Jak zrobić najbardziej efektywną maszynkę contentową na świecie!

Jak zrobić najbardziej efektywną maszynkę contentową na świecie!

15 stycznia 2021

Wiele firm tworzy zbyt małą ilość contentu tłumacząc się, że nie mają czasu. W tym wpisie dostaniesz gotową pigułkę wiedzy do wdrożenia, która zwielokrotni wyniki Twojej firmy w tym zakresie.

 

Tajna instrukcja, którą stosuje 1% firm w Polsce

Stwórz zamknięty Webinar, który jednocześnie jest publikowany jako Live na linkedinie, instagramie, youtubie, facebooku, twitterze.

Możesz to zrobić z użyciem np. Livewebinar. 

Jeśli chodzi o same Live możesz też użyć Streamyard.

Dzięki temu masz zasięg na żywo ze wszystkich social mediowych portali. Następnie zapisz webinar i opakuj go jako produkt, który będziesz w przyszłości sprzedawać. Po co treść miałaby się marnować skoro można na niej jeszcze zarobić. Treść ta może zostać również wykorzystana za kilka tygodni jako lead magnet.

Na podstawie treści z webinaru przygotuj merytoryczny artykuł na bloga, który potnij na posty na Facebooka, Linkedina, Instagrama. Jeżeli nie potrafisz pisać artykułów narzędzie HappyScribe na podstawie dźwięku samo wygeneruje Ci tekst z tego co mówiłeś na webinarze. Nie jest to idealna transkrypcja, ale znacznie zoptymalizuje czas pracy nad artykułem.

Wideo również potnij na kawałki i zrób z tego storiesy na FB, IG i TikToka + potnij na dłuższe 10 minutowe kawałki i zrób z tego kilka odcinków na Youtube + instagram TV. 

Po upływie kilku dni możesz też opublikować to wideo na facebook watch, linkedin natywnie.

Wytnij sam dźwięk z webinaru i zrób z tego np. 3 odcinki podcastu. Podcast opublikuj na bezpłatnym anchor, który rozprzestrzeni Twoje materiały na wszystkie popularne platformy do słuchania tego typu treści. Będziesz na Apple podcast, google podcast, Spotify i wiele więcej.

Dodatkowo możesz stworzyć posty na grupach, które kierują na merytoryczny artykuł na bloga.

Oprócz social media przygotuj kilka newsletterów na podstawie artykułu na bloga i zacznij co kilka dni wysyłać treści z linkiem prowadzącym np. na stronę www, dzięki czemu odpalisz szybko remarketing.

 

Podsumowując 

 

 

  1. Z jednego materiału wideo masz = webinar + leady (adresy e-mailowe)
  2. Gości na żywo na social media
  3. Produkt, który możesz w przyszłości sprzedawać dla nowych odbiorców.
  4. Content na Youtube ( kilka odcinków)
  5. Posty na FB, IG, LI 
  6. Wideo storiesy na FB, IG, LI
  7. Masę wideo na tiktoka
  8. Kilka odcinków podcastu na Spotify, Apple podcast, google podcast itd.
  9. Kilka newsletterów

Za 1 zamachem zgarniasz maksymalny zasięg jaki jesteś w stanie uzyskać. 

Uwaga! Tego typu obrabianie treści nie zawsze jest najbardziej optymalne ze względu na dostosowanie komunikacji pod dane platformy. Np. Wideo z webinaru nie będzie aż tak atrakcyjne dla widzów youtubowych ze względu na gorszy obraz, audio. Możesz pomyśleć o nagrywaniu zewnętrzną kamerką z boku, aby podnieść odczucia wizualne materiału.

Mimo wszystko odcinki tiktoka wycięte z webinaru, opowieści na stories nie będą maksymalnie wydajne jak w przypadku dedykowanych treści, ale artykuł ma pomóc Ci zoptymalizować czas pracy i zyskać maksymalny zasięg postów.

Dzięki tym strategiom jesteś w stanie docierać każdego miesiąca do kilkuset tysięcy odbiorców nie będąc popularnym twórcą, a stosując wiedzę i mając odpowiednie harmonogramy pracy.

Do dzieła! Stwórz maszynkę contentową dla Twojej firmy!

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?