10 sposobów jak pozyskiwać klientów przy użyciu profilu prywatnego na Facebooku

10 sposobów jak pozyskiwać klientów przy użyciu profilu prywatnego na Facebooku

21 listopada 2021

Większość firm skupia się na prowadzeniu fanpage i płatnej reklamie Facebook Ads. Jest to droga bardzo rozsądna i skalowalna jednak czuje ogromny marnowany potencjał wśród przedsiębiorców na pozyskiwanie klientów przy użyciu profilu prywatnego na Facebooku.

Zbudowanie dużej siatki kontaktów, budowanie marki osobistej właściciela firmy może przynieść biznesowo wiele korzyści, których na pierwszy rzut oka większość ludzi nie zauważa.

Skrót artykułu:

  • Aby pozyskiwać klientów na Facebooku nie potrzebujesz Fanpage
  • Zanim wpuścisz użytkowników na swój profil odpowiednio się przygotuj
  • Dodaj profesjonalne zdjęcia
  • Uzupełnij informacje kontaktowe i linki
  • Regularnie dodawaj content 
  • Buduj siatkę kontaktów
  • Udzielaj się na grupach tematycznych

Aby podnieść swoje wyniki na Facebooku przeczytaj również:

📌 Jak ustawić reklamę na Facebooku krok po kroku >>>

Zdjęcie w tle tzw. baner Twojego profilu prywatnego

Zanim zaczniesz jakiekolwiek inne działania marketingowe musisz zadbać o odpowiednie przystosowanie swojego profilu. Twoje konto na Facebooku musi być przygotowane na nowych odwiedzających.

Twój profil powinien krzyczeć czym się zajmujesz, w czym pomagasz i w jaki sposób można się z Tobą skontaktować. Jeżeli po wejściu na twój profil nie wiadomo kim jesteś, za co można Ci zapłacić, jakie problemy rozwiązujesz to ludzie nie będą w stanie się tego domyśleć. Nie mają czasu robić research, szukać, pytać.

Twój profil konkuruje z innymi i nawet jeśli ktoś Cię oznaczy pod jakimś postem to użytkownik napisze do tej osoby, która ma lepiej przygotowany profil.

 

Punktem wyjścia jest świetnie przygotowany baner tzw. zdjęcie w tle. Jak powinien wyglądać taki baner?

Posłużę się przykładem mojego profilu, gdzie jasno komunikuje że pomagam w marketingu i sprzedaży. Dodatkowo zamieszczam tam numer kontaktowy na który można zadzwonić w celu dopytania o szczegóły.

Uwierz mi to bardzo ułatwia kontakt i skraca ścieżkę zakupową klienta, który odwiedzi Twój profil.

baner zdjecie w tle na facebooku

Profesjonalne zdjęcie profilowe

Nie wyobrażam sobie pozyskiwania klientów na FB bez profesjonalnej sesji zdjęciowej i dobrej jakości fotografii przedstawiającej Ciebie. Bardzo złe wrażenie budują profile, które posiadają niskiej jakości zdjęcie lub takie, gdzie nie widać człowieka, twarzy, niczego. Tutaj polecam Ci zapłacić za sesję zdjęciową i uwzględnić branżę w jakiej działasz. Jeżeli zajmujesz się budownictwem dobrym pomysłem będzie zdjęcie np. w kasku.

Przykład mojego brata, który prowadzi firmę budowlaną.

zdjęcie profilowe kacpra guzika

Mój przykład, gdzie jeszcze raz jasno podkreślam, że zajmuje się Marketingiem i Sprzedażą

zdjęcie profilowe tomasza guzika

Bio Twojego profilu prywatnego na Facebooku

Bio to miejsce, gdzie możesz dodać swoje motto lub najważniejsze zdanie o Twoich usługach i biznesie. Bio to również fantastyczne miejsce na wklejenie linku do Twojej strony Internetowej. Zobacz proszę jak wygląda to u mnie:

bio na facebooku

Informacje o szkołach jakie ukończyłeś i miejscach w których pracowałeś

Ta zakładka jest często ignorowana. Uzupełnij jakie szkoły skończyłeś i w jakich miejscach pracowałeś. Podkreśl w jakiej branży działasz, jaką firmę prowadzisz. Wielu ludzi nie jest domyślnych. Jasno zakomunikuj im w jakiej branży aktualnie pracujesz.

