Pozycjonowanie stron internetowych SEO -jak dobierać tematy artykułów, aby poprawić pozycje w wyszukiwarce Google

Pozycjonowanie stron internetowych SEO -jak dobierać tematy artykułów, aby poprawić pozycje w wyszukiwarce Google

26 września 2021

Jakie tematy poruszać na blogu, aby zyskiwać więcej ruchu na stronie www? Wielu specjalistów i przedsiębiorców zadaje sobie to pytanie. Często źle wybrany temat artykułu przekreśla nasze szansę na poprawę widoczności strony i marnuje czas nasz i naszego zespołu. Content marketing jest bardzo czasochłonny i zasobożerny. Jeśli chcesz oszczędzić czas i pieniądze koniecznie musisz nauczyć się szukać takie tematy, które rzeczywiście są przez użytkowników wyszukiwane.

 

Statystycznie firmy, które prowadzą bloga firmowego pozyskują kilkakrotnie więcej wartościowych leadów niż strony konkurencji, które nie tworzą treści blogowych. Daj szansę algorytmom Google Cię polubić i zwiększ widoczność twojej strony internetowej

Życzę Ci wysokich pozycji w Google, tony ruchu na stronie i masę zadowolonych klientów.

Jeśli chcesz nauczyć się pozycjonowania stron www zapraszam Cię na inny artykuł na moim blogu, który znajdziesz tutaj>>>

Dziś skupiamy się na znajdowaniu pomysłów i wymyślaniu tematów, które cechują się dużą ilością wyszukiwań w skali miesiąca.

 

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Na pozycjonowanie SEO składają się wszystkie działania związane z optymalizacją naszej witryny pod kątem przejrzystego, czytelnego kodu, szybko ładującej się strony, linkowania wewnętrznego, linkowania zewnętrznego + UWAGA! ( tworzenia treści, które zwiększają naszą szansę że ktoś będzie czegoś szukał i akurat trafi na naszą stronę ).

Wybór tematów pod SEO – od czego zacząć?

Twój blog powinien być o „czymś”. Zakładam, że 99% moich czytelników rozwija blogi w celach zarobkowych. Nie jesteście blogerkami modowymi, lifestyle, nie piszecie o swoim życiu tylko Wasz rozwój jest ukierunkowany na biznes. Ja piszę tylko o biznesie więc dziś dam Ci tipy, które pomogą Ci pozyskiwać klientów.

 

Najważniejszą rzeczą jeżeli myślisz o zdobywaniu nowego ruchu na stronę jest pisanie na tematy, które

a) Mają potencjał biznesowy – ktoś po przeczytaniu artykułu ma szansę zgłosić się do Ciebie z zapytaniem o ofertę

b) Artykuł musi mieć dużą ilość wyszukań lub wystarczającą dla Twojej niszy, sprawdzamy tzw. „search volume”

c) Piszemy na tematy, które rozwiązują problemy naszych czytelników i dają im realną wartość. Nie piszemy o tym co nam się wydaje i to co nam się podoba tylko to co dowiezie nam leady.

 

Są wyjątki od reguły. Ja to nazywam tzw. pomostem tematycznym ( sam wymyśliłem ten termin). Piszemy artykuł, gdzie mamy spore podejrzenie że wystrzeli on w wyszukiwarce i zyska dużą ilość ruchu na stronę. Sam w sobie nie ma potencjału biznesowego, ale skutecznie przekieruje użytkowników na inne, bardziej biznesowe tematy, dodatkowo zgromadzimy cenne dane remarketingowe i być może część osób zostawi maila.

 

Ilość ruchu nie zawsze jest najważniejsza. Liczy się jakość. Jeżeli piszesz w branży mocno specjalistycznej 1000 unikalnych wejść w miesiącu jest w stanie zasypać Cię zleceniami.

