Rok 2020 był przełomowy pod wieloma względami. Branża internetowa eksplodowała do niespotykanych dotąd rozmiarów. Nawet seniorzy 70+ zrozumieli czym jest praca zdalna. Przedsiębiorcy zaczęli mocno inwestować w Internet. Nawet Ci najbardziej sceptyczni. Bitcoin bije kolejne rekordy wyceny. Podczas pisania tego artykułu kosztuje już ponad 107 000 PLN za 1 szt. Spadające zasięgi na Facebooku i Linkedinie, rekordowe ilości pobrań TikToka. Potężne wzrosty w e-commerce. Ojj działo się i to bardzo dużo!
W tym roku szczególnie moją uwagę przykuło kilka projektów Internetowych, które wprowadziły świeżość i nową jakość. Czegoś takiego na taką skalę i tak dofinansowanego, kreatywnego na poziomie telewizyjnym wcześniej nie mogliśmy zaobserwować.
Kanał Sportowy Internetowa Telewizja
Jest to program internetowy na youtubie, który bije rekordy popularności i jest prowadzony przez topowych dziennikarzy sportowych, którzy postanowili wspólnie zrealizować projekt w internecie.
Kanał sportowy jest prowadzony przez Panów:
- Krzysztofa Stanowskiego
- Michała Pola
- Mateusza Borka
- Tomasza Smokowskiego
Program ten zrobił na mnie ogromne wrażenie. Fantastycznie przygotowane studio, transmisje na żywo, odważne kroki podjęte przy wyborze zapraszanych gości do studia. Mogliśmy tam zobaczyć takie osoby jak Paris Platynov, Marcin Najman, czy Quiebonafide.
Mocno wychodzenie poza tematy sportowe co pozwoliło na bardzo szerokie dotarcie i zainteresowanie się programem nawet dla osób, które nie mają styczności ze sportem.
Potężne liczby wyświetleń i widzów na żywo. Trochę kontrowersji i pokazanie dziennikarzy w innym nieznanym dotąd świetle. Gdybym miał skrócić czym jest kanał sportowy to jest to dla mnie telewizja 2.0.
Nowa generacja rozrywki. Znacznie ciekawsza. Bardziej interaktywna. Innowacyjnym pomysłem było też wprowadzenie przez Panów możliwości dodzwonienia się do studia i zadawania pytań gościom. Nie przypominam sobie, żeby była to popularna praktyka na Polskim Youtubie.
Fame MMA Covidoodporny biznes
Gala MMA w której walczą osoby rozpoznawalne w Internecie. Mimo, że fame MMA nie miało swojej premiery w tym roku dopiero teraz postanowiłem podjąć się tematu.
Na początku jak wielu z Was byłem mocno sceptyczny w stosunku do Fame. Być może z tego względu, że nie znałem praktycznie nikogo kto występuje na tych galach, a do tego nie podobały mi się mega kontrowersyjne konferencje, które mogliśmy oglądać na samym początku podczas pierwszych gal.
Dzisiaj bardzo podoba mi się kierunek w jakim podąża fame mma. Gale wyglądają coraz lepiej pod kątem sportowym. Zawodnicy ciężko trenują i promują sport wśród młodych. Mnie oczywiście najbardziej interesuje aspekt marketingowy.
Fame mma zyskało przepotężną popularność i sporo namieszało nie tylko na Polskim rynku. Sportowe federacje czują oddech na plecach. Do tego wszystkiego okazało się, że gale potrafią być rentowne przy braku publiczności. Rekordowa sprzedaż PPV, wysokie wynagrodzenia dla zawodników, przemyślany marketing przy użyciu zasięgów zawodników i całego środowiska z Social Media.
Mocno się przyglądam temu projektowi i bardzo kibicuję organizatorom i trzymam kciuki za dalszy rozwój biznesowy i przekraczanie kolejnych granic. Mam tu na myśli zapraszanie jeszcze większych gwiazd do udziału w walkach i jeszcze większych rekordów sprzedaży PPV i pozyskiwaniu sponsorów.
Bitwa o milion Biznesowy program na youtube
Kolejny projekt internetowy na poziomie telewizyjnym stworzony pod platformę Youtube. Twórcą programu jest Daniel Siwiec, który wpadł na pomysł stworzenia konkursu biznesowego, gdzie nagrodą jest 1 mln PLN do zainwestowania w swój biznes.
Uczestniczy przez kilka odcinków musieli mierzyć się z rozmaitymi zadaniami, które miałybyć dla nich cennymi lekcjami biznesowymi. Po każdym odcinku odpadał najsłabszy uczestnik.
Bardzo ciekawa formuła, świetna jakość pod kątem montażu, reżyserki, jury składającego się z 3 osób. Ciekawą opcją, która również była dla mnie smaczkiem marketingowym była możliwość wzięcia udziału w konkursie dla widzów, gdzie należało wytypować kto odpadnie w następnym odcinku. Do wygrania były warsztaty u Daniela.
Była to kolejna opcja do budowania bazy mailingowej. Jakość telewizyjna programu sprawi, że cały kanał Daniela Siwca zyska ogólnopolską rozpoznawalność w kategorii biznes i wszystkie stare i nadchodzące odcinki będą miały znacznie większą pulę wyświetleń co przełoży się na kolejne partnerstwa, sprzedaż książek i szkoleń.
Ostatnio na facebooku wyświetlił mi się post w którym Karol Froń zapowiada nieco podobny program w tematyce biznesowej. Tutaj będzie mowa o biznesowych rewolucjach. Biznesowe rewolucje mają być tym samym co kuchenne rewolucje dla restauratorów. Karol wraz z żoną i ekipą będą wchodzić do firm i ich zadaniem będzie usprawnić biznes pod kątem holistycznym. Jeżeli projekt zostanie zrealizowany jestem bardzo ciekawy rezultatu. Kanał Karola pod kątem wyświetleń jest sporo mniejszy i ciekawi mnie jak tego typu program o poziomie telewizyjnym wpłynie na rozwój całego kanału. Ilość views, subskrybentów, powiększenie baz mailingowych i klientów biznesowych.
Podsumowanie
Czy w tym roku, któryś projekt zrobił na Tobie ogromne wrażenie i nie znajduje się na tej liście? Napisz do mnie lub zadzwoń. Chętnie z Tobą o tym porozmawiam i wymienię się doświadczeniem.