Jak Zrobić Zabójczo Skuteczny Landing Page – konwersja 70%?

Jak Zrobić Zabójczo Skuteczny Landing Page – konwersja 70%?

6 kwietnia 2022
Masz dość szukania po Internecie rozmaitych narzędzi do tworzenia stron lądowania? Zastanawiasz się czy skorzystać z darmowych, czy płatnych rozwiązań. Nie jesteś osobą techniczną i nie jesteś wykwalifikowanych ekspertem marketingu?

W tym artykule opisuję jak przygotować stronę lądowania – Landing Page nawet jeśli jesteś osobą początkującą w prostym i intuicyjnym narzędziu Landingi.com.

Skrót artykułu:

  • Strony lądowania służą do podnoszenia konwersji z kampanii reklamowych
  • Landing page rzadko kiedy są wykorzystywane do SEO
  • Aby zyskać duży ruch na witrynie sprowadź ruch przy użyciu reklam, emaili i influencerów
  • Pełna instrukcja jak wykonać stroną landing page od a do z

Chcesz zlecić stworzenie strony Landing page lub strony www? Kliknij poniższy link

📌Dowiedz się więcej na temat stron internetowych >>>

Landing page – co to jest?

Landing to strona na którą trafia użytkownik po kliknięciu np. naszej reklamy, linku w poście w social media, czy też wiadomości prywatnej. To prosta strona docelowa, która z większą skutecznością od tradycyjnych stron www pomaga w dokonaniu konwersji przez użytkowników.

Konwersja to inaczej akcja na jakiej wykonaniu nam zależy.

Przykłady konwersji:

  1. Sprzedaż produktu na Landing Page produktowym
  2. Pozyskanie danych kontaktowych tzw. leada na zapis na webinar
  3. Pozyskanie danych po pobraniu darmowego lead magnet

 

Strony Landing Pages mają wiele nazw. Przykłady landing page, squeeze page ( czyli krótka strona na której jedynym możliwym ruchem jest wypełnienie formularza i pozyskanie emaila, zapis na newsletter), strona docelowa, strona lądowania. W niektórych oprogramowaniach squeeze page jest nazywany jako opt-in page. Strona ta może też pełnić funkcję sprzedażową.

Kiedy korzystać ze stron typu Landing Page?

Landing page to strona, którą powinien mieć każdy biznes oprócz zwykłej strony internetowej i mądre jej wykorzystanie da Ci przewagę rynkową. Strona www spełnia inne zadania. Landing będzie miał znacznie wyższą konwersję po przejściu np. z reklamy dzięki kilku wyróżnikom o których opowiem za chwilę.

Jeżeli prowadzisz firmę, która reklamuje się w internecie i twój biznes nie jest w stanie funkcjonować tylko i wyłącznie w oparciu o social media to twórz Landing Page!

Skuteczność tych stron jest nieporównywalnie większa do zwykłych stron www.

Które narzędzie jest najlepsze do tworzenia stron Landing Page i Squeeze Page?

Testowałem przez ostatnie lata wiele narzędzi. Przez długi czas byłem zwolennikiem motywu Divi na wordpressie. Obecnie ze względu na niesamowitą prostotę i szybkość odpalania nowych kampanii wybrałem narzędzie Landingi.com.

Posiada ono sporo wad i często występują w nim różne błędy ale biorąc pod uwagę wszystkie Za i Przeciw i tak jest to najlepsze narzędzie do tworzenia stron lądowania na jakim pracowałem od czasów otworzenia agencji reklamowej.

 

Atutem jest prostota wykonywania Testów A/B. Podstawowa analityka bez podpinania Google Analytics. Duża ilość integracji i ekspresowe tempo przygotowania nowych stron landing page.

O czym należy pamiętać przy tworzeniu stron docelowych?

