Jak połączyć reklamę na Facebooku z czatbotem i mieć stały dopływ Leadów

Jak połączyć reklamę na Facebooku z czatbotem i mieć stały dopływ Leadów

27 czerwca 2019

Pierwszym krokiem jaki musimy wykonać jest stworzenie odpowiedniej wiadomości lub sekwencji wiadomości, którą zobaczy klient po wejściu w interakcje z naszą reklamą na Facebooku. Ja zazwyczaj od razu zaczynam od zbudowania sekwencji wiadomości, czyli zbioru kilku wiadomości wysyłanych cyklicznie co kilka dni, aby jak najbardziej wykorzystać budżet reklamowy.

Manychat.com

  • Przechodzimy do panelu Manychat
  • Wybieramy opcję Automation, a następnie Sequences z panelu po lewej stronie
  • Klikamy w niebieski przycisk + New Sequences znajdujący się w prawym, górnym rogu.
  • Ustalamy ilość wiadomości w sekwencji, czas w jakim będą one wysyłane i ich treści.
  • Kiedy mamy już utworzoną sekwencję wiadomości przechodzimy ponownie do panelu Automation
  • Wybierz opcję Keywords
  • Kliknij na niebieski przycisk + new Rule zlokalizowany w prawym, górnym rogu
  • Nadaj nazwę słowa lub kilku słów kluczowych po którym sekwencja zacznie działać np. „ Bezpłatny Ebook”.
  • Następnie kliknij + Action i wybierz opcję Subsribe to Sequence i wybierz odpowiednią sekwencję, którą wcześniej utworzyłeś
  • Mamy przygotowanego czatbota teraz przyszedł czas na najważniejszy element artykułu. Jak w takim razie połączyć naszego czatbota z reklamą na Facebooku.

    Facebook.com

    Przejdź do menadżera reklam i wybierz cel reklamowy. Sugeruję Ci skorzyć z celu reklamowego Wiadomości. Są też inne metody pozyskiwania leadów jak np. Cel Aktywność, czy cel Ruch, ale według testów, które prowadziłem w kilku branżach zazwyczaj najskuteczniejszy był cel reklamowy Wiadomości.
    Kiedy wybierzesz cel reklamowy przejdź do tworzenia kreacji. Zadbaj o odpowiednie grafiki i tekst, aby przykuwać uwagę swojej grupy docelowej. Wybierz umiejscowienia. Ja bardzo chętnie korzystając z tego celu reklamowego wybieram, aby reklama wyświetlała się tylko na telefonach komórkowych. Przetestuj co u Ciebie sprawdzi się najlepiej.
    Kiedy masz już stworzoną kreację i umiejscowienie wybierz opcję Szablon Niestandardowy i kliknij Rozpocznij. Skorzystamy z szablonu niestandardowego po to, aby użytkownik, który kliknie w naszą reklamę nie zobaczył brzydkiego przycisku Rozpocznij znanego z interakcji z botami. W tym przypadku chcemy tego uniknąć. Nie każdy użytkownik jeszcze rozumie co oznacza ten przycisk i często opuszcza naszą reklamę i boi się nacisnąć Rozpocznij, dlatego ułatwimy mu to zadanie.
    Tutaj pojawi się kilka możliwości
    -Sam tekst
    -Tekst i obraz
    -Tekst i wideo

    Ja zalecam skorzystanie z opcji Sam tekst ponieważ największą mocą tego typu reklamy jest fakt, że nasza wiadomość wygląda jak od dobrego znajomego, a nie reklamodawcy. Postaraj się, aby Twoja wiadomość powitalna brzmiała jak najbardziej normalnie dzięki temu zwiększysz ilość pozyskanych leadów i obniżysz koszty reklamowe.

    Ostatnim etapem będzie wybranie szybkiej odpowiedzi, która będzie łącznikiem pomiędzy reklamą na Facebooku, a naszą sekwencją z czatbota. W naszym wypadku keywords = „ Bezpłatny Ebook”. Tworzymy wiadomość powitalną zachęcającą do kliknięcia w tę odpowiedź.

    To wszystko ! Właśnie udało Ci się połączyć reklamę na Facebooku z Twoim czatbotem. Jest kilka innych metod, dzięki którym połączysz swojego bota z reklamą, ale tą uważam za najprostszą i najszybszą do nauczenia. Życzę Ci wysokich wyników

    Tomasz Guzik

    Tomasz Guzik

    Co jeszcze warto przeczytać?

    Jak zbudować dużą bazę mailingową i na niej zarobić?

    Jak zbudować dużą bazę mailingową i na niej zarobić?

    Sprawdź 6 zabójczo skutecznych metod pozyskiwania adresów e-mail. 1 z nich na pewno nie znałeś.
    Dowiesz się jak szybko zbudować bazę mailingową i w jaki sposób na niej zarabiać. Nauczysz się również wdrażać automatyzacje i wysyłać sprzedający newsletter

    Jak Dobrze Wybrać Agencje Reklamową i Nie Dać Się Oszukać?

    Jak Dobrze Wybrać Agencje Reklamową i Nie Dać Się Oszukać?

    Sprawdź jakich błędów się wystrzegać podczas wybierania agencji reklamowej dla Twojej firmy. Wydelegowanie marketingu Twojej firmy to nie jest prosta rzecz. Potrzebujesz kompetentnego zespołu, który zna się na Twojej branży i potraktuje Cię na zasadach partnerskich.

    Chcesz mnie o coś zapytać?

    Nazywam się Tomasz Guzik i prowadzę agencję reklamową SocialBiznes. Specjalizujemy się w prowadzeniu kampanii reklamowych w Internecie. Jeżeli jest jakaś kwestia o którą chcesz zapytać po prostu kliknij w poniższy przycisk i wybierz wygodną dla Ciebie formę kontaktu.

    Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu i sprzedaży zachęcam Cię również do słuchania mojego Podcastu, oglądania wideo na Youtubie i korzystania z moich szkoleń online.