Jak Dzięki Ciężkiej Pracy Doszedłem Do 240 000 PLN Przychodu w 60 Dni- Czyli Magia Procentu Składanego

Jak Dzięki Ciężkiej Pracy Doszedłem Do 240 000 PLN Przychodu w 60 Dni- Czyli Magia Procentu Składanego

1 października 2023

Mamy 1 października. Poprzednia kartka z pamiętnika była stosunkowo niedawno, ale tak wiele zmieniło się w moim życiu zawodowo, że warto o tym opowiedzieć. 

Przede wszystkim chcę Ci opowiedzieć o rekordowych zasięgach, rekordowych przychodach i rotacjach w zespole. Będzie też o naszym PROCESIE SPRZEDAŻY, który jest zasilany technologią AI. 

 Bardzo ważne jest dla mnie spisywanie myśli, abym mógł po jakimś czasie wrócić i zastanowić się jak myślałem i jak działałem na danym LVLU biznesu.

 Poprzednie kartki z pamiętnika:

👉 Jak Rozwinąłem Agencję Reklamową do 50 000 miesięcznie powtarzalnego przychodu? CASE STUDY

👉 Jak Rozwinąłem Firmę do 80 000 PLN przychodu miesięcznie – CASE STUDY Czerwiec 2023

ZASIĘGI 

Ostatnie miesiące są szalone pod kątem zasięgów. Procent składany wcześniej włożonej pracy zaczyna przynosić owoce i mój blog eksplodował. 

Obecnie czyta mnie już ponad 11 000 użytkowników miesięcznie.

Co stoi za tak potężnymi wzrostami!?

Zacząłem więcej pisać “ręcznie” o sztucznej inteligencji i kilka mocnych fraz o AI wybiło mi bloga + zaczęliśmy produkować dużo treści pisanych przez AI za pomocą apki copymate.app.

Wcześniej obsługą copymate zajmował się Jakub, obecnie jest to Konrad. Przyśpieszyliśmy pracę i dziś publikujemy 1 art dziennie z potencjałem na 3 artykuły dziennie jeśli nasza obecna praca będzie nadal przynosiła tak wymierne skutki.

Rekordy bijemy też na Youtube. W najlepszym momencie sierpnia odnotowaliśmy już ponad 70 000 wyświetleń w 28 dni. Gamechangerem pod kątem “social proof” okazały się też nasze reklamy na subskrypcje. W chwili kiedy piszę ten artykuł kanał Tomasz Guzik ma już 11 348 subskrypcji. Nie przekłada się bezpośrednio na zasięgi, ale łatwiej mi pozyskiwać partnerów i klientów z pozycji “dużego gracza”. Nawet jeśli ludzie mówią, że na to nie patrzą to nadal pod kątem profesjonalizmu i oceny kanału ma to dla ludzi ogromne znaczenie. Na tym etapie będziemy wyłączać reklamy na SUBY i odpalać kilka różnych reklam pod kątem pozyskiwania klientów. Będą chodzić minimum 3-4 filmy o różnej tematyce, które mają postawić mnie w roli eksperta i generować zapytania telefoniczne.

Od września wzrosły też zarobki na Youtube z reklam wyświetlanych na filmach i dzisiaj zaczyna to wyglądać już całkiem nieźle, bo mówimy tu o kwocie 1500 zł w skali miesiąca. Perspektywa na przebicie 2000 jeszcze tej zimy jest ogromna.

Youtube w dalszym ciągu jest kanałem dominującym i 90% klientów trafia do nas z Youtube. Powoli mnie to już nie złości i mimo, że staram się eksperymentować i dywersyfikować na tiktok i instagram to wiem, że muszę mocno stawiać na dalszy rozwój kanału, bo long termowo da mi to i tak największe zyski. Jednak coraz mocniej zaczynam doceniać siłę instagram stories i tam też co chwilę wpadają mi nowi obserwujący. Z czasem być może dzięki temu bardziej prywatnemu kontaktowi 1:1 i prostemu interfejsowi do rozmów instagram zacznie jakkolwiek topnieć przewagę Youtube.

