jak dać dostępy agencji reklamowej

jak dać dostępy agencji reklamowej

2 października 2021

Przed podjęciem współpracy zaraz po opłaceniu faktury bardzo ważne jest, aby przyznać odpowiednie dostępy agencji reklamowej. 

W korespondecji email lub na komunikatorze otrzymasz wytyczne jakie dostępy są wymagane w ramach współpracy. Nie jest konieczne wypełnienie wszystkich instrukcji, a jedynie tych o które zostaniesz poproszony.

Jak dodać osobę do konta reklamowego na Facebooku

1. Kliknij w ten link >>>

Następnie delikatnie zjedź na dół strony i kliknij w opcję  Ads Manager Settings – Przejdź do ustawień w menadżerze reklam.

2. Następnie wybierz opcję dodania nowej osoby klikając w niebieski przycisk

3. Wpisz imię i nazwisko osoby, której chcesz przyznać dostęp. Jeżeli dana osoba Ci się nie wyświetla musisz ją najpierw zaprosić do grona znajomych na Facebooku. Mimo to zdarza się, że maile nie dochodzą dlatego najpewniejszym rozwiązaniem jest dodanie siebie do znajomych na FB. 

W tym wypadku zaproś do znajomych te profile:

Link do profilu Tomasza >>>

Link do profilu Piotra >>>

5. Kiedy zaakceptujemy prośbę dołączenia do znajomych wróć do tego panelu >>>

6. Spróbuj jeszcze raz nas wyszukać wpisując imię i nazwisko

7. Wybierz z rozwijanej zakładki dostęp administratora, dzięki temu będzie nam pracowało się łatwiej, szybciej i nie będziemy zawracać Ci więcej głowy niepotrzebnymi konfiguracjami

dodawanie użytkownika do konta reklamowego

Jak dodać administratora strony na Facebooku – przyznawanie dostępu na Fanpage

  1. Zaloguj się na swojego Facebooka
  2. Otwórz swoją stronę na Facebooku – Twój fanpage
  3. Po lewej stronie zjedź na dół i kliknij Settings- ustawienia
  4. Po lewej stronie odnajdź zakładkę Page Roles – Role na stronie lub wklej w przeglądarkę link:

https://www.facebook.com/NazwaTwojegoFanpage/settings/?tab=admin_roles

Jeżeli nie nadałeś wcześniej swojej własnej nazwy linku URL wejdź na stronę główną Twojego fanpage i sprawdź jaki jest ciąg znaków po https://facebook.com/ciągznaków i w miejsce nazwy twojego fanpage wklej ten ciąg znaków. Mimo wszystko zachęcam Cię do odnalezienia zakładki z rolami na stronie. Jest to prostsze i szybsze.

5. Wpisz imię i nazwisko osoby, której chcesz przyznać dostęp lub jej adres e-mail

6. Jeśli zdecydujesz się przyznać dostęp drogą mailową w tym przypadku wpisz adresy e-mail: tomaszguzikfirmowe@gmail.com , piotrsz95@gmail.com

7. Często zdarza się, że maila od facebooka z dostępami nie dochodzą wtedy należy wpisać taką osobę ręcznie z imienia i nazwiska. Tutaj również możemy napotkać problem stąd jest inne, najlepsze rozwiązanie.

8. Najlepszym rozwiązaniem jest dodanie użytkownika, któremu chcesz dać dostęp jako znajomy na facebooku.

9. Będąc zalogowanym na facebooku zaproś do znajomych:

Link do konta Tomasza Guzika>>>

Link do konta Piotra Szyszki>>>

Kiedy Tomasz i Piotr potwierdzą znajomość na facebooku wróć do panelu przyznawania dostępu i teraz z łatwością w rozwijanej liście wpisując ich imiona i nazwiska wyszukasz ich i zatwierdzisz.

10. Jaki poziom dostępu nadać agencji reklamowej? Od razu rekomenduję na okres współpracy przyznać dostępy administratora. Wszystkie kwestie bezpieczeństwa i ryzyka z reguły sa ustalane indywidualnie i potwierdzane umową. Dzięki pełnemu dostępowi dużo prościej zarządza nam się działaniami reklamowymi z tego względu, że administrator daje nam pełen dostęp do pixela Facebooka. Pixel to taki kod, który należy wkleić i skonfigurować na Twojej stronie www.

