Blogowanie nie jest tylko dla pasjonatów. Jeśli jesteś specjalistą dowolnej dziedziny nauczę Cię jak dojść do zarobków rzędu 10 000PLN publikując raz w tygodniu artykuł na swojej stronie wordpress.
Zdradzę Ci moje sekrety, które pozwoliły mi zdobyć stałych czytelników bloga i zyskać rozpoznawalność w branży marketingowej. Oprócz wiedzy teoretycznej gorąco zachęcam Cię do praktykowania, bo to doświadczenie dało mi najwięcej i tego procesu nie da się przeskoczyć w 3 miesiące.
Skrót artykułu:
- Kluczowym czynnikiem w blogowaniu jest konsekwencja i nastawienie na odroczoną gratyfikację
- Nie pisz na tematy na których się nie znasz, oraz na takie których nikt nie szuka
- Wykorzystaj do promocji bloga wszystkie swoje zasoby profil na Facebooku, Linkedinie, Twitterze
- Od samego poczatku buduj bazę mailingową
- Nie bój się korzystać z płatnych reklam
- Otwórz kanał na Youtube jako wsparcie dla bloga
- Naucz się pozycjonowania, bo bez tego ani rusz!
Aby podnieść swoje wyniki przeczytaj również na jakie tematy pisać artykuły:
Jak rozwijać bloga, aby docierać do nowych odbiorców?
Brak czytelników to podstawowy problem świeżo upieczonego blogera. Każdy zmagał się z tym problemem. Do dziś pamiętam jak miesięcznie na mój blog wchodziło kilkadziesiąt unikalnych użytkowników. Prawda jest taka, że rozwój bloga to proces bardzo mozolny jeśli brakuje Ci wiedzy.
Sprawdź według mnie kluczowe 8 technik, które pozwolą Ci przyśpieszyć ten proces i rozwinąć bloga szybciej niż konkurencja.
Pisz artykuły na tematy, które Cię interesują, które są Twoją pasją, w których się specjalizujesz
Nie zaczynaj pisać bloga, bo ktoś Ci powiedział że da się na tym dużo zarobić. Jedyną drogą, aby osiągnąć sukces i zarabiać poważne pieniądze na pisaniu bloga jest tworzenie artykułów z pasją. Musisz czymś się jarać, musisz być w tym specjalistom. To nie są czasy, gdzie wystarczyło pozyskać wątpliwej jakości linki, napchać fraz kluczowych i cieszyć się ogromnym ruchem.
Rozwijanie bloga jest trudne i jeżeli nie będzie Cię to pasjonować to po kilku wpisach okaże się, że nikt Cię nie czyta i najzwyczajniej w świecie się wypalisz i przestaniesz publikować.
Droga do sukcesu na blogu nie jest usłana różami, ale kiedy wreszcie uda Ci się wbić na poważny pułap unikalnych wejść możesz zarabiać na swojej stronie internetowej w sposób pasywny lokując produkty i usługi, a może udostępniać powierzchnie reklamową dla firm.
Rób Research fraz kluczowych zanim zaczniesz pisać bloga
Rzeczą fundamentalną jest research. Niech nie przychodzi Ci do głowy tworzyć treści na tematy, których absolutnie nikt nie wyszukuje. Skup się na wyszukiwarcę Google i dowiedz się dzięki narzędziom jakie frazy są najczęściej szukane w Twojej niszy.
Bez znajomości narzędzi i podstawowego zrozumienia SEO będziesz pisać sam dla siebie.
Kup kilka szkoleń z pozycjonowania SEO
Ucz się SEO jest to zarąbiście istotne. Musisz dowiedzieć się jak powinna wyglądać struktura Twoich artykułów. Jak powinno przebiegać linkowanie wewnętrzne. Jeżeli będziesz pisać na pałę nie wróżę Ci szybkich efektów. Jak mawiała moja babcia nauka to do potęgi klucz.
Oprócz nauki bardzo cenne jest zyskiwanie doświadczenia na placu boju. Pewnych etapów nie da się przeskoczyć. Nie rezygnuj i nie poddawaj się nawet jeśli na poczatku masz zerowy ruch z wyszukiwarki Google.
