Jak Dobrze Wybrać Agencje Reklamową i Nie Dać Się Oszukać?

Jak Dobrze Wybrać Agencje Reklamową i Nie Dać Się Oszukać?

4 października 2020

Wersja Wideo YOUTUBE

Wersja Tekstowa

Wersja Teksowa dla osób lubiących czytać. Uwaga wersja tekstowa może zawierać drobne błędy ponieważ jest kopią 1:1 wersji audio.

[00:00:00.450]
Część Witam Cię serdecznie ja nazywam się Tomasz Guzik w dzisiejszym odcinku. Porozmawiamy sobie o tym jak szukać agencji reklamowej jak znaleźć dobrą rzetelną firmę do współpracy z tobą. Jakich błędów nie popełniać.

[00:00:15.420]
Czego się wystrzegać. Jeżeli chcesz odebrać bezpłatną konsultację marketingowo biznesową wpisz sobie w wyszukiwarkę darmowa rozmowa kropka pl i wypełnić ten oto prosty formularz i wybierz godzinę kontaktową do usłyszenia.

[00:00:29.790]
Cześć dostaję często informację że na przykład ktoś podpisał bardzo niekorzystną umowę z agencją reklamową np. na pozycjonowanie pewnie znasz ten case, że mamy podpisaną umowę na rok z góry widzimy że efekty są praktycznie zerowe jest słaba komunikacja z firmą nie wywiązują się z terminów kiedy chcemy o coś zapytać zawsze jesteśmy olewani i nie odpisuje na maile itd. A efektów biznesowych z tego żadnych. Niestety zdarza się to mimo że mamy 2020 rok i firmy powinny już na tym etapie na etapie konkurencyjności być rzetelne i powinny te firmy które próbują coś tam nadużyć zaufanie klienta powoli znikać z rynku ale niestety nie zawsze się tak dzieje i w dalszym ciągu małe firmy gdzie zapłacimy wiążemy się nie doczytamy coś tam małym drukiem podpiszemy umowę na wiele miesięcy w przód i mamy Zerowy efekt biznesowy agencja się do niczego nie poczuwa bierze pieniądze.

[00:01:32.460]
Wyników jest zero. Niestety tego się musi wystrzegać i sprawdzać przede wszystkim informacje na stronach internetowych czy mają kanał YouTube czy mają jakiś pod kask z kim się znają czy zapraszają fajnych gości do wywiadów czy mają jakąś rzetelną wiedzę czy to co mówią ma po prostu sens jeżeli tego nie ma to to może się okazać że jakaś firma krzak która po prostu nadciąga na czcionka swoich klientów a za bardzo kompetencji biznesowych marketingowych tam w zespole nie ma. Co jeszcze chciał Ci powiedzieć jak działa moja agencja ja prowadzę agencję reklamową z daną i chcę ci powiedzieć że na wyniki biznesowe składa się wiele czynników.

[00:02:14.860]
Nie nie ma firmy która jest w stanie w każdej branży w każdym segmencie osiągać niesamowite sukcesy.

[00:02:20.960]
I jeżeli jeżeli jest firma która przyjmuje dosłownie każdego do współpracy żeby tylko zarobić z góry i wziąć pieniądze i zarobić no to coś jest nie tak jeżeli firma bierze każdego mały klient duży klient jakie ona może mieć doświadczenie we wszystkich branżach tak się nie dzieje.

[00:02:40.860]
My mamy specjalizacje w kilku konkretnych branżach oczywiście działaliśmy dosyć szeroko bo my pracujemy z kilkudziesięcioma firmami rocznie przy różnych projektach takich krótkich albo abonamentowych dłuższych ale nie znamy się na wszystkich produktach wszystkich branżach i pierwsze co ja robię w agencji to przede wszystkim kwalifikacja Lidia spotkałem spotykamy się na wideo rozmowie przedstawia mi swój pomysł na biznes co działa jakie mamy dane historyczne jak sprzedawać się do tej pory co działało co nie działało jakie są budżety reklamowe i dopiero my kwalifikuje Emmy.

