Najlepsze wtyczki wordpress, które wystrzelą Twoją sprzedaż w kosmos

Najlepsze wtyczki wordpress, które wystrzelą Twoją sprzedaż w kosmos

1 października 2021

WordPress to fenomenalne środowisko do budowania lejków marketingowych i wyciskania ostatnich soków z kampanii. Mamy wiele drogich rozwiązań w stylu clickfunnels jednak mało kto zdaje sobie sprawę, że możemy osiągać bardzo podobne wyniki korzystając z wordpressa i kilku świetnych pluginów, które rozszerzają możliwości naszego ulubionego CMSa.

 

Cartflow – Najlepsza wtyczka wordpress do budowania lejków marketingowych

Cartflow to narzędzie do budowania lejków. Posiada bardzo dużo funkcji i jest to najlepsza alternatywa clickfunnels Russella Brunsona na CMS WordPress.

Cartflow pozwala na tworzenie:

  • Ofert jednorazowych ( one time offer )
  • Order bumps ( powiększ zamówienie w postaci wyróżnionej ramki na stronie zamówienia ) na tzw. checkoucie dzięki temu zwiększyć wartość koszyka
  • Checkout offers ( oferta upsell, która pojawia się po kliknięciu zapłać w formie popupu, gdzie masz 2 opcję ( powiększ zamówienie lub zapłać bez dodatkowego produktu )

Cartflow ma własną analitykę. Nie potrzebujesz google analitycs, aby prześledzisz drogę klienta. Ruch jest bardzo dobrze mierzony i przed startem kampanii możesz zrestartować statystyki.

Później jesteś w stanie prześledzić ile użytkowników odpada na poszczególnych etapach lejka i obliczyć % konwersji.

To pozwoli Ci ocenić tzw. wąskie gardła i zobaczyć, gdzie twój biznes jest dziurawy i który etap należy zoptymalizować.

Cartflow posiada kilka bardzo ładnie wykonanych szablonów i jest prosty do zintegrowania z elementorem lub divi. Elementor i divi to nakładki na wordpress, które pozwalają w prosty sposób edytować stronę pod kątem wizualnym.

Cartflow ma również jedną magiczną funkcję, która zmienia zasady gry. Dzięki temu pluginowi możemy wdrożyć one click upsell. Oznacza to, że użytkownik po kupieniu produktu głównego może 1 kliknięciem w przycisk kupić również upsell bez potwierdzania czegokolwiek. Kasa automatycznie pobierana jest z karty po kliknięciu w button dowolnie ostylowany na naszym wordpressie.

Cartflow pozwala na edycje strony zamówenia pod kątem wizualnym. Edycja strony Checkout. Możemy tam zamieścić np. opinie zadowolonych klientów. Utwierdzić klienta, że płatność jest bezpieczna lub dodać informacje o gwarancji satysfakcji lub zwrocie pieniędzy. Tego typu optymalizacje potrafią zdziałać cuda. Możemy np. skrócić formularz tak, aby użytkownik musiał podać tylko imię i adres email, aby dokonać płatności.

Jest to niesamowita wygoda. Jednak w Polskich realiach jeszcze nie działa aż tak dobrze ponieważ ta integracja działa tylko z 2 popularnymi bramkami płatności.

Paypal i stripe. Mimo swojej ogromnej popularności w Polsce te bramki nie są jeszcze tak spopularyzowane i warto jest swoje lejki rozdzielić na różne etapy, gdzie użytkownik który płaci kartą ma możliwość skorzystania z one click upsell, zaś użytkownik który płaci inną bramką może ręcznie dokonać zamówienia i wrócić do procesora płatniczego tak jak poprzednio z już wypełnionym formularzem „checkout”.

Pamiętaj! Ważne!

Jeśli twój formularz ma mało pól możesz mieć problem z płatnościami ratalnymi i odroczonymi. W momencie kiedy wdrażałem u klientki krótki formularz zamówienia: tylko imię, adres email, telefon to był problem z płatnościami PayPo (płatność odroczona, płatność ratalna) ponieważ bramka musi sprawdzić, czy dany klient posiada zdolność kredytową.