Pragnę zaznaczyć, że nadal na Youtube prowadzę Daily 

(czyli każdego dnia wypuszczam 1 odcinek w długim formacie)

Daje nam to niesamowity zastrzyk pod kątem zdobywania nowych pozycji na nowe frazy kluczowe i pozwala stopniowo zwiększać ilość wpadających LEADów z marketingu.

PROJEKTY I NOWE INICJATYWY

CROSSY z innymi twórcami

Bardzo duży nacisk zaczęliśmy kłaść na Crossy z partnerami. Zauważyłem, że nic nie da mi tak szybkiego wzrostu zasięgów, rozpoznawalności, budowania marki osobistej jak wspólne projekty z ludźmi, którzy już posiadają bazę odbiorców i bazę klientów. 

Robiąc wspólne akcje bardzo dynamicznie rośnie nasza baza mailowa.

Obserwujemy wzrost obserwujących na social mediach.

Możemy budować autorytet u osób, które obserwują naszego partnera.

Zamiast własnymi siłami katować się i budować zasięg możemy w ciągu godziny zgarnąć zasięg innej osoby. (MEGA WARTO) Polecam budować takie partnerstwa, która dają win-win, czyli obydwie strony wygrywają.

 

Wszystko zaczęło się od wspólnego Live z Izą Makosz 🔥 na INSTAGRAMIE.

Moim celem było dotarcie do nowych osób i opowiedzenie im o moim nadchodzącym kursie jednoosobowa armia. 

Stworzyłem LEAD MAGNET “Jak montować rolki za pomocą AI” i ruszyłem na Live z Izą 💪.

Live okazał się sporym sukcesem, bo w ciągu doby doszło mi blisko 200 obserwujących. Ludzie bardzo dynamicznie komentowali Live i każda osoba, która dała komentarz “sztuczna inteligencja” otrzymywała ode mnie link do LEAD MAGNETU.

Finalnie wzrost listy nie był jakiś zabójczy, ale lista nowych odbiorców i masa wiadomości prywatnych z feedbackiem wynagrodziła mi czas poświęcony na przygotowywanie poradnika, który mogę wykorzystać też później, oraz był on jedną z lekcji kursu o AI.

Następnie zacząłem planować kolejne crossy. Plan był prosty. Robimy akcję, gdzie JA poświęcam czas na zbudowanie landing page, ustawiania reklam, daje swoje know how a druga strona daje budżet reklamowy dzięki czemu moja lista mailowa rośnie, a na webinarze lub live sprzedajemy produkty tym razem mojego PARTNERA.

Zrobiliśmy więc webinar z twórcą narzędzia DMSales, które służy do pozyskiwania leadów b2b. Wydaliśmy na kampanię 1500 zł z czego pozyskaliśmy ok. 550 LEAD. Narzędzie landingi troszeczkę zawyża statystyki, ale finalnie byliśmy zadowoleni.

W szczycie webinaru było ponad 110 osób co nie jest złym wynikiem w takiej niszy.

W okienku sprzedażowym udało nam się sprzedać kilka licencji + mamy już plan na przyszłe akcje, gdzie wabikiem będzie 7 dniowy trial narzędzia.

W momencie pisania tego pamiętnika planujemy kolejną edycję kursu sprzedażowego z Patrykiem Jasińskim. I edycja nazywała się akademia prospectingu. Uważam, że temat był za wąsko skrojony tylko do osób, które rozumieją i dokładnie wiedzą czym jest prospecting. Stworzyłem nową ofertę. Nowy landing page, a projekt nazwałem wybitny sprzedawca. Dzięki czemu potencjalny tort będzie dużo większy niż poprzednio.

Tu również ja odpowiadam za postawienie kampanii, ale w zamian docieram do społeczności Patryka i partycypuje we wzroście listy mailowej. Cały czas realizuje swój cel i krok po kroczku buduję kolejne wartościowe relacje, które long termowo zwiększają mi dotarcie dzięki liście mailowej.