Twórz kanał na Youtube, aby ściągnąć ruch na stronę www
Doskonałym miejscem do promowania swojego bloga jest kanał na Youtube o tej samej tematyce. Dzięki Youtube możesz dotrzeć do nowych czytelników i wzmocnić wzajemne linkowanie pomiędzy filmami, a stroną www. Pamiętaj że YT należy do Google. Ta firma ma dokładny przegląd wszystkich Twoich aktywności zarówno w formie wideo jak i wpisów.
Doskonałym pomysłem jest na ten sam temat co artykuł nagrywać wideo jako rozszerzenie artykułu lub na odwrót. Artykuł jako rozwinięcie tematu poruszanego w filmie.
Te treści mają być dla siebie komplementarne i grać do 1 bramki. Szczególnie tego typu promocja jest popularna w kanałach edukacyjnych w USA, gdzie na Youtube wrzucają poradniki wideo, a na bloga instrukcję krok po kroku razem ze screenami.
Buduj listę mailingową
Diabelnie istotne jest, aby od samego początku budować listy mailingowe. Mając swoją bazę możesz ponownie docierać do osób, które już były na Twojej stronie i czytały wcześniejsze artykuły. Lista pozwoli Ci zhakować algorytm Google, bo znaczną część ruchu na blogu możesz generować z przekierowania z maili zamiast z SEO.
Jeżeli nie znasz się na SEO zbuduj bazę mailingową przy użyciu płatnej reklamy i kieruj ruch wysyłając regularny newsletter.
Jest to opcja zastępcza. Radziłbym Ci równolegle używać wszystkich 8 technik, wtedy poczujesz efekt synergii i miło się zaskoczysz.
Wrzucaj artykuły blogowe na swoje Social Media
Na samym początku bloga Twoimi pierwszymi czytelnikami staną się obserwatorzy i znajomi z Social Media. Wrzucaj linki do artykułów na grupach tematycznych na Facebooku, na fanpage, na profil prywatny jeżeli grupa docelowa się pokrywa. Wykorzystaj profil na Linkedin, profil na twitterze. Opowiadaj o nowych artykułach na instagramie. Każdy startujący bloger chętnie wspiera się linkowaniem na socialach i Tobie też to rekomenduję.
Używaj płatnej reklamy Facebook Ads, Google Ads
Oprócz działań organicznych warto jest wspomóc się reklamą w systemach Facebook Ads, Google Ads. Dzięki ruchowi płatnemu masz 100% gwarancje, że ludzie trafią na Twoją witrynę i to od jakości artykułów zależy czy zostaną stałymi czytelnikami, czy też nie.
Nie polecam Ci kierowania ruchu bezpośrednio na artykuły, bo w dzisiejszych czasach może wiązać się to z przepalaniem budżetu. Raczej zachęcam Cię do zbudowania lejka marketingowego w celu zbudowania bazy mailingowej, a następnie w mailach kierowania ruchu na stronę www.
Reklama płatna również jest fantastyczna pod kątem remarketingu. Dzięki reklamie również możesz się przypominać do starych czytelników, że właśnie pojawił się nowy artykuł.
Korzystaj z analityki internetowej – Google Analitycs
Rzecz diabelnie istotna, a totalnie olewana przez początkujących blogerów to analityka. W jaki sposób masz się rozwijać skoro nie wiesz co dokładnie dzieje się na Twoim blogu. Wszystkie dane na temat ruchu znajdziesz w narzędziu Google Analitycs. Będziesz w stanie podejrzeć które artykuły są najchętniej czytane. Które treści się przyjmują, a które nie.
Jaka część osób przeklikuje się na inne artykuły. Ile osób kupuje Twoje produkty. Jak długo spędza czas na stronie. Ile unikalnych osób znajdowało się na witrynie w dowolnych przedziałach czasowych.
Masa potrzebnych statystyk, która pomoże Ci rozwijać bloga.
Analitycs pozwala wyśledzić, które kanały dowożą najwięcej ruchu z podziałem na ruch PAID płatny, ORGANIC ruch z wyszukiwarek, Social, czyli użytkownicy którzy przeszli z social media, email, messenger itd.
Wykorzystaj wszystkie 8 technik i daj znać jakie to przyniosło rezultaty. Nie mogę się doczekać! Podeślij mi link do swojego bloga, sprawdzę czy robisz to dobrze.
Przydatne artykuły, które pomogą Ci przy budowaniu bloga:
🔗 Reklama na Youtube – Poradnik od A do Z >>>
🔗 Reklama na Facebooku – Poradnik od A do Z >>>