Jakie hashtagi dodać na instagramie?

Jakie hashtagi dodać na instagramie?

17 maja 2022

Czy w 2022 roku da się jeszcze wykorzystywać media społecznościowe do promocji własnego biznesu?
Zdecydowanie tak!
W dzisiejszym artykule poznasz 3 najważniejsze zasady, które pozwolą Ci zwiększyć zasięg generowany przez Twój profil na instagramie dzięki wykorzystaniu dobrze dobranych hashtagów.

Skrót artykułu:

  • Hasztagi na instagramie to element, który zwiększa prawdopodobieństwo na pojawienie się kilku viralowych postów a tym samym szybszy rozwój Twojego profilu
  • Instagram jest jak organizm – wiele elementów musi działać poprawnie
  • Jeśli wokół własnej osoby chcesz budować polską społeczność, to stosuj polskie hashtagi

Aby podnieść swoje wyniki przeczytaj również jak rozwinąć konto na Instagramie:

📌 Fanpage na facebooku czy profil na instagramie?

Instagram to obecnie jedna z najlepszych platform społecznościowych do promocji biznesu.
Polityka instagrama w odróżnieniu od facebooka nie uległa zmianie. Zaczynając od zera nadal jesteś w stanie generować setki tysięcy zasięgu w skali miesiąca organicznie.

W zależności od branży czy zaangażowania czasowego, jakie przeznaczysz na instagrama, jesteś w stanie zbudować dużą społeczność 3-5 razy szybciej niż na facebooku.

Elementem, który jest często zaniedbywany, są właśnie wspomniane wyżej hashtagi.
Z obserwacji jestem w stanie śmiało powiedzieć, że 70% profili albo hashtagów pod postami nie posiada w ogóle, albo są nieprzemyślane.

Raz na jakiś czas wśród opublikowanych przez Ciebie postów pojawią się „ virale ”- czyli posty, które wygenerowały znacznie większy zasięg i liczbę reakcji pod postem niż 95% twoich postów. W takich postach często 80-90 % wygenerowanego zasięgu pochodzi właśnie z hashtagów, dlatego ich nie bagatelizuj

Nie wykorzystując hashtagów zmniejszasz sobie szanse na wybicie się posta, a tym samym rozwój profilu.

 

Stosuj maksymalnie 25 hashtagów a optymalnie 15-20 hashtagów.
Przygotuj sobie kilka paczek hashtagów po 15-25 sztuk w jednej i zamiennie wykorzystuj je w postach.
Po kilku tygodniach publikacji będziesz potrafić wyodrębnić ten zestaw, który generuje najlepsze wyniki.

Najpopularniejsze hashtagi na instagramie – czy warto je wykorzystywać?

Najpopularniejsze hashtagi, nie przynoszą prawie żadnych efektów.
Jeśli chcesz ściągać na swoją stronę polskich użytkowników to korzystaj z polskich hashtagów
a wyeliminuj całkowicie korzystanie z obcojęzycznych.

Dużo lepszy efekt da używanie hashtagów mniej popularnych, ponieważ szansa, że Twoje treści będą się tam wyżej pozycjonować, zwłaszcza na początku rozwoju profilu jest dużo większa.

Zestaw hashtagów powinieneś umieszczać na dole opisu posta. Daje to lepsze efekty niż umieszczanie hashtagów w pierwszym komentarzu pod postem.

Nie jestem wielkim fanem umieszczania hashtagów sytuacyjnych. Dużo częściej stosuje na własnych
i prowadzonych profilach hashtagi segmentujące profil w konkretnej kategorii. Dzięki temu algorytm instagrama przekłada się na szybszą budowę świadomości marki, docieramy częściej do konkretnej grupy osób, która może zostać klientami na nasze produkty czy usługi.

