Copywriting – Jak napisać zabójczo skuteczną ofertę

Copywriting – Jak napisać zabójczo skuteczną ofertę

7 marca 2021

Jak napisać tekst reklamowy? Skup się na kliencie i daj mu realne korzyści

 

Napisanie zabójczo skutecznego tekstu reklamowego nie jest rzeczą prostą. Zawód copywritera w Polsce nie jest specjalnie doceniany, nie każdy jest też w stanie zauważyć jak wielką rolę ma dobrze napisana oferta.

Jeżeli jednak zadbamy odpowiednio o tej element i nauczymy się pisać sprzedażowe teksty i zrozumiemy podstawy perswazji jesteśmy w stanie znacznie podnieść sprzedaż w naszej firmie, obniżyć koszty reklam i oszczędzić czas i pieniądze.

 

Zacznijmy od tego, że pisanie tekstów do Internetu nie można wrzucać do jednego worka. Teksty możemy podzielić na taką oto listę:

  • Teksty na bloga
  • Oferta sprzedażowa na stronę lądowania
  • Opisy produktów w sklepie internetowym
  • Posty na social media

 

W tym artykule skupimy się na fundamentach, które będą w stanie w krótkim czasie poprawić Twoje wyniki. Jeżeli mówimy tutaj o artykułach blogowych nie tylko musimy skupiać się na naszych czytelnikach, ale też na algorytmach. Tutaj dochodzi kwestia tego, czy ktoś kiedykolwiek na nasz artykuł wpadnie. Żeby to się mogło wydarzyć musimy pamiętać, aby zoptymalizować nasz tekst pod SEO, dzięki temu nasza strona www będzie wyświetlać się po wpisaniu konkretnych słów kluczowych w wyszukiwarkę i będzie gotowa do pozyskiwania nowych klientów.

Przy tworzeniu tekstów na bloga lub stronę www rekomenduję sprawdzić 2 narzędzia. SurferSeo i Cont.ai.

Dzięki nim nie mając specjalistycznej wiedzy z zakresu pozycjonowania będziemy w stanie przeanalizować konkurencje i napisać tekst, który będzie zoptymalizowany pod wyszukiwarki. Wystarczy napisać w wyszukiwarce narzędzia tytuł artykułu, aby otrzymywać rekomendacje jak powinien być zbudowany artykuł. Co powinno zawierać się w znacznikach <h2>, jakie słowa kluczowe powinny być w artykule, oraz ilu szacunkowo wyrazów i znaków musimy użyć, aby powalczyć o miejsca top10 w google.

Część moich artykułów na bloga tomaszguzik.pl zacząłem pisać właśnie przy użyciu narzędzia cont.ai i wyniki SEO mojego bloga znacznie się poprawiły w stosunkowo krótkim czasie. Koniecznie sprawdź to rozwiązanie.

 

Struktura tekstu

Zanim przystąpisz do pisania tekstu marketingowego skup się na poznaniu swojej grupy odbiorców. Przeprowadź dogłębne analizy, research na grupach na facebooku, ankiety i dopiero wtedy przejdź do pisania. Nawet jeśli nie jesteś zawodowym copywriterem tylko marketerem musisz znać podstawy pisania skutecznych tekstów.

Najpierw musimy napisać nagłówek, który zainteresuje użytkowników i sprawi, że będą chcieli czytać dalej. Nagłówek jest istotny zarówno w Social media jak i w e-mail marketingu, ale też na stronach ofertowych (landing page). Przykłady takich nagłówków znajdziesz w dalszej części artykułu.

Później warto pokazać rozwiązanie problemu. Odbiorca zdążył przeczytać perswazyjny nagłówek, przypomniał sobie o swoim problemie i czas pokazać mu rozwiązanie jak może to zmienić.

Na dalszym etapie możemy zaprezentować siebie jako specjalistę, który rozwiązywał ten problem już wielokrotnie dla siebie i swoich klientów.

Później możemy wyświetlić testimonials, czyli opinię klientów którzy już używają ten produkt.

