Tidio poradnik – najlepszy czat na stronę internetową z funkcjami chatbota

Tidio poradnik – najlepszy czat na stronę internetową z funkcjami chatbota

11 października 2021

Kompletny poradnik z którego dowiesz się jak krok po kroku wdrożyć Tidio na stronę Internetową. Następnie przejdziemy przez proces konfiguracji i optymalizacji pod generowanie większej ilośc leadów.

Skrót artykułu:

  • Tidio jest to aplikacja czatu na stronę z opcją rozbudowy o chatboty i email marketing
  • Aplikacja posiada funkcje takie jak integracja skrzynek, wspomaga generowanie leadów, ma system crm, wysyłkę maili
  • Tidio można zainstalować na każdej stronie internetowej wtyczką lub kodem do wklejenia
  • Mamy możliwość pisania z użytkownikami, którzy aktualnie przebywają na naszej stronie
  • Tidio nie należy do tanich, ale na tle konkurencji jest bardzo skuteczny

Aby podnieść swoje wyniki przeczytaj również jak rozwinąć konto na Instagramie:

📌 Załóż darmowe konto w narzędziu Tidio na najlepszych warunkach>>>

Tidio – co to jest za aplikacja?

Tidio to zaawansowane narzędzie, które ma służyć między innymi jako czat na stronę internetową. Oprócz funkcji czatu posiada również szereg zaawansowanych, a jednocześnie intuicyjnych integracji. Najważniejszą funkcją Tidio jest możliwość zintegrowania ze sobą w 1 spójny system czatów:

  • Messengera
  • Instagrama
  • Skrzynki mailowej
  • Czatu umieszczonego na stronie www

Z poziomu 1 panelu w prosty sposób możemy zarządzać wszystkimi wiadomościami, które trafiają do naszej firmy. Dzięki tidio możemy również na żywo rozmawiać z użytkownikami naszej strony www. Oprócz tego firma tidio oferuje możliwość wysyłki maili i pełni podstawowe funkcje narzędzi do email marketingu.

Co ciekawe firma należy do Polaka Tytusa Gołasa, który ma aspiracje aby czat Tidio stał się unicornem, czyli pierwszą firmą wycenianą na 1 mln $ amerykańskich. Często można znaleźć rekrutację do pracy w Tidio na Linkedin i Facebook ads do biura w Warszawie. 

Firma ma ogromny potencjał i skutecznie realizuje swoje cele jako biznes globalny działający na wielu rynkach.

 

Live chat od Tidio – jak to działa? Jakie funkcje posiada?

  • Integracja ze skrzynką mailową
  • Integracja z messengerem Fanpage
  • Integracja z wiadomościami na Instagramie
  • Chatbot – automatyzacja komunikacji
  • Chatbot – Lead generation
  • Chat na żywo z klientami aktywnymi na stronie www
  • Integracja Tidio z Google Analitycs
  • Integracja z Zapier
  • Automatyzacja w wielu językach w zależności od języka przeglądarki z której loguje się klient
  • Możliwość wysyłki emaili – Email Marketing
  • Prosty system CRM
  • Analiza i statystyki gromadzonych danych
  • Filtracja kontaktów w zależności jakie akcje wykonali na stronie
  • Start chatbota w zależności na jakim URL znajduje się klient
  • Wspomaga proces sprzedaży

Jak umieścić czat Tidio na stronę internetową?

Wdrożenie Tidio nie jest specjalnie trudne. Posiada zarówno proste integracje z użyciem wtyczek jak i tradycyjną metodę wrzucenia kodu na stronę www. W przypadku stron na WordPressie wrzucam kod przy wykorzystaniu wtyczki tracking code manager. Przy wdrożeniach na stronach postawionych na innych systemach również nie stanowi to żadnego problemu. 

Kopiujemy kod z panelu i wklejamy w odpowiednie miejsce na stronie internetowej.

panel przedstawiajacy opcje skopiowania kodu i dodania czatu tidio na strone www

Jak połączyć Tidio z messengerem, skrzynką na Instagramie i skrzynką pocztową email

Będąc zalogowanym do narzędzia Tidio przejdź do zakładki ustawienia.

Po lewej stronie panelu pojawią Ci się poszczególne opcje Integracji z Messengerem, Instagramem i skrzynką mailową. Kliknij „connect” i przejdź proces zgodnie z komunikatem na ekranie.

 

Po ukończonych integracjach przetestuj czy wiadomości, które otrzymujesz lub wysyłasz poprawnie przesyłają się pomiędzy wszystkimi aplikacjami. Warto jest to skrupulatnie sprawdzić zanim przejdziemy do aktywnej pracy i zaczniemy efektywnie komunikować się a naszymi klientami.

 

Integracje z innymi komunikatorami to ogromna zaleta. Oszczędność czasu i ułatwienie dla supportu naszej firmy.

