Wiele firm tworzy zbyt małą ilość contentu tłumacząc się, że nie mają czasu. W tym wpisie dostaniesz gotową pigułkę wiedzy do wdrożenia, która zwielokrotni wyniki Twojej firmy w tym zakresie.
Tajna instrukcja, którą stosuje 1% firm w Polsce
Stwórz zamknięty Webinar, który jednocześnie jest publikowany jako Live na linkedinie, instagramie, youtubie, facebooku, twitterze.
Możesz to zrobić z użyciem np. Livewebinar.
Jeśli chodzi o same Live możesz też użyć Streamyard.
Dzięki temu masz zasięg na żywo ze wszystkich social mediowych portali. Następnie zapisz webinar i opakuj go jako produkt, który będziesz w przyszłości sprzedawać. Po co treść miałaby się marnować skoro można na niej jeszcze zarobić. Treść ta może zostać również wykorzystana za kilka tygodni jako lead magnet.
Na podstawie treści z webinaru przygotuj merytoryczny artykuł na bloga, który potnij na posty na Facebooka, Linkedina, Instagrama. Jeżeli nie potrafisz pisać artykułów narzędzie HappyScribe na podstawie dźwięku samo wygeneruje Ci tekst z tego co mówiłeś na webinarze. Nie jest to idealna transkrypcja, ale znacznie zoptymalizuje czas pracy nad artykułem.
Wideo również potnij na kawałki i zrób z tego storiesy na FB, IG i TikToka + potnij na dłuższe 10 minutowe kawałki i zrób z tego kilka odcinków na Youtube + instagram TV.
Po upływie kilku dni możesz też opublikować to wideo na facebook watch, linkedin natywnie.
Wytnij sam dźwięk z webinaru i zrób z tego np. 3 odcinki podcastu. Podcast opublikuj na bezpłatnym anchor, który rozprzestrzeni Twoje materiały na wszystkie popularne platformy do słuchania tego typu treści. Będziesz na Apple podcast, google podcast, Spotify i wiele więcej.
Dodatkowo możesz stworzyć posty na grupach, które kierują na merytoryczny artykuł na bloga.
Oprócz social media przygotuj kilka newsletterów na podstawie artykułu na bloga i zacznij co kilka dni wysyłać treści z linkiem prowadzącym np. na stronę www, dzięki czemu odpalisz szybko remarketing.
Podsumowując
- Z jednego materiału wideo masz = webinar + leady (adresy e-mailowe)
- Gości na żywo na social media
- Produkt, który możesz w przyszłości sprzedawać dla nowych odbiorców.
- Content na Youtube ( kilka odcinków)
- Posty na FB, IG, LI
- Wideo storiesy na FB, IG, LI
- Masę wideo na tiktoka
- Kilka odcinków podcastu na Spotify, Apple podcast, google podcast itd.
- Kilka newsletterów
Za 1 zamachem zgarniasz maksymalny zasięg jaki jesteś w stanie uzyskać.
Uwaga! Tego typu obrabianie treści nie zawsze jest najbardziej optymalne ze względu na dostosowanie komunikacji pod dane platformy. Np. Wideo z webinaru nie będzie aż tak atrakcyjne dla widzów youtubowych ze względu na gorszy obraz, audio. Możesz pomyśleć o nagrywaniu zewnętrzną kamerką z boku, aby podnieść odczucia wizualne materiału.
Mimo wszystko odcinki tiktoka wycięte z webinaru, opowieści na stories nie będą maksymalnie wydajne jak w przypadku dedykowanych treści, ale artykuł ma pomóc Ci zoptymalizować czas pracy i zyskać maksymalny zasięg postów.
Dzięki tym strategiom jesteś w stanie docierać każdego miesiąca do kilkuset tysięcy odbiorców nie będąc popularnym twórcą, a stosując wiedzę i mając odpowiednie harmonogramy pracy.
Do dzieła! Stwórz maszynkę contentową dla Twojej firmy!