Fanpage na facebooku, czy profil na instagramie – co wybrać?

Fanpage na facebooku, czy profil na instagramie – co wybrać?

5 maja 2022
Profil na instagramie czy fanpage na facebooku? – to pytanie, które zadaje sobie większość właścicieli firm. W dzisiejszym artykule przeanalizujemy wszystkie za i przeciw każdej z tych platform społecznościowych i wybierzemy tę, którą powinieneś wybrać w pierwszej kolejności.

Skrót artykułu:

  • Żadna z platform społecznościowych nie jest idealna, każda z nich posiada wady i zalety.
  • Wybór jednej z tych platform powinien być podyktowany Twoimi aktualnymi i przyszłymi celami, zasobami czasowymi, jakie możesz przeznaczyć na rozwój swoich kanałów w mediach społecznościowych
  • Wybierz konto na instagramie jeśli:
    Nie posiadasz większych budżetów reklamowych, na płatną promocję a zasięg chcesz budować organicznie
  • Wybierz fanpage na facebooku jeśli:
    Posiadasz budżet reklamowy, chcesz docelowo wykorzystywać facebooka jako narzędzie do płatnych reklam i pozyskiwania klientów przy ich pomocy

Aby podnieść swoje wyniki przeczytaj również jak rozwinąć konto na Instagramie:

📌 Jak wybić się na Instagramie – PORADNIK Krok po kroku >>>

Prowadzenie fanpage na facebooku  

Czy prowadzanie fanpage na facebooku w 2022 roku ma jeszcze sens?
Tak, ma sens

W ostatnich latach strategia facebooku uległa zmianie, co miało bezpośredni wpływ na każdy fanpage.

Jeszcze 4-5 lat temu niewielki fanpage na facebooku był w stanie generować setki tysięcy zasięgu miesięcznie bez wydania złotówki na reklamę. Dziś osiąganie takich wyników jest bardzo trudne.
Facebook bardzo mocno ograniczył organiczny zasięg generowany przez fanpage, obecnie treści z fanpage dotrą do 0.5%-1% osób, które polubiły dany fanpage.

Chcesz dotrzeć do większej ilości osób?

Niejako jesteś zmuszony do wykorzystania płatnej promocji.

Nie oznacza to, że prowadzenie profilu firmowego na facebooku straciło już na znaczeniu. Nadal da się wykorzystać tę platformę do promocji biznesu, jednak opierając swój rozwój tylko o działania organiczne poprzez content marketing, będzie to trudniejsze niż jeszcze 4 lata temu. Prowadzenie facebooka zwłaszcza w 2022 roku, gdzie o zasięgi jeszcze trudniej niż kilka lat temu, powinno być oparte o konkretną strategię. Postępując w dokładnie ten sam sposób co Twoja konkurencja, będziesz publikował bardzo schematyczne posty, które niczym się nie wyróżniają, a żaden efekt marketingowy nie zostanie osiągnięty.

Jeśli dopiero ruszasz z nowym fanpage, to z dużym prawdopodobieństwem będziesz zmuszony do wykorzystania płatnej reklamy, aby go wypromować. Według mnie powinieneś podejść do fanpage na facebooku jako narzędzia do płatnych reklam, a nie samej w sobie strony, która umożliwi Ci organicznie dotrzeć do 500 000 osób miesięcznie.

Z takim podejściem będzie mniej flustracji na stosunkowo niskie zasięgi organiczne, które może być Ci ciężko przebić.

Konto na instagramie

Czy prowadzenie konta na instagramie ma sens?

Zdecydowanie tak!

Instagram to obecnie jedna z najlepszych platform społecznościowych do promocji biznesu.
Polityka instagrama w odróżnieniu do facebooka nie uległa zmianie. Zaczynając od zera nadal jesteś w stanie generować setki tysięcy zasięgu w skali miesiąca organicznie. Instagram posiada szereg zalet nad facebookiem m.in większe zaangażowanie odbiorców.

Większe zaangażowanie odbiorców pod postami-> większe zasięgi

Branże takie jak: motoryzacja, beauty, edukacja, fitness czy biznes to rewelacyjne branże, które świetnie się rozwijają na instagramie.

Aktualna polityka instagrama umożliwia skuteczne wykorzystanie tej platformy w marketingu internetowym. W zależności od branży czy zaangażowania czasowego, jakie przeznaczysz na instagrama, jesteś w stanie zbudować dużą społeczność 3-5 razy szybciej niż na facebooku.

Bez względu na to, jaką platformą wybierzesz, pamiętaj, że musisz posiadać dokładną strategię na działania w social mediach. Postępuj zgodnie z przyjętym planem i analizuj statystyki swoich działań.
Załóż sobie 2 miesiące regularnych, solidnych działań, po 2 miesiącach weź białą kartkę i podsumuj dotychczasowe wyniki i wypisz swoje wnioski.

Obsługa social media w zależności od etapu, na którym jesteś może zajmować nawet kilka godzin dziennie. Nie oczekuj, że zaczynając od 0, gdy nie posiadasz budżetu na płatną reklamę oraz przeznaczasz 10 minut dziennie – będziesz osiągał spektakularne efekty.

Nie będziesz!

Skończ z myśleniem, w którym tkwi wielu właścicieli firm, że obsługa social media to tylko publikacja posta i zajmuje to 5 minut. Profesjonalne prowadzenie Twoich profili w mediach społecznościowych będzie zajmować minimum 1-2 godziny dziennie. Często to praca na pełen etat jeśli chcesz osiągnąć w błyskawicznym czasie ogromny wzrost.

Podsumowanie

Zatem, którą platformę społecznościową wybrać do promocji biznesu?

Jednej odpowiedzi nie ma, to szereg składowych, na które musisz sobie sam odpowiedzieć.

Wybierz instagram jeśli:
Nie posiadasz większych budżetów reklamowych, na płatną promocję a zasięg chcesz budować organicznie

Wybierz facebook jeśli:
Posiadasz budżet reklamowy, chcesz docelowo wykorzystywać facebooka jako narzędzie do płatnych reklam i pozyskiwania klientów przy ich pomocy.

Jeśli posiadasz małą ilość wolnego czasu lub zasoby finansowe, to możesz zlecić zewnętrznej firmie zajmowanie się mediami społecznościowymi to wybierz zarówno facebooka jak i instagrama. Platformy te będą się wzajemnie uzupełniać i realizować Twoje cele. Sam osobiście gdybym zaczynał ponownie od zera, wybrałbym instagram i facebook oraz wykorzystywał płatną reklamę.
Płatną reklamę wykorzystywałbym zarówno do promocji opublikowanych przeze mnie treści jak i generowania klientów tu i teraz.

 

Zapraszam Cię do współpracy indywidualnej gdzie zajmę się rozwojem twojego instagrama. 

wbmedianet@gmail.com

Autor: Wiktor Bernacki 

Przydatne artykuły, które pomogą Ci w rozwoju firmy

🔗 Jak stworzyć lejek sprzedażowy >>>

🔗 Jak zrobić zabójczo skuteczny landing page?

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?