Strony lądowania cechują się tym, że są bardzo proste. Mają jedno konkretne call to action i zazwyczaj nie posiadają żadnego menu do nawigacji. Nie ma na nich ikonek do social mediów. Język korzyści + proste wezwanie do działania Zapisz się lub Kup Teraz, Odbierz wizytę, Zarezerwuj itd…

Brak rozpraszaczy sprawi, że skuteczność strony będzie jeszcze wyższa.

Teraz przejdziemy do procesu projektowania strony lądowania i pokażę Ci stronę, która w niektórych branżach generuje dla nas 70% konwersji, czyli na 10 użytkowników aż 7 zostawia do siebie kontakt.

Jak stworzyć landing page krok po kroku?

Pierwszym krokiem będzie rejestracja w panelu landingi i zalogowanie się na swoje konto.

 

Omówienie panelu głównego narzędzia Landingi:

panel główny narzędzia landingi
  1. Domeny – w tym miejscu podepniesz swoją domenę i subdomenę. Dzięki temu będziesz mieć możliwość publikowania stron landing page na swoim adresie URL, a nie domyślnym proponowanym przez narzędzie.
  2. Leady – tutaj będą znajdować się gromadzone leady ze wszystkim twoich stron lądowania. Do podstawowego zarządzania danymi ta zakładka jest wystarczająca. Jeśli potrzebujemy czegoś więcej dokonamy integracji z popularnymi systemami mailowymi.
  3. Zamówienia – tutaj jeśli zdecydujesz się wykorzystać narzędzie jako sklep i prowadzić sprzedaż to w tym miejscu znajdziesz listę transakcji. Aby generować sprzedaż za pomocą landingów musisz zintegrować bramkę płatności i podpiąć moduł sklepowy podczas tworzenia strony. Jest to proste i intuicyjne.
  4. Produkty – w tym miejscu możesz dodawać i usuwać produkty, które udostępnisz do sprzedaży
  5. Lightboxy, popupy – w mojej opinii lightboxy i popupy to bardzo zbliżona funkcjonalność. Lightbox to taki popup, który możemy podpiąć pod przycisk. Dzięki temu gdy użytkownik kliknie w przycisk na stronie lądowania to automatycznie odpali się lightbox np. z formularzem zapisu
  6. Landingi – to najważniejsza zakładka. To właśnie tutaj będziemy tworzyć nasze zabójczo skuteczne strony lądowania

 

Wybierz opcję Landingi, a następnie + Stwórz nowy landing. Na kolejnym ekranie dostaniesz propozycję projektowania landingu od czystej kartki lub możesz też sprawdzić i wybrać gotowy szablon.

wybór szablonu w narzędziu landingi
Powyżej znajduje się przykład ultra skutecznej strony, która spełnia określony cel czyli zapis na webinar. Wyraźny nagłówek napisany językiem korzyści. Przekaz marketingowy trafiający do potencjalnych klientów. Podwójne wezwanie do działania CTA.

 

Po lewej i prawej stronie widzisz opcję kreatora landing page, które pozwalają na edycję i dostosowanie witryny do własnych potrzeb. Stronę możesz edytować przeciągając elementy z lewej strony. Kiedy naciśniesz na dany element to po prawej stronie możesz go dostosować do własnych potrzeb.

 

Po prawej stronie znajdziesz również zakładkę SEO i udostępnianie. Możesz tam dowolnie ustawić jak Twoja strona będzie wyglądała w wyszukiwarcę Google i jak po udostępnieniu jej na social media takich jak Facebook, Linkedin. Możemy tam również dodać własną miniaturkę.

edycja skutecznej strony lądowania
W momencie kiedy strona zostanie zapisana i opublikowana możemy przejść do zakładki dashboard i zadbać o odpowiednią optymalizacje i podniesienie współczynnika konwersji przy wykorzystaniu Testów A/b.

W tym miejscu dodamy również pixel facebooka i inne kody śledzące javascript.