[00:03:18.150]
Czy Ty Twoja firma i nasze kompetencje nadają się do współpracy do kooperacji i jesteśmy w stanie rzetelnie podnieść sprzedaż. Bo jeżeli my byśmy brali wszystkich klientów to nie ma szans eskalować i nie ma szans żeby agencja reklamowa rosła jeżeli zakupi się w słabych projektach w trudnych produktach gdzie wymagają ogromnego resetu ogromnych kompetencji w danej niszy w danym segmencie nie od wszystkiego agencja tylko od konkretnej niszy.

[00:03:46.440]
Więc to już jest taki znak dla mnie też że jeżeli zakopać się w projektach których nie rozumiesz nie czujesz. Kompetencje twojego zespołu nie wystarczają aby osiągać wyniki. No to nie będziesz mógł się dobrze eskalować ale jeżeli przyjmuje się fajne ciekawe proste projekty które już rozumiecie macie na ucho to bardzo szybko jesteśmy w stanie aplikować te efekty zwiększyć u ciebie sprzedaż. Więc chętnie jesteśmy przez ciebie rekomendowany dalej więc pozyskujemy kolejnych klientów z takiej branży zwiększamy budżety wydajemy w tym samym segmencie w różnych np. miastach takich mamy mocny segment butli w kilku dużych miastach w Polsce mamy Nouveau możemy robić kooperację pomiędzy jednym a drugim szkolenia konferencje itd.

[00:04:30.840]
Dzięki temu jesteśmy w stanie zdominować daną niszę a jeżeli jesteśmy od wszystkiego przychodzi klient bierzemy pieniądze nie dostarczamy wyników nie zostaniemy poleceń nie będzie rekomendacji. Obie strony tak naprawdę stracą. Kolejna sprawa. My sami komunikuje. Często jest tak że klient jak nie to weźmiemy wyników podpisze umowę na kilka miesięcy i ty chcesz się rozstać z daną agencją ale nie możesz bo błąd pisałeś fatalną umowę. Jest u nas jeżeli rzeczywiście z naszej winy często tylko z jakichś czynników zewnętrznych słaby sklep internetowy słaby produkt jakaś tam tych czynników że ktoś nie kupuje może być mnóstwo.

[00:05:12.100]
To my sami spotykamy się na rozmowę wyciągamy wnioski mówimy nie bardzo nam jest po drodze nie widzimy perspektyw w ciągu najbliższych tygodni czy nawet miesięcy żeby coś się zmieniło.

[00:05:23.260]
Koszty działań marketingowych przewyższają wyniki biznesowe bo sprzedaż rasy mamy słabe. To się nie zwraca marża jest za niska nie widzimy przestrzeni po prostu do dalszej współpracy i sami wtedy proponujemy klientowi że może gdzieś w przyszłości byśmy podziałami. Ale przy obecnym stanie rzeczy przy tych czynnikach zewnętrznych na które nie mamy wpływu nie jesteśmy w stanie zapewnić że ta sprzedaż w perspektywie kilku tygodni urośnie. Nie chcemy nabijać makaron na uszy tylko naprawdę rzetelnie i uczciwie podejść do tematu bo wtedy obie strony tak naprawdę wygrywają bo agencja ma więcej czasu na pracę z innymi klientami gdzie ta sprzedaż jest na super poziomie a klient ma znowu oszczędność może zainwestować w inne kanały w różne rzeczy może poprawić.

[00:06:11.230]
My robimy zarówno sklepy internetowe jak i strony www ale przede wszystkim skupiamy się na marketingu i na działaniach płatnych reklam a Facebook S Google. Rzetelne raportowanie raz w miesiącu z Google Analytics spotykamy się na wideo z klientami raz na dwa tygodnie rozmawiamy ja mój zespół właściciel firmy często dział marketingu zależności jaka firma jest mało czy dużo rozmawiamy i wyciągamy wspólne wnioski.

[00:06:36.400]
Docieramy się przede wszystkim co zauważam bo przy robieniu dziesiątek klientów że ogromnym czynnikiem sukcesu agencji ma też komunikacja z klientem jeżeli ta komunikacja jest zawalone czyli albo agencja ma fatalną obsługę klienta nie rozmawia z klientem albo znowu klient ciągle nie mam czasu nie mam czasu oddaje to wszystko na zewnątrz róbcie co chcecie to nie ma prawa wypalić. Trzeba się spotykać trzeba rozmawiać trzeba dochodzić do pewnych ustaleń wniosków wspólnie wspólnie.