Wywiady na dużych kanałach Youtube

W między czasie prowadzę rozmowy z dużymi kanałami Youtube. Chcę w kilku miejscach wykupić wywiady sponsorowane, żeby zbudować sobie dźwignię i wpuścić ruch z tych dużych mediów do swoich lejków sprzedażowych.

Dzięki temu długoterminowo zbuduje autorytet występując wśród największych twórców, a jednocześnie odzyskam wkład zainwestowany w wywiady przekierowywując ludzi na moje linki i LEAD MAGNETY. Na Razie jest to pieśń przyszłości, ale zorientowałem się co, gdzie i ile kosztuje, a teraz przychodzi kwestia inwestycji, zgrania oczekiwań i dobrania się pod kątem kalendarza. 

 

Partnerstwa kanału Youtube i Bloga TomaszGuzik.pl

 

Odpaliłem kolejną EDYCJĘ partnerstw na YT + dodałem do wszystkiego ofertę blogową. Teraz za 1500 PLN netto możesz zostać partnerem na wszystkich moich 630 odcinkach + wszystkich 280 artykułach na blogu (w stopce baner firmowy) lub link URL pod filmem. 

W ciągu 2 dni sprzedałem 4 na 5 miejsc i w między czasie będę szukał ostatniego partnera. Docelowo planuje, aby te źródło generowało dla mnie ok. 10 000 brutto miesięcznie i jestem blisko zrealizowania tego celu. Z czasem, gdy moje zasięgi i dostępne kanały będą rosły te stawki nadal będą szły w górę. Liczę że będę w stanie za pół roku wołać za podobną usługę już pomiędzy 2000 – 3000 zł. 

(Szczególnie, że z tyłu głowy mam stworzenie osobnego kanału dla biznesu).

PROCES SPRZEDAŻY

Postanowiłem, że na tej kartce pamiętnika szczegółowo podzielę się naszym procesem sprzedaży, bo jest on zdecydowanie innowacyjny i stosuje go pewnie z 1% firm w Polsce.

Jak to wszystko przebiega!?

  1. Budujemy ruch za pomocą SEO na Youtube i blogu

  2. Kierujemy do zakładki darmowarozmowa.pl

  3. Po wypełnieniu formularza automatycznie klient otrzymuje potwierdzenie SMS z propozycją sprzedaży taniego produktu One Time Offer + ja + asystentka z działu sprzedaży Marta otrzymuje powiadomienie SMS, że pojawił się nowy klient do którego należy zadzwonić.

  4. Na stronie podziękowania za wypełnienie formularza informujemy klienta, że jestem bardzo oblegany i że jeżeli chce osobiście ze mną porozmawiać należy umówić się w kalendarzu zencal.

  5. Gdy klient umówi się w kalendarzu zencal automatycznie spina się wszystko w Google Calender i Google Meet i wtedy odpala się integracja AI, która tworzy notatki ze spotkań i robi podsumowania.

  6. Apką do podsumowań za pomocą sztucznej inteligencji jest fireflies.ai. Tą apkę łączymy natywnie z narzędziem CRM Hubspot lub Pipedrive.

  7. Integracja tworzy kontakt w CRM, ale nie dodaje go do linii czasu sprzedaży (pipeline), dlatego należy zrobić integrację przy użyciu Zapier, która przenosi kontakt z “kontaktów” do “pipeline” w etap “wstępna rozmowa”.

  8. Tutaj włącza się moja asystentka, która może kliknąć w CRM i podejrzeć notatki z rozmowy. Wszystko zadziało się automatycznie.

  9. Marta nagrywa spersonalizowany filmik 1:1 za pomocą narzędzia Loom ze strony www klienta robiąc wstępny audyt i proponując współpracę.

  10. Marta tworzy link do płatności w narzędziu Easycart i zbiorczo zarówno drogą SMS jak i email wysyłany jest link URL do filmiku Loom (gif + link url otwierający wideo) + draft umowy z wypełnionymi danymi klienta + link URL do płatności, który zawiera się zarówno w umowie jak i w linku poza umową.

 

Tak wygląda wstępnie przetestowany proces o wysokiej konwersji. 

Później dochodzą już tylko kwestie regularnych followup i pilnowanie procesu. 

