Czym jest okienko sprzedażowe? Jak przeprowadzić okienko sprzedażowe?

6 listopada 2022

Czym jest to słynne okienko sprzedażowe o którym tak często mówi się w kontekście kursów online?

Okienko sprzedażowe to przedział czasowy w którym dany produkt jest sprzedawany na najlepszych możliwych warunkach.. Po skończeniu okienka sprzedażowego cena produktu wzrasta lub produkt jest całkowicie wycofany ze sprzedaży na jakiś czas.

Rodzaje okienek sprzedażowych

Okienko sprzedażowe w takim samym zakresie dat dla każdego

Możemy przeprowadzić kampanię reklamową, która startuje w określonej dacie dla każdego użytkownika i kończy się równo w wyznaczonym terminie. Np, zamykamy sprzedaż w niedzielę 11 listopada o 23:59. Każda osoba, która dowiaduje się o kampanii może kupić produkt przed zamknięciem sprzedaży wyznaczonym na 11 listopada 23:59. Później produkt jest wyłączony lub cena drastycznie idzie w górę.

Jest to najskuteczniejszy model działania jednak wymaga on od nas większego zaangażowania niż w przypadku okienek sprzedażowych automatycznych, które działają 24/7.

Okienko sprzedażowe indywidualne w zależności od tego, kiedy użytkownik trafi do lejka

Drugim modelem są automatyczne okienka sprzedażowe, które działają cały czas 24/7 i każdy użytkownik ma swoje indywidualne okienko w zależności od daty kiedy trafił do naszego lejka marketingowego. Takie lejki możemy stworzyć np. za pomocą automatycznych webinarów. Tego typu kampanie mają gorszą skuteczność od okienek, które prowadzimy na żywo, ale za to są w stanie pozyskiwać leady 24/7. Dzięki skali jaką jesteśmy w stanie uzyskać tego typu okno w oparciu o sprzedaż automatyczną może przynosić lepsze efekty niż jednorazowe strzały.

Jakie działania należy przeprowadzić w ramach okienka sprzedażowego?

Podczas okienka sprzedażowego powinno dojść do masowego atakowania użytkownika komunikatami z każdej strony. Użytkownik powinien mieć wrażenie, że wyskakujesz z lodówki.

Twórz posty na Social Media, przeprowadź webinar, wysyłaj mailing, wysyłaj smsy. Wszędzie informuj, że sprzedaż potrwa do np. 16 października 23:59 lub 21:59.

Wyróżniamy 2 najpopularniejsze modele rozpoczynania okienek:

Okienko sprzedażowe po przeprowadzonym webinarze

Prowadzimy szeroko zakrojone działania mające na celu zebrać jak najwięcej osób zapisanych na webinar. Później odbywa się webinar na żywo na którym otwieramy sprzedaż produktu. Po webinarze np. przez 5-7 dni pokazujemy się użytkownikowi różnymi komunikatami mającymi domknąć sprzedaż. Informujemy, że produkt jest w najlepszej możliwej cenie, że wkrótce nie będzie możliwości zakupu itd.

W takim wypadku warto dzień po webinarze wysyłać powtórkę spotkania do listy mailowej. Zaobserwowałem dzięki temu wyższą sprzedaż w całym oknie.

Okienko sprzedażowe po serii 3 wideo

Drugim modelem mniej popularnym w dzisiejszych czasach jest otwieranie okienka sprzedażowego po serii eksperckich wideo. Użytkownik trafia do lejka, gdzie co pare dni są wysyłane mu materiały wideo. Po obejrzeniu 3 wideo uruchamiane jest okienko sprzedażowe, które wygląda podobnie jak w przypadku webinaru. Również prowadzimy zmasowany atak z różnych miejsc informujący, że okno sprzedażowe niedługo się skończy.

Ile powinno trwać okno sprzedażowe?

To zależy. Ja jestem fanem krótkich okienek np. 5 dniowych. Ale są też okna 7-10 dniowe. Według moich testów sprzedaż w dłuższych okienkach sprzedażowych wcale nie była lepsza niż w przypadku krótkich 5 dniowych okien. Dłuższe okna wymagają większego nakładu pracy. Więcej maili, więcej postów, generalnie więcej komunikacji, a wyniki zazwyczaj nie są lepsze. Stąd ja w 90% przypadkach stosuje 5 dniowe kampanie.

Jak często stosować okna sprzedażowe?

Zazwyczaj rozsądnym podejściem jest robienie 2-4 okienek sprzedażowych rocznie. Ja jestem fanem robienia okienek co kwartał, czyli 4x w roku. Jednak mam różnych klientów, gdzie rynek jest bardzo duży i stosujemy okienka raz w miesiącu. Jest to sytuacja wyjątkowa podyktowana produktem, który jest skierowany do szerokiej grupy docelowej i ciężko jest dany rynek nasycić.

Kiedy warto stosować okienka sprzedażowe?

Wszystko zależy od produktu. Najczęściej system okienek sprzedażowych jest wykorzystywany przy sprzedaży produktów cyfrowych np. ebooki, kursy online. Tego typu kampanie świetnie się sprawdzają w infoproduktach.

Warto jednak przetestować ten model kampanii również w produktach fizycznych na swoim sklepie internetowym.

 

W jakich dniach dokładnie zaczynać i kończyć okna?

Ja najczęściej zaczynam sprzedaż w niedzielę wieczorem (wtedy organizuję webinar) i później prowadzę sprzedaż do piątku do 23:59. Taki zakres dni sprawdza mi się najlepiej. Nie koniecznie tak samo musi być u Ciebie. Warto jest patrzeć skrupulatnie na kalendarz. Zastanowić się kiedy Twoja grupa docelowa ma wypłatę, czy są jakieś święta gdzie ludzie będą zajęci i nie będą mieli czasu na siedzenie przed komputerem.

Narzędzia potrzebne do stworzenia okienka sprzedażowego

  1. Potrzebujesz mieć kompetencje w dostarczaniu ruchu do lejka marketingowego. Reklama na Facebooku, Youtube, Tiktoku.
  2. Kreator stron lądowania. Potrzebujesz strony zapisu na webinar, strony podziękowania za zapis, strony sprzedażowej i ewentualnie strony z upsellami. Ja wykorzystuje narzędzie o nazwie Landingi
  3. System do mailingu. Tutaj rekomenduję mailerlite. Najlepszy stosunek jakości do ceny. Bardzo intuicyjne narzędzie.
  4. Grafiki do postów na social media i reklam. Canva lub Glorify app.
  5. Wideo na stronę sprzedażową i do reklam. Warto montować takie wideo w aplikacji mobilnej Capcut.

 

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?