Oprócz tego system pozwala nam na umieszczenie paska infobar informującego o np. jakiejs promocji lub zapisie na webinar. Dla zaawansowanych w ustawieniach znajdziemy opcję Dynamiczny tekst po konwersji.

Oznacza to, że gdy odbiorca poprawnie wypełni formularz możemy mu wyświetlić spersonalizowaną stronę podziękowania wykorzystując np. jego imię.

 

Uwaga! Jeżeli chcesz możesz wyeksportować swój landing i wysłać go na inne konto lub zainstalować wtyczkę i umieścić swój landing page w wordpress.

 

 

ustawienia i analityka w narzedziu landingi

Co powinien zawierać skuteczny Landing Page

Jeśli chcesz stworzyć skuteczny landing page skup się na języku korzyści i obietnicy, którą otrzyma odbiorca po dokonaniu zamierzonej przez Ciebie akcji. Według badań bardzo dobrym pomysłem jest umieszczenie szczególnie na stronach sprzedażowych wideo, które wydłuża sesje użytkownika i podnosi współczynnik konwersji.

Po każdej skończonej sekcji umieść wyraźny przycisk CTA. Dobry landing page sprzedażowy powinien mieć również umieszczoną sekcje opini, inaczej nazywaną testimonials.

Jeżeli twoja strona ma generować leady konwersja na landing page nie powinna być niższa niż 25%, czyli co 4 odwiedzający landing powinien wypełnić formularz zapisu.

Efektywny landing page powinien być czytelny, wyświetlać ważne dla użytkownika informacje pomagające podjąć mu decyzje o konwersji. Na skuteczność wpływają również czynniki wykraczające poza design. Duży wpływ na wyniki będzie mieć również szybkość ładowania strony.

Jak zwiększyć ruch na stronie landing page?

Okej wiemy już jak stworzyć własny landing page. Czas zająć się ruchem! Najskuteczniejszą metodą pozyskania dużej ilości użytkowników na swój landing page będą oczywiście adsy.

Nic nam po profesjonalnym landing page jeżeli nikt go nie odwiedzi.

Użyj systemów Facebook Ads, Google Ads, czy też Tiktok Ads aby pozyskiwać ciągły ruch na twoją ofertę. Płatna Kampania reklamowa może być wspierana działaniami email marketingowymi i influencerami.

 

Działania SEO na landing page – kiedy mają sens?

W większości sytuacji pozycjonowanie stron lądowania nie ma aż takiego znaczenia. Stworzenie strony lądowania zazwyczaj ma cel skierowania na nią ruchu z ads, email, ruchu od influencerów. Mniejszą uwagę przykłada się seo, bo zazwyczaj są to proste strony, które nie mają zakładek, menu, mają mało tekstu i nie służą do budowania zasięgów organicznych. Upychanie słów kluczowych na takiej stronie może znacznie obniżyć konwersje i zniechęcić użytkowników do dokonania zakupu poprzez mniej atrakcyjną ofertę.

Jeżeli mimo wszystko zdecydujesz się pozycjonować stronę lądowania zadbaj o odpowiednią nawigację i stwórz menu, które zamiast kierować do innych stron url będzie linkami anchor, po których naciśnięciu strona zostanie przewinięta do odpowiedniego miejsca.

Dobrze opisz swoje produkty i usługi. Umieść wystarczającą ilość słów kluczowych.

 

Jak sam widzisz w materiale wideo i czytając ten tekst projektowanie landing page’a może być proste i przyjemne. Nie musisz znać się na programowaniu! Dzięki kreatorowi metodą drag and drop możesz umieszczać poszczególne elementy na swojej witrynie i w łatwy sposób umieścić produkt lub usługę. Proces tworzenia landing page da Ci wiele satysfakcji i podniesie skuteczność Twojego marketingu.

Koniec z kierowaniem ruchu na stronę główną. Zacznij korzystać z landing page’y i ciesz się zabójczą konwersją.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?