[00:07:07.180]
To ma być kooperacja jeżeli działamy z agencją reklamową musi być ta kooperacja i regularny kontakt. Może nieco dwa dni ale raz na dwa tygodnie u nas jest wideo rozmowa. Patrzymy na siebie rozmawiamy wyciągamy wnioski sporządzane notatki i planujemy kolejne działania. Kolejnym czynnikiem który dyskwalifikuje firmę o współpracę ze mną jest zbyt niski budżet reklamowy. Niestety ja pracuję z określonym segmentem klientów.

[00:07:37.060]
Jeżeli ten budżet reklamowy jest zbyt niski to często koszty robocizny byłyby wyższe niż budżet mediowy który my przeznaczamy na reklamę i nie jesteśmy w stanie mimo kompetencje w zespole mimo świetnych specjalistów od reklam płatnych nie mamy opcji wycisnąć zadowalających wyników bo ma określoną marżę określony budżet reklamowy który jest niski z robocizny nie jesteśmy w stanie zrezygnować bo my też nie będziemy pracować za darmo trzeba zarabiać.

[00:08:05.410]
Oczywiście że trzeba zarabiać to to nie może być tak że że charytatywnie będziemy pracowali.

[00:08:13.300]
Więc jeżeli budżet jest zbyt niski nie jesteśmy w stanie przetestować grup docelowych przetestować zbudować konkretne strony lądowania to wszystko zajmuje czas i pochłania budżety czyli tak musimy nagłośnić określony ruch na sklep internetowy żeby zobaczyć czy w ogóle coś się sprzedaje. Jeżeli ten ruch jest za niski nie zbudujemy dobrze dobrych grup marketingowych i nie dokonamy optymalizacji żadnych w przyszłości odnośnie tych reklam.

[00:08:40.900]
Czyli jeżeli budżet jest za niski w danej branży to wszystko zależy co sprzedaje się tak naprawdę bo jeżeli ty masz produkty drogie powyżej tam i komercji każdy produkt kosztuje każde zamówienie to 1000 2000 złotych są takie i komercyjne nie sprzedaje się telewizory. No to tam każdy produkt każde zamówienie nawet najmniejsze kosztuje powyżej tysiąca złotych. Wiadomo że ty nie możesz wydać 20 30 złotych na reklamy nie to jest dla ciebie zrozumiałe. A jeżeli handluje się bardzo tanim powtarzalny powszechnym produktem no to wiadomo że te koszty mogą być niższe.

[00:09:18.760]
Zależy.

[00:09:19.630]
Niektórzy sprzedają np. kursy online no to tam masz marżę 100 procent. Czyli masz swobodę tak naprawdę w tych budżetach reklamowych bo o ile nie jesteś na minus to ten biznes ci się spina pozyskuje nowych klientów pozyskuje nową siatkę rekomendacji itd itd. W miejscach trzeba to wszystko fajnie policzyć jeżeli budżet jest za niski nie jesteśmy w stanie zapewnić wyników zazwyczaj działamy wielu na PO czyli puszczane reklamy w Google puszczane reklamy w Facebooku i nawzajem te kanały się wspierają nie są jako osobnik gracze tylko działamy.

[00:09:55.470]
Kooperacja Facebook do mega reklamy z Googla Google do mega reklamy z Facebooka to jest cała ścieżka zakupowy klienta od pierwszego kontaktu styku z naszą marką aż do momentu kiedy on zdecyduje się na zakup do tego oczywiście e-mail marketing porzucone koszulki sekwencja marketing auto Nation to wszystko musi po prostu zagrać w jednej drużynie zagrać do jednej bramki czyli niski budżet słaba komunikacja. Agencja jest od wszystkiego dosłownie przyjmują wszystkich żeby tylko zarobić. Unikać czegoś takiego.

