Jak połączyć reklamę na Facebooku z czatbotem i mieć stały dopływ Leadów

Jak połączyć reklamę na Facebooku z czatbotem i mieć stały dopływ Leadów

27 czerwca 2019

Pierwszym krokiem jaki musimy wykonać jest stworzenie odpowiedniej wiadomości lub sekwencji wiadomości, którą zobaczy klient po wejściu w interakcje z naszą reklamą na Facebooku. Ja zazwyczaj od razu zaczynam od zbudowania sekwencji wiadomości, czyli zbioru kilku wiadomości wysyłanych cyklicznie co kilka dni, aby jak najbardziej wykorzystać budżet reklamowy.

Manychat.com

  • Przechodzimy do panelu Manychat
  • Wybieramy opcję Automation, a następnie Sequences z panelu po lewej stronie
  • Klikamy w niebieski przycisk + New Sequences znajdujący się w prawym, górnym rogu.
  • Ustalamy ilość wiadomości w sekwencji, czas w jakim będą one wysyłane i ich treści.
  • Kiedy mamy już utworzoną sekwencję wiadomości przechodzimy ponownie do panelu Automation
  • Wybierz opcję Keywords
  • Kliknij na niebieski przycisk + new Rule zlokalizowany w prawym, górnym rogu
  • Nadaj nazwę słowa lub kilku słów kluczowych po którym sekwencja zacznie działać np. „ Bezpłatny Ebook”.
  • Następnie kliknij + Action i wybierz opcję Subsribe to Sequence i wybierz odpowiednią sekwencję, którą wcześniej utworzyłeś
  • Mamy przygotowanego czatbota teraz przyszedł czas na najważniejszy element artykułu. Jak w takim razie połączyć naszego czatbota z reklamą na Facebooku.

    Facebook.com

    Przejdź do menadżera reklam i wybierz cel reklamowy. Sugeruję Ci skorzyć z celu reklamowego Wiadomości. Są też inne metody pozyskiwania leadów jak np. Cel Aktywność, czy cel Ruch, ale według testów, które prowadziłem w kilku branżach zazwyczaj najskuteczniejszy był cel reklamowy Wiadomości.
    Kiedy wybierzesz cel reklamowy przejdź do tworzenia kreacji. Zadbaj o odpowiednie grafiki i tekst, aby przykuwać uwagę swojej grupy docelowej. Wybierz umiejscowienia. Ja bardzo chętnie korzystając z tego celu reklamowego wybieram, aby reklama wyświetlała się tylko na telefonach komórkowych. Przetestuj co u Ciebie sprawdzi się najlepiej.
    Kiedy masz już stworzoną kreację i umiejscowienie wybierz opcję Szablon Niestandardowy i kliknij Rozpocznij. Skorzystamy z szablonu niestandardowego po to, aby użytkownik, który kliknie w naszą reklamę nie zobaczył brzydkiego przycisku Rozpocznij znanego z interakcji z botami. W tym przypadku chcemy tego uniknąć. Nie każdy użytkownik jeszcze rozumie co oznacza ten przycisk i często opuszcza naszą reklamę i boi się nacisnąć Rozpocznij, dlatego ułatwimy mu to zadanie.
    Tutaj pojawi się kilka możliwości
    -Sam tekst
    -Tekst i obraz
    -Tekst i wideo

    Ja zalecam skorzystanie z opcji Sam tekst ponieważ największą mocą tego typu reklamy jest fakt, że nasza wiadomość wygląda jak od dobrego znajomego, a nie reklamodawcy. Postaraj się, aby Twoja wiadomość powitalna brzmiała jak najbardziej normalnie dzięki temu zwiększysz ilość pozyskanych leadów i obniżysz koszty reklamowe.

    Ostatnim etapem będzie wybranie szybkiej odpowiedzi, która będzie łącznikiem pomiędzy reklamą na Facebooku, a naszą sekwencją z czatbota. W naszym wypadku keywords = „ Bezpłatny Ebook”. Tworzymy wiadomość powitalną zachęcającą do kliknięcia w tę odpowiedź.

    To wszystko ! Właśnie udało Ci się połączyć reklamę na Facebooku z Twoim czatbotem. Jest kilka innych metod, dzięki którym połączysz swojego bota z reklamą, ale tą uważam za najprostszą i najszybszą do nauczenia. Życzę Ci wysokich wyników

    Tomasz Guzik

    Tomasz Guzik

    Co jeszcze warto przeczytać?

    Jak Stworzyć Webinar i Na Nim Zarobić

    Jak Stworzyć Webinar i Na Nim Zarobić

    Zobacz jak stworzyć Webinar i skutecznie go wypromować w sieci. Narzędzia, metody promocji, sprawdzone praktyki, omówienie prezentacji sprzedażowej. Jak zamienić zimne leady w klientów. Instrukcja do wdrożenia krok po kroku

    Chcesz mnie o coś zapytać?

    Nazywam się Tomasz Guzik i prowadzę agencję reklamową SocialBiznes. Specjalizujemy się w prowadzeniu kampanii reklamowych w Internecie. Jeżeli jest jakaś kwestia o którą chcesz zapytać po prostu kliknij w poniższy przycisk i wybierz wygodną dla Ciebie formę kontaktu.

    Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu i sprzedaży zachęcam Cię również do słuchania mojego Podcastu, oglądania wideo na Youtubie i korzystania z moich szkoleń online.