Wielu początkujących przedsiębiorców zastanawia się, czy warto zainwestować w postawienie strony Internetowej czy może na początku wystarczy tylko fanpage na facebooku. W tym artykule przejdziemy przez wszystkie Za i Przeciw i powiemy jakie przewagi konkurencyjne można uzyskać łącząc działania na Fanpage i własnej Stronie www.
Fanpage na Facebooku
Czy Fanpage na Facebooku ma sens w aktualnych czasach kiedy zasięgi organiczne ( darmowe ) są na absurdalnie niskim poziomie? Owszem ma! Bo dzięki niemu możemy dotrzeć do nowych użytkowników, którzy nie znają naszej marki przy użyciu płatnej reklamy.
Dziś Fanpage na Facebooku pełnią rolę bardziej wizytówkową, a ich główną rolą jest możliwość puszczania płatnych reklam przy ich użyciu.
Tworzenie wartościowych treści na Fanpage odeszło w zapomnienie. Dziś liczy się reklama płatna facebook ads.
Są przypadki biznesów, gdzie strona na Facebooku w zupełności wystarczy przez jakiś określony czas. Często np. biznesy beauty, które pozyskują klientów przez instagram i reklamę na FB są w stanie długo funkcjonować bez strony Internetowej.
Jednak te mocniej wyspecjalizowane biznesy inwestują w fundament i rozwijają swoją widoczność poprzez strony www.
Własna Strona Internetowa
Własna strona ma wiele zalet o których zapomnieliśmy, gdy wchodziły social media. Na stronie możemy zawrzeć znacznie więcej informacji niż w poście na Facebooku, bo mamy nieco większą uwagę czytelnika.
Własna strona pozwala nam wpiąć pełną analitykę dzięki narzędziu Google Analytics.
Oprócz analityki możemy zainstalować piksel Facebooka i docierać z reklamami na FB do osób, które były na naszej stronie Internetowej.
Strona www pozwala budować pasywny ruch przychodzący z wyszukiwarki. Tzw. ruch organiczny SEO.
Dzięki temu bez względu na to co dzieje się na social media każdego dnia ktoś znajduje naszą stronę wpisując określone frazy w wyszukiwarki.
Dobrym pomysłem jest prowadzenie i rozwijanie bloga firmowego. Dzięki temu będziemy pojawiać się na większą ilość zapytań w wyszukiwarce Google.
Strona Internetowa pozwala nam w łatwy sposób gromadzić listy mailowe, dzięki czemu możemy bezpośrednio pisać na skrzynki naszych klientów.
Główne atuty posiadania strony www:
- Pełna Analityka
- Ruch z wyszukiwarki SEO
- Łatwość budowania baz mailingowych
- Remarketing do osób, które były na stronie www
Co daje nam połączenie działań na stronie Internetowej razem z Fanpage na Facebooku?
Idealnym rozwiązaniem dla większości biznesów jest postawienie strony Internetowej i Fanpage na Facebooku. Dzięki temu możemy uzupełniać działania w social media wraz z korzyściami, które płyną z posiadania strony www.
Wachlarz możliwości znacznie się zwiększa i możemy reklamami docierać do osób, które były na stronie firmowej.
Posiadanie tylko i wyłącznie Fanpage w niektórych przypadkach się sprawdzi jednak większość poważnych biznesów od razu inwestuje w stronę www i o nią opiera swój marketing.
Strona Internetowa jest domem dla naszego biznesu i musi być skonstruowana tak, aby pozyskiwała klientów.