[00:10:31.860]
Przede wszystkim kwalifikacje ja podchodzę do kwalifikacji bardzo bardzo się stara żeby ta kwalifikacja była na wysokim poziomie bo jeżeli przyjmę każdego to nie dowodzą wyników. Nie ma szans donieść wyników w każdej branży znać się na wszystkim. Trzeba podejść do tego indywidualnie i przede wszystkim. Duże znaczenie mają stronę lądowania ale też produkt jest słaby produkt no to też czasami nawet duży budżet reklamowy nie jest w stanie nie jest w stanie sprzedać. Umówmy się masz fatalne handluje się z jakimiś duchami niskiej jakości a sprzedaje już w cenach drogich jak luksusowe marki premium no to nawet duży budżet reklamowy nie będzie tu w stanie czarować cudownych wyników.

[00:11:18.360]
Na sprzedaż mają też czynniki takie jak nawet ilość bramek płatniczych funkcję dostawy czy są paczkomaty.

[00:11:27.630]
Mnóstwo jest tych czynników takich różnic zewnętrznych na które na początku na początku nawet nie wiedzieli że mają tak ogromne znaczenie a nawet z mojego doświadczenia jeżeli działania prowadzimy działania reklamowe w biznes usługowych salony kosmetyczne kluby fitness to tam duże znaczenie ma również recepcja czyli ten dział sprzedaży. I ja muszę osobiście albo często z mojego zespołu delegacje i szkolimy zespół który będzie odpowiedzialny za sprzedaż gumy do zimy marketing spada dużo lodów czyli zapełnia się terminarz bardzo dużo osób pyta o ofertę ale później patrzymy że mało z tych zapytań kończy się sprzedażą.

[00:12:05.730]
Zazwyczaj patrzymy żeby to wszystko było zauważyć co to jest za branża ale w okolicach 20 30 proc. chociaż ze wszystkich zapytań czyli 100 osób zapyta o karnety na siłownie to 20 30 karnetów powinniśmy sprzedać i tutaj już wchodzi dział recepcji jeżeli mamy nie przeszkolone pracowniczka z działu recepcji jest w stanie zawalić te Blidy i sprzedać 5 karnetów zamiast 20 i wtedy ten budżet marketingowy jest niekorzystnie wydawany.

[00:12:31.740]
Ciężko to spiąć wtedy kolejna sprawa.

[00:12:36.840]
Klienci nie liczą pieniędzy nie wiedzą jaką mają marżę na produkcie nie wiedzą co to jest lifting wielu czyli wartość klienta w czasie. Czyli jeżeli ktoś przyjdzie do salonu kosmetycznego na paznokcie to nie lecz także wydaje na reklamę ile zostaje w salonie i leśnik to ta pani która przyjdzie raz do salonu kosmetycznego. Często przyjdzie za trzy tygodnie znowu za dwa miesiące znowu za trzy i w skali roku zostawi np. 800 złotych mimo że na pozyskanie wydaliśmy 20 i np. przeznaczamy sobie na reklamę że tutaj przy pierwszej wizycie tak średnio się opłacało i by obciąć troszkę obniżyć budżety ale nie bo ona przyjdzie raz drugi trzeci czwarty piąty i nagle to się wszystko super spina biznesowo i na koniec roku mamy fantastyczny rezultat.

[00:13:22.730]
Jeszcze wróci chciał powiedzieć jak to wygląda u mnie jeżeli ty jesteś zainteresowany współpracą jeżeli widzisz przestrzeń że nadajemy na tych samych falach jesteśmy w stanie się porozumieć wypełnić formularz na stronie www. Kropka darmowa rozmowa kropka pl albo zadzwoń do mnie bezpośrednio na 6 0 2 7 2 7 2 6 3 i porozmawiamy sobie o Twoim biznesie. Umówmy się że twoje strony jeżeli posiadasz przejrzeć twój fanpage sprawdzimy w Analytics jakieś dane historyczne jeżeli jest zainstalowany ten Analytics lub być może dopiero chcesz wejść w internet i potrzebujesz strony sklepu czegokolwiek w ramach których ja mogę jestem w stanie ci pomóc skontaktuje się ze mną porozmawiamy i zobaczymy czy w ogóle jest przestrzeń do działania bo to mówię nie można działać ze wszystkimi w każdym segmencie trzeba mieć chaos poszczególne branży i po prostu porozmawiamy i zobaczymy.