21 628 i 23 901 – wynik wygenerowany wyłącznie z hashtagów. Dostrzegasz już, że nie warto bagatelizować ich tematu?
Korzystaj z hashtagów mniej popularnych, na których jest jednocześnie mniejsza konkurencja, a samo utrzymanie się wysoko w wynikach wyszukiwania jest proste. 
Utrzymując się przez długi czas w wynikach wyszukiwania hashtagów masz szansę dotarcia do kolejnych osób. Hashtagi mało popularne generują potencjalny mniejszy ruch na twoją stronę, natomiast konwersja będzie znacznie większa od tych najpopularniejszych.

Odpowiednio dobrane hashtagi pozwolą Ci przyśpieszyć zdobywanie nowych obserwujących oraz sukcesywne docieranie z miesiąca na miesiąc do większej grupy osób.

Musisz wziąć również pod uwagę, że znalezienie unikalnych hashtagów dla Twojego profilu chwilę Ci zajmie.

Przygotuj sobie 3-4 paczki hashtagów po 15-25 sztuk
Umieść pierwszą paczkę hashtagów pod zdjęciem. Po kilku dniach od publikacji przeanalizuj źródła ruchu pod postem, jaki jest udział tej paczki hashtagów w całym ruchu. Następnie testuj drugą, trzecią i czwartą paczkę hashtagów. Po kilku tygodniach znajdziesz ten idealny zestaw, który będziesz mógł wykorzystywać nawet przez następne miesiące.

Podsumowanie

Użytkownicy instagrama często bagatelizują temat hashtagów. Hasztagi na instagramie to element, który zwiększa prawdopodobieństwo na pojawienie się kilku viralowych postów na Twoim profilu, a tym samym jego gwałtowny rozwój. Dodawanie hashtagów powinno być ujęte w każdym kolejnym poście, który opublikujesz. Pamiętaj, aby nie korzystać z najbardziej popularnych hashtagów – zwłaszcza na początku się one nie sprawdzą. Z czasem gdy znajdziesz idealny zestaw hashtagów możesz korzystać z tych samych hashtagów przez długie miesiące.

Hashtagi to oczywiście tylko jeden z elementów wpływających na rozwój twojego konta na instagramie. Element ten jest naprawdę ważny, jednak jeśli będziesz publikował post raz na 3 miesiące, treści na profilu będą nieciekawe, to nawet najlepszy zestaw hashtagów nie przełoży się na zasięgi profilu.

Zapraszam Cię do współpracy indywidualnej gdzie zajmę się rozwojem twojego instagrama. 

wbmedianet@gmail.com

Autor: Wiktor Bernacki 

 

Przydatne artykuły, które pomogą Ci w budowaniu lepszych LANDING PAGE

🔗 Najlepsze wtyczki wordpress >>>

🔗 Jak skonfigurować mailerlite krok po kroku >>>

🔗 5  skutecznych metod generowania leadów w każdej branży>>>

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?

Jak zrobić live na instagramie?

Jak zrobić live na instagramie?

Z roku na rok trendy związane z publikowanymi treściami ulegają zmianie. Nieprzerwanie od ostatnich 2-3 latach prym wiodą...

Ile zarabia się na instagramie?

Ile zarabia się na instagramie?

Ile zarabia się jako influencer? Ile zarabiają najwięksi influencerzy w branży? To najczęściej pojawiające się pytania osób...

ODBIERZ BEZPŁATNE SZKOLENIE

Jak pozyskać 30 nowych płacących klientów w 7 dni

Co jeśli powiem Ci, że w przeciągu następnych 20 min dowiesz się jak znacząco podnieść sprzedaż w Twoim biznesie stosując techniki, które zna tylko 2% przedsiębiorców

Otrzymasz poukładaną wiedzę od A do Z w zaledwie 20 min. Nigdy wcześniej nie udostępniałem tego za darmo

Twoim problemem od dziś będzie ” jak obsłużyć aż tylu nowych klientów” i „co mam robić z tak dużym nadmiarem pieniędzy

Gotowy szablon do wdrożenia. Przetestowany w kilkunastu niszach. Jeśli Ci się nie spodoba zapłacę Ci za stracone 20 min życia. Mówię serio!!!

ZAPISZ SIĘ NA DARMOWE SZKOLENIE

Ucz się od praktyka i zyskaj certyfikat 📋