Jak w Tidio pisać na żywo do użytkowników, którzy znajdują się na stronie www

To również jest super proste. Wystarczy że będąc w panelu głównym nacisniesz zakładkę Visitors.

Funkcja jest niesamowita, bo pozwala śledzić na jakich zakładkach URL w danej chwili jest klient i pozwala nam na szybką reakcję.

Możemy wkroczyć do akcji i rozpocząć rozmowę z klientem, który przegląda właśnie naszą ofertę.

Sprawny handlowiec posadzony przed laptopem jest w stanie zdziałać cuda pisząc na bieżąco z naszymi potencjalnymi klientami.

Koniecznie przetestuj to rozwiązanie u siebie.

Jak zbudować Czatbota w Tidio – automatyzacja komunikacji na czacie

Przejdź do zakładki Chatbots, by następnie nacisnąć +add from scratch. W ramach nauki możesz też podejrzeć gotowe automatyzacje z szablonów, które znajdują się niżej w tej samej zakładce.

Mamy tam różne automatyzacje takie jak powitalny, lead generation, czy przeznaczone pod e-commerce jak np. ratowanie porzuconych koszyków.

Mamy też przykładowe boty FAQ np. dla restauracji, które odpowiadają na najczęściej pojawiające się pytania i odpowiedzi.

Ja jestem bardziej zaawansowanym użytkownikiem i prawie zawsze korzystam z opcji budowy chatbota od całkowitego 0.

 

Cały panel tworzenia czatbotów w Tidio składa się z 3 zakładek:

  • Triggers
  • Conditions
  • Actions

Triggers informuje naszego czatbota kiedy ma wystartować automatyzacja. Mamy tu sporo możliwości. Możemy wysyłać inne wiadomości jeśli użytkownik jest pierwszy raz na stronie, jest klientem powracającym, jest osobą która próbuje zamknąć stronę, przegląda określony URL, porzuci wypełnianie formularza i wiele innych. Jak widzisz możliwości mamy sporo. Ogranicza nas tylko kreatywność.

W conditions mamy możliwość targetowania naszego bota po określonych przeglądarkach, systemach operacyjnych, URL, dacie w kalendarzu, czy języku.

Actions to miejsce w którym wybieramy co ma się stać kiedy trigger zostanie odpalony.

Mamy wysłać wiadomość? A może zadać pytanie z domyślnymi odpowiedziami pod przyciskami? Lub zadać pytanie o numer telefonu i zapisać te dane w systemie? Mamy też możliwość wysłać mail po zdobyciu adresu

Dlaczego Tidio jest lepsze niż czat messengerowy na stronie www

Dlaczego uważam, że Tidio jest nie tylko lepsze od czatu messenger, ale generalnie jest najlepszym obecnie software do obsługi czatu ze wszystkich dostępnych rozwiązań na rynku?

  1. Pełna kontrola nad tym co dzieje się na ekranie użytkowników bez umiejętności programistycznych.
  2. Prosta integracja wszystkich skrzynek z wiadomościami z poziomu 1 narzędzia
  3. Mega intuicyjny panel do tworzenia czatbotów
  4. Polski support
  5. Odpalanie różnych kolejek automatyzacji w zależności na jakim URL znajduje się klient
  6. Możliwość rozmowy na żywo z aktywnymi na stronie klientami
  7. Integracja z zapierem otwiera nam ogrom nowych możliwości. Co prawda jest to też możliwe wykorzystując messenger, ale warto podkreślać tą funkcjonalność bo bardzo mało rozwiązań czatów ma integracje z zapier.
  8. Największą wadą messengera jest znaczne spowalnianie strony www podczas ładowania. Pagespeed mocno cierpi i czat nie działa poprawnie na wszystkich przeglądarkach. Do niedawna na safari po kliknięciu w chmurkę messenger byliśmy proszeni o wpisywanie haseł do facebooka. Kto pamięta swoje hasła do FB?? No kto?? Aktualnie da się rozmawiać na czacie bez konieczności logowania, ale jest to mega drażniące pod kątem UX jeżeli rozmawiamy na messenger z poziomu www.
  9. Jedyną zaletą jaką widze w messenger jest możliwość odpisanie na profil do użytkownika w sytuacji, gdy opuści stronę www. W takich sytuacjach w tidio możemy odpisać jedynie drogą mailową. Mamy możliwość odpalenia Delay, czyli opóźnienia w czasie, wysłać powiadomienie do administracji, a nawet otagować użytkownika w zależności jaką akcję wykona na czacie.

 

Kiedy zbudujesz czatbota nie zapomnij zapisać zmiany. Podczas projektowania botów pamiętaj też żeby odpowiednio je nazywać. Przy bardzo rozbudowanej witrynie tych automatyzacji może być sporo i odpowiednie nazewnictwo pozwoli Ci uniknąć błędów i ewentualnie ułatwić drogę do późniejszych modyfikacji.

