Google Ads (Adwords) – Reklama w wyszukiwarce Google – Jak zacząć?

Google Ads (Adwords) – Reklama w wyszukiwarce Google – Jak zacząć?

15 maja 2022

Reklama w wyszukiwarce Google może okazać się gamechangerem dla Twojego biznesu. Pojawienie się na wysokich pozycjach w największej wyszukiwarce świata sprawi, że zyskasz duży ruch na Twojej stronie Internetowej. W tym artykule opowiem Ci o wszystkich najważniejszych aspektach, które pozwolą Ci wystartować z reklamą Google Ads.

Skrót artykułu:

  • Reklama Google Ads pozwala Ci wyświetlać się na samej górze wyników wyszukiwania od samego początku istnienia Twojej firmy
  • System reklamowy Google Ads ma wyższą barierę wejścia od Facebooka ponieważ potrzebujesz mieć stronę Internetową
  • Google ads to nie tylko wyszukiwarka, ale też reklamy banerowe, reklamy wideo, reklamy produktowe
  • Google ads cieszy się wysoką skutecznością ponieważ klient, który czegoś szuka jest na dużo dalszym etapie zakupowym niż scrollując social media
  • Koszty reklam w Google są zależne od tego w jakiej branży działasz i na jakie słowa kluczowe chcesz wyświetlać reklamy

Chcesz, abym zajął się marketingiem Twojej firmy? Przejdź do oferty:

📌 Sprawdź w jaki sposób pracujemy i jak możemy Ci pomóc reklamować biznes w google ads >>>

Co to jest Reklama Google Ads / AdWords?

Reklama w ekosystemie Google pozwala nam na pojawienie się na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania bez posiadania dobrze wypozycjonowanej strony Internetowej. W tym artykule skupiam się głównie na reklamie w wyszukiwarce. Oprócz wyszukiwarki mamy inne rodzaje reklam jak np. GDN, reklamy wideo, czy dedykowane reklamy dla sklepów Internetowych, które również wyświetlają się w wyszukiwarce.

Reklama Google Ads kilka lat temu nazywała się Google Adwords. Stara nazwa nie wyszła jednak z użytkowania i wiele osób dalej mówi na reklamę w wyszukiwarce Google Adwords.

Kampania w Google działa w ten sposób, że gdy użytkownik czegoś szuka i wpisuje daną frazę kluczową w wyszukiwarkę to jest szansa, że otrzyma wynik wyszukania w którym nasza strona znajduje się na samej górze wyprzedzając darmowe wyniki z pozycjonowania SEO.

To na jakiej pozycji się znajdziemy zależy też od stawki za kliknięcie, która będzie zależna od ilości konkurencji, która walczy z nami o pozycję. Im większa konkurencja na daną frazę tym wyższa cena za kliknięcie. 

Reklama Google może zajmować aż 4 pierwsze miejsca wyników wyszukiwania i 4 miejsca na dole. Im wyższa pozycja tym większa szansa, że użytkownik kliknie w reklamę i przejdzie na naszą stronę Internetową.

Jakie wymagania musisz spełnić, aby zacząć się reklamować w wyszukiwarce Google?

Aby odpalić swoją pierwszą reklamę w google ads musisz spełnić kilka wymagań. Bariera wejścia może okazać się nie do przejścia dla wszystkich.

Lista wymogów do spełnienia: 

  1. Musisz posiadać działalność gospodarczą. Dzięki temu bez problemów założysz konto Google Ads, podepniesz płatności i będziesz otrzymywać faktury za budżet reklamowy.
  2. Musisz posiadać stronę Internetową. To duża różnica w porównaniu z systemem reklamowym Facebooka, który pozwala na wyświetlanie reklamy nawet jeśli nie mamy www. To duża bariera dla większości firm ponieważ mało która firma ma dobrze przygotowaną stronę internetową, która będzie charakteryzowała się wysokim współczynnikiem konwersji.
  3. Nie możesz prowadzić kampanii w systemie google ads jeżeli twoja branża łamie regulamin i jest wyszczególniona jako branża zakazana. Niektóre firmy próbują obchodzić zakazy jednak głównym czynnikiem sukcesu w takich niszach jest szczęście. Niektóre konta reklamowe zostaną zablokowane, a reklamy wstrzymane, a u innych reklamodawców wszystko będzie działać poprawnie. 

 

Jakie są rodzaje kampanii Google Ads?

Typy kampanii Google Ads: 

  1. Sieć wyszukiwania
  2. Performance Max
  3. Sieć Reklamowa
  4. Produktowa
  5. Wideo
  6. Promująca aplikację
  7. Inteligentna
  8. Lokalna
  9. Discovery 

Dlaczego warto zainwestować w Google Ads?

 

Google Ads to jedna z najskuteczniejszym form reklamy. W momencie gdy użytkownik wpisuje słowa kluczowe w google jest na dużo dalszym etapie zakupowym niż np. widząc produkt podczas scrollowania facebooka.