Uzupełnienie informacji kontaktowych – pozwól do siebie napisać i zadzwonić, uzupełnij linki do social media

Skrupulatnie uzupełnij linki do swoich social media i whatsapp, dodaj link do strony www. Dzięki temu w łatwy sposób użytkownicy będą mogli przemieszczać się pomiędzy Twoimi innymi social mediami.

Dzięki temu również ułatwisz ze sobą kontakt. Dodatkowo zaprezentujesz ofertę na stronie internetowej. To bardzo ważna sekcja, której nie możesz pominąć w budowaniu swojego profilu prywatnego.

Uzupełnij Zainteresowania / Hobby na FB

Zakładka z zainteresowaniami i hobby pozwala Ci na dodanie na stałe kilku zdjęć, które są dla Ciebie istotne. Warto jest przypiąć tam kilka zdjęć biznesowych również nawiązujących do Twojej pracy. Ta zakładka nie jest już aż tak istotna, ale warto o nią zadbać, aby profil był w pełni kompletny w 100%.

informacje o profilu prywatnym na facebooku

Twórz regularnie content na profil prywatny

Jeśli już uda Ci się sprawić, że ktoś zechce wejść na Twój profil warto żeby spotkał tam merytoryczne, przydatne treści, które zaprezentują Cię jako eksperta w Twojej niszy. Wrzucanie głupich memów, kotków, piesków, zdjęć podczas imprezy nie zbuduje Twojej marki osobistej i nie sprawi, że ludzie uznają Cię za osobę kompetentną.

Dziel się wiedzą w zakresie swojej specjalizacji.

Pamiętaj, że profil prywatny nie jest profilem firmowym. Większość Twoich znajomych nie zna się na branży w której działasz więc musisz poruszać różne wątki nie zawsze związane z Twoim biznesem.

Poruszaj ciekawe dyskusje w różnych tematach, które przedstawiają twój punkt widzenia o danej sytuacji. Od czasu do czasu prezentuj swój światopogląd i buduj wysoką aktywność na profilu.

Więcej komentarzy, więcej lajków = więcej przejść na profil.

 

Dzięki marketingowi treści zbudujesz świadomość marki. Ludzie będą wiedzieli z czym mogą do Ciebie przyjść i co otrzymają w zamian.

post na facebooku

Zapraszaj ludzi spoza siatki znajomych – docieraj do potencjalnych klientów regularną komunikacją

Ważne jest, aby stale powiększać swoją siatkę kontaktów. Może nie w takim stopniu jak na linkedin, gdzie akceptujesz do grona kontaktów ludzi z którymi kompletnie się nie znasz i nie masz pojęcia kim są. Na FB warto budować siatkę o ludzi z branży, potencjalnych klientów, kontrahentów, pracowników.

Warto zapraszać znajomych nawet jeśli z nimi nigdy nie rozmawiałeś, ale kojarzycie się. Dzięki temu twój content dotrze do większej puli potencjalnych klientów i możesz wtedy liczyć na rekomendacje w obrębie siatki.

Facebook Stories – Dodawaj relacje na FB prywatny

Pokazuj jakim człowiekiem jesteś na co dzień. Dokumentuj jak wygląda Twoje życie zawodowe. Pokazuj swoje biuro, pokazuj projekty, które realizujesz dla klientów, nagrywaj jak jedziesz na spotkanie, dziel się wiedzą. Mów do kamery, spraw aby ludzie zapamiętali Twoją twarz. Bądź autentyczny, życzliwy, uśmiechnięty. Pokaż swoją energię. Facebook Stories to potężne narzędzie, które może podnieść Twoją sprzedaż.

Udzielaj się na grupach tematycznych. Dziel się wiedzą, pomagaj rozwiązywać problemy z Twojej specjalizacji

 

Jedną z najsilniejszych technik, która sprawi że ludzie będą wchodzić na Twój profil jest aktywne udzielanie się na grupach tematycznych. Nie ma lepszej szansy na budowanie zasięgu na profilu prywatnym jak regularne udzielanie się w niszowych grupkach. Pomagaj ludziom rozwiązywać problemy na których się znasz. Dawaj im pomocne rekomendacje, dodawaj ich do znajomych, pisz posty z wezwaniem do działania w stylu : Tego typu materiał był dla Ciebie przydatny? Zaproś mnie do znajomych lub obserwuj, aby być na bieżąco i otrzymywać więcej tego typu treści.

To właśnie grupy i komunikacja poza profilem sprawia, że zdobywamy nowe kontakty i ludzie klikają w nasz profil, który nie tylko zainteresował nas komentarzem, ale też atrakcyjnym zdjęciem profilowym które wyróżnia się na tle innych z Fejsa.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?