PRZEJDŹ NA FANPAGE I KLIKNIJ USTAWIENIA

przyznajemy dostep administratora na stronie firmowej fanpage na facebooku

WYBIERZ Z LISTY OSOBĘ, KTÓREJ CHCESZ NADAĆ UPRAWNIENIA, NASTĘPNIE WYBIERZ ADMIN

wybieramy użytkownika który ma zostać administratorem na fanpage

Jak stworzyć konto Google Ads

  1. Wpisz w wyszukiwarkę hasło: „Google Ads
  2. Kliknij w odpowiedni link (Zazwyczaj znajduje się na samej górze)
  3. Po załadowaniu strony wybierz opcję Rozpocznij Teraz
  4. Twoim oczom ukaże się kolejny panel, gdzie musisz wybrać NOWE KONTO GOOGLE ADS
  5. Po przeładowaniu witryny otrzymasz zachętę w postaci kilku opcji do wybrania w stylu:
  • uzyskaj więcej połączeń
  • uzyskać więcej transakcji sprzedaży lub rejestracji w witrynie
  • uzyskaj więcej wizyt w lokalizacji fizycznej Twojej firmy

Ty jednak musisz zjechać niżej i odnaleźć zdanie napisane małym druczkiem „Jesteś profesjonalnym marketerem? Przełącz na tryb eksperta”

6.Po wybraniu tej opcji system automatycznie spróbuje nakłonić Cię do stworzenia pierwszej kampanii

7.Ty jednak naciśnij napis UTWÓRZ KONTO BEZ KAMPANII

8.W następnym panelu wybierz walutę PLN i kliknij prześlij

9.Pierwsze co zrób po zalogowaniu się do konta ustaw dane do faktury i podepnij płatności kartą

NIE KORZYSTAJ Z DOMYŚLNYCH USTAWIEŃ – WYBIERZ TRYB EKSPERTA

wybór trybu eksperta podczas tworzenia konta google ads

WYBIERZ UTWÓRZ KONTO BEZ KAMPANII, PO ZAŁADOWANIU PANELU USTAW DANE DOTYCZĄCE PŁATNOŚCI I DANYCH FIRMOWYCH W CELU FAKTUROWANIA Z GOOGLE ADS

tworzymy konto google ads bez tworzenia pierwszej kampanii

Jak przyznać dostęp do konta Google Ads

  1. Kliknij w ten link : https://ads.google.com
  2. Następnie kliknij „zaloguj się
  3. Wybierz odpowiednie konto reklamowe do którego chcesz przyznać dostęp
  4. Po zalogowaniu do głównego panelu konta Google Ads kliknij w pasku na górze Narzędzia i Ustawienia (symbol klucza szwajcarskiego)
  5. Następnie po rozwinięciu panelu z wieloma opcjami skieruj wzrok na kolumnę z napisem KONFIGURACJA i kliknij w DOSTĘP I BEZPIECZEŃSTWO
  6. Kliknij w symbol „+
  7. Wpisz adresy e-mail na które chcesz wysłać dostępy ( w tym przypadku tomaszguzikfirmowe@gmail.com, oraz piotrsz95@gmail.com
  8. Zanim wyślesz zaproszenie upewnij się, że wybrałeś pełen dostęp Administratora
  9. Wyślij zaproszenie

