Jak zrobić live na instagramie?

Jak zrobić live na instagramie?

1 października 2022

Z roku na rok trendy związane z publikowanymi treściami ulegają zmianie. Nieprzerwanie od ostatnich 2-3 latach prym wiodą transmisje live/ webinary. Za tym trendem postanowił pójść również instagram, który od jakiegoś czasu umożliwia prowadzenie transmisji na żywo dla naszych obserwatorów. Jak zatem przeprowadzić taki live na instagramie od strony technicznej oraz na co szczególnie zwracać uwagę, aby był on atrakcyjny dla naszych odbiorców? O tym wszystkim w dzisiejszym artykule!

Skrót artykułu:

  • Transmisja live buduje głębszą relację z naszymi odbiorcami
  • Większość twórców nie prowadzi transmisji na żywo ze względu na wewnętrzne obawy
  • Transmisja live to świetne narzędzie, które będzie generować dla Twojej firmy sprzedaż
  • Powinieneś wdrożyć regularne transmisje live na swoim profilu

Aby podnieść swoje wyniki przeczytaj również jak wykorzystywać hashtagi na Instagramie:

📌 Jak dobrać hashtagi na instagramie?>>>

Transmisje na żywo na instagramie

Instagram wprowadził funkcję live stories w 2017 roku. Z dnia na dzień po jej wdrożeniu zyskała na znacznej popularności i jest tak do dziś. W momencie gdy rozpoczynasz transmisję live, wszyscy Twoi obserwatorzy w zakładce z dostępnymi stories mają informację o prowadzonej przez Ciebie transmisji. W momencie gdy taka transmisja trwa masz możliwość zadawania pytań prowadzącemu, czy możesz śledzić ilość osób, które taką transmisję prowadzą.

Funkcja ta stale ewoluuje więc jeśli czytasz ten artykuł z opóźnieniem to może się ona różnić względem funkcjonalności jakie posiada. Samo założenie jednak się nie zmieni, a jest nim przede wszystkim budowa głębszej relacji ze swoimi odbiorcami.

Zalety instagram live

Samo prowadzenie transmisji live nie wymaga żadnych technicznych umiejętności, jest intuicyjne i poradzi sobie z nią każda osoba. Największą barierą wejścia większości osób jest fakt publicznego wystąpienia przed osobami, które mogą cię ocenić czy skrytykować. Ta bariera wejścia powoduje, że pomimo tak wielu kont na instagramie – niewiele kont robi regularnie transmisje live. To Twoja ogromna szansa!

Wystarczy, że pokonasz wewnętrzne obawy i obiekcje a korzyści płynące z prowadzenia regularnych livów będzie ogromna!

Główną zaletą livów jest budowa głębszej relacji ze swoimi odbiorcami. Im głębsza relacja z Twoim odbiorcami tym większe zaangażowanie, które wpływa w późniejszym okresie na wiralowość materiałów oraz szybką budową rozpoznawalności w branży.

Transmisja live dostępna na Twojej tablicy

Każdą zapisaną transmisję live masz możliwość zapisania na swojej tablicy instagramowej. Bardzo polecam Ci tego typu rozwiązanie. Ilość osób na transmisji live ma oczywiście znaczenie, jednak pamiętaj, że 90% wyświetleń jakie zdobędzie transmisja będzie pochodzić właśnie z osób, które obejrzą powtórkę. Nie wszystkie osoby będą mogły pojawić się na żywo chociażby ze względu na inne obowiązki cyfrowe. Odpowiednio otagowana oraz zapisana powtórka prowadzonej przez Ciebie transmisji będzie docierać do nowych odbiorców, którzy będą mieli możliwość lepiej Cię poznać niż w przypadku opublikowanych wcześniej zdjęć czy zmontowanych filmów.

Przejście do funkcji transmisji live jest bardzo proste. Wystarczy, że przeniesiesz się do funkcji instagram stories, a następnie przesuniesz suwak na dole. W momencie gdy suwak znajdzie się w położeniu z komunikatem „na żywo” będziesz miał już możliwość rozpoczęcia transmisji.

Podsumowanie

Instagram jako serwis społecznościowy istnieje od kilku lat, mimo to stale się zmienia, pojawiają się nowe funkcjonalności czy sam algorytm ulega zmianie. Pomimo faktu, że transmisje wideo na żywo są dostępne od wielu lat, nadal niewielka grupa twórców traktuje to narzędzie jako marketingowe. Większość użytkowników, a zarazem twórców nie decyduje się na taką formę materiałów ze względu na wewnętrzne obawy.

A co jak się pomylę?

A co jak nikt nie przyjdzie?

A co jeśli wystąpią jakieś problemy techniczne?

Te obawy nie mają absolutnie żadnego znaczenia. Nikt nie zwróci uwagi na powyższe elementy, dla widzów nie będzie miało to żadnego znaczenia. Jeśli poprowadzisz transmisję live w sposób merytoryczny i nie będzie totalnej nudy, to widzowie będą usatysfakcjonowani. Następnie po transmisji odezwą się do Ciebie z propozycjami kolejnych tematów na jakie warto, abyś taką transmisję poprowadził dla swojej publiczności.

Przydatne artykuły, które pomogą Ci w pozyskiwaniu klientów dzięki social media

🔗 Jak wypromować instagrama?>>>

🔗 Jak zwiększyć zasięgi na instagramie?>>>

🔗 Ile zarabia się na instagramie?>>>

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?