Narzędzia SEO – Sprawdź jak często wyszukiwana jest fraza kluczowa na którą chcesz się pozycjonować

Rzeczą fundamentalną jest sprawdzenie co poszukują użytkownicy i pod to zaplanować tematy publikacji. Nie ma sensu się napracować w sytuacji, gdzie nikt nie wyszukuje Twojej frazy. Zawsze myśl o użytkowniku, a nie o sobie samym.

Aby sprawdzić Search Volume możesz użyć potężną ilość narzędzi. Ja opowiem Ci o kilku z nich.

 

Pomysły na słowa kluczowe – Zacznij od zainspirowania się Answerthepublic

Answerthepublic to świetne, darmowe narzędzie które po wpisaniu przez Ciebie słów kluczowych wypluje Ci wiele różnych propozycji fraz. Dzięki temu możesz nie tylko wybrać najciekawszy temat, ale znaleźć frazy long tail, czyli tzw. długi ogon, który również może mieć spory search volume, a jednocześnie znacznie niższą konkurencje niż w przypadku frazy bardzo ogólnej.

PRZYKŁAD:

Jak stworzyć stronę www – fraza ogólna

Jak stworzyć stronę www krok po kroku – długi ogon

Jak stworzyć stronę www za darmo – długi ogon

 

Kiedy już wiemy mniej więcej o czym chcemy pisać robimy kopiuj- wklej i wklejamy frazę do innego narzędzia, które pokaże nam już liczby wyszukań.

 

wyświetlenie wyniku z answer the public

 

Sprawdzamy frazę kluczową w Ubersuggest – Narzędzie Neila Patela

Jedno z moich ulubionych narzędzi do badania słów kluczowych. Ubersuggest posiada zarówno darmową jak i płatną wersję. Wejdź na stronę i w miejsce wyszukiwania wpisz słowa kluczowe, które Cię interesują, wybierz odpowiedni język do Twojego biznesu. Język w jakim wyszukują Twoi klienci, a następnie zatwierdź i zaczekaj na wyniki.

Ubersuggest nie tylko powie Ci jaki jest search volumen, ale też jaka jest trudność przebicia się w wynikach wyszukiwania Google na dane słowa kluczowe.

 

 

wynik w panelu ubersuggest

 

Planer słów kluczowych Google Ads

Kolejne świetne, zupełnie darmowe narzędzie dzięki, któremu sprawdzimy ile razy nasza fraza jest wyszukiwana. Gorąco zachęcam Cię do sprawdzania kilku różnych narzędzi i nie sugerowania się tylko jednym. Oficjalne narzędzie Google jest mocno rekomendowane, bo kto inny ma więcej danych o swojej wyszukiwarce niż sam Google.

 

 

planer slow kluczowych google ads wyniki

 Wyszukiwarka YouTube – sprawdzamy search volume

Mimo, że naszym celem jest wyszukiwarka Google to warto jest również sprawdzić co dzieje się ciekawego w drugiej największej wyszukiwarce na świecie, czyli w YouTube. Oprócz search volumen możemy zainspirować się tym co ludzie wpisują w YouTube.

Narzędziami, które nas w tym wspomogą będzie Tubebuddy i Vidiq, które serdecznie polecam. Bardzo ułatwiają pracę jeśli oprócz bloga tworzycie kanał na YouTube.

Jeśli chcesz zaczerpnąć informacji jak pozycjonować filmy na YouTube to napisałem osobny artykuł dedykowany YouTube seo. Znajdziesz go tutaj.>>>

 

Propozycje słów kluczowych Google

Najprostszym narzędziem do wyszukiwania słów jest sama wyszukiwarka i jej podpowiedzi. Możemy to zrobić w pasku wyszukań lub po wyszukaniu dowolnej frazy zjechać na sam dół i sprawdzić podobne wyszukiwania. Dzięki temu mamy masę inspiracji do tytułów.

Jeżeli piszesz w języku angielskim lub innym niż Polski warto sprawdzić wtyczkę do chrome keyword everywhere. Dzięki temu zobaczysz ile razy dana fraza kluczowa jest wpisywana bez konieczności wychodzenia na żaden zewnętrzny portal. Po prostu wpisujemy dowolną frazę w Google i widzimy ile ma wyszukań fraza, której szukamy oraz inne podobne słowa kluczowe, które potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę.

