Własna Strona Internetowa Czy Fanpage Na Facebooku?

7 czerwca 2022

Wielu początkujących przedsiębiorców zastanawia się, czy warto zainwestować w postawienie strony Internetowej czy może na początku wystarczy tylko fanpage na facebooku. W tym artykule przejdziemy przez wszystkie Za i Przeciw i powiemy jakie przewagi konkurencyjne można uzyskać łącząc działania na Fanpage i własnej Stronie www.

Fanpage na Facebooku

Czy Fanpage na Facebooku ma sens w aktualnych czasach kiedy zasięgi organiczne ( darmowe ) są na absurdalnie niskim poziomie? Owszem ma! Bo dzięki niemu możemy dotrzeć do nowych użytkowników, którzy nie znają naszej marki przy użyciu płatnej reklamy.

 

Dziś Fanpage na Facebooku pełnią rolę bardziej wizytówkową, a ich główną rolą jest możliwość puszczania płatnych reklam przy ich użyciu.

Tworzenie wartościowych treści na Fanpage odeszło w zapomnienie. Dziś liczy się reklama płatna facebook ads.

 

Są przypadki biznesów, gdzie strona na Facebooku w zupełności wystarczy przez jakiś określony czas. Często np. biznesy beauty, które pozyskują klientów przez instagram i reklamę na FB są w stanie długo funkcjonować bez strony Internetowej.

Jednak te mocniej wyspecjalizowane biznesy inwestują w fundament i rozwijają swoją widoczność poprzez strony www.

Własna Strona Internetowa

Własna strona ma wiele zalet o których zapomnieliśmy, gdy wchodziły social media. Na stronie możemy zawrzeć znacznie więcej informacji niż w poście na Facebooku, bo mamy nieco większą uwagę czytelnika.

Własna strona pozwala nam wpiąć pełną analitykę dzięki narzędziu Google Analytics.

Oprócz analityki możemy zainstalować piksel Facebooka i docierać z reklamami na FB do osób, które były na naszej stronie Internetowej.

Strona www pozwala budować pasywny ruch przychodzący z wyszukiwarki. Tzw. ruch organiczny SEO.

Dzięki temu bez względu na to co dzieje się na social media każdego dnia ktoś znajduje naszą stronę wpisując określone frazy w wyszukiwarki.

Dobrym pomysłem jest prowadzenie i rozwijanie bloga firmowego. Dzięki temu będziemy pojawiać się na większą ilość zapytań w wyszukiwarce Google.

Strona Internetowa pozwala nam w łatwy sposób gromadzić listy mailowe, dzięki czemu możemy bezpośrednio pisać na skrzynki naszych klientów.

Główne atuty posiadania strony www:

  1. Pełna Analityka
  2. Ruch z wyszukiwarki SEO
  3. Łatwość budowania baz mailingowych
  4. Remarketing do osób, które były na stronie www

 

Co daje nam połączenie działań na stronie Internetowej razem z Fanpage na Facebooku?

Idealnym rozwiązaniem dla większości biznesów jest postawienie strony Internetowej i Fanpage na Facebooku. Dzięki temu możemy uzupełniać działania w social media wraz z korzyściami, które płyną z posiadania strony www.

Wachlarz możliwości znacznie się zwiększa i możemy reklamami docierać do osób, które były na stronie firmowej.

 

Posiadanie tylko i wyłącznie Fanpage w niektórych przypadkach się sprawdzi jednak większość poważnych biznesów od razu inwestuje w stronę www i o nią opiera swój marketing.

Strona Internetowa jest domem dla naszego biznesu i musi być skonstruowana tak, aby pozyskiwała klientów.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?