Pierwszym krokiem jaki musimy wykonać jest stworzenie odpowiedniej wiadomości lub sekwencji wiadomości, którą zobaczy klient po wejściu w interakcje z naszą reklamą na Facebooku. Ja zazwyczaj od razu zaczynam od zbudowania sekwencji wiadomości, czyli zbioru kilku wiadomości wysyłanych cyklicznie co kilka dni, aby jak najbardziej wykorzystać budżet reklamowy.
Manychat.com
Facebook.com
Kiedy masz już stworzoną kreację i umiejscowienie wybierz opcję Szablon Niestandardowy i kliknij Rozpocznij. Skorzystamy z szablonu niestandardowego po to, aby użytkownik, który kliknie w naszą reklamę nie zobaczył brzydkiego przycisku Rozpocznij znanego z interakcji z botami. W tym przypadku chcemy tego uniknąć. Nie każdy użytkownik jeszcze rozumie co oznacza ten przycisk i często opuszcza naszą reklamę i boi się nacisnąć Rozpocznij, dlatego ułatwimy mu to zadanie.
-Sam tekst
-Tekst i obraz
-Tekst i wideo
Ja zalecam skorzystanie z opcji Sam tekst ponieważ największą mocą tego typu reklamy jest fakt, że nasza wiadomość wygląda jak od dobrego znajomego, a nie reklamodawcy. Postaraj się, aby Twoja wiadomość powitalna brzmiała jak najbardziej normalnie dzięki temu zwiększysz ilość pozyskanych leadów i obniżysz koszty reklamowe.
Ostatnim etapem będzie wybranie szybkiej odpowiedzi, która będzie łącznikiem pomiędzy reklamą na Facebooku, a naszą sekwencją z czatbota. W naszym wypadku keywords = „ Bezpłatny Ebook”. Tworzymy wiadomość powitalną zachęcającą do kliknięcia w tę odpowiedź.
Tomasz Guzik