Jak zbudować dużą bazę mailingową i na niej zarobić?

Jak zbudować dużą bazę mailingową i na niej zarobić?

15 listopada 2020

Coraz więcej osób jest świadoma jak ważne jest budowanie bazy mailingowej. Baza mailingowa jest drukarką pieniędzy na żądanie jeżeli tworzymy ją w sposób umiejętny. 

W e-mail marketingu nie chodzi o ilość, ale o jakość. Segmentuj bazę, segreguj kontakty, twórz grupy odbiorców, taguj. Nie wysyłaj wszystkiego do wszystkich.

6 sposobów na pozyskiwanie adresów e-mail

Sposób 1: Landing Page

Pierwszą metodą jest zbudowanie dedykowanej strony lądowania, która będzie gromadzić adresy e-mail. Na tej stronie możemy umieścić bezpłatny kurs, darmowy ebook, zaproszenie na webinar

Metoda ta zwykle wiążę się z pozyskiwaniem ruchu płatnymi reklamami, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby podsyłać stronę lądowania również naszym obserwatorom w social media.

Ja jednak bardzo mocno rekomenduję nauczyć się pozyskiwać ruch z użyciem płatnych reklam. W przypadku facebooka najlepiej sprawdzi się do tego cel reklamowy Konwersja kierujący na naszą stronę lądowania.

Sposób 2 : Lead Ads

Drugą metodą jest pozyskiwanie adresów e-mail z użyciem reklam Lead ads dostępnych na facebooku lub też na youtubie pod pewnymi warunkami. Lead Ads pozwala skrócić proces pozyskania adresów. Nie potrzebujemy do takiej reklamy strony www.

Użytkownik klika w reklamę, a następnie jego oczom ukazuje się formularz z gotowymi, wypełnionymi przez system danymi. Naszym zadaniem jest tylko zatwierdzić swoje dane przyciskiem.

Ważne! Przy tym celu reklamowym należy bardzo duży nacisk położyć na kreacje reklamową, która jasno zakomunikuje co wydarzy się na każdym etapie reklamy. 

Nie wszyscy użytkownicy FB rozumieją jak działa Lead ads i czasami mają pewne obawy kiedy ich oczom ukazują się ich gotowe, uzupełnione dane.

Miej to na uwadze i jasno komunikuj.

Sposób 3: Wykorzystanie czatbotów messengera

W wielu branżach bardzo tanią alternatywą budowania bazy będzie wykorzystanie czatbotów. Czatboty również mają jedną ważną korzyść. Potrafią w sposób automatyczny wyświetlić użytkownikowi jego adres e-mail, który podał przy rejestracji na Facebooka.

Użytkownik musi jedynie zatwierdzić palcem swoje dane. W branżach cechujących się bardzo dużą aktywnością pozyskiwanie adresów przez messenger może być bardzo tanią alternatywą. Polecam przetestować.

Sposób 4: Formularze i Popupy na stronie internetowej

Metoda stara i znana jak świat. Aby jej użyć potrzebujesz posiadać stronę www. Emaile możesz pozyskiwać z użyciem natywnie umieszczonych formularzy lub wyskakujących okienek zwanych popupami.

Nie bądź nachalny i używaj popupów w sposób umiejętny i rozważny.

Według moich testów w praktycznie większości branż największą skuteczność mają exit popupy, czyli takie okienka które wyskakują w momencie, gdy użytkownik chce zamknąć naszą stronę www.

Polecam przetestować. W moich kampaniach exit popup potrafi osiągać konwersje nawet na poziomie 7%, co oznacza że na 100 osób które wejdzie na stronę www, aż 7 z nich zostawi adres e-mail.

Sposób 5: Wykorzystanie QR kodów

Szczególnie ciekawe rozwiązanie w przypadku biznesów, które mocno zachaczają o sferę offline. Jeżeli często uczestniczysz w konferencjach, prelekcjach możesz na slajdach wyświetlić swój qr kod, który przekieruje uczestników eventu do czatbota lub na stronę lądowania.

Sposób 6: Wykorzystanie swojej grupy na Facebooku

Jest to bardzo niszowa metoda używana dopiero przez kilka grup w Polsce. Facebook pozwala zadawać pytania użytkownikom na etapie dołączenia do grupy. Zamiast pytania możesz poprosić o adres e-mail użytkownika, który dobrowolnie bez przymusu może zostawić swój adres e-mail zanim zostanie dołączony do Twojej społeczności.

Testuje tą metodę w kilku biznesach i efekty póki co są zdumiewające. Obserwuje bardzo szybkie wzrosty na ilości subskrybentów. Wiadomo, że będzie to ruch nieco gorszej jakości i taką grupę często trzeba czyścić, ale umiejętne wykorzystanie tej metody może zdziałać cuda i doprowadzić w krótkiej perspektywie do sporych wzrostów bazy mailingowej.

Jak zarobić na bazie mailingowej?

Ja dzielę cały e-mail marketing na 2 segmenty. Na automatyzacje, które są wysyłane użytkownikom po wykonaniu konkretnych, ważnych z punktu naszego biznesu akcje i regularne wysyłanie newslettera.

Automatyzacje to jest dla mnie coś co kiedy wchodzę do firmy wdrażam raz i to pracuje dla mnie i dla moich klientów cały czas.

Newslettery również można z góry zaplanować na przód, ale zazwyczaj i tak trzeba regularnie spędzać czas na produkcji tego typu treści.

Nie jest to coś co generuje obroty w sposób automatyczny.