PANEL GŁÓWNY GOOGLE ADS – WYBIERZ DOSTĘP I BEZPIECZEŃSTWO

nadajemy dostep google ads menu glowne

NIE ZAPOMNIJ PRZYZNAĆ PEŁNEGO DOSTĘPU DO KONTA GOOGLE ADS

nadajemy pelen dostep administratora w panelu google ads

Jak stworzyć konto Google Analitycs

  1. Wpisz w wyszukiwarkę Google hasło: „Google Analitycs
  2. Kliknij w pierwszą pozycję na samej górze
  3. Zaloguj się do narzędzia wpisując swój adres email. Wykorzystaj skrzynkę gmail, ponieważ jest to usługa tej samej firmy.
  4. Kliknij w przycisk Rozpocznij pomiary
  5. Nadaj nazwę swojego konta- rekomenduję wpisać nazwę Twojej domeny przykład ImięNazwisko.pl
  6. Przejdź dalej nie ruszając ustawień. Kliknij opcję NASTĘPNY
  7. Następnie analitycs poprosi Cię o wpisanie nazwy usługi w celu stworzenia Google Analitycs 4, znów wpisz dowolną nazwę i koniecznie wybierz Polską strefę czasową i walutę PLN
  8. Kliknij dalej, aby wybrać branżę i odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań
  9. Odpowiedz do czego będzie potrzebny Ci Google Analitycs wybierz opcje dotyczącą mierzenia działań na witrynie internetowej, chyba że Twoim celem jest mierzenie aplikacji ale w przypadku naszych klientów zdarza się to niezwykle rzadko
  10. Po kliknięciu przycisku UTWÓRZ musisz z rozwijanej zakładki wybrać POLSKA i zaakceptować regulamin

Jak dodać użytkownika do konta Google Analitycs- przyznawanie dostępu agencji reklamowej

  1. Wejdź w ten link >>>
  2. Kliknij w śrubkę znajdującą się w lewym dolnym rogu z napisem Administracja
  3. Twoim oczom ukaże się panel podzielony na 3 części a) konto b) usługa c) widok danych
  4. Skieruj się wzrokiem na lewą część ekranu i pod zakładką konto odnajdź opcję „zarządzanie dostępem do konta
  5. Znajdź niebieski plus i wybierz dodaj użytkowników
  6. Wpisz adresy e-mail osób, którym chcesz nadać dostęp ( w tym przypadku tomaszguzikfirmowe@gmail.com, oraz piotrsz95@gmail.com
  7. Zanim klikniesz dodaj musisz zaznaczyć wymagane checkboxy. Koniecznie w ramach współpracy zaznacz checkboxem zakładki Edycja, Współpraca, Odczyt i Analiza.

ETAP 1 KLIKNIJ W ZAKŁADKĘ ADMINISTRACJA

przyznawanie dostepu w google analitycs panel glowny

ETAP 2 WYBIERZ ZARZĄDZANIE DOSTĘPEM DO KONTA

przyznawanie dostepu do calego konta w google analitycs

ETAP 3 ZAZNACZ WSZYSTKIE CHECKBOXY WIDOCZNE NA SCREENIE I KLIKNIJ DODAJ

nadajemy pelny dostep administratora w google analitycs

 Jak wysłać dostęp do Google Search Console

1. Wejdź w ten link >>>

2. Od razu zaloguj się do Google Search Console

3. Po zalogowaniu skieruj swoją uwagę w boczny pasek po lewej stronie i kliknij w ustawienia

4. Twoim oczom w środkowej części ekranu ukażę się opcja Użytkownicy i uprawnienia

5. Wybierz pełen dostęp i wpisz adres e-mail ( w tym przypadku tomaszguzikfirmowe@gmail.com, oraz piotrsz95@gmail.com.

 

 

PANEL GOOGLE SEARCH CONSOLE, KLIKNIJ USTAWIENIA, A NASTĘPNIE DODAJ UŻYTKOWNIKA I WYBIERZ PEŁEN DOSTĘP

Jak dać dostęp do konta Youtube

  1. Wejdź na stronę Youtube.com
  2. Najedź kursorem na swoje zdjęcie profilowe kanału Youtube, a następnie je naciśnij
  3. Z rozwijanej listy wybierz Youtube studio
  4. Po Lewej stronie z paska bocznego wybierz opcję USTAWIENIA
  5. Następnie kliknij UPRAWNIENIA
  6. Wybierz zaproś
  7. Wpisz adres e-mail osoby, którą dodajesz (w tym wypadku wpisz tomaszguzik93@gmail.com)
  8. Panel poprosi Cię o poziom dostępu. Wybierz Menadżer
ustawiamy dostep do konta na youtube

Jak założyć konto w mailerlite

Jak założyć konto i w pełni je skonfigurować pisałem w tym artykule. Kliknij w link przerób instrukcje, a następnie wróć do tej instrukcji, aby przyznać dostęp.