Kolejną zaletą jest możliwość zaistnienia w internecie od samego początku istnienia Twojej witryny www. Otwierasz biznes, puszczasz reklamę i już możesz startować ze sprzedażą swoich produktów i usług. Zamówienia mogą pojawić się już pierwszego dnia ponieważ spełniasz oczekiwania potencjalnego klienta. 

Reklama Google Ads to nie tylko słowa kluczowe, ale też wideo, reklamy banerowe, produktowe co daje ogromny wachlarz możliwości dotarcia do klientów.

Warto eksponować swoją firmę w Google ponieważ jest to największa wyszukiwarka na świecie. Znajdując się wysoko na najbardziej konwertujące frazy możemy przyprowadzić do swojego biznesu „morze klientów”. 

Ile kosztuje kampania Google Ads?

Koszty prowadzenia kampanii reklamowej dla twojej firmy są zależne od tego na jakie słowa kluczowe chcemy się wyświetlić. Niektóre branże będą bardzo tanie, znowu inne będą tak drogie że może okazać się, że reklama w tym kanale marketingowym nigdy nie będzie dla nas rentowna.

Szacunkowe wyniki kosztów naszych reklam możemy podglądnąć w planerze słów kluczowych. Jest to świetne darmowe narzędzie, które znajdziesz w panelu Google Ads.

Dzięki temu będziesz w stanie oszacować ile potrzebujesz ruchu na stronę Internetową i ile kosztuje Cię pojedyncze kliknięcie. Znając współczynnik konwersji będziesz w stanie oszacować koszty reklamy.

Dodatkowym kosztem może być prowadzenie kampanii google ads przez specjalistę PPC freelancera lub agencje marketingową taką jak moja. Dzięki temu możesz oszczędzić czas i pieniądze. Koszty specjalisty są różne. Może to być stała stawka, możesz rozliczać się z agencją w modelu success fee od zysku, % od zarządzanego budżetu mediowego itd. Nie ma w tej materii ujednoliconej stawki.

Specjalista google ads w mojej ocenie powinien mieć przynajmniej 2 lata doświadczenia i obycie z dużymi budżetami reklamowymi, aby w sposób rzetelny i odpowiedzialny poprowadził marketing dla Twojego biznesu.

Dobry specjalista to osoba, która biegle porusza się po innych usługach Google jak:

  • Google Tag Manager
  • Google Analytics
  • Google Merchant Center
  • Google Search Console

Jak odbywa się płatność za kampanie reklamowe google ads?

Środki za twoje reklamy google pobiera automatycznie z Twojej karty podpiętej pod konto w google ads.

Płatności są cykliczne i w miejscu na billing możesz też pobierać faktury. Bez problemów budżet dla google możesz wrzucać w koszty prowadzenia działalności.

Czym różni się Google Ads od pozycjonowania stron SEO ?

Aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania google możemy pozycjonować naszą stronę www lub skorzystać z możliwości reklamowych google ads. Jaka jest więc różnica?

Przede wszystkim efekty pozycjonowania zobaczymy w dłuższej perspektywie. Pierwsze efekty naszych działań pozycjonarskich zobaczymy po minimum 3 miesiącach, a często 6 miesięcy będzie odpowiednim okresem czasu, aby dokonywać pierwszych analiz wzrostu. Trudności jakie możemy spotkać w tej materii jest skuteczne wytypowanie fraz kluczowych, które przynoszą konwersje na naszej stronie.

Nie jest wyczynem znaleźć się wysoko na słowa o niskiej konkurencji, które nie zamieniają się w zakupu lub sprzedaż usług. Zaletą pozycjonowania jest możliwość w dłuższej perspektywie uzyskania tańszego ruchu niż z płatnej kampanii ads. Nie jest to jednak regułą. Jednak do tego dążymy inwestując wysiłek i czas w budowanie zasięgów organicznych witryny.

Kampania google ads wcześniej google adwords różni się tym od seo, że efekty możemy zobaczyć od razu. Już pierwszego dnia może udać nam się wypromować swój produkt lub usługę jednak w momencie kiedy wyłączymy reklamy cała magia znika i sprzedaż wraca w kierunku 0.

Kampania adwords daje nam trochę większą kontrolę nad kierowaniem reklamy ponieważ w prosty sposób wykluczymy słowa kluczowe na które nie chcemy się wyświetlać. W przypadku seo będzie to trudniejsze, bo wymagałoby to usunięcie lub nieindeksowanie pewnych treści z witryny.

Warto jest łączyć ze sobą działania organiczne z płatnymi, aby wykorzystać maksymalny potencjał google.

Adsy mogą podpowiedzieć nam ciekawe słowa kluczowe na które warto budować seo.

Połączenie SEO + Ads daje nam SEM, czyli search engine marketing.

Przydatne artykuły, które pomogą Ci rozreklamować firmę:

🔗 Jak ustawić reklamę na Facebooku >>>

🔗 Jak ustawić reklamę na Youtube >>>

🔗 Jak ustawić reklamę na Tiktoku >>>

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?