Jak Rozwinąłem Agencję Reklamową do 50 000 miesięcznie powtarzalnego przychodu? CASE STUDY

Jak Rozwinąłem Agencję Reklamową do 50 000 miesięcznie powtarzalnego przychodu? CASE STUDY

23 października 2022

Ten artykuł jest poparty 4 latami wszelkich możliwych testów jak rozwijać tego typu firmy usługowe B2B. Na bazie tych doświadczeń zaatakuje w 2023 roku 1 mln przychodu na usługach z perspektywą kilku-kilkunastu milionów rocznie w nadchodzących latach.

Korzystaj z tej wiedzy i wdrażaj ją.

Wiele strategii tu opisanych jest do zastosowania na zasadach kopiuj-wklej.

Od czego należy zacząć!?

Z reguły na początku nie wiemy jaki lejek marketingowy jest idealny dla naszego biznesu.

To jak powinien on wyglądać zazwyczaj wychodzi po wielu miesiącach testów.

Według mnie po latach testów wiem, że w większości biznesów sprawdzają się najprostsze rozwiązania. 

Co mam na myśli? 

Buduj proste lejki marketingowe. 

Nie próbuj ich na siłę komplikować i dzielić na wiele etapów.

Proste rozwiązania są często najlepsze.

Tutaj prezentuje Ci lejek marketingowy, który przez ostatnie 2 lata mógł zarobić w okolicach 1 mln przychodu:

Jak widzisz nie ma tu żadnej magii. Prosta struktura, gdzie każdy wytworzony content i każda reklama kieruje na stronę lądowania z propozycją rozmowy.
Bardzo ważne jest, aby przetestować czy w Twoim biznesie lepiej sprawdzą się aplikacje typu calendly do rezerwacji rozmowy, czy może zwykły formularz z prośbą o telefon.
Według moich doświadczeń formularze potrafią mieć nawet 10x większą konwersje.
Dodatkowo zbadałem, że znaczna część osób która zapisuje się do mnie na konsultacje nie otwiera maili, więc kolejka followup nie działa.
Co więc na tej podstawie zrobiłem? Usunąłem w formularzu pole na adres email, aby jeszcze bardziej podkręcić konwersje na zapisy.
Jak ściągnąć więc ruch na stronę zapisu? 
U mnie każdy artykuł blogowy kieruje na stronę z możliwością zarezerwowania rozmowy. Zawsze na samym dole znajduje się przycisk który przepycha użytkownika na dalszy etap lejka.

Dodatkowo blisko 150 kliknięć miesięcznie generuje mój kanał na Youtube. Leady z Youtube są bardzo wysokiej jakości i często potrzebuje 10-15 min na telefonie, aby sprzedać usługę za kilka tysięcy PLN. 

 

Pamiętaj, że nie wszyscy lubią wypełniać formularze dlatego na stronie lądowania i na każdym moim filmie mówię o możliwości zadzwonienia do mnie bezpośrednio na numer 602-727-263.

Ta taktyka również działa bardzo dobrze, bo sporo ludzi decyduje się na bezpośredni telefon. Działania organiczne w chwili pisania tego CASE STUDY prezentują się następująco:

 

Kanał Youtube – 40 000 wyświetleń miesięcznie

Profil na Tiktoku – 400 000 wyświetleń miesięcznie

Instagram – 16 000 dotarcia do profili miesięcznie

Blog – 2 800 unikalnych użytkowników miesięcznie

Reszta aktywności typu organiczne posty na FB, Linkedin, mailing mają u mnie marginalną konwersję więc ich nie mierzę.

Do tego dokładam płatne reklamy w ekosystemie Facebooka, Youtube i Tiktoka.

Na Facebooku i Tiktoku bezpośrednio kieruje na stronę lądowania zapisu na rozmowę. 

Na youtube zamiast reklam in-stream używam reklam in-feed do promowania istniejących materiałów, które na moich testach generują dużą ilość zapytań.

Ostatni tydzień był jednym z najlepszych w historii firmy. 

W ciągu 10 dni udało się wygenerować 50 zapytań ofertowych!

Co przełożyło się na 25 000 sprzedaży brutto do nowych klientów, którzy nigdy wcześniej nie mieli ze mną styczności. + kilka tematów wisi w powietrzu więc pewnie jeszcze cos powpada.

W tym prostym lejku bardzo ważna jest kreacja reklamowa, czyli to jak ta reklama wygląda. Nie ma żadnych tajnych tricków w targetowaniu reklamy. Tajnych przełączników na większą ilość Leadów. Liczy się fajna, dynamicznie zmontowana reklama i prosta strona lądowania, która prowadzi do konwersji.

Na stronie podziękowania za zapis rekomenduję umieścić film wideo, który ociepli relację i przycisk kierujący do twojego profilu na facebooku, aby ludzie mogli dodać Cię do znajomych i czytać Twoje wpisy co w długim terminie może doprowadzić do konwersji.

Oprócz tego możesz ustawić automatycznie powiadomienie SMS, że poprawnie dokonano rezerwacji i że zadzwonisz z numeru xyz, aby osoba była przygotowana na telefon.

Wszystkie wpadające Leady dokładnie opisuje w Google Sheet i w narzędziu CRM Pipedrive.

Bardzo ważne jest, aby robić to na bieżąco bo przy tej skali działania nawet 2h opóźnienia mogą spowodować że kompletnie zapomniesz kto jest kto i z jakiego numeru dzwonił.

Podczas opisywania klienta ważne jest, aby sporządzać notatki kiedy następnym razem masz się skontaktować.

Jaki jest numer telefonu klienta, oraz na jaką kwotę jest omawiany DEAL.

Opisz też co dokładnie chce kupić klient + Dla zaawansowanych dodaj sytuację życiową o której opowiada klient np. jutro mam konferencję, targi itp. żeby podczas następnej rozmowy zapytać jak tam było na targach? Zrobi to bardzo dobre wrażenie na kliencie. 

Podsumowując jeżeli rozłożymy swój biznes na taki dokładny proces będziemy wiedzieć:

  1. Ile potrzebujemy wyświetleń reklamy, aby doszło do kliknięcia i przejścia na stronę
  2. Ile potrzebujemy kliknięć na stronę, aby doszło do wypełnienia formularza lub telefonu
  3. Ile potrzebujemy telefonów, aby doszło do transakcji % konwersji.

 

Dzięki tej wiedzy wiesz ile potrzebujesz wygenerować rozmów telefonicznych. Znając te dane jesteś w stanie zaplanować ile rozmów należy odbyć, aby wygenerować kwotę xyz.

Kliknij poniższy przycisk, aby umówić się na niezobowiązującą konsultacje na której sprawdzę czy mogę pomóc Twojemu biznesowi sprzedawać więcej.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?