Jak dotrzeć reklamą do klientów konkurencji?

24 maja 2022

Nie wszystkie systemy reklamowe umożliwiają bezpośrednie ustawienie reklam do klientów konkurencji. W tym artykule stworzyłem zbiór technik i tricków, które pozwolą Ci dotrzeć do osób, które są zainteresowane usługami konkurencji. Wszystkie z tych metod są aktualne i przetestowane w boju!

Skrót artykułu:

  • Nie wszystkie sposoby docierania do klientów konkurencji są oczywiste. Każdy system reklamowy cieszy się swoimi prawami
  • Spróbuj reklamy po konkretnych lokalizacjach, kodach adresów pocztowych, ograniczaj reklamy pineskami do 1 km
  • Wykorzystaj aplikację do skracania linków switchy.io i buduj nieoczywiste grupy remarketingowe do osób klikających w link
  • Używaj reklamy do osób, które przeglądają strony www konkurencji i oglądają ich filmy na Youtube. Zrobisz to dzięki Google Ads
  • Wymień się dostępami do fanpage razem z konkurencją win-win i puszczajcie wzajemnie reklamy, aby powiększyć grono odbiorców
  • Tajna metoda – Zbuduj listy remarketingowe z numerów telefonów i adresów email osób, które z dużym prawdopodobieństwem zostaną Twoimi klientami

Reklama do osób, które znajdują się w danych lokalizacjach

Pierwsza metoda docierania do klientów konkurencji to targetowanie reklam po lokalizacjach, a nawet kodach pocztowych i adresach. Facebook bardzo skrupulatnie pozwala dotrzeć do osób, które znajdują się w danej lokalizacji. Możesz sporządzić listę placówek Twoich bezpośrednich konkurentów i wgrać te dane do systemu facebooka.

Możesz też wbić pineską w określony obszar i zawężyć ją do 1 km. Takich pinesek może być kilka. Jeżeli boisz się, że do grupy trafi dużo osób niezainteresowanych Twoim produktem bądź usługą możesz dodać dodatkowe wykluczenie do osób, które znajdują się w danym obszarze, oraz interesują się xyz np. beauty.

Reklama do osób, które kliknęły w skrócony link – sprytny sposób przy użyciu aplikacji switchy.io

O tej metodzie nie wiedzą nawet agencje reklamowe. Znasz pewnie termin jak skrócony Link URL. Zaskoczę Cię, ale oprócz skracania linków możemy dzięki nim zbierać dane remarketingowe do piksela i analyticsa, tiktoka itd.

Mało tego! Link do którego kierujemy nie musi być nawet naszą stroną Internetową.

Wyobraź sobie, że możesz np. ustawić reklamę do osób, które należą do konkretnej grupy na Facebooku. Dzięki switchy jest to możliwe pod warunkiem, że klikną w link.

Przykład: Jesteś na grupie Pań, które interesują się odchudzaniem. Wrzucasz tam link do artykułu o zdrowym odżywianiu znajdujący się np. w serwisie onet. Panie klikają w ten link, aby przeczytać dany artykuł a ty właśnie budujesz sobie grupy remarketingowe w każdym ekosystemie reklamowym!

Genialne prawda?

Pamiętaj jednak o tym, żeby zebrać odpowiednią ilość kliknięć, aby Twoje reklamy mogły wystartować. Przy dzisiejszych zasięgach organicznych może to być problematyczne.

Jak stworzyć taki link dowiesz się z tego materiału:

Reklama do osób, które oglądają kanały na Youtube konkurencji i przeglądając strony www konkurencji

Aby ustawić reklamę do osób, które przeglądają konkretne strony www lub kanały na youtube musisz stworzyć konto google ads. Niestety Facebook nie pozwala nam docierać do klientów konkurencji w ten sposób.

Co prawda w swoich zainteresowaniach często oferuję nazwy większych fanpage, ale nie ma to za bardzo dużo wspólnego z fanami danej strony, a raczej z osobami które weszły w jakąś interakcje ze stroną konkurencji.

Nie koniecznie w dobrym kontekście np. żeby umieścić negatywny komentarz.

Aby skorzystać z tej opcji na Facebooku musisz liczyć na to, że dany fanpage znajdzie się w panelu ustawień targetowania reklamy. Większość fanpage nigdy się tam nie znajdzie, szczególnie jeśli chcesz dotrzeć do małych Fanpage.

W google jest inaczej. Tam bez problemu możesz dotrzeć do stron www, kanałów na youtube, a nawet konkretnych filmów na youtube. Stwarza to morze możliwości. Ja bardzo chętnie korzystam z tego typu opcji szczególnie gdy promuję swoje filmy na youtube. Często ustawiam targetowanie na kanały biznesowe tak, aby przyciągać nowy ruch przedsiębiorców na swój kanał marketingowy.

Wymiana zasięgów – wzajemna kooperacja konkurencyjnych biznesów. Wymiana administratorów na Fanpage na Facebooku

Jedną z technik o której powszechnie się nie mówi jest reklama do osób, które są aktywne na naszym Fanpage. Jeżeli wejdziesz we współpracę ze swoją konkurencją na zasadach win-win jesteście w stanie wymienić się społecznościami.

Przyznaj konkurencji rolę administratora na swoim Fanpage i niech konkurent zrobi to samo dla Ciebie.

Dzięki temu skorzystasz z jego danych i ustawisz u siebie reklamy do osób, które są aktywne na jego stronie Fanpage.

Bardzo ciekawa sztuczka szczególnie jeśli mowa o biznesach lokalnych typu klub sportowy, restauracja, fryzjer, salon beauty.

Niedozwolona metoda bonusowa – Lista Maili i Telefonów do klientów

Ostatnia metoda gratisowa. Pamiętaj, aby jej nie stosować. Tworząc taki artykuł nie mogę o niej nie wspomnieć. Jest to jawne łamanie prawa i piszę o tej metodzie tylko i wyłącznie w celach edukacyjnych. Jesteś ciekawy?

Jeżeli jakimś cudem uda Ci się zdobyć adresy mailowe i numery telefonów do konkretnych osób, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą to możesz wgrać takie dane i stworzyć reklamę remarketingową.

Facebook sparuje sobie numery i maile przypisane do poszczególnych kont w serwisie i dzięki temu będziesz mieć możliwość dotarcia do tych osób.

Musisz pamiętać, że nie każdy podaje ten sam telefon lub ten sam adres email przy rejestracji. Ale ponad połowa grupy powinna w większości przypadków się zgadzać. Ta metoda jest legalna jest pozyskasz te dane samodzielnie ze zgodami marketingowymi. W innym przypadku jest to kradzież danych i łamanie wytycznych RODO.

 

Podsumowanie

Jak sam widzisz mamy kilka ciekawych metod dotarcia do klientów konkurencji. Często jednak lepiej skupić się na kreacji reklamowej niż szukać tajnych tricków, które pozwolą Ci oszukać system. Algorytmy Facebooka i Google są bardzo mądre i na dzisiejszym etapie są w stanie bardzo szybko dowiedzieć się kto jest twoim idealnym klientem.

 

Ustawiając reklamy do szerokich grup odbiorców systemy szybko się uczą i wykluczają osoby, które nie klikają w nasze reklamy.

Przydatne artykuły, które pomogą Ci docierać do klientów konkurencji:

🔗 Jak ustawić reklamę na Youtube >>>

🔗 Jak ustawić reklamę w Google Ads >>>

🔗 Jak ustawić reklamę na Facebooku >>>

🔗 Jak ustawić reklamę na Tiktoku >>>

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?