 

propozycje frazy kluczowej po wpisaniu przez nas hasla do wyszukiwarki google
wynik podobnych wyszukiwan do poszukiwanej frazy w google

 

 Grupy na Facebooku – Kopalnia wiedzy

Regularnie sprawdzaj powtarzające się pytania na grupach branżowych, które Ciebie dotyczą. Jeżeli widzisz, że w Twojej niszy ludzie wielokrotnie zadają pytania na ten sam temat stwórz o tym artykuł.

a) Istnieje spora szansa, że ludzie oprócz zadawania pytań na grupach również szukają odpowiedzi w wyszukiwarce Google

b) Możesz linkować do swojego artykułu udzielając merytorycznego komentarza. Dzięki temu przekierujesz ruch z grupy na swoją domenę

c) Stwórz swoją grupę na której będziesz pytać użytkowników czego chcą się dowiedzieć w danym temacie

 

O tym jak skutecznie tworzyć duże grupy na Facebooku i na nich zarabiać pisałem tutaj. Gorąco polecam. To jeden z najlepiej wypozycjonowanych artykułów na całym moim blogu. Co ciekawe nagrałem również film na podobny temat i w wyszukiwarce YouTube również radzi sobie bardzo dobrze.

Nie jest to mocno biznesowa fraza, ale właśnie generuje dodatkowy ruch w moich kanałach. Jest to evergreen content, który będzie szukany przez wiele lat i co za tym idzie będzie budować mi widoczność w Internecie w sposób pasywny.

 

jak powinien wyglądać temat artykułu pod SEO – struktura tematu

Kiedy skończysz analizę słów kluczowych i podejmiesz ostateczną decyzję na jaki temat piszesz musisz poznać jeszcze termin struktury tematu. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to nie koniec optymalizacji seo.

Musisz też zadbać o wysoki CTR, czyli klikalność twojego artykułu blogowego.

Są jeszcze inne bajery, które podnoszą CTR jak np. gwiazdki snippets, ale przejdźmy do budowy tematu.

Zawsze najważniejszy jest początek tematu, czyli fraza na którą się pozycjonujemy. Później jednak możemy dodać coś co przyciągnie uwagę użytkownika i skłoni go do kliknięcia.

Bardzo często klikamy w ten link, gdzie nasze słowa kluczowe są dokładnie tak samo dopasowane jak zapytanie klienta. Jeśli ktoś wpisuje jak stworzyć stronę to początek Twojego tematu powinien właśnie tak się zaczynać. Druga część tytułu to już to miejsce, gdzie możemy dostawić kilka wyrazów, które zachęcą użytkowników do klikania.

PRZYKŁAD:

Jak stworzyć stronę internetową – fraza kluczowa

Jak stworzyć stronę internetową – 10 najlepszych praktyk. – zachęta dla użytkownika

Pamiętaj, że użytkownicy widzą na swoich ekranach około 600px Twojego tytułu. Kiedy przekroczymy ilość znaków i pikseli to Google automatycznie utnie nam tytuł i wstawi na samym końcu „…”.

Nie należy się tym specjalnie przejmować. To co chcieliśmy przekazać użytkownikowi już przekazaliśmy, a teraz możemy dopisać kilka słów których on nie zobaczy, a dostarczymy jeszcze więcej danych dla Google.

Czasami ma to sens. Krótka fraza, a następnie faszerowanie w wiarygodny sposób dodatkowymi słowami kluczowymi.

 

PRZYKŁAD:

Jak stworzyć stronę internetową 10 najlepszych praktyk stosowane przez specjalistów SEO.

Czym się różni temat artykułu Title od nagłówka H1

Wiele osób myśli, że to to samo. Sam kiedyś tak myślałem i dawałem H1 dokładnie taki sam jak title.