Nie posiadając jego adresu zamieszkania nie są w stanie stwierdzić, czy jest to dla nich osoba wiarygodna pod kątem kredytowym.

Na rynku jest wiele innych, podobnych rozwiązań jednak w chwili pisania tego artykułu cartflow zjada swoja konkurencje i jest warty swojej ceny. Funkcją która bardzo spodobała mi się w jednym konkurencyjnym sofcie jest wbudowana funkcja subskrypcji, czyli pobierania abonamentów bez konieczności instalowania dodatkowej wtyczki Woocommerce Subscription. Jednak inne rozwiązanie nie miało natywnej integracji właśnie z Woocommerce stąd zdecydowanie Cartflow przeważa nad innymi oprogramowaniami.

PRZYKŁAD ORDER BUMPS W CARTFLOW

 

PRZYKŁAD ANALITYKI DOSTĘPNEJ W NARZĘDZIU CARTFLOW

 

Ile kosztuje cartflow – wtyczka do wordpressa ?

Cena cartflow jest uzależniona od aktywnej promocji. Obserwuj regularnie ich stronę, czasami jest możliwość kupienia licencji dożywotniej Life Time deal.

Autonami Woofunnels – Marketing Automation dla WordPress

Woofunnels to również firma, która stworzyła rozwiązanie bliźniaczo podobne do cartflow, które również jest na bardzo wysokim poziomie. Osobiście ze względów UX i szablonów, które bardzo mi się podobają, oraz mnogość tutoriali na amerykańskim youtubie wybrałem Cartflow jako najlepsze narzędzie do lejków.

Jednak korzystam z pewnego rozszerzenia od Woofunnels, które pozwala zautomatyzować komunikację e-mail i sms w zależności co użytkownik robi na stronie i do jakiego lejka trafia.

Wtyczka nazywa się Autonami Woofunnels i pozwala nam:

  1. Ratować porzucone koszyki zarówno drogą e-mail jak i sms. Posiada gotowe szablony do edycji
  2. Pozwala wysłać odpowiednią kolejkę e-mail i sms po zakupie produktu z konkretnej kategorii
  3. Pozwala rozdzielić automatyzację w zależności z jakiej bramki płatniczej ktoś korzystał
  4. Pozwala wysłać inne wiadomości do osób, które wydały na naszym sklepie powyżej i poniżej określonej przez nas kwoty
  5. Ma wiele dodatkowych warunków i funkcji, która pozwoli wystrzelić naszą sprzedaż i monitorować na żywo kto porzuca koszyki na naszym sklepie. Dzięki temu nasz handlowiec lub obsługa klienta oprócz automatyzacji jest w stanie zadzwonić i domknąć zamówienie

Często klienci nie dokańczają zamówienia, bo zagubili się w procesie i nie są osobami technicznymi. Nie zawsze wiąże się to z tym, że się rozmyślili.

Autonami Woofunnels w darmowej wersji pozwala nam na bardzo dużo. Płatna wersja jest dla mnie istotna głównie ze względu na integracje z zapierem, oraz umożliwia wysyłkę sms.

Uwaga! Natywnie autonami pozwala zintegrować się z smsami z twilio. Niestety kosztuje nas to drożej i linki z porzuconymi koszykami są długie i nieatrakcyjne dla użytkownika. Sam opracowałem pewien patent, gdzie wygenerowany link do porzuconego koszyka wrzucam do zapiera, następnie w locie skracam go z narzędziem bitly, wysyłam te dane do smsapi i puszczam smsa z polskiego tańszego narzędzia.

Jest to skomplikowana integracja, ale bardzo podnosi konwersje i poprawia UX użytkowników.

To jak używać zapiera i wykorzystywać do celów biznesowych opisałem tutaj >>>

 

Hurrytimer – Darmowa wtyczka do wordpressa dodająca zegar odliczający czas

Odliczający zegarek Hurrytimer to potezny trigger do zakupów. Jeżeli klient kupi produkt główny warto jest mu wyświetlić One time offer 1, a następnie One time offer 2 z odliczającym czasem. Dzięki temu podnosimy LTV klienta.

