i dużej grupy swoich odbiorców to nieustanny proces, który nigdy się nie kończy i w większości przypadków może trwać miesiącami. Jeśli nie jesteś celebrytą lub nie masz dużych środków pieniężnych na promowanie instagrama, to nie pozostaje Ci nic innego jak długofalowa budowa marki przez tworzenie angażującego content.

Załóż sobie minimum kilka miesięcy regularnych działań prowadzących do wypromowania swojego konta na instagramie oraz dotarcia do nowych osób. Bez względu na to czy masz środki na reklamę, czy takich środków nie masz – musisz być po prostu ciekawą osobą z treściami, które mocno angażują i wyróżniają się na tle tysięcy innych postów w tym temacie. Możesz zdobyć tysiące nowych followersów przez wykorzystanie płatnej reklamy. Osoby te przyjdą na profil, jednak tak samo szybko z niego odejdą jeśli będziesz prowadził profil w sposób dla nich nieatrakcyjny.

Autor: Wiktor Bernacki

 

Przydatne artykuły, które pomogą Ci w budowaniu rozpoznawalności w social media

🔗 Jak tworzyć wideo na tiktoka?

🔗Fanpage na facebooku czy profil na instagramie – co wybrać? 

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?