[00:14:20.640]
Szczerze rzetelnie czy jestem w stanie ci pomóc. Jeżeli będę. To jak najbardziej. Zapraszam będziemy działać jeżeli się okaże że nie rozumiem produktów że branża wymaga tak dużego resortu i czasu żeby mój zespół się wdrożył.

[00:14:36.470]
To oczywiście nie będziemy podejmować takiego ryzyka i zaproponujemy najkorzystniejsze rozwiązanie często w takich przypadkach. Proponujemy przeszkolenie zespołu z określonych działań reklamowych mam kursy online kursy gdzieś tam przyjeżdżam do firmy stacjonarne to bardziej na takie rozwiązania hybrydowe różne różne rzeczy wtedy proponuje inne ale bezpośrednią współpracy abonamentowej wtedy nie proponujemy. I co jeszcze bym chciał Ci proponować a u nas wszystkie zazwyczaj płatności w ramach abonamentu są prowadzone w dniu przed wykonaniem zlecenia czyli jeżeli mamy współpracę abonamentowe to płatność pierwszego dnia miesiąca pracujemy później przez cały miesiąc nie mamy długich niekorzystnych umów zazwyczaj maksimum.

[00:15:25.040]
Zazwyczaj jeżeli jest fajna branża to proponujemy krótki okres umowy bo wiemy że dowiezie wyniki będziemy jeszcze polecamy dalej i będzie ta współpraca przedłużona zazwyczaj.

[00:15:36.770]
Zazwyczaj działamy w okresie trzech miesięcy żeby po prostu się poznać z klientem dać sobie czas na zrozumienie produktu zrozumienie dobrej branży i to jest czas w którym jesteśmy w stanie zweryfikować czy w przyszłości będzie nam się to układało biznesowo i będziemy eskalować razem się wspólnie z reklamami. My będziemy się eskalować. Budżety reklamowe będą się eskalować twoja sprzedaż będzie rosła. Myślę że takie rzetelne rzetelne dane Ci tutaj dałem. Jeśli chodzi o te budżety reklamowe to tak samo przyjmujemy konkretny segment klientów bo zauważyliśmy że jeżeli pracujemy z klientami troszkę większymi to dużo ważniejsze relacje się budują.

[00:16:18.830]
Ważniejsze są tę współpracę bo to są klienci świadomi którzy uważają że marketing to jest inwestycja ani koszty że same koszty a nic z tego nie mamy korzyści. Marketing to jest inwestycja i my działamy na takich zasadach partnerskich i klient musi być po prostu klientem świadomym wtedy ta współpraca się układa zarówno pod kątem biznesowym jak i komunikacyjnym.

[00:16:42.860]
Ja cię na ten moment pozdrawiam bo już się dałem. Jeżeli masz do mnie jakąś sprawę w opisie są wszystkie do mnie dane możesz pisać dzwonić śmiało lub kontaktować się przez social media pozdrawiam Cię cześć Tomasz Guzik. Jeżeli chcesz odebrać bezpłatną konsultację marketingowo biznesową wpisz sobie w wyszukiwarkę darmowa rozmowa kropka pl i wypełnić ten oto prosty formularz i wybierz godzinę kontaktową do usłyszenia. Cześć.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?

Jak Stworzyć Reklamę na Facebooku. Nowy Wygląd Facebooka

Jak Stworzyć Reklamę na Facebooku. Nowy Wygląd Facebooka

Zobacz Jak Ustawić Skuteczne Reklamy na Facebooku krok po kroku bez wydawania dużych pieniędzy, osiągając duży zysk. Gotowa instrukcja do implementacji. Konfiguracja reklamy, narzędzia, materiały dodatkowe. Wideo + Podcasty. Prawdopodobnie Najlepszy Poradnik w Internecie

Chcesz mnie o coś zapytać?

Nazywam się Tomasz Guzik i prowadzę agencję reklamową SocialBiznes. Specjalizujemy się w prowadzeniu kampanii reklamowych w Internecie. Jeżeli jest jakaś kwestia o którą chcesz zapytać po prostu kliknij w poniższy przycisk i wybierz wygodną dla Ciebie formę kontaktu.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu i sprzedaży zachęcam Cię również do słuchania mojego Podcastu, oglądania wideo na Youtubie i korzystania z moich szkoleń online.