Jak pozyskiwać klientów w sklepie Internetowym. Marketing i Sprzedaż dla E-commerce

Jak pozyskiwać klientów w sklepie Internetowym. Marketing i Sprzedaż dla E-commerce

8 maja 2021

Prowadzisz lub chcesz zacząć prowadzić sklep internetowy, ale masz problem z małą ilością klientów? 

W tym materiale podejmuję się tematu sklepów internetowych i pokazuję jak w sposób powtarzalny zasilić swój biznes nowymi klientami.

Promocja sklepów składa się z kilku gałęzi:

– PPC ( ruch płatny, płać za kliknięcie)

– SEO (ruch organiczny, płacimy agencji za wykonaną pracę)

– Marketing Automation ( automatyzacje marketingowe, które mają podnieść sprzedaż, odzyskać czas, podnieść LTV klienta)

– Influencer marketing ( promocja sklepu z wykorzystaniem wpływowych osób z social media)

– Google Analitycs ( analiza i wyciąganie wniosków z kampanii, raportowanie)

Jeżeli chcesz skutecznie prowadzić biznes e-commerce musisz mieć wiedzę i kompetencje w zakresie przynajmniej kilku z tych gałęzi. Oczywiście nie musisz wiedzieć wszystkiego. Ważne jest, żeby posiadać tą wiedzę w zespole lub zatrudnić agencje marketingową, ale na etapie w którym będziesz potrafił/ potrafiła zlecić te działania tak, aby nie przepalić dużej ilości budżetu podpisując niekorzystną umowę.

Każdy sklep internetowy potrzebuje ruchu na stronie, żeby można było mówić o transakcjach. Transakcje te generowane są przy użyciu reklam płatnych Facebook ads i Google Ads. Dane z naszych kampanii analizujemy w narzędziach typu Google analitycs, hotjar, yandex metrica.

Na dalszym etapie ważne jest wdrożenie marketing automation. Sekwencje emailowe, smsowe, upselling, czatboty, notyfikacje, porzucone koszyki.

Jeżeli Twój sklep posiada wystarczający budżet mediowy możesz również zlecić pozycjonowanie SEO, tak aby stale podnosić ruch organiczny na Twojej witrynie co w sposób bezpośredni również podniesie sprzedaż i w sposób pośredni zwiększy sprzedaż z użyciem reklam płatnych ( remarketingowych).

Wszystkie dane w Twoim biznesie powinny być analizowane. Nie możesz wyciągać wniosków z działania reklam i sklepu na podstawie „wydaje mi się”, „widzi mi się”. Wszystko powinno być poparte rzetelnymi analizami i wyciąganiem wniosków.

Dzięki temu wiesz, gdzie dokładać budżety, a gdzie je zabierać. Na czym się skupić bardziej, a co odroczyć w czasie.

Oprócz reklamy płatnej możesz podnosić ilość ruchu na www i ilość transakcji z użyciem influencer marketingu. Możesz posiadać stałych ambasadorów, którzy będą reklamowali Twój sklep lub zrobić kilka akcji promocyjnych np. w barterze wysyłając produkty do osób wpływowych posiadających społeczność w serwisach typu instagram, youtube, tiktok.

Całość działań powinniśmy spiąć przemyślanym email marketingiem, który będzie podnosił sprzedaż i LTV klienta. Klient, który raz coś kupi w Twoim sklepie może do Ciebie wracać kilka razy w miesiącu lub w roku. Dzięki temu podnosimy jego LTV. Czasami na pierwszy rzut oka możesz pomyśleć, że jeżeli wydałeś na pozyskanie klienta 100 zł, a on wygenerował dla Twojego biznesu 100 zł to reklama nie działa i należy ją wstrzymać.

Nie wiesz jednak, czy ten klient na którym zarobiłeś aktualnie 0 pln nie wróci do Twojego biznesu i nie zostawi na sklepie jeszcze kilkaset lub kilka tysięcy PLN co sprawi, że nagle reklamy staną się zabójczo skuteczne i efektywne.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?

Chcesz mnie o coś zapytać?

Nazywam się Tomasz Guzik i prowadzę agencję reklamową SocialBiznes. Specjalizujemy się w prowadzeniu kampanii reklamowych w Internecie. Jeżeli jest jakaś kwestia o którą chcesz zapytać po prostu kliknij w poniższy przycisk i wybierz wygodną dla Ciebie formę kontaktu.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu i sprzedaży zachęcam Cię również do słuchania mojego Podcastu, oglądania wideo na Youtubie i korzystania z moich szkoleń online.