Zegarki są też fantastycznym rozwiązaniem jeśli stosujemy zamknięte okna sprzedażowe lub prowadzimy przedsprzedaż produktu.

Hurrytimer pozwala na przekierowanie użytkownika po upływie czasu lub po zakupie konkretnego produktu.

Bardzo polecam to narzędzie. Dzięki niemu średnia wartość koszyka w moich kampaniach wzrosła o 30%. Samo wdrożenie one time offer jest w stanie zwrócić mi wszystkie nakłady jakie przeznaczamy na reklamy + jeszcze zarobić.

Wtyczka hurrytimer mierzy użytkownika zarówno po cookies jak i po IP. Sami możemy wybrać sposób odświeżania i czy ma to być odliczanie do określonej daty i godziny, a może odliczanie od 15 min w dół.

Wtyczka w wersji płatnej pozwala ustawić zegar, który automatycznie się resetuje tzw. evergreen.

Po upływie czasu mamy możliwość zrobienia redirect URL, czyli przekierowania dalej np. na stronę upss… nie zdążyłeś dokończyć transakcji. Przykro mi.

Fluentcrm- kombajn do e-mail marketingu i automatyzacji

Jeżeli mówimy o najlepszych wtyczkach do wordpressa nie mogło w tym zestawieniu zabraknąć niedawno wypuszczonego kombajnu Fluentcrm.

Fluentcrm to potężny plugin, który pozwala zarządzać naszymi bazami mailingowymi i wysyłać automatyczny lub ręczny newsletter z poziomu wordpressa.

Nie tak dawno fluentcrm był w opcji lifetime deal. Narzędzie pozwala na zintegrowanie się z takimi systemami jak Amazon Ses, czy Emaillabs.

Pozwala też wysyłać maile z naszej skrzynki firmowej.

Wtyczka fluentcrm posiada:

  • dobrą dostarczalność
  • potężną ilość warunków i automatyzacji do WordPress i Woocommerce
  • Automatyzuje marketing (porzucone koszyki, wysyłka followup po zakupie)
  • Brak stałych kosztów miesięcznych
  • Prosty i intuicyjny kreator graficzny
  • Możliwość wysyłki newslettera bez konieczności wychodzenia z kokpitu WordPressa
  • Dostęp do api i prosta integracja z setkami aplikacji w tym zapier
  • Największe rozszerzenie do e-mail marketingu w wordpressie

Koniecznie zwaliduj, czy potrzebujesz zewnętrznego systemu do zarządzania swoją bazą klientów i czy wysyłka newslettera z zewnętrznego narzędzia na abonamencie ma w Twoim wypadku sens.

Fluentcrm doceniam przede wszystkim ze względu na proste i intuicyjne automatyzacje i followup bez martwienia się, czy automatyzacja wystartuje.

Zdarzają się sytuacje, gdzie autonami woofunnels nie dostarczało mi maila mimo spełnionego warunku. Fluentcrm to dedykowany kombajn, który nie zawodzi.

Tidio – najlepsza wtyczka czatu na stronę www

Tidio nie jest dedykowanym rozwiązaniem tylko pod wordpress. Tidio możesz spokojnie zainstalować na innych systemach CMS, gdzie jest miejsce na wklejenie kodu html.

Tidio jest to polskie narzędzie, które pozwala nam na bardzo dużo pod kątem kontaktu na żywo z naszymi klientami.

Pełny opis jak działa tidio i jak wdrożyć go na swoją www pisałem tutaj >>>

Tidio ma bogatą funkcjonalność. Jest to narzędzie czatu, ale też czatbot który w porównaniu z innymi narzędziami ma fenomenalną skuteczność.

U moich klientów w niektórych branżach tidio ma aż 10% konwersji na rozmowę z czatbotem. Co to oznacza dla Ciebie?