Jak przyznać dostęp do Mailerlite – narzędzie do email marketingu

  1. Wejdź na stronę mailerlite.com
  2. Zaloguj się do mailerlite
  3. Wybierz właściwe konto do którego chcesz przyznać dostęp. Jeśli posiadasz tylko 1 konto nie będziesz musiał nic wybierać. Zostaniesz zalogowany automatycznie
  4. Kliknij w nazwę konta w prawym górnym rogu i rozwiń boczne menu
  5. Wybierz opcję Users
  6. Następnie kliknij Add new user
  7. Wpisz adres email osoby, której chcesz dać dostęp w tym wypadku kontakt@tomaszguzik.pl
  8. Wybierz opcję Administrator, a następnie zatwierdź klikając w przycisk „Invite user to join
przyznajemy dostęp do konta w narzedziu mailerlite

Jak kupić hosting i domenę – zrób zanim zlecisz pracę nad stroną

  1. Wejdź na stronę lh.pl klikając w ten link >>>
  2. W pasku wyszukiwarki na środku ekranu wpisz nazwę pod którą chcesz, aby wyświetlała się Twoja strona internetowa przykład nazwy domeny:
  • Allegro.pl
  • onet.pl
  • tomaszguzik.pl
  • zalando.pl

Jeżeli Twoja ulubiona nazwa jest już zarejestrowana to system pokaże Ci, że ta domena jest zajęta i musisz skorzystać z innej nazwy. Rekomenduje wymyśleć taką nazwę, aby była prosta, nawiązywała do Twojej branży i żeby kończyła się na „.pl”, chyba że prowadzisz firmę międzynarodową „.com” lub działasz za granicą wtedy kup domenę z końcówką odpowiednią dla danego kraju.

5. Kiedy znajdziesz wolną domenę, która Ci pasuje kliknij dodaj do koszyka

6. Następnie mając domenę w koszyku wróć na stronę główną

7. Odnajdź duży napis HOSTING KIWI i kliknij wybieram

8. Posiadając hosting kiwi + domenę w koszyku kliknij DO KASY

9. Rozwiń panel „posiadasz kod rabatowy? Kliknij tutaj” następnie wpisz KOD RABATOWY: „guzik”, dzięki temu złożysz zamówienie taniej niż normalnie

10. Po złożeniu i opłaceniu zamówienia odczekaj kilka godzin max 1 dzień.

11. Otwórz skrzynkę pocztową email i wyślij wiadomość na adres info@lh.pl

Tytuł maila : Proszę o pomoc

Treść maila: Dzień dobry,

nazywam się (imię + nazwisko), które podałeś podczas składania zamówienia za hosting i domenę. W dniu wczorajszym miałem ogromną przyjemność zostać Waszym klientem i kupiłem u Państwa hosting i domenę.

Nie jestem osobą techniczną w związku z tym prosiłbym serdecznie o zainstalowanie czystego wordpressa na domenie „nazwadomeny” zgodnie z tym co udało Ci się zakupić.

12. W ciągu kilkunastu minut, czasem kilku godzin otrzymasz wiadomość, że instalacja wordpressa przebiegła pomyślnie i otrzymasz link do zresetowania hasła.

13. Bardzo ważne! Kiedy raz wejdziesz w ten link i wyjdziesz nie będziesz mieć możliwości podglądnięcia haseł drugi raz. Zrób screen, zachowaj te dane, skopiuj je do notatnika.

14. Kiedy zresetujesz i nadasz hasła wyślij je do mnie na adres email : kontakt@tomaszguzik.pl

 

 

KROK 1 WYBIERZ DOMENĘ – WYMYŚL NAZWĘ STRONY INTERNETOWEJ

rejestrujemy domene w lh

KROK 2 WRZUĆ DO KOSZYKA DOMENĘ I HOSTING

pokazujemy pakiet hostingowy w firmie lh

KROK 3 UŻYJ KODU RABATOWEGO „guzik„, ABY OBNIŻYĆ CENĘ ZAMÓWIENIA

kupujemy domene i hosting uzywajac kodu rabatowego w firmie lh

Dysk Google – Jak przesyłać pliki potrzebne do prowadzenia kampanii ( zdjęcia, teksty, oferta, materiały wideo )

 

Aby przesyłać pliki agencji potrzebujesz konta Google. Zakładam, że większość z Was posiada konto Google stąd przejdę od razu do instrukcji. Jeśli nie masz konta Google załóż je teraz.