Warto do tego celu wykorzystywać powiadomienia z CRM Hubspot. 

Wystarczy Ci do tego celu darmowy plan.

 

Chcę również dokładnie zaprezentować Ci model w jakim działamy marketingowo pod kątem budowy listy mailowej. Lista mailowa jest dla nas teraz kluczowym elementem i staramy się od wielu miesięcy ją regularnie budować. Każdego dnia wydajemy środki na to, aby osoby trafiały na nasz LEAD MAGNET, a po zostawieniu maila od razu trafiały na One Time Offer i Upsell (standardowy lejek trip wire tylko zmodyfikowany na potrzeby własne). 

Jeśli priorytetem jest adres email to najpierw dajemy bramkę mailową, a dopiero potem pokazujemy produkt. Dzięki temu zyskujemy znacznie większą bazę niż w standardowym lejku tripwire.

Najczęściej używanym przez nas LEAD MAGNETEM jest po prostu webinar na żywo.

Tak to prezentuje się na wykresie wizualnym.

AKTUALNA SYTUACJA W AGENCJI

Ta kartka z pamiętnika dotyczy ostatnich 2 miesięcy. To były zupełnie różne miesiące i z obydwóch jestem zadowolony na swój sposób. W sierpniu można powiedzieć, że dokładałem do swojego lejka sprzedażowego dotyczącego kursów lub byłem na 0. Jednak doceniam fakt, że rosła mi wartościowa, kaloryczna baza mailowa. 

W sierpniu odnotowaliśmy REKORD jeśli chodzi o ilość domkniętych umów, bo mówimy tu o 9 dopiętych umowach, które przełożyły się na ok. 30 000 PLN nowych abonamentów.

Największą rolę w tym sukcesie odegrała Marta z DealMakers, która dołączyła do zespołu. Ok. 3 umowy domknęła sama i przy 2-3 asystowała 50 na 50. 

Dla mnie to było fantastyczne doświadczenie, że ktoś może sprzedawać moje usługi z wyłączeniem mnie z procesu WOW! 

Niesamowity komfort psychiczny. Sam fakt, że mogłem zająć się najbardziej kalorycznymi LEADAMI nie tracąc czasu na mniej prosperujących sprawił, że nasze wyniki eksplodowały. 

Wrzesień niestety był zderzeniem z rzeczywistością. Liczyłem, że to właśnie będzie sezon na jeszcze większe rozkręcanie agencji, a tymczasem ilość kalorycznych LEAD spadła.

Marta, która notowała fantastyczne liczby z powodów prywatnych nagle przestała dowozić i we wrześniu nie sprzedała praktycznie nic (poza 1 szkoleniem i 1 licencją DMSales).

Ja sam domknąłem 2 tematy, które nie są jakoś mocno prosperujące. Powiedzmy sobie szczerze to był bardzo słaby miesiąc dla agencji, ale za to KURSY EKSPLODOWAŁY.

Sprzedaż kursów drastycznie wystrzeliła dzięki premierze kursu jednoosobowa Armia, który łącznie wygenerował ok. 40 tyś przychodu w samym wrześniu + ok. 13 tyś przychodu wpadło z upselli typu one time offer i upsell za 267. Znaczna część upselli sprzedawała się już na etapie promocji webinarów. Jednym ze skuteczniejszych webinarów pod kątem wyprzedaży upselli był webinar z dmsales.

W sierpniu zanotowaliśmy ok. 110 tyś. przychodu z tym, że część tego przychodu zostało przeniesione na wrzesień 

(wypłata prowizji za 1 kampanię u klienta, który sprzedaje kursy z podatków).

Wrzesień to już przychód blisko na kwotę 130 tyś. nie wliczając w to najnowszej kampanii, którą robiliśmy z dmsales. Więc w dużym zaokrągleniu nie wchodząc w detale w 60 dni wygenerowaliśmy 240+ tysięcy przychodu. 

Ponieważ STRIPE do którego wpadają płatności z easycart stanowi część dochodu. 

Niektóre przelewy trafiały do nas bezpośrednio na konto bankowe.

