Jak Rozkręciliśmy Sklep Internetowy Magdagrodzka.pl od całkowitego zera CASE STUDY

Jak Rozkręciliśmy Sklep Internetowy Magdagrodzka.pl od całkowitego zera CASE STUDY

8 marca 2021

Magda jest właścicielką salonu akademianetnail. Mieliśmy się okazję poznać końcówką 2019 roku, gdzie prowadziłem szkolenie dla branży Beauty w Rzeszowie na zaproszenie Eweliny Keck.

Współpracę nad sklepem Internetowym zaczęliśmy w styczniu 2020 i trwa ona do dziś. Kiedy zaczynaliśmy współpracę sklep miał dokładnie 0 transakcji. Nie posiadał ani bazy klientów, ani żadnego ruchu na stronie. Strona nie posiadała nawet poprawnie skonfigurowanego Google Analitycs, czyli wchodząc we współprace startowaliśmy od całkowitego zera.

Pierwszą barierą jaką napotkaliśmy był sam sklep. Pod kątem wizualnym, UX pozostawiał wiele do życzenia i w podobnej formie zachował się do dzisiaj jednak postanowiliśmy pracować z tym co mamy.

Priorytetem dla nas było napuszczenie ruchu na stronę, więc rozpoczęliśmy pracę od skonfigurowania pixela facebooka i ulepszonego modułu e-commerce Google Analitycs, aby jak najlepiej analizować dane użytkowników, którzy trafiają na sklep.

Po dokonaniu wszystkich niezbędnych wdrożeń wystartowaliśmy z kampanią reklamową w Facebook Ads i Google Ads. 

Transakcje na sklepie pojawiły się od razu. 

Pierwsze miesiące współpracy nie przynosiły jednak na tyle satysfakcjonujących wyników, aby sklep był rentowny. Obrót oscylował w okolicach 4-6 tysięcy miesięcznie, czyli poniżej naszych oczekiwań. W między czasie prowadziliśmy sporo działań promocyjnych dla salonu kosmetycznego Magdy. 

Szczególnie dużym sukcesem okazała się promocja tatuaży, które można było zamówić w salonie. Potrafiliśmy generować ponad 100 zapytań miesięcznie na tatuaż, mimo że salon nie znajduje się w dużym mieście, a małej miejscowości. 

Wdrożyliśmy sporo procesów, które pozwoliły w sposób powtarzalny generować klientów na usługi. Nauczyliśmy salon gromadzić dane pracować z messengerem, google sheet, smsapi, newsletterem.

Później przyszła pierwsza fala covidu i pierwsze poważne wzrosty w e-commerce. Magda jako jedna z nielicznych miała dostęp do płynów do dezynfekcji w chwili kiedy żaden sklep jeszcze ich nie oferował w swoim asortymencie.

W ciągu dosłownie kilku dni udało się sprzedać płynów za 10 000 PLN wydając śmieszne pieniądze na reklamy. Roas z reklam wynosił ponad 3000%.

Sprzedaż na sklepie stopniowo rosła, a my widzieliśmy ogromny potencjał w działaniach longterm. Stopniowo wdrażaliśmy na sklepie kolejne rozwiązania, które powodowały stabilne przyrosty.

Wdrożenie porzuconych koszyków (sekwencja e-maili i obsługa ratowania koszyków drogą telefoniczną przez obsługę klienta).

Kolejnym krokiem było budowanie baz mailingowych i regularna wysyłka newslettera. Stopniowo pojawiali się klienci, którzy wracali na sklep regularnie dokonując również zamówień hurtowych.

Cały czas pracujemy też nad kolejnymi wdrożeniami z zakresu marketing automation ( czat na stronę www, do generowania kontaktów adresów e-mail i numerów telefonów) + zachęta do zamówień hurtowych powyżej 500 PLN.

Dodatkowo Magdzie udało się pozyskać handlowców pracujących w modelu success fee od wynegerowanej sprzedaży. Dzięki temu nasze działania mogą się wzajemnie wspierać i budować jeszcze więcej danych w pixelu, analitycsie i budować bazę mailingową.

Jeżeli spojrzymy na dane to mamy w styczniu 2021 wynik 18 545 PLN obrotu.

Z miesiąca na miesiąc zaczynamy nabierać rozpędu i pojawia się efekt kuli śnieżnej. Obecnie w samym tylko pierwszym tygodniu marca możemy zobaczyć sprzedaż na poziomie 11 812 PLN co prognozuje najlepszy miesiąc od otwarcia sklepu.

Tutaj bardzo dużą rolę zagrało zaufanie i nastawienie długoterminowe. Mimo trudnych początków Magda zachowała pełną świadomość biznesową i wiedziała, że potrzeba czasu i inwestycji, aby po pierwsze nauczyć się biznesu e-commerce, a po drugie, aby zebrać odpowiednią ilość danych aby sklep zaczął być rentowny.

Odpowiednia ilość danych w pikselu, odpowiednia ilość danych do analiz w analitycsie i przede wszystkim baza mailingowa. Sklep na ten moment ma już ponad 1 000 aktywnych klientek, które chętnie wracają składać kolejne zamówienia.

Ze swojego doświadczenia i pracy z innymi klientami prognozuję, że przychody sklepy stale będą rosły i jest przestrzeń spokojnie do wzrostu 200% w perspektywie następnych 12 miesięcy.

Kolejnym projektem na który chcemy kłaść mocny nacisk w tych niepewnych czasach dla branży BEAUTY są kursy online. Magda prowadzi szkolenia stacjonarne i ma zbudowaną markę. Wyszliśmy z inicjatywą, aby mocno poszła w kierunku kursów online ponieważ nasza agencja ma spory „know how” jak skutecznie sprzedawać produkty cyfrowe i myślę, że jeżeli uda się zduplikować wyniki innych naszych klientek będzie tu można mówić o dodatkowych przychodzie na poziomie minimum kilkunastu tysięcy miesięcznie ze sprzedaży kursów online co będzie kolejnym dodatkowym, wysokomarżowym produktem, który świetnie uzupełni gamę produktów fizycznych w sklepie Magdagrodzka.pl

Z mojej strony to wszystko. Serdecznie zapraszam Cię do składania zamówień na sklepie Magdy. Jeżeli chcesz dowiedzieć się co myśli o naszej współpracy sama zainteresowana przeczytaj poniższy post, który był w 100% spontaniczny. Jest to zrzut z ekranu posta, którego Magda opublikowała na swoim facebooku.

Poniżej zamieszczam również wideorecenzje szkolenia, które prowadziłem dla Magdy już jakiś czas temu

Poniżej zamieszczam również wideorecenzje szkolenia, które prowadziłem dla Magdy już jakiś czas temu

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, czy jestem w stanie pomóc również Tobie rozwinąc biznes w Internecie kliknij poniższy przycisk i zarezerwuj bezpłatną rozmowę na której sprawdzę, czy jest przestrzeń do wspólnej pracy nad Twoim projektem.

Serdeczności

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?