Jeśli 1000 osób wejdzie na stronę, aż 100 osób może zdecydować się na rozmowę z czatem dzięki chmurką, które w sposób dynamiczny zagadują do klientów przeglądających Twoją www.

Narzędzie Tidio w niektórych projektach pozyskuje dla mnie ponad 1000 leadów miesięcznie. Mowa tu o bardzo kalorycznych leadach, które na czacie proszę o kontakt i zostawiają swój numer telefonu.

A to wszystko w pełni automatycznie dzięki możliwości wdrożenia czatbotów.

Tidio to najbardziej skuteczny czatbot na stronę internetową, który pod kątem konwersji bije na łeb na szyję czat messenger.

Czat messenger ma o wiele gorszy UX, bardziej zwalnia stronę pod kątem pagespeed, mimo popularności messengera w Polsce to Tidio osiąga u mnie dużo lepsze wyniki biznesowe i rozwiązuje problemy moich klientów bez konieczności rozbudowanej struktury obsługi klienta.

Tidio nie jest tylko wtyczką do wordpressa, ale posiada zewnętrzny system z którego możemy:

  1. Na żywo rozmawiać z klientami, którzy aktualnie przebywają na stronie
  2. Podglądać jakie URL przeglądał poszczególny użytkownik zanim do nas napisał lub wyszedł ze strony ( pełna ścieżka klienta włącznie z produktami, które oglądał ) mega ułatwienie dla handlowca
  3. Pełna automatyzacja komunikacji w zależności co użytkownik zrobił na stronie i jakie URL otwiera
  4. Osobne wiadomości w zależności co klient ogląda na stronie. np. wyślij wiadomość xyz jeśli użytkownik ogląda czerwona sukienkę i jest na podstronie od 20 sekund ” Hej widzę, że podoba Ci się sukienka „nazwa” jaki dokładnie rozmiar Cię interesuje? Wybierz opcję S,M,L,XL. Fantastycznie na kiedy potrzebna jest Ci ta sukienka? Chętnie dostarczymy Ci ją w tym terminie zostaw proszę do siebie numer tel. Doskonale! Jeśli nie masz więcej pytań tutaj masz link do zakupu ulubionego rozmiaru, a za kilka minut zadzwoni do Ciebie nasza przemiła konsultanta Ania. Miłego dnia!
  5. Tidio pozwala na integracje z messengerem i skrzynkami email dzięki czemu z poziomu aplikacji i desktopa jesteśmy w stanie zarządzać całą komunikacją w naszej firmie w 1 miejscu. Tidio pozwala wybrać czy chcemy wysłać wiadomość w postaci dymku na stronie www, czy jeśli klient już opuści stronę w postaci wiadomości na messenger lub email

 

Tidio u moich klientów generuje kosmiczne wyniki i nie znam lepszego narzędzia. Jest kilka konkurencyjnych firm, które próbują kopiować tidio pod kątem funkcjonalności, ale obecnie Tidio zmieniło cennik na bardziej przystępny i przede wszystkim ma rozbudowaną integracje z zapier, która pozwala łączyć ze sobą inne aplikacje i w dowolny sposób wysyłać dane pomiędzy różnymi systemami.

Flagową integracją, która robi fantastyczną robotę jest np. zagadanie do klienta na stronie, pozyskanie numeru tel i automatyczne połączenie z konsultantem w ciągu 10 sekund kiedy klient nadal jest na stronie w celu pokierowania go z zakupami. Jest to możliwe dzięki integracji z Callpage lub Livecall.