Na kolejnym etapie powinno się dać gwarancję 100% satysfakcji lub zwrot pieniędzy. Dzięki temu zdejmujemy ryzyko z klienta, że zapłaci za produkt, który mu się nie spodoba.

Pod koniec oferty musimy koniecznie pamiętaj o wyraźnym CTA ( call to action). Wzywamy naszego klienta do wykonania konkretnej akcji. Przykłady CTA również znajdują się w następnych akapitach.

Pamiętaj, aby pisząc tekst sprzedażowy mówić językiem klienta. Nie pisz tak jakbyś pisał dla siebie i swojego najbliższego otoczenia. Zabójcza oferta musi być tak napisana, aby była skierowana do twojego odbiorcy.

Na końcu oferty warto napisać co nasz odbiorca straci jeśli nie skorzysta z tej oferty. Ostrzegamy go, że możliwość zakupu będzie jeszcze przez xyz dni i warto się pośpieszyć, bo później strona wygasa.

 

Kiedy skończymy pisać ofertę warto jest dać ją przeczytać innym zarówno z grupy docelowej, ale też pobliskim dzieciakom. Jeżeli twoją ofertę jest w stanie przeczytać i zrozumieć 12 latek to znaczy, że jest ona napisana super prostym językiem i o to właśnie nam chodzi! Teksty ofert nie mogą być pisane językiem trudnym, specjalistycznym, bo dzięki temu znacznie zawężamy sobie grupę odbiorców do których kierowany jest nasz produkt.

 

Najważniejsze informacje dotyczące copywritingu i pisania zabójczo skutecznych ofert

Zamiast pisać „Za Darmo” możesz spróbować użyć słowa, które jest mniej używane, czyli np. Bezpłatnie. Uwaga! Sprawdź ten przykład:

Odbierz bezpłatnie dostęp do ebooka vs. Odbierz bezpłatny ebook. Te 2 zdania mają inne znaczenie. W drugim przypadku mówimy odbiorcy, że ebook jest bezpłatny cały czas. A zdanie pierwsze komunikuje użytkownikowi, że ebook możesz odebrać bezpłatnie teraz, ale w standardowej ofercie trzeba za niego zapłacić dlatego potencjalnie bardziej zachęcający tekst będzie mówił o tym, że odbierz bezpłatnie dostęp do ebooka niż odbierz bezpłatny ebook.

Taka kosmetyczna zmiana może zmienić postrzeganie wartości danego przedmiotu, szkolenia, produktu.

Dodanie liczby w nagłówku lub w tytule artykułu również zwiększa klikalność reklam, przejść na stronę internetową i tak dalej.

  • 7 sposobów na xyz
  • 4 proste metody dzięki którym osiągniesz xyz

Pamiętaj kiedy projektujesz strony ofertowe, strony zapisu na webinar żeby trzymać się schematu:

Korzyść + Korzyść lub Korzyść – Ból.

Przykład Korzyść + Korzyść

Jak schudnąć 20 kg i cieszyć się lepszym zdrowiem.

Korzyść – Ból

Jak zyskać dobrze płatny zawód bez inwestowania dużej ilości czasu i pieniędzy.

Podczas pisania oferty pamiętaj, że musi być ona tak dobra, że potencjalnie twój klient ma żałować jeżeli z tej oferty nie skorzysta. Musi czuć, że cena którą zapłaci jest stosunkowo niska za korzyść jaką uzyska. W połączeniu z gwarancją, że jeżeli produkt się nie spodoba można odzyskać pieniądze bez żadnych trudnych procedur ( wystarczy, że wyślesz e-mail, a zwrócimy Ci 100% pieniędzy jakie zainwestowałeś w swoje zdrowie) może zdziałać cuda.

 

W ofertach sprzedażowych, ale też prezentacjach webinarowych warto jest ukazać drogę jaką przeszedłeś lub jaką przejdzie twój klient jeśli kupi Twój produkt.

Przykład: Kiedy zaczynałam 40 kg temu czułam się źle, nie spałam, byłam kłębkiem nerwów, koledzy z pracy się ze mnie śmiali. Dzisiaj czuję się fantastycznie, mam lepsze wyniki badań, koledzy prawią mi komplementy, a ja wreszcie mogłam ubrać swoją ulubioną sukienkę.

