Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie ?

13 stycznia 2022

Instagram to druga największa platforma społecznościowa w Polsce. W Polsce z Instagrama korzysta około 9,8 mln użytkowników. Mimo to nadal wielu firm nie ma na tej platformie, a wiele z tych, które na niej są, nie wykorzystują w pełni jej potencjału.

Skrót artykułu:

  • W 2022 roku nadal da się generować setki tysięcy zasięgu na instagramie bez wydania złotówki na reklamę
  • Nieodpowiednia nazwa użytkownika oraz brak hashtagów – 2 najbardziej popularne błędy na instagramie 
  • Instagram to świetne narzędzie do budowy dodatkowego źródła pozyskiwania klientów do Twojej firmy

Aby podnieść swoje wyniki przeczytaj również jak rozwinąć konto na Instagramie:

📌 Jak wybić się na Instagramie – PORADNIK Krok po kroku >>>

Dlaczego warto być na instagramie ? 

Instagram istnieje od 2010 roku, mimo to część osób czy firm nadal nie korzysta z możliwości tej platformy. Z czego to wynika? Prawdopodobnie z tego, iż nie zdają sobie sprawy
z ogromnych możliwości, jakie daje ta platforma. W dzisiejszym artykule dowiesz się jakie możliwości daje instagram oraz jak je wykorzystać. W 2022 roku nadal da się generować setki tysięcy zasięgu bez wydania złotówki na reklamę. Warto to wykorzystać zanim polityka portalu się zmieni i za takie zasięgi trzeba będzie płacić.

Najczęściej popełniane błędy na instagramie

Wśród najczęściej popełnianych błędów zauważam dwa:

  1. Nieodpowiednia nazwa użytkownika
  2. Brak wykorzystywania hashtagów

Błąd nr 1 – Nieodpowiednia nazwa użytkownika

Brak świadomości tego jak działa instagram przyczynia się do wielu błędów.
Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest nieodpowiednia nazwa użytkownika.
No dobrze, ale co oznacza to stwierdzenie, że nazwa jest nieodpowiednia?

Wyszukiwarka na instagramie działa jak wyszukiwarka google. Każda fraza, słowo wpisane
w wyszukiwarkę na instagramie powoduje wyświetlenie szeregu propozycji profili zbieżnych
z frazą wpisaną w wyszukiwarce.

Jaka jest więc szansa, że Twój profil posiadający nazwę metix972 gdziekolwiek się wyświetli ?

Żadna.

Przeanalizuj sobie słowa kluczowe z Twojej branży, zastanów się jaka nazwa profilu idealnie nawiązuje do tematyki postów. Tak drobny element jak nazwa użytkownika pozwoli Ci zwiększyć zasięgi na instagramie nawet kilkukrotnie.

Błąd nr 2 – Brak wykorzystania hashtagów

Wielu użytkowników instagrama bagatelizuje wykorzystanie hashtagów w poście.

Brak wykorzystania hashtagów na instagramie to świadome ograniczanie zasięgów swoich postów a tym samym zasięgów samego profilu. Hashtagi często odpowiadają za 30 – 50 % zasięgu, który wygenerował post. Nierzadko zdarza się, że zasięg wygenerowany przez hashtagi to ponad 70 % łącznego zasięgu wygenerowanego przez post.

2 elementy, które kilkukrotnie zwiększą zasięg profilu

Nazwa użytkownika

Podchodź do nazwy na instagramie jak do pozycjonowania w google. Konkretna fraza, słowo kluczowe w nazwie użytkownika na instagramie ma zwiększyć prawdopodobieństwo,

że osoba zainteresowana tematyką profilu zbieżną do Twojej natrafi na Twój profil.
Wejdź więc „w buty” takiego użytkownika i zastanów się nad tym co taki użytkownik wpisze
w wyszukiwarkę na instagramie, gdy będzie chciał znaleźć profil o określonej tematyce lub gdy będzie chciał znaleźć firmę wykonujące określone usługi.

Tworząc nazwę użytkownika wykorzystuj frazy odnoszące się do Twojej branży, wykonywanych usług. Nazwa użytkownika nie jest aż tak istotna, gdy masz już zbudowaną dużą społeczność, natomiast jest szczególnie istotna w momencie gdy tej społeczności jeszcze nie ma.

Postaw się na miejscu osoby, która chce zmienić swoją sylwetkę.
Co taka osoba wpisze w wyszukiwarkę na instagramie?

Z dużym prawdopodobieństwem wpiszę frazę taką jak: trener personalny, dieta, odchudzanie

Jak więc ma natrafić organicznie na Twój profil jeśli jego nazwa nie zawiera słów kluczowych? Jeśli Twój profil będzie oparty w tematyce treningu i diety ale nazwa będzie z nią kompletnie sprzeczna, to nikt z wyszukiwarki na profil nie natrafi.

Chcesz budować zarówno markę osobistą oraz pozyskiwać ruch z wyszukiwarki
na instagramie ? 
Wykorzystaj 2 dostępne nazwy na instagramie.
Jedną z nazw odnieś do słów kluczowych, konkretnych fraz związanych z branżą.
Drugą z nazw wykorzystaj do budowy Twojej marki osobistej więc wykorzystaj tam swoje imię i nazwisko.

