Jak Pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma, aby trafić na najwyższe pozycje wyników wyszukiwania?

Jak Pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma, aby trafić na najwyższe pozycje wyników wyszukiwania?

7 sierpnia 2022

Pozycjonowanie stron Internetowych bywa procesem bardzo mozolnym i trudnym. Alternatywą do pozyskiwania ruchu dla swojego biznesu może być proces pozycjonowania wizytówki Google Moja Firma. Dzięki czemu możemy wygenerować dodatkowe kilkadziesiąt telefonów miesięcznie do swojej firmy lokalnej i przynosić dodatkowych przychód bez ponoszenia dodatkowych kosztów reklamowych.

 

W tym artykule pokazuje jak wygląda całościowy proces pozycjonowania wizytówki Google biorąc pod uwagę każdy najmniejszy element. Do pomocy przy pracy nad wizytówką wykorzystam narzędzie Surfer Local

Co to jest Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie dla firm lokalnych i nie tylko, które chcą znaleźć się w wynikach wyszukiwania Google, gdy ktoś w pobliżu wpiszę frazy związane z Twoimi usługami. Dzięki poprawnie założonej i zweryfikowanej wizytówce umieścimy pineskę na mapach google, dzięki czemu klienci będą mogli odnaleźć naszą placówkę w której świadczymy usługi.

Wizytówka Google – Ile kosztuje?

Wizytówka w google moja firma jest zupełnie darmowa. Jednak musisz uważać, bo w sieci grasuje wiele firm, która oszukuje ludzi dzwoniąc i podając się za partnerów Google. Proszą oni o przelanie środków w zamian za utrzymanie wizytówki Google w wynikach wyszukiwania. Jest to wprowadzanie klientów w błąd. Wizytówka firmy jest w 100% darmowa i nie musisz płacić za jej utrzymanie.

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma krok po kroku?

Aby założyć wizytówkę twojej firmy potrzebujesz posiadać konto google. Załóż sobie profil w Google, a następnie udaj się do wyszukiwarki. Wpisz frazę „Google Moja Firma” i kliknij w pierwszy link.

Zaloguj się i postępuj zgodnie z instrukcją. Podaj nazwę firmy i wpisz jej adres. Następnie system poprosi Cię o weryfikację adresu wysyłając na Twój adres firmowy list z kodem do uzupełnienia na stronie wizytówki.

 

Kiedy uzupełnisz KOD, który znajduje się w liście twój adres na mapach Google zostanie poprawnie zweryfikowany i Twoja wizytówka zacznie się wyświetlać użytkownikom szukającym różnych haseł lokalnych w Google.

 

Jakie branże najbardziej skorzystają na pozycjonowaniu Google Moja Firma?

Optymalizacja wizytówki nie zawsze będzie przynosić. efekty. Szczególnie utrudnione zadanie mamy wtedy kiedy świadczymy usługi na terenie całej Polski i nie mamy fizycznych biur. Naprzykład: Twórca stron internetowych, grafik, programista.

 

Jednak jeśli posiadamy stałą lokalizację i mamy odpowiedni profil działalności, który sprawdzi się w tym typie pozycjonowania to wizytówka może wygenerować nam dziesiątki, a nawet setki nowych klientów każdego miesiąca.

Warto posiadać wizytówkę gmf np. jeśli prowadzisz restaurację, jesteś hydraulikiem, wynajmujesz pokoje, prowadzisz studio fitness itd.

Co ma wpływ na pozycjonowanie Google Moja Firma?

Na SEO twojej firmy w Google ma bardzo wiele czynników. W tym artykule wymienimy wszystkie najważniejsze, które mają realne przełożenie na pozycję. Będziemy pracowali z tym co podpowiada nam narzędzie Surfer Local.

 

Kiedy zalogujesz się do narzędzia Surfer Local wybierz max 5 fraz kluczowych na które chcesz się wypozycjonować. Kiedy załaduje Ci się mapka i wrócisz do panelu głównego naciśnij opcję „Wytyczne”.

Nazwa

Polecam sprawdzić średnią ilość słów w nazwach wizytówek konkurencji, która znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania. Sprawdź jaki jest najczęściej powtarzający się wynik.

