Marketing dla branży Beauty w 2021 roku

Marketing dla branży Beauty w 2021 roku

29 grudnia 2020

 

Branża beauty w 2020 r. Bardzo mocno ucierpiała. Najpierw z powodu lockdownu i obostrzeń, a następnie przez zablokowanie reklam optymalizujących się na wiadomości do messengera na terenie całej Europy. 

Cel reklamowy na wiadomości u wielu moich klientek generował 90% sprzedaży z Social Media. Po ograniczeniach narzuconych przez Facebook pozyskiwanie klientek stało się trudniejsze i zaryzykuje stwierdzeniem, że samodzielne prowadzenie działań reklamowych w Internecie dla biznesów Beauty w 2021r. nie będzie przynosiło żadnych sensownych rezultatów biznesowych. 

Za marketing i sprzedaż w biznesach Beauty będą odpowiedzialni specjaliści od reklam płatnych w Social Media i wyszukiwarce Google.

Dlaczego tak sądzę?

Klientki w tej branży bardzo chętnie rezerwowały usługi przez messenger. Aktualnie wszystkie kampanie kierujące do messenger w całej Europie są dużo mniej efektywne. Wyniki spadły nawet o 70%.

Tego typu reklamy były najprostsze do skonfigurowania i nie wymagały posiadania strony Internetowej.

 

Co z wrzucaniem postów i zasięgami organicznymi?

Prowadzimy salony kosmetyczne i fanpage szkoleniowe posiadające od kilku tysięcy polubień do takich, które posiadają kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy like. Co mogliśmy zauważyć?

Zasięgi organiczne są w tej chwili absurdalnie niskie. Budowanie społeczności na fanpage nie ma już dużego sensu.

Czy regularny content i publikowanie postów ma wobec tego sens? Ma! Jednak rekomenduję przykładać do tego znacznie mniejszą wagę niż kilka lat temu. Polecam dużą uwagę przykładać do cyklicznych Live na żywo + stories na instagramie i facebooku.

Do każdego Live proponuję przypiąć aplikację Manychat i dzięki niej pozyskiwać adresy e-mail i numery telefonów do klientek, które zostawią komentarz.

Jak sprawić, aby na takim Livie było sporo osób? Oczywiście z pomocą przychodzą tutaj reklamy płatne. Warto jest przed Live stworzyć wydarzenie i dopompować je budżetem, a po skończonym wydarzeniu wrzucić taki Live do płatnej promocji z użyciem celu reklamowego wyświetlenia, aby pozyskać dodatkowo nowych widzów.

No dobrze, ale czy są jeszcze inne sposoby pozyskiwania klientek?

Tak! Metod jest kilka. W 2021r. Rzeczą niezwykle ważną będzie budowanie baz mailingowych. 

Tutaj warto rozgraniczyć sobie strategie w zależności co jest naszym produktem bądź usługą. W latach 2018-2020 moja agencja biznesowo miała styczność praktycznie z każdym rodzajem biznesu beauty.

Reklamowaliśmy usługi takie jak rzęsy, paznokcie, makijaże, kliniki medycyny estetycznej, tatuaże. Prowadziliśmy sklepy internetowe z fizycznymi produktami dla beauty. Sprzedawaliśmy szkolenia z rzęs, paznokci. Budowaliśmy marki osobiste. Rozkręcaliśmy salony kosmetyczne od całkowitego 0 i zdążyliśmy wypracować wiele alternatywnych metod pozyskiwania klientek.

Bardzo ważne w tym roku będzie zbudowanie lub poprawienie istniejącej strony www. Na 100% biznesów Beauty w którym robimy audyty stron www 99% nie nadaje się do puszczania płatnych kampanii reklamowych. W tej branży strony internetowe są wyjątkowo zaniedbane pod wieloma względami, zaczynając od analityki internetowej po brak skonfigurowanego pixela facebooka kończąc.

Dzięki dobrze przygotowanej stronie www zabezpieczysz swój biznes przed kolejnymi sytuacjami kryzysowymi. Twoja strona to miejsce na które możesz wpuścić swoje klientki z użyciem płatnej reklamy z różnych miejsc w Internecie.

Dodatkowo możesz wyjść poza social media i reklamować swoją stronę w wyszukiwarce google. Pomyśl sobie, że ktoś wyciąga telefon i wpisuje w google:

  • Szkolenia instruktorka rzęs Warszawa
  • Paznokcie Lublin
  • Powiększanie ust Rzeszów
  • Który salon kosmetyczny w Krakowie

Po wpisaniu danej frazy ta Pani trafi bezpośrednio na Twoją stronę i zapłacisz tylko i wyłącznie jeśli kliknie w Twoją reklamę. Jeżeli reklama się wyświetli, a Pani kliknie w inny link to nic nie zapłacisz!

Jeżeli sprzedajesz usługi na całą Polskę i nie zamykasz się tylko do swojej miejscowości warto rozważyć założenie kanału na youtubie.

Jeśli regularnie wrzucasz na fanpage i instagram posty sprzedażowe informujące o datach Twoich szkoleń to zredukuj ich ilość na rzecz postów edukacyjnych. Treści edukujące tzw. Content marketing od dłuższego czasu przynoszą bardzo dobre efekty, a w dalszym ciągu tworzy je bardzo znikoma ilość biznesów Beauty.

Na koniec podrzucam Ci ściągę co musisz zrobić, aby w 2021r. Mieć bardzo dobre efekty w marketingu Beauty.

1. Zleć przygotowanie dobrej strony www.

2. Każ wdrożyć Google analitycs i powiedz firmie, która się tego podejmie że życzysz sobie skonfigurowanie najważniejszych celów, które ma realizować witryna np. Wypełnienie formularza, kliknięcie w słuchawkę telefonu, która przekieruje do dzwonienia lub wysłania sms.

3. Zacznij organizować cykliczne Live. Jeżeli nie masz na tyle odwagi i doświadczenia zapraszaj rozmaitych gości, prelegentów i prowadź proste wywiady.

4. Dokumentuj co się dzieje w Twoim biznesie z użyciem stories

5. Zaprzyjaźnij się z aplikacją manychat, aby zbierać numery i emaile do swoich klientów

6. Spróbuj organizować 2x w miesiącu zamknięte webinary jeśli prowadzisz biznes na całą Polskę.

7. Stwórz firmowy kanał na Youtubie jeśli prowadzisz biznes na całą Polskę

8. W biznesach lokalnych skup się na tym, aby być wysoko w wyszukiwarce i korzystaj z płatnych reklam google ads

9. Przygotuj kilka wideo nagranych telefonem i dopal je reklamami na całą Twoją okolicę jeśli jesteś lokalnym salonem.

10. Buduj bazę mailingową jest to najskuteczniejsza forma reklamy, która potrafi posiadać 30 krotny zwrot z inwestycji.

Prawdziwe opinie klientek, które z nami współpracują

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?