PANEL NARZĘDZIA TIDIO POKAZUJĄCY DANE NA TEMAT POZYSKIWANIA LEADÓW

 

PANEL POKAZUJĄCY UŻYTKOWNIKÓW PRZEBYWAJĄCYCH NA STRONIE I POSZCZEGÓLNYCH ZAKŁADKACH- MAMY MOŻLIWOŚĆ ODEZWANIA SIĘ DO NICH NA ŻYWO

WIZUALIZACJA – TAK WYGLĄDA PANEL BUDOWANIA CZATBOTÓW W NARZĘDZIU TIDIO

 

Callpage – widget do obsługi połączeń call back

To rozwiązanie z kolei pozwoli zwiększyć ilość połączeń z twoim działem sprzedaży. Jeśli Twoja firma ma dużo połączeń i chcesz prześledzić dokładnie co z nimi się dzieje, nagrywać połączenia w celu analiz, analizować i odratować połączenia, które przepadały przez brak dyspozycyjności personelu, oraz zwiększyć ilość leadów (klientów którzy decydują się na połączenie) to callpage, livecall i inne tego typu narzędzia są doskonałym uzupełnieniem naszej strony www

Często callpage wykorzystuje w bardziej rozbudowanych integracjach np. pozyskuje telefon przez tidio, a callpage używam tylko jako narzędzia, które połączy mnie natychmiast z klientem zamiast widgetu na stronie.

Są jednak branże, gdzie ludzie niechętnie korzystają z botów, a chętnie za to rozmawiają przez tel i odpowiedni exit popup lub ikonka słuchaweczki wyskakująca w odpowiedniej chwili jest w stanie zrobić różnicę i zwiększyć ilość leadów o kilka % co przy dużej skali ruchu na stronie pozwoli nam wygenerować pokaźną sprzedaż, która by się nie zadzaiała gdyby nie ta wtyczka.

Pozostałe 5 wtyczek używam znacznie częściej niż callpage jednak doceniam jego wpływ w całym procesie sprzedaży. Zawsze mam go w zanadrzu, gdy biznes nie jest typowym e-commercem, a biznesem który wymaga bezpośredniego kontaktu z człowiekiem.

Najlepsze wtyczki WordPress – Podsumowanie

Dobre praktyki wykorzytania wtyczek

Na grupach tematycznych i forach często można usłyszeć, że wtyczki to syf i wpływają niekorzystnie na optymalizacje i szybkość naszej strony www.

Często Ci ludzie mają sporo racji, ale momentami są to też fanatycy programiści, którzy bezpodstawnie wieszają psy na osobach mniej technicznych dla których łatwiej jest użyć wtyczki niż zapłacić 20 tysięcy programiście za wdrożenie, które przyniesie 5% lepszy efekt.

Wykorzystanie wtyczek w kontekście biznesowym i marketingowym przyniesie lepszy skutek niż delikatna optymalizacja witryny pod kątem pagespeed.

Wtyczki przedstawione w tym podsumowaniu takie jak cartflow, autonamiwoofunnels, hurrytimer, fluentcrm, czy callpage są w stanie:

  1. Usprawnić lejek marketingowo-sprzedażowy
  2. Podnieść wartość koszyka
  3. Zwiększyć LTV klienta
  4. Zautomatyzować procesy marketingowo- sprzedażowe
  5. Podnieść zdecydowanie ilosć leadów (potencjalni klienci)
  6. Usprawnić obsługę klienta i odzyskać czas
  7. Podnieść skuteczność follow-up
  8. Dać potężne walory pod kątem analityki i uszczelniania poszczególnych etapów, procesów
  9. Wyższa sprzedaż w e-commerce
  10. Wyższa konwersja bez zwiększania ruchu na stronie internetowej
  11. Ratowanie zamówień, które nie zostały dokończone
  12. Mierzenie i optymalizacja procesów, Testy A/B

Uwaga! Ważne, aby wtyczki wybrać stosownie do swojej branży. Nie jest konieczne, aby w każdym biznesie wykorzystać wszystkie wtyczki. Typowy e-commerce nie potrzebuje cartflow, prosty lejek usługowy nie potrzebuje fluentcrm, biznes usługowy gdzie sprzedaż odbywa się przez telefon nie potrzebuje integracji porzuconych koszyków, czy odliczającego czas zegarka.

Wszystki wybieramy do swoich potrzeb biznesowych. Nie używamy ich za wszelką cenę, bo Tomasz Guzik napisał, że działają! Rozwiązania dobieraj z rozwagą. Lepiej mniej, a dobrze niż więcej bez efektów. Monitoruj konwersje i sprawdzaj jak dane rozwiązania wpływają na prędkość ładowania witryny, aby nie przesadzić!

