Dlaczego agencje reklamowe nie są w stanie dać Ci gwarancji wyników?

10 października 2022

Wiele firm pyta mnie: Panie Tomku, a czy dostanę jakąś gwarancję? Lub minimalną ilość klientów jaką jest Pań w stanie obiecać jeżeli podejmiemy współpracę?

Z reguły tego typu pytania zadają biznesy, które nie mają żadnych danych historycznych. Nie działały jeszcze online, a jeśli działały to nie w segmencie w którym chcą podjąć współpracę. 

Aby mieć możliwość zagwarantowania czegokolwiek musimy spojrzeć na dane analitycznę i historię kont reklamowych. Jeżeli tam zobaczymy błędy i będziemy je w stanie wykazać jesteśmy w stanie zagwarantować co zrobimy lepiej, ale w dalszym ciągu dopóki nie zainwestujemy odpowiedniego budżetu to prognoza będzie wróżeniem z fusów.

Aby przekonać się dokładnie jakie wyniki możemy osiągnąć musimy podjąć współpracę i wydać odpowiednią sumę budżetu reklamowego, aby ocenić koszty konwersji. Bez takich danych nie ma możliwości realnej oceny co się może wydarzyć.

Podejmowanie współpracy z agencją reklamową wiąże się z ryzykiem. Takim samym jak wszędzie kiedy podejmujemy jakąkolwiek aktywność biznesową.



Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?