 

Warto jest w sposób szczery napisać dla kogo jest ten produkt. Opisać dokładnie Twoją grupę docelową, kto najbardziej z Twojego produktu skorzysta, a dla kogo ten produkt nie jest. Jest to bardzo fair zagranie i ludzie to docenią, bo jeżeli uda Ci się trafić właśnie w odbiorce, którego te problemy dotyczą będzie miał jeszcze większą motywacje, aby skorzystać z Twojego produktu.

Jeżeli chcemy się czymś pochwalić to w celu pokazania „pokory”  użyjmy magicznego słowa „prawdopodobnie”.

Zamiast pisać: Jesteśmy najlepszą firmą na rynku. Napisz: Jesteśmy prawdopodobnie najlepszą firmą na rynku.

Dzięki temu ściągamy z siebie odpowiedzialność i urealniamy naszą ocenę.

” To prawdopodobnie jedyny kurs dotyczący marketingu dla branży trenera personalnego w Polsce”.

Zachęcam Cię do używania słowa prawdopodobnie w tworzeniu swoich ofert.

Jeżeli z kimś negocjujesz lub argumentujesz dlaczego ktoś miałby skorzystać z Twojego rozwiązania użyj magicznego słowa „bo”. Przykład:

Czy mogę wejść przed Panią szybko skasować zakupy, bo śpieszę się na autobus.

Niestety nie mogę obniżyć kosztów współpracy, bo ten projekt będzie wymagał od nas dużych zasobów i zaangażowania i dodatkowych kosztów na narzędzia, które są wliczone w wycenę.

Przetestuj słów „prawdopodobnie” i „bo” w swoich ofertach, ale też w codziennym życiu 🙂 

 

Przykłady chwytliwych nagłówków, które sprzedają! 

Kilka skutecznych nagłówków, które możesz umieścić w ofercie: 

  • 7 prostych sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów
  • Jak rozkręcić biznes od 0 do 10 000 PLN miesięcznie bez dużego ryzyka i inwestycji.
  • Jak stworzyć stronę internetową poradnik krok po kroku
  • 98% firm tego nie wie, zobacz jak podniósł sprzedaż dzięki temu trickowi.
  • Odbierz bezpłatnie ebook o wartości 29 PLN 

Call To Action – jak skutecznie popchnąć klienta do działania (zakupu)? 

Przykłady CTA, które możesz wykorzystać

  • Odbierz dostęp do programu
  • Kliknij, aby się zapisać
  • Pobierz za darmo
  • Zapisz się i ciesz się zdrowiem
  • Zapisz się Teraz 

Książki o copywritingu, które polecam

 

Książki, które polecam w zakresie pisania tekstów do internetu

  1. Jak pisać, żeby chcieli czytać i kupować- Artur Jabłoński
  2. Biblia copywritingu- Dariusz Puzyrkiewicz

 

Jeżeli nauczysz się pisać oferty reklamowe i sprzedaży za pomocą słów będziesz w stanie podnieść skuteczność swoich reklam, mniej płacić za kliknięcia i osiągasz dużo wyższe ROASY, czyli zwroty z nakładów w reklamy. Do boju! A bym był zapomniał. Jeżeli artykuł jest o copywritingu to musi być CTA. Jeżeli to co mówię ma dla Ciebie sens kliknij przycisk poniżej, a zobaczysz jak mogę Ci pomóc.

 

Serdeczności

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?

Chcesz mnie o coś zapytać?

Nazywam się Tomasz Guzik i prowadzę agencję reklamową SocialBiznes. Specjalizujemy się w prowadzeniu kampanii reklamowych w Internecie. Jeżeli jest jakaś kwestia o którą chcesz zapytać po prostu kliknij w poniższy przycisk i wybierz wygodną dla Ciebie formę kontaktu.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu i sprzedaży zachęcam Cię również do słuchania mojego Podcastu, oglądania wideo na Youtubie i korzystania z moich szkoleń online.