Generuj więcej rozmów sprzedażowych i leadów z Twojej strony

Dzięki tym wtyczkom do wordpressa znacznie zwiększymy ilość szans sprzedażowych. U 90% klientów dzięki tym rozwiązaniom zwiększyliśmy ilość transakcji, podnieśliśmy ilość zapytań ofertowych o minimum 30% w ciągu 14 dni od wdrożenia. W tym okresie obserwujemy i wdrażamy już pierwsze optymalizacje po wyciągnięciu początkowych wniosków.

Generuj wyższą sprzedaż na Twojej stronie www

Jeżeli prowadzisz biznes, gdzie zamówienia odbywają się bezpośrednio na Twojej stronie internetowej rzeczą kluczową jest nie zepsucie procesu składania zamówienia przez zbyt dużą i zbyt nachalną komunikacje z poziomu wtyczek.

O ile rozwiązanie porzuconych koszyków w e-commerce to złoty gral i obowiązek. To wręcz elementarz dla sklepów internetowych Woocommerce, ale też wszystkich innych systemów CMS o tyle atakowanie użytkownika Callpage wtedy kiedy już jest gotowy zapłacić i próbuje złożyć zamówienie nie jest najlepszym pomysłem.

Używanie czatu tidio w złych momentach i ze zbyt dużą częstotliwością również może zepsuć proces zakupowy i przyjemność ze składania zamówienia.

Warto jest zainstalować przydatne wtyczki, zwalidować jaki mają wpływ na konwersje i usunąć te, które nie przynoszą rezultatów biznesowych, aby nie potrzebnie nie obciązać naszej witryny i nie wydłużać ładowania strony.

Wtyczki wordpress do marketing automation

Jeśli nie czytasz mnie od dzisiaj to wiesz jak bardzo jestem zakochany w automatyzacji marketingu. Marketing Automation to potężna broń, a dzięki tym wtyczkom możemy podnieść automatyzację o wiele poziomów w górę.

Skrupulatne badanie i wdrożenia pod okiem specjalisty są w stanie skalować twój biznes bez konieczności zatrudniania dodatkowych ludzi do obsługi klienta, czy sprzedaży.

W całym procesie MA łatwo jest się zatracić. Często osoby początkujące rzucają się na bardzo skomplikowane automatyzacje zapominając o najprostszych i uniwersalnych rozwiazaniach, które zadziałają u większości.

W procesach marketing automation nie chodzi o instalacje wielu automatyzacji, bo coś takiego zauważyliśmy w poradnikach z USA.

Najlepsze wtyczki do wordpress w kontekście marketing automation to: Autonami woofunnels, fluentcrm i tidio.

Za pomocą tych wtyczek możemy oszczędzić czas, zwiększyć ilość leadów i transakcji w ecommerce w sposób powtarzalny. Raz dobrze zainstalowane i skonfigurowane pluginy są w stanie dla nas sprzedawać nawet wtedy kiedy śpimy.

Wszystkie opisane w tym artykule wtyczki posiadają wersje darmowe, które pozwolą Ci przetestować dane rozwiązania. Ja zachęcam Cię w miarę z rozwojem swojej witryny wdrażać rozwiązania płatne, które pozwolą Ci wyprzedzić konkurencje.

Zbiór tych 6 wtyczek zarobił u moich klientów w samym ostatnim roku kilka milionów złotych. Jestem w 100% pewny, że brak tego typu rozwiązań na Twojej stronie www to uciekające tysiące każdego dnia, które mogłyby być zarobione, gdyby odpowiedni specjalista wdrożył te wtyczki na Twoją witrynę. Sama instalacja wtyczek nie przyniesie zamierzonych efektów. Kluczem jest tu ich odpowiednia konfiguracja.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w tym zakresie i chcesz podnieść sprzedaż w Twoim biznesie kliknij w poniższy przycisk. Dzięki za przeczytanie do końca

Serdeczności!

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?