 

Wykorzystanie hashtagów

Korzystaj z hashtagów mniej popularnych na których jest jednocześnie mniejsza konkurencja a samo utrzymanie się wysoko w wynikach wyszukiwania jest proste.

Utrzymując się przez długi czas w wynikach wyszukiwania hashtagów masz szansę dotarcia do kolejnych osób. Hashtagi mało popularne generują potencjalny mniejszy ruch na twoją stronę natomiast konwersja będzie znacznie większa od tych najpopularniejszych. Najpopularniejsze hashtagi, nie przynoszą prawie żadnych efektów. Jeśli chcesz ściągać
na swoją stronę polskich użytkowników to korzystaj z polskich hashtagów a wyeliminuj całkowicie korzystanie z obcojęzycznych.

 

Wykorzystując 15 hashtagów w poście możesz je podzielić na:

  • hashtagi specjalistyczne
  • hashtagi związane z lokalizacją
  • hashtagi branżowe

Przykład hashtagów dla fizjoterapeuty:

#fizjoterapeuta #fizjoterapia #fizjoterapeutawarszawa #fizjoterapeutka #profilaktyka #fizjoterapiawciąży #balneoterapia #diagnostykafunkcjonalna #hydroterapia #masażleczniczy #kinesiotaping #terapiatkanekmiękkich #masażgłęboki #warszawa #stolica

Publikuj posty z różnymi wariantami hashtagów. Testuj, analizuj, które hashtagi generują duże zasięgi konta, ile ludzi lajkuje dany post. Długofalowo wypracujesz idealny zestaw hashtagów, który wpłynie na większy zasięg twojego konta.

 

Wejdź w buty klienta

Tworząc jakiekolwiek treści do mediów społecznościowych musisz wejść w buty klienta.

Co to w praktyce oznacza ?

Zastanów się jakimi cechami musi się charakteryzować post, aby wzbudził zainteresowanie odbiorcy. Odbiorca powinien taki post polubić, udostępnić, umieścić na swoim profilu.
Posty, które generują największe zasięgi muszą bardzo angażować Twoich obserwatorów. Zachęcaj do zadawania pytań w komentarzach, odpowiadaj na komentarze pod postem 
a zasięg posta będzie ogromny.

Zwłaszcza na początku działań, gdy nie wiesz, które treści zainteresują odbiorców- zastosuj ankietę. Poznasz w ten sposób tematykę postów, która interesuje twoją grupę docelową

Sukces na instagramie odnosi niewielka liczba kont, jednak Ty możesz do nich należeć. Dokładne działanie algorytmu zna zaledwie kilka osób, jednak przez konsekwentne
i długofalowe działania zaczniesz zauważać konkretne szablony, wzory i tematyki postów, które działają najlepiej.

Wykorzystasz algorytm instagrama na własną korzyść i zbudujesz profil z tysiącami obserwatorów. Nie zapomnij jednak, aby na każdym etapie rozwoju profilu nie stracić kontaktu ze swoimi odbiorcami. Bądź z nimi w stałym kontakcie. Twórz regularny content, instastories oraz wykorzystuj call to action w każdym z postów. Każdy profil zaczynał od małego zasięgu i stopniowo następowało zwiększanie zasięgu. Wdrażając wspomniane dziś elementy tak będzie również w Twoim przypadku.

Wyprzedź konkurencję na instagramie

Łączny zasięg wygenerowany przez Twój profil składa się z kilku elementów. Wśród tych elementów jest wymieniona w dzisiejszym artykule nazwa użytkownika oraz hashtagi.
Zmiana tylko tych elementów wpłynie na wzrost liczby obserwujących, wzrost zasięgów organicznych Twoich postów oraz wzrost lajków pod zdjęciem.

Zacznij traktować profil na instagramie jak narzędzie, które da Ci przewagę nad konkurencją.

Dlaczego da Ci przewagę ?

Ponieważ większość konkurencji nie wykorzystuje mediów społecznościowych w sposób właściwy, nie prowadzi konta na instagramie oraz nie posiada żadnego planu marketingowego.

Działania w social media powinny być dokładnie przemyślane i zaplanowane, niestety większość profili nie posiada jakiegokolwiek planu publikacji.
Instagram to również świetne narzędzie do budowy dodatkowego źródła pozyskiwania klientów do Twojej firmy. Kilka źródeł pozyskiwania klientów to również większe bezpieczeństwo i bardziej powtarzalny model pozyskiwania klienta. Dlaczego więc z tego nie skorzystać ?

Chcesz dowiedzieć się jak zwiększyć zasięg organiczny na instagramie oraz jak z miesiąca
na miesiąc zwiększać liczbę followersów na profilu ?

Skontaktuj się ze mną
wbmedianet@gmail.com

Autor: Wiktor Bernacki

 

Przydatne artykuły, które pomogą Ci w rozwoju Twojej firmy 

🔗 Jak stworzyć lejek sprzedażowy >>>

🔗 Jak pozyskiwać leady sprzedażowe >>>

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?