 

  1. Zaloguj się na swoje konto google, konto Gmail.
  2. Kiedy jesteś zalogowany wpisz w wyszukiwarkę hasło: „Dysk Google
  3. Kliknij w pierwszy link: „Cloud Storage w domu i w pracy – Dysk Google
  4. Po załadowaniu strony skieruj się w prawy górny róg i naciśnij przycisk Otwórz Dysk
  5. Będąc w środku kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz z listy Nowy folder
  6. Kliknij w świeżo utworzony folder, aby wejść do środka
  7. Zbierz wszystkie potrzebne zdjęcia, pliki wideo, teksty i przeciągnij je z pulpitu lub z dowolnego miejsca z Twojego komputera do folderu metodą „przeciągnij i upuść”.
  8. Zaczekaj aż wszystkie pliki poprawnie się prześlą.
  9. Kiedy już wszystkie pliki będą znajdować się w folderze, wyjdź z folderu do panelu głównego dysku google.
  10. Odnajdź folder, który przed momentem zapełniłeś plikami i naciśnij prawy przycisk myszy
  11. Z dostępnych opcji wybierz POBIERZ LINK, zwróć uwagę zanim udostępnisz link aby na dole wybrać odpowiednią opcję. Wyłącz opcję DOSTĘP OGRANICZONY i wybierz KAŻDA OSOBA MAJĄCA LINK
  12. Skopiuj link ,a następnie wciśnij przycisk GOTOWE.
  13. Link wyślij na komunikatorze na Facebooku, Whatsappie bądź na skrzynkę e-mail kontakt@tomaszguzik.pl

DYSK GOOGLE- PANEL GŁÓWNY, KLIKNIJ PRAWYM KLAWISZEM MYSZY I WYBIERZ OPCJĘ NOWY FOLDER

PO PRZESŁANIU PLIKÓW KLIKNIJ POBIERZ LINK, A NASTĘPNIE WYBIERZ „KAŻDA OSOBA MAJĄCA LINK”, PÓŹNIEJ SKOPIUJ LINK I WYŚLIJ GO MI NA MESSENGER LUB EMAIL

Jak przyznać dostęp do strony Internetowej na WordPress

1. Zaloguj się do swojej strony Internetowej na WordPress. Z reguły należy wpisać w pasek wyszukiwrki nazwadomeny.pl/wp-admin i zalogować się do systemu