ZDROWIE

To był cholernie ciężki okres dla mojego zdrowia. Mimo, że wyniki biznesowe w porównaniu z poprzednimi kwartałami były wyśmienite i normalny człowiek cieszyłby się z nich jak dziecko dla mnie to było bardzo obojętne. 

Spełniłem swoje cele biznesowe do których dążyłem przez ostatnie 3-4 lata, a mimo to nie dało mi to żadnej satysfakcji. Cieszyłem się z tych wyników może dosłownie 1 dzień.

To był okres w którym bardzo często odwiedzałem lekarzy specjalistów. Momentami nie miałem siły. Jechałem na dużych ilościach leków. Miałem huśtawki nastroju.

Na tej płaszczyźnie czeka mnie ogrom pracy w następnych miesiącach. Muszę się dobrze podiagnozować. Dobrać lepsze leki i znaleźć złoty środek pomiędzy pracą, a odpoczynkiem. Czuję, że gdybym doprowadził się zdrowotnie do wysokiego poziomu byłbym w stanie dużo lżej osiągać jeszcze większe liczby. Wiem, że kolejne szczyty biznesowe przede mną i to jest tylko i wyłącznie kwestia czasu, ale jestem już w momencie w którym nie mogę ignorować zdrowia i zostawiać je na później. To już czas na zrobienie mocnego porządku ze sobą, z jedzeniem, sportem, zadbaniem o siebie, znalezieniem nowych pasji (ciągnie mnie do dziennikarstwa) stąd pomysł na nowy kanał YT, ale mocno myślę też nad radiem lub telewizją. Chcę również spróbować zapisać się na Golfa 🙂 Może poznam nowych ziomków, a co mi tam!

DO PRZETESTOWANIA

 

W najbliższych dniach mam w planach przetestować nowe narzędzia i nowe procesy, które potencjalnie mogą mieć wpływ na większą ilość zapytań w biznesie.

Pierwszym wdrożeniem będzie wyrzucenie czatbota TIDIO ponieważ nikt nie ma w zespole przestrzeni, aby odpisywać na zapytania jakie tam się pojawiają i są one niskiej jakości. W zamian za to wdrożymy apkę chipbot, która jest czatbotem WIDEO, który pozwala odpalać różne filmy w zależności na jakim etapie zakupowym jest klient i który raz jest na stronie, oraz jaką zakładkę URL, aktualnie przegląda.

Uważam, że to wdrożenie przy moim natężeniu ruchu może zrobić różnicę i bookować więcej spotkań w kalendarzu. Jestem bardzo ciekawy tego narzędzia nie tylko pod kątem wyników biznesowych, ale też testów na kanał i szkolenia które prowadzę.

Drugą implementacją będzie wdrożenie stałej kampanii prospectingowej do właścicieli ecommerce przy użyciu narzędzia DMSales. Automatyzacja będzie zbierała nam odpowiedzi od prospectów i całość będzie trafiała pod ręce asystentki.

Trzecia implementacja również będzie dotyczyła Dmsales. Tym razem zrobimy automatyczną kampanię mailową z followup do osób, które odwiedziały moją stronę www. Kod Dmsales będzie zbierał dane o firmach, które chodzą po poszczególnych URL, gromadził do nich dane, a następnie wysyłał kampanię email. Jestem ciekawy tego rozwiązania, Tomasz Dziobiak CEO Dmsales przy podobnej automatyzacji bez follow up uzyskiwał 48 % open rate. Sądzę, że dobrze spięta kampania z followup jest w stanie uzyskiwać niesamowite wyniki nie kosztując nas żadnej ludzkiej pracy. Tylko i wyłącznie czas poświęcony na wdrożenie.

Ostatnią rzeczą będzie powrót do autowebinarów. Poprzednia próba okazała się słaba, ale nie używałem wtedy strony sprzedażowej salespage tylko od razu kierowałem ludzi do koszyka checkout w easycart. Nie przynosiło to zbyt dobrych wyników.

Aktualnie wracamy do gry na całego robiąc to jeszcze raz dużo lepiej, mając dużo więcej wniosków.

