Jak ustawić reklamę na telewizor krok po kroku

21 listopada 2021

Wielu z nas nie może sobie pozwolić na drogą reklamę w programach telewizyjnych ze względu na wysoką barierę wejścia i potężne koszty. Lokalne biznesy nie mogą sobie pozwolić na wydatki rzędu kilkudziesięciu, czy nawet kilkuset tysięcy za spot reklamowy. Istnieje jednak sposób jak za absurdalnie niskie pieniądze dotrzeć do użytkowników telewizora, a jest to metoda polegająca na odpaleniu reklamy na Youtube, która jest targetowana na telewizory.

Ile kosztuje reklama w tv?

Ile to wszystko będzie nas kosztować? Aby ustawić reklamę na TV przy użyciu Youtube Ads stawki za kliknięcie, obejrzenie będą identyczne lub bardzo podobne jak w przypadku tradycyjnych reklam na Youtube. Mówimy tu o kosztach rzędu 2-11 gr za 1 wyświetlenie reklamy.

Jak ustawić reklamę na Youtube na telewizory?

Musisz posiadać swoje konto Google Ads, następnie wejść w zakładkę nowa kampania, kampania wideo i podczas konfigurowania reklamy w ustawieniach wybrać umiejscowienie telewizory.

reklama na telewizory

Reklama na Youtube vs. reklama w programach telewizyjnych

Czym w takim razie różni się reklama na Youtube z targetowaniem na telewizory od tradycyjnej reklamy w programach telewizyjnych?

 

Reklama na Youtube napewno cieszy się niższą barierą wejścia. Mając zaledwie kilka pln dziennie budżetu reklamowego możesz wystartować z podstawową kampanią reklamową promującą swój materiał wideo.

Reklama w programach telewizyjnych to koszt rzędu kilkudziesięciu tysięcy, kilkuset, a czasem nawet kilku milionów za spot w ogólnopolskiej telewizji.

 

Reklama na Youtube pozwala na precyzyjne targetowanie i docieranie tylko do takich użytkowników na jakich nam zależy, ale niestety ograniczona jest tylko do osób, które oglądają youtube na telewizorze.

Programy telewizyjne mają szerokie zasięgi, ale targetowanie nie jest aż tak precyzyjne bo dany kanał mogą oglądać ludzie o różnym wieku i różnych zainteresowaniach. Nie ma tu możliwości tak precyzyjnego wykluczania odbiorców i puszczania kampanii w idealnych klientów.

Podsumowanie reklam na TV

Podsumowując okazuje się, że puszczenie reklamy w TV nie musi być wcale trudne, ani kosztować nas setki tysięcy PLN. Wystarczy konto google ads, trochę kreatywności i fajny montaż aby ruszyć. Budżet również nie musi być niewielki. Musimy jednak pamiętać, że użytkownicy youtube, którzy oglądają nasz film na TV nie mają jak subskrybować naszego kanału, więc jeżeli to jest naszym priorytetem dużo lepszym pomysłem będzie reklama na TV i telefony.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?