Title to potężny sygnał dla robotów Google. Title to dokładnie to co widzimy w wyszukiwaniach Google i jeżeli prowadzisz bloga na wordpressie możesz go ustawić z pomocą takich wtyczek jak:

a) yoast seo

b) rank math seo

H1 zaś to to co wpisujemy podczas tworzenia nowego wpisu.

W wordpressie przechodzimy do wpisy > Dodaj nowy > Dodaj tytuł.

Dokładnie w tym miejscu wybieramy H1 naszego artykułu na blogu postawionym w systemie do zarządzania treścią CMS WordPress.

 

Wybór tematu title, czyli tematu który użytkownik widzi po wpisaniu zapytania do wyszukiwarki, oraz h1 czyli to co widzi użytkownik po otwarciu URL naszego artykułu mają ogromny wpływ na pozycjonowanie strony w Google.

 

H1 powinien być bardziej nastawiony na użytkownika. Powinien być ciekawszy, czasami bardziej clickbaitowy. Powinien być skutecznym uzupełnieniem title, a jednocześnie h1 i title nie powinny zbytnio od siebie odbiegać i trzon powinien zostać zachowany.

 

SEO copywriting, a skuteczne pozycjonowanie stron

Zwykły copywriting, czyli treści które piszemy np. do reklam i ofert umieszczanych na stronach lądowania to nie to samo co SEO copywriting. Copywriter seo to osoba, która oprócz pisania w sposób ciekawy, merytoryczny potrafi daną treść na stronie zoptymalizować pod naszą strategię seo.

 

Optymalizacja strony wymaga już pewnych umiejętności i często pisanie tekstów jest zlecane na zewnątrz np. agencji seo. Firmy które próbują to robić same często nie liczą kosztów alternatywnych związane z czasem jaki poświęcają ich pracownicy na tworzenie treści, mimo że nie do końca znają się na seo.

 

Aby nasze działania miały głębszy sens musimy posiadać strategie pozycjonowania naszej strony. Dane na temat tego jak wygląda nasza strona w wynikach wyszukiwania Google, oraz podejmowanie strategicznych decyzji wyciągamy z takich narzędzi jak Google Analytics i Google search console. Są to kolejne 2 bezpłatne narzędzia, gdzie sprawdzimy ilość ruchu na stronie, jakie artykuły są czytane przez naszych odbiorców i jaką zajmujemy pozycje strony na frazę, która nas interesuje.

Pozycjonowanie stron to proces – SEO to gra długoterminowa

Pamiętaj o tym, że pozycjonowanie stron to proces. Google bierze pod uwagę wiele czynników, które ostatecznie przekładają się na pozycje strony w wyszukiwarce Google. Nie wystarczy wybrać 2-3, czy nawet 10 tematów i napisać długi, merytoryczny artykuł.

Wielokrotnie się napracujesz, a okaże się że efekty będą mizerne. Przy tworzeniu treści wspomagaj się narzędziami takimi jak np. suferseo, czy cont.ai.

Możesz napisać 10 artykułów, które będą z pozoru wydawać się bardzo dobrze zoptymalizowane, a jednak nie wygenerują sensownego ruchu, a możesz napisać 1 krótki artykuł, który mimo braku sensownej optymalizacji okaże się strzałem w dziesiątke.

Tutaj liczy się statystyka i podnosisz swoje szanse tworząc regularnie. Np. 1 wpis tygodniowo. Tworząc ze swoim zespołem kilkaset artykułów możesz tak wypozycjonować swoją witrynę, że już nigdy nie zabraknie Ci klientów i będziesz ich pozyskiwać w sposób pasywny przez wiele, wiele lat nie płacąc ani złotówki za płatną reklamę Google ads lub Facebook ads.

Chcesz aby mój zespół przygotował. dla Ciebie audyt seo i dał wytyczne na jakie tematy powinieneś/aś pisać, aby Twoje działania seo były skuteczne? Zgłoś się do mnie klikając poniższy przycisk.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?