Skorzystaj z podpowiedzi słów kluczowych, które powinny znaleźć się w nazwie. Nie musisz wykorzystać wszystkich fraz tylko część z nich. W naszym przypadku nazwałem wizytówkę:

Chata Albertówka – Dom Góralski | Wynajem Pokoi | Noclegi Groń

 

Kiedy przebrniesz przez ten proces kliknij aktualizuj. Wcześniej musisz połączyć swoją wizytówkę z narzędziem SurferLocal, aby zmiany zostały zapisywane automatycznie.

wybieramy nazwę wizytówki Google

Opis

W tym omawianym przypadku nie mogę zapisać zmian dotyczących opisów firmy ponieważ pracuje na wizytówce w branży Turystycznej. W innych branżach powinieneś mieć możliwość edycji Opisu Twojej wizytówki. Tutaj znowu należy wykorzystać frazy kluczowe, które podpowiada nam surfer.

Musisz wiedzieć skąd wgl. biorą się te frazy? Jest to tzw. Machine Learning i Surfer Local podpowiada nam te słowa kluczowe na podstawie top 10 wyników wyszukiwania Twoich konkurentów. Dzięki czemu wiesz jakie słowa kluczowe użyć, aby potencjalnie Google ocenił Cię wysoko.

dodajemy opisy wizytowki google moja firma

Kategoria główna + dodatkowe kategorie

Dla pozycjonowania w google maps ważna jest też kategoria, której użyjesz przy uzupełnianiu swojego profilu.

Surfer Local podpowie Ci jaką najczęściej kategorię używają Twoi konkurenci z TOP3, TOP10 i z wszystkich pozycji. Zobacz co się powtarza na najwyższych miejscach i wybierz to samo. Inne kategorie, które również często przewijają się na wysokich wynikach w aplikacji google maps użyj jako kategorie dodatkowe.

wybor kategorii w wizytowce google

Checklista

Local Surfer przygotował dla właścicieli wizytówek specjalną checkliste do uzupełnienia.

  1. Dodaj numer telefonu pod który mogą dzwonić Twoi klienci.
  2. Wklej link URL do swojej witryny internetowej.
  3. Zaznacz obsługiwany obszar zgodny z Lokalizacją Twojej firmy.
  4. Wpisz godziny otwarcia
  5. Uzupełnij atrybuty wizytówki
  6. Uzupełnij wszelkie inne właściwości

 

Warto jest skrupulatnie przejrzeć wszystkie te miejsca i prawidłowo je wypełnić. Jest to kolejny czynnik rankingowy, który ma szansę podnieść pozycję firmy w mapach Google. Pamiętaj, aby wizytówka odzwierciedlała realny adres firmy w którym wykonujesz usługi, aby nie wprowadzać klientów w błąd.

checklista w narzedziu surfer local

Opinie

Narzędzie Surfer Local podpowie Ci też ile powinieneś zdobyć opinii, aby skutecznie konkurować o czołowe miejsca. Opinie również są ważnym czynnikiem rankingowym co wpływa na pozycje wizytówki w mapach google.

Staraj się zbierać dużo opinii, które mają więcej słów niż 2-3. Proś o opinie, które zawierają frazy kluczowe. W surfer local możesz wygenerować i wydrukować plakat z QR kodem, który automatycznie przekieruje użytkowników do zostawienia opinii + podpowie co najczęściej piszą użytkownicy, aby zasugerować odbiorcy jakie frazy kluczowe wpisać. Tego typu podpowiedzi są bardzo pomocne, bo nie wszyscy są na tyle kreatywni żeby napisać długą, ciekawą opinię która w oczach google będzie wartościowa.

opinie w wizytowce google

Odpowiedzi na recenzje

Staraj się szybko odpowiadać na recenzje klientów. Dziękuj za opinie i zachęcaj ich do powrotu do swojej firmy. Odpowiedzi na recenzje też według Surfera mają wpływ na wizytówkę w google maps. Po połączeniu konta google moja firma z surfer local możesz odpowiadać na recenzje bezpośrednio z panelu narzędzia.

Wzmianki

Aby jeszcze lepiej wypozycjonować wizytówkę firmy w google wykorzystaj wzmianki o swojej firmie na innych stronach www. Sprawdź jakie portale piszą o wizytówkach konkunrecji i zadbaj o to, aby informacje o Twojej firmie również w tych miejscach się znajdowały. Nie wszystkie te portale będą umożliwiały dodanie danych bezpłatnie. Aby sprawdzić w jakich miejscach już się znajdujesz połącz swoją wizytówkę z surferem.

 

Zwiększenie ilości miejsc, które wspominają o nas i adresie lokalnym firmy zwiększy pozycjonowanie wizytówki w mapach google.

wzmianki w innych portalach internetowych o naszej firmie

Obrazy

Jak widzisz narzędzie powie Ci ile obrazów powinniśmy dodać, aby wizytówka google maps rosła w siłę. Staraj się cyklicznie dodawać nowe zdjęcia. Pamiętaj, aby były one wykonane Twoim telefonem z włączoną lokalizacją. Nie dodawaj zdjęć ze stocka, które nie mają nic wspólnego z działalnością firmy.