PODSUMOWANIE 

 

Cena jaką zapłaciłem za sukcesy była zbyt wysoka. Jestem wymęczony codziennym występowaniem na YT. Codzienną presją i odpowiedzialnością. Posiadam zespół składający się z 6 osób + 30 klientów. Odpowiedzialność momentami mnie przygniata i mam dość sytuacji kiedy budzę się rano, patrzę w telefon a tam 5 wiadomości z pretensjami od klientów. 

(żądanie zwrotów itd., pretensje że ktoś z zespołu nawalił, pretensje że słabe wyniki, pretensje że słaba komunikacja) 

PS. Standardowa praca z ludźmi i problemy z tego tytułu wynikające.

Mam zamiar coś z tym zrobić. Chcę mocno skręcać w kierunku consultingu i szkoleń online. Chcę zarabiać więcej jako twórca internetowy, a stopniowo ograniczać mój udział w agencji. Ma to być oddzielny dochodowy twór, gdzie sprzedaję tylko swoją twarzą, ale nie biorę udziału w całej odpowiedzialności i procesie sprzedaży. 

Nie chcę brać odpowiedzialności za wyniki i cokolwiek innego, bo przy tej skali biznesu jest to nierealne. Za duży tu czynnik ludzki i za dużo błędów do popełnienia, aby ludziom obiecywać wynik. Za wynik często odpowiada element losowości, aktualna sytuacja na rynku, konkurencja, słaby produkt i setki innych rzeczy. 

My jako agencja mamy wykazać się wiedzą i kompetencjami, ale nie jesteśmy cudotwórcami. Pomożemy tylko tam, gdzie będzie na to przestrzeń i gdzie warunki rynkowe będą grały pod nas 🙂 

Stąd bardzo mocno myślę o założeniu drugiej firmy WIDEO, gdzie będziemy robić wywiady sponsorowane, content na tiktoka, instagrama, shorty na yt i ogólnie nagrania nawet w całej Polsce z dojazdem do klienta. Bardziej kręci mnie ta sfera dziennikarska niż wykonawcza. Znowu dużo zależy od czynnika ludzkiego, ale mamy tu do dyspozycji bardzo wysokie marże, fajne stawki + klient nie oczekuje wyniku tylko dostarczonego materiału. Jeśli film jest ładny, fajny, ciekawy, dobrze zmontowany to klient jest zadowolony nawet jeśli nie pójdzie za tym wynik biznesowy. W agencji jest inaczej stąd ciągnie mnie do zbudowania kolejnej firmy tym razem wideo.

Pod koniec września patrząc na wyniki jakie osiągają nasze kursy założyłem nową firmę na ryczałcie, gdzie będą sprzedawane tylko i wyłącznie kursy online. Dzięki temu LEGALNIE oszczędzę sporo pieniędzy na podatkach i to już najwyższy czas w którym powinienem to zrobić ponieważ kursy sprzedają się praktycznie codziennie.

Z ciekawszych informacji 18 października zadebiutuje na deskach FoundersMind w złotych tarasach, oraz zostałem patronem medialnym tego wydarzenia. Stąd bardzo dużo w mediach społecznościowych mówię o tej konferencji. 

Bardzo mi zależy na wysokiej frekwencji ponieważ lubię się z założycielem tego eventu i chcę, aby moje community zarówno mnie jak i jego wspierało nas w złotych tarasach. Prelekcja będzie o lejkach sprzedażowych i moim procesie sprzedaży, czyli temat który kocham.

 

👉 Moim celem na dziś jest dać świetne wystąpienie ponieważ to nie ostatnia moja prelekcja na foundersach (chcę spodobać się publiczności).

👉 Chcę ponaprawiać kwestie zdrowotne.

👉 Znaleźć więcej balansu pomiędzy pracą, a życiem poza pracą. 

👉 Chcę biznesowo doprowadzić firmy do 200k mrr 

(200 000 PLN powtarzalnego przychodu miesięcznego z abonamentów co da ok. 2.5 mln przychodu rocznie).

Dzięki, że czytasz.

Dzięki, że jesteś!

Lecimy dalej 🖐

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?