Warto jest przez pierwsze tygodnie monitorować wyniki generowane przez czatbota i stale je optymalizować w celu uzyskania możliwie najwyższych wyników.

PRZYKŁADOWY CZATBOT 

wizualne przedstawienie chatbota tidio

Generowanie leadów za pomocą czatbota Tidio

Czatbot Tidio idealnie nadaje się do procesu generowania leadów przez stronę. Głównym zadaniem moich automatyzacji w Tidio jest właśnie pozyskiwanie adresów mailowych i numerów telefonów na stronach, aby handlowcy mieli co robić.

Dodatkowo w momencie, gdy klient zostawi mi telefon lub email automatycznie przerzucam jego dane do innych aplikacji przy użyciu integracji z zapier.

Dzięki temu klient może otrzymywać odemnie automatyczne połączenia telefoniczne, followupy sms, followupy email.

Pozyskałem dla moich klientów już tysiące leadów z użyciem tego komunikatora nie angażując przy tym więcej czasu niż podczas wdrożenia i ewentualnych późniejszych optymalizacji. Daje to całkowicie nową perspektywę na proces generowania leadów dla biznesu.

Czat sprawdza się również fenomenalnie w ecommerce i domykaniu sprzedaży telefonicznie, oraz upsellingu.

 

Zdjęcie przedstawia panel główny i ilość pozyskanych Leadów na przykładowym koncie klientki

panel przedstawiajacy ilosc pozyskanych lead w tidio

Ile kosztuje Tidio – Cena narzędzia

Tidio nie jest tanim narzędziem. Cennik ten niedawno uległ modyfikacjom. Obecnie prezentuje się w następujący sposób:

 

  1. Mamy do dyspozycji PAKIET FREE za 0 euro, który pozwala nam na wysłanie 500 emaili i 100 unikalnych wizyt użytkowników. Jest to bardzo mało, ale wystarczająco aby przynajmniej oswoić się z funkcjonalnościami.
  2. PAKIET CHATBOTS za 39 euro pozwala na obsługę czatu przez 3 operatorów i wszystkie opcje dotyczące chatbotów bez żadnych ograniczeń. Jeśli wykupimy tą funkcje wcale nie musimy kupować innych pakietów. Dowolnie wybieramy interesujące nas funkcjonalności i dodajemy je do koszyka
  3. PAKIET COMMUNICATOR koszt 15 euro, pozwala nam śledzić na jakich URL znajdują się klienci, jaką ścieżkę przeszli będąc u nas na stronie, oraz mamy możliwość porozmawiania z klientami na żywo.
  4. PAKIET MAILING za 25 euro pozwala nam jak się pewnie domyślasz wysyłać maile do klientów. Tradycyjna opcja newslettera. Dzięki tej funkcji możemy wysyłać do 40 000 emaili miesięcznie. Szczerze? Nie uważam Tidio za atrakcyjne narzędzie do mailingu w zestawieniu z software dedykowanymi pod email marketing, ale jeśli zależy Ci aby zarządzać bazami i wysyłkami z poziomu 1 apki to jest to jakaś alternatywa.

 

CENNIK NARZĘDZIA TIDIO

pelny cennik aplikacji tidio

PODSUMOWANIE NARZĘDZIA TIDIO – ZA I PRZECIW

Tidio to genialne narzędzie do generowania leadów, zwiększania sprzedaży bez rozbudowywania bez końca działu obsługi klienta. Dzięki targetowaniu chatbotów przy wykorzystaniu wielu triggerów i condition możemy oszczedzić setki godzin miesięcznie dla nas i naszego zespołu.

Nie znam drugiego tak skutecznego narzędzia, które samo zagada do klienta i przeprowadzi go przez proces od A do Z, aż skonwertuje i zostawi do siebie dane kontaktowe.

Poziom konwersji w niektórych case bywa niesamowity. Mam przypadki u klientów, gdzie aż 10% całego ruchu na stronie rozpoczyna rozmowę z Tidio.

Na 1000 osób = 100 rozmów = kilkadziesiąt LEAD MAGIA !!!

Jedynymi minusami jest utrudniony kontakt, gdy klient wyjdzie ze strony i nieco droga cena jak na Polskie realia. Jednak wcale się nie dziwię, bo narzędzie jest dedykowane pod rynki zagraniczne gdzie tego typu kwoty nie stanowią problemów.

Jeśli jednak prowadzisz rentowny biznes nie zastanawiaj się i wdrażaj TIDIO nawet w ramach testów.

W razie czego służę pomocą i chętnie wdrożę Tidio na Twoją stronę www, aby oszczędzić Ci problemów.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?