2. Będąc zalogowanym do wordpressa kliknij opcję użytkownicy > Dodaj nowego

3. Uzupełnij pola nazwa użytkownika, imię, nazwisko, adres e-mail i nadaj proste hasło. 

4. Zaznacz opcję „Wyślij nowemu użytkownikowi e-maila o jego koncie”.

5. Zaznacz rolę Administrator.

przekazywanie dostepu nowemu uzytkownikowi na wordpressie

Jak wygląda współpraca z agencją – Proces krok po kroku

  1. Klient składa zapytanie ofertowe w celu nawiązania współpracy (zazwyczaj drogą telefoniczną lub mailową)
  2. Po ustaleniu zakresu współpracy klient wysyła dane firmowe NIP smsem bądź drogą e-mail
  3. Po kilku h klient otrzymuje draft umowy, która jest już podpisana przez Tomasza Guzika, wraz z Proformą do opłacenia
  4. Wszystkie współprace są płatne 100% z góry.
  5. Zaraz po opłaceniu proformy klient otrzymuje fakturę na email wraz ze wszystkimi instrukcjami dotyczącymi współpracy
  6. W między czasie jest ustalany wideocall na którym klient poznaje się z całym zespołem agencji
  7. W ramach współpracy klient jest w stałej komunikacji z agencją drogą mailową + komunikatory od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-16:00, w innych godzinach może się zdażyć że otrzyma odpowiedź, ale nie powinien irytować się jeśli na odpowiedź będzie zmuszony poczekać kilka h. W soboty i niedzielę komunikacja jest niedostępna, chyba że są ku temu wyjątkowe sposobności
  8. Na wideocallu wprowadzającym ustalane są terminy wideocalli na którym będą omawiane bieżące sprawy dotyczące prowadzenia kampanii, oraz przede wszystkim raportowanie wyników i wydatków reklamowych.
  9. Spotkania na wideo są organizowane 2x w miesiącu, chyba że współpraca wymaga wyższej intensywności
  10. Klient po upływie kilku miesięcy jest zarobiony po uszy
  11. Jeśli z jakiś nieprzewidzianych przyczyn współpraca nie będzie się układać zarówno klient jak i agencja ma prawo przerwać współpracę po minimum 3 miesiącach. Jest opcja na wcześniejsze zerwanie współpracy za porozumieniem stron. Taka sytuacja zdarza się u nas statystycznie raz na 20 współprac.
  12. Praca odbywa się na kontach reklamowych klienta, chyba że życzy sobie, aby reklamy były przedpłacane i konfigurowane z kont agencji
  13. Wszystkie faktury z systemów reklamowych Google Ads, Facebook Adsd raz w miesiącu dostarcza agencja klientowi na wskazany przez niego adres mailowy

Jak wygląda komunikacja z agencją

  1. Klient jest w stałej komunikacji z agencją od poniedziałku do piątku w godz. 08:00-16:00
  2. W zależności od współpracy i indywidualnych preferencji jest to kontakt na komunikatorach, kontakt mailowy.
  3. 2x w miesiącu są organizowane wideocalle w celach przegadania bieżących spraw i raportowania działań
  4. Kontakt bezpośredni z Tomaszem Guzikiem jest ograniczony tylko do wybranych projektów. Tomasz Guzik jako marka osobista jest osobą, która jest zasypywana dziesiątkami propozycji biznesowych i jego udział w projektach komercyjnych jest ograniczany do kilku najważniejszych kampanii. Zespół Tomasza Guzika jest w 100% kompetentny i dowozi wyniki z taką samą skutecznością.
  5. Tomasz Guzik w większości współprac pełni rolę kontrolną i pomaga w utrzymywaniu dobrej relacji na linii zespół- klient, dba o jakość i wyniki, monitoruje kierunek w jakim zmierza współpraca. Jako jedyna osoba w zespole nie jest w 100% czynny przy każdym projekcie i osiągalny pod kątem codziennej komunikacji.
  6. Agencja ma prawo w godzinach roboczych odpisywać z opóźnieniem. Szanujemy swoją metodykę pracy jak i standardy, którymi kieruje się klient. Z reguły wyróżniamy się na tle rynku szybką i konkretną komunikacją jednak będą sytuacje losowe w których na odpowiedź będzie trzeba zaczekać maksymalnie kilka h, proszę wtedy się nie stresować, ani niczym nie martwić. Zawsze w tym momencie kampanie klienta są doglądane i monitorowane.
  7. Kontakt telefoniczny jest możliwy jednak dla komfortu życzymy sobie wcześniejszego poinformowania, że taka rozmowa jest planowana. Harmonogram mamy ściśle ustalony. Jesteśmy wąskim zespołem kilku specjalistów i nie jesteśmy w stanie całymi dniami przesiadywać pod słuchawką. Naszym celem jest dowożenie wyników dla klientów i z tego chcemy być znani.
  8. Kwestie najistotniejsze przekazujemy sobie drogą mailową. Zdjęcia, dokumenty, pytania o faktury, umowy, materiały na strony www, materiały do reklam
  9. Adresy e-mail na które należy wysyłać wszystkie niezbędne informacje: a) kontakt@tomaszguzik.pl b) piotrsz95@gmail.com

ZAMÓW WSPÓŁPRACĘ KLIKAJĄC PONIŻSZY PRZYCISK I WYPEŁNIAJĄC FORMULARZ

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?