Automatyzacje w e-mail marketingu

Podam Ci przykład kilku automatyzacji, które wdrażam podczas swojej codziennej pracy w firmach z którymi współpracuje. Jeżeli zrobimy to dobrze według moich wytycznych możemy spodziewać się wzrostu sprzedaży średnio nawet o 20% bez wydawania dodatkowych pieniędzy na reklamy. 

W sklepach internetowych gdzie obrót wynosi 100 000 PLN miesięcznie tego typu wdrożenia dają dodatkowe 20 000 PLN. 

Porzucone koszyki– Sekwencja 3 emaili, które mają za zadanie odratować porzucone zamówienie.

Jeśli chcesz odebrać gotowy schemat porzuconych koszyków, który przetestowałem w wielu sklepach internetowych napisz na kontakt@tomaszguzik.pl lub zadzwoń na 602-727-263.

Poniżej przykład automatyzacji porzucone koszyki, które w zaledwie 7 dni wygenerowała dla mojej klientki 8 793 PLN. Policz jakie wyniki w skali miesiąca może generować jedna tylko automatyzacja, a co stanie się jeśli w swoim biznesie wdrożysz ich kilka i połączysz je ze sobą 🙂

  • Automatyzacja po pobraniu darmowego materiału np. ebooka.
  • Automatyzacja po zapisie na webinar w biznesach usługowych.
  • Automatyzacja do nowych subskrybentów, którzy po raz pierwszy trafili na naszą listę.
  • Automatyzacje po zakupie konkretnych produktów, kategorii produktów.

Newsletter w e-mail marketingu

Aby wysyłać zabójczo skuteczny newsletter musimy zacząć od nauki pisania tekstów. Dziedzina, która traktuje o pisaniu to copywriting.

Nie słuchaj sceptyków, którzy mówią, że e-mail marketing nie sprzedaje. E-mail marketing potrafi osiągać kilku tysięczny % zwrotów z inwestycji.

1 PLN potrafi wygenerować kilkadziesiąt.

Nie stanie się to od razu. Ale jeżeli będziesz konsekwentnie budować bazę i uczyć się pisać, za kilka miesięcy lub lat Twoja baza stanie się Twoim ogromnym zabezpieczeniem i gwarancją dobrego bytu.

Zacznij od wysyłania newslettera raz w tygodniu. Nie bój się sprzedawać. Od tego jest Twoja lista! Nie myśl, że spamujesz, że piszesz za często. Gdy komuś nie spodobają się Twoje e-maile to po prostu się wypisze i fantastycznie! O to nam chodzi. Po co nam ktoś kto nie chce nas czytać i nie chce od nas kupować?

Lepiej mieć na liście samych zaangażowanych użytkowników. Nie potrzebujesz mieć bazy składającej się z osób, które nie otwierają e-maili.

Im więcej takich osób tym większe prawdopodobieństwo, że Twoje e-maile zaczną lądować w spamie i więcej będziesz płacić za system do e-maili.

Wysyłając newsletter pamiętaj, aby email wyglądał jak wysłany do kolegi. E-maile graficzne sprawdzą się tylko w e-commerce, a i to nie zawsze! Pliki graficzne zwiększają prawdopodobieństwo, że twój email zostanie zakwalifikowany jako oferta lub spam.

Rób odstępy. Nikt nie lubi czytać ściany tekstu. Pogrubiaj i podkreślaj najważniejsze fragmenty e-maili. Taguj swoje e-maile z użyciem UTM, aby twój analityk wiedział, czy Twoje e-maile generują sprzedaż spoglądając w dane narzędzia google analitycs.

Sporo systemów w tym rekomendowany przeze mnie mailerlite ma opcje automatycznego tagowania, wystarczy zaznaczyć jeden checkbox.

Kiedy Twoja baza zaczyna być sporych rozmiarów możesz wdrożyć takie opcje jak analizowanie map ciepła Twoich wysyłek. Testy A/b nagłówków. Opcja ponownej wysyłki wiadomości do osób, które nie przeczytały ważnej dla nas wiadomości itd.

Budowanie bazy może na początku być bardzo trudne, mozolne i prowadzić do irytacji. Możesz mieć wrażenie, że Twoja baza nie reaguje na Twoje wysyłki. Może być słaby współczynnik otwarć.

Ale jeżeli podejdziesz do tego w okresie długoterminowym będziesz wygranym powiem Ci to ja i każdy twórca internetowy, który ma ponadprzeciętne wyniki biznesowe. E-mail marketing robi olbrzymią robotę zarówno w biznesach usługowych jak i e-commerce.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat e-mail marketingu sprawdź mój kurs na ten temat.

PODCAST poszerzający wiedzę z artykułu

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?

Jak Dobrze Wybrać Agencje Reklamową i Nie Dać Się Oszukać?

Jak Dobrze Wybrać Agencje Reklamową i Nie Dać Się Oszukać?

Sprawdź jakich błędów się wystrzegać podczas wybierania agencji reklamowej dla Twojej firmy. Wydelegowanie marketingu Twojej firmy to nie jest prosta rzecz. Potrzebujesz kompetentnego zespołu, który zna się na Twojej branży i potraktuje Cię na zasadach partnerskich.

Chcesz mnie o coś zapytać?

Nazywam się Tomasz Guzik i prowadzę agencję reklamową SocialBiznes. Specjalizujemy się w prowadzeniu kampanii reklamowych w Internecie. Jeżeli jest jakaś kwestia o którą chcesz zapytać po prostu kliknij w poniższy przycisk i wybierz wygodną dla Ciebie formę kontaktu.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu i sprzedaży zachęcam Cię również do słuchania mojego Podcastu, oglądania wideo na Youtubie i korzystania z moich szkoleń online.