TOP 6 Narzędzi Sprzedażowych – Oszczędzisz 90% czasu i Podniesiesz Sprzedaż w Firmie

TOP 6 Narzędzi Sprzedażowych – Oszczędzisz 90% czasu i Podniesiesz Sprzedaż w Firmie

5 lutego 2023

Większość działów sprzedaży wykonuje swoją pracę na przestarzałym oprogramowaniu. Bazując na nieaktualnej wiedzy i marnując czas na pracę manualną, którą może wykonać automatyzacja.

Dziś przedstawię Ci TOP narzędzia, które oszczędzą 90% czasu pracy handlowca przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży. Te 6 narzędzi sprzedażowych sprawi, że będziesz pozyskiwać leady szybciej, oraz podniesiesz współczynnik konwersji na sprzedaż.

Bizspace – Narzędzie do generowania leadów

Bizspace to Polskie narzędzie do generowania leadów. Kojarzysz funkcję lookalike w systemach reklamowych Facebook, Tiktok? Bizspace również potrafi stworzyć nam grupę podobnych odbiorców, ale na podstawie NIPów lub REGON. 

Bizspace na podstawie NIP identyfikuje firmy o które nam chodzi, a następnie tworzy z nich lookalike i wyświetla nam adresy email, numery telefonów, przychody, adresy firm, profile na linkedin, witryny internetowej itd. Dzięki temu otrzymujemy wszystkie dane jak na tacy i skracamy czas prospectingu.

Dodatkowo Bizspace pozwala nam nakładać różne filtry na naszą grupę i zawężać wyniki wyszukiwania dzięki rozmaitym kryteriom np. lokalizacji, wielkości przychodu itd. Dzięki Bizspace oszczędzimy dziesiątki godzin na research.

Podczas rejestracji do Bizspace warto powiedzieć, że jest się ode mnie. Po wypełnieniu formularza zadzwoni do Ciebie firma oferując darmowy call wdrożeniowy. Proszę wtedy wskazać, że znaleźliście to rozwiązanie w moich mediach dzięki czemu otrzymacie duże lepsze warunki przy zakupie tego oprogramowania.

Proszę pamiętać, że Bispace jest w 100% zgodne z RODO, a dane są pobierane tylko i wyłącznie ze spółek. Niestety prawnie nie mamy dostępu do danych firm JDG.

UseArtemis – Narzędzie do generowania leadów

UseArtemis to świetne uzupełnienie narzędzia Bizspace. UseArtemis można często dorwać w serwisie appsumo, gdzie za niewielkie pieniądze możemy zakupić dożywotnią licencję na użytkowanie tej aplikacji. W useartemis sprawdzimy adres email leada, czy jest on prawdziwy.

Wyfiltrujemy wszystkie dane kontaktowe firm, które wskażemy po adresie domeny. Mamy też świetną zakładkę prospecting w której wybierając odpowiednie filtry, stanowiska, nazwa firmy, rząd wielkości przychodu, ilość pracowników itd. możemy wypluć listę potencjalnych Leadów. Te dane bardzo fajnie uzupełniają się z Bizspace. 

Useartemis pozwala też importować listę kontaktów z linkedina, czy też grup facebookowych. Dodatkowo Useartemis posiada moduł do wysyłki maili do naszych prospectów. Aktualnie ten moduł nie jest tak rozbudowany jak w innych narzędziach do tego przeznaczonych i brakuje w nim możliwości ustawiania followup. Jednak w przyszłości może to być bardzo cieakwe rozwiązanie, bo działa bardzo szybko, ma świetny UX i generuje sporo możliwości, których nie znajdziemy w Bizspace.

Dużo lepiej dopasowywuje listę prospectów do ich prywatnych profili na Linkedin dzięki czemu możemy prowadzić działania wielokanałowo.