 

Google sprawdzi sobie w jakim miejscu były robione zdjęcia i czy pokrywają się z lokalizacją firmy. Dzięki temu nasza wizytówka zapunktuje w rankingu. Jak sam widzisz konfiguracja wizytówki google moja firma wcale nie jest tak proste jakby się to mogło wydawać na samym początku. Nawet taki czynnik jak zdjęcia mają znaczenie na której pozycji wyświetli się nasz profil w mapach google.

Posty

Na pozycjonowanie lokalne wpływ mają też regularne publikacje. Administrator Surfer Local zarekomendował mi, aby wpisy pojawiały się co 5-7 dni i jest to podyktowane ich wewnętrznymi testami. Pamiętaj, aby we wpisach używać fraz kluczowych. Staraj się regularnie dodawać, obrazy, posty, zyskiwać nowe opinie dzięki czemu zyska nasza optymalizacja wizytówki google.

 

Podsumowanie wiedzy na temat optymalizacji wizytówki google moja firma

  1. Pozycjonowanie w mapach google to ciągły proces. Nigdy nie przestawaj pracować nad optymalizacją i pozycjonowaniem. Konkurencja przecież nie śpi!
  2. Warto oprócz pozycjonowania google maps zadbać też o stronę internetową i śledzić jej wyniki w Google Search Console. (inna bezpłatna usługa google)
  3. Pamiętaj, aby po stworzeniu wizytówki zadbać o zweryfikowanie przez Google adresu firmy.
  4. Na pozycje wpływ ma również wiek wizytówki.
  5. Własna wizytówka google jest w 100% darmowa. Nie posiada żadnych ukrytych kosztów. Dodatkowym kosztem może być skorzystanie z narzędzia surfer local.
  6. Aby zwiększyć widoczność twojej firmy w sieci możesz założyć kilka wizytówek. Dzięki czemu zapełnisz więcej miejsca w wynikach wyszukiwania. (stworzysz pozorną konkurencje)
  7. W wizytówce podawaj prawdziwe informacje zgodne z profilem działalności Twojej firmy.
  8. Udostępnij informacje o swojej firmie na innych portalach branżowych wskazanych przez narzędzie Surfer Local.
  9. Monitoruj swoją wizytówkę w google maps na wybrane frazy. Dzięki Surferowi sprawdzisz pozycje na max 5 fraz.
  10. Na widoczność twojej wizytówki mają też opinie klientów. Zadbaj o to, aby zbierać ich dużo i dobrej jakości. Pomoże Ci w tym wydrukowaniu plakatu z QR kodem.

 

monitoring pozycji w wizytowce google surfer local

Przydatne artykuły, które pomogą Ci w pozycjonowaniu SEO dla swojej firmy:

🔗 Jak Pozycjonować Strony Internetowe >>>

🔗 Jak Pozycjonować Bloga research tematów do artykułów >>>

🔗 Jak Pozycjonować Filmy na Youtube >>>

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?

Jak zrobić live na instagramie?

Jak zrobić live na instagramie?

Z roku na rok trendy związane z publikowanymi treściami ulegają zmianie. Nieprzerwanie od ostatnich 2-3 latach prym wiodą...

Ile zarabia się na instagramie?

Ile zarabia się na instagramie?

Ile zarabia się jako influencer? Ile zarabiają najwięksi influencerzy w branży? To najczęściej pojawiające się pytania osób...

ODBIERZ BEZPŁATNE SZKOLENIE

Jak pozyskać 30 nowych płacących klientów w 7 dni

Co jeśli powiem Ci, że w przeciągu następnych 20 min dowiesz się jak znacząco podnieść sprzedaż w Twoim biznesie stosując techniki, które zna tylko 2% przedsiębiorców

Otrzymasz poukładaną wiedzę od A do Z w zaledwie 20 min. Nigdy wcześniej nie udostępniałem tego za darmo

Twoim problemem od dziś będzie ” jak obsłużyć aż tylu nowych klientów” i „co mam robić z tak dużym nadmiarem pieniędzy

Gotowy szablon do wdrożenia. Przetestowany w kilkunastu niszach. Jeśli Ci się nie spodoba zapłacę Ci za stracone 20 min życia. Mówię serio!!!

ZAPISZ SIĘ NA DARMOWE SZKOLENIE

Ucz się od praktyka i zyskaj certyfikat 📋