Hunter.io – Generowanie Leadów ze stron internetowych (wtyczka do google chrome)

Kolejnym oprogramowaniem mającym na celu pozyskanie danych kontaktowych do potencjalnych klientów jest wtyczka hunter do przeglądarki Google Chrome. Dzięki hunterowi możemy wejść na dowolną stronę internetową z której chcemy pozyskać dane i wtyczka zescapuje nam informacje jakie adresy email są zarejestrowane w danej domenie. Pozwoli nam dotrzeć do osób na konkretnych stanowiskach, którzy pełnią określone role w organizacji.

Hunter to kolejne narzędzie, które oszczędza czas na żmudny research. Podczas prowadzenia działań prospectingowych warto jest korzystać zarówno z Bizspace jak i useArtemis i Hunter.io. Dzięki temu nasze dane będą bardziej kompletne i pozyskamy większą ilość danych. 

Wtyczka działa bardzo dobrze i pozyska dla nas wiele rekordów w krótkim czasie bez biegania po zakładkach kontaktowych i szukania danych w stopkach stron www. Hunter posiada wersję FREE i płatną. Alternatywą huntera jest apka snovio. 

Hunter posiada bardzo dużo integracji przy użyciu np. zapiera. Dzięki czemu możemy w czasie rzeczywistym zrzucać dane np. do systemu CRM. Pod koniec tego artykułu opiszę np. działanie systemu pipedrive crm.

Woodpecker – Narzędzie do automatyzacji kampanii zimnych maili

Woodpecker to narzędzie do wysyłki kampanii cold mailingu. Uwaga! Nie jest to narzędzie do wysyłania newsletterów. Woodpecker to dedykowany software (oprogramowanie) do prowadzenia działań na zimno.

W tym narzędziu mamy możliwość ustawienia sekwencji kilku wiadomości w pełnej automatyzacji. W sytuacji, gdy ktoś odpisze nam na maila taką automatyzacje sobie przerywamy. Dzięki czemu możemy już odezwać się do potencjalnego Leada indywidualnie. Woodpecker to również Polska firma z potencjałem na rozwój globalny. 

Woodpecker oprócz modułu dotyczącego ustawiania sekwencji maili posiada narzędzie do tworzenia stopek do naszych maili, które możemy później wykorzystać nie tylko wysyłając maile w woodpecker, ale np. kopiując taką stopkę na nasze konto gmail. 

Woodpecker posiada też funkcjonalność mająca za zadanie rozgrzać dany adres mailowy przed wysyłką kampanii. Dzięki czemu mamy gwarancję dobrej dostarczalności emaili. Oczywiście na dostarczalność składa się kilka elementów jak np. przedział czasowy wypuszczania maili, czy też personalizacja. W woodpecker mamy bardzo dużo przestrzeni do personalizacji. Mamy wiele domyślnych pól jak i możemy tworzyć własne snippets, które będą odmieniane w zależności do jakiego leada trafi wiadomość.

Woodpecker posiada też moduł testów A/B. Dzięki czemu przetestujemy open rate i click rate. Testy pomogą nam przeanalizować i zoptymalizować wyniki kampanii zimnych maili. Woodpecker to jedno z najlepszych narzędzi tego typu. Alternatywą jest Lemlist, Mailrush i być może w przyszłości useArtemis.

<<< Tutaj założysz konto w Woodpecker na najlepszych warunkach >>>

 

Loom – Narzędzie do sprzedaży za pomocą wideo 

Loom to świetne narzędzie do video prospectingu. Ta apka pozwala nam nagrywać ekran przy jednoczesnym nagrywaniu obrazu z kamerki laptopa. Pozwala nam to wysłać np. spersonalizowany filmik z analizą strony www klienta. Następnie możemy z takiego filmiku wygenerować GIFa, którego użyjemy w kampanii zimnych maili w narzędziu woodpecker. Po kliknięciu w takiego GIFA użytkownik zostaje automatycznie przekierowany do prostej strony lądowania, gdzie może obejrzeć filmik.

Co ciekawe gdy potencjalny LEAD obejrzy materiał wideo to my otrzymamy powiadomienie mailowe, że właśnie obejrzano filmik. Dodatkowo w statystykach możemy podejrzeć ile osób obejrzało film, ile % materiału zostało obejrzane. Dodatkowo jeżeli klient jest zalogowany na gmail zobaczymy też adres mailowy z którego obejrzano wideo.

Loom nadaje się także jako narzędzie do nagrywania tutoriali dla zespołu ” jak coś zrobić”. Dzięki temu znacznie przyśpieszamy komunikację w zespole dając precyzyjne wskazówki. Dodatkowo możemy monitorować co zostało obejrzane i wdrożone. Na upartego Loom można wykorzystać do nagrywania standardowych tutoriali. Jednak ja osobiście wykorzystuję Loom do działań sprzedażowych na zimno i łącze go z narzędziami typu woodpecker.

Warto jest też wykorzystać filmy nagrane przez Loom do ciepłych Leadów wpadających z marketingu. W sytuacji, gdy klient porozmawia z nami telefonicznie możemy przesłać mu ofertę w postaci wideo. Dzięki temu mamy pewność, czy daną ofertę obejrzał, czy też nie.

Pipedrive – Intuicyjny system CRM do prowadzenia sprzedaży

Ostatnim narzędziem w tym zestawieniu to platforma CRM do zarządzania procesem sprzedaży. Pipedrive to bardzo intuicyjny system, gdzie możemy monitorować ścieżkę klienta i etap sprzedażowy na którym znajduje się LEAD. Jeżeli szukasz czegoś bardziej profesjonalnego niż Google Sheet to system CRM pipedrive będzie doskonały na początek i według mnie wiele rozwiązań wprowadził lepiej niż konkurencja. CRM pipedrive jest banalnie prosty w użytku i nie trzeba się go uczyć. W ciągu paru chwil nauczymy się tworzyć lejki marketingowe i zarządzać leadami w procesie sprzedaży przesuwając potencjalne kontakty po różnych etapach ścieżki zakupowej. 

U mnie w firmie kontakty trafiają do systemu CRM w momencie kiedy są wstępnie zakwalifikowane, czyli albo odbyliśmy rozmowę telefoniczną z dużym potencjałem na sprzedaż, albo mieliśmy wstępny kontakt mailowy z kampanii cold mailowej itd. Nie wpisuję wszystkich kontaktów do CRM, aby zachować higienę i przejrzystość w systemie. Pozwala to skupić się tylko na najbardziej kalorycznych Leadach.

Podsumowanie narzędzi sprzedażowych

Wszystkie narzędzia w tym zestawieniu są proste do nauczenia, a jednocześnie zawierają zaawansowane funkcje które wspomogą nasz dział sprzedaży i ułatwią pracę handlowcom. Prowadzenie biznesu mając do dyspozycji te narzędzia staje się łatwiejsze. Zobacz jak wiele procesów dzięki tym tools jesteś w stanie zautomatyzować. Wdrażając na stałe narzędzia wspierające sprzedaż zapewniasz sobie dopływ nowych klientów każdego dnia.

Jeżeli chcesz nauczyć się korzystać z narzędzi przedstawionych w tym artykule serdecznie zachęcam Cię do obejrzenia wideo na samej górze tego wpisu. Poznasz tam kluczowe funkcje biznesowe przedstawianych narzędzi, ich cenniki i możliwości zwiększające sprzedaż. Sprzedaż b2b od dzisiaj jest prosta, a wszystkie kampanie e-mail marketingowe możemy zautomatyzować z całym procesem poszukiwania kontaktów.

Na moim kanale znajdziesz też gotowe szablony wiadomości do skopiowania do swoich kampanii e-mail marketingowych. Daj znać jakie wyniki biznesowe osiągasz po wdrożeniu tych topowych narzędzi

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?