Jak stworzyć skuteczną stronę lądowania na WordPress

Jak stworzyć skuteczną stronę lądowania na WordPress

9 października 2021

Nie wyobrażam sobie prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych bez stron lądowania. Dziś opowiem Ci po krótce jak zrobić efektywną stronę docelową na systemie CMS WordPress. Dzięki temu poradnikowi oszczędzisz masę pieniędzy, a jednocześnie podniesiesz wyniki biznesowe swoich reklam.

 

Dla osób, które lubią oglądać nagrałem PORADNIK krok po kroku jak samodzielnie stworzyć stronę lądowania korzystając z WordPressa i motywu Divi.

📌 Jak stworzyć LANDING PAGE – obejrz na Youtube >>> 

Który kreator stron typu landing page jest dla Ciebie najlepszy?

Dlaczego w tym poradniku piszę o stronach lądowania na WordPress, a nie np. o Landingi.com? Ponieważ WordPress daje mi pełną swobodę i możliwość edycji i dogrywania dodatkowych wtyczek. Dodatkowo wordpress w podstawowej konfiguracji jest całkowicie darmowy co na tle innych narzędzi jest ogromnym atutem.

Dlaczego Landing Page, a nie zwykła strona internetowa ?

Wiele firm wychodzi z założenia. Po co mi Landing Page skoro mam stronę www. Skieruję ludzi na stronę główną serwisu i oszczędzę pieniądze na tworzenie nowej stronki.

Jak się pewnie domyślasz jest to ogromny błąd. Z reguły kierowanie ruchu na domenę na zakładkę strona główna nie przyniesie wyników i będzie to zwyczajne przepalanie budżetu.

Strony lądowania działają dlatego, że są stronami onepage które nie pozwalają użytkownikowi wykonać innej akcji niż tą o którą nam chodzi. Jeśli ma być to przejście do kasy w celu zakupu produktu to jest to przejście do kasy. Jeśli ma być to zostawienie maila to ma być to prośba o pozostawienie maila.

Zwykłe strony internetowe spełniają inną rolę i nie kierują tak skrupulatnie użytkownika przez ścieżkę zakupową. Zwykła strona ma być w celu rozpisania usług, oferty, możliwości kontaktu, gromadzenia ruchu dzięki blogowi firmowemu. Strona www spełnia inną rolę niż strona lądowania na którą kierujemy ruch np. tylko z reklamy płatnej i nie chcemy aby nasze wydatki niepotrzebnie rosły, bo ruch wychodzi z naszej strony.

 

Jak zrobić dobry landing page – Wybór motywu

Osobiście korzystam z motywu Divi. Daje mi on ogromną swobodę i dowolną możliwość edycji. Świetną darmową alternatywą jest elementor. Jest to wtyczka do wordpress, która daje również bardzo dużo możliwości i szablonów.

Oba te narzędzia mają dostępne szablony, ale z doświadczenia wiem że i tak lepiej je przerobić pod swoje potrzeby. Landing Page powinny wyglądać w specyficzny sposób i nie pozwalać użytkownikowi na wykonywanie żadnej innej akcji jak kliknięcie w przycisk i przejście dalej.

 

Również istotne jest dobranie Landing Page do danych potrzeb. Strona produktowa może być bardzo długa, strona squeeze page raczej powinna być bardzo krótka.

Rodzaje stron lądowania

Wyróżniamy 2 rodzaje stron lądowania ( Landing Page)

  • Landing page produktowe na które kierujemy ruch
  • Landing page – squeeze page służące do zbierania leadów 

Przykłady Landing Page produktowych:

  • Strona sprzedająca książki
  • Strona na której sprzedajemy dostęp do narzędzia i opisujemy ze szczegółami jego funkcjonalności i prezentujemy produkt, opisujemy zalety, język korzyści

Przykłady Squeeze page:

  • Strona zapisu na webinar
  • strona rozdająca lead magnet Odbierz darmowy ebook, raport
  • zapisz się na 21 dniowe wyzwanie

 

Co powinien zawierać skuteczny Landing Page

  1. Jedno wezwanie do działania tzw. call to action. Nie proś użytkownika o nic więcej. 1 strona = 1 akcja.
  2. Chwytliwy nagłówek, który od razu mówi jaki problem rozwiązuje dana strona lub jaką składa obietnicę, gdy wykonamy akcje.
  3. Brak ikonek social media i innych odnośników.
  4. Opcjonalnie w zależności czy to strona produktowa, czy squeeze page możemy dodać testimonials czyli opinie naszych klientów
  5. Opcjonalnie zegar odliczający czas – więcej o zegarkach w tym artykule >>>

Jak pozyskiwać Leady jeśli nie posiadamy strony lądowania

Alternatywą dla osób nietechnicznych, które chcą gromadzić leady już teraz będą reklamy typu Lead Ads. Na facebooku możesz stworzyć kampanię korzystając z celu reklamowego pozyskiwanie kontaktów Facebook Lead Ads i gromadzić dane do Twoich klientów.

Przydatne artykuły, które pomogą Ci w budowaniu lepszych LANDING PAGE

🔗 Najlepsze wtyczki wordpress >>>

🔗 Jak skonfigurować mailerlite krok po kroku >>>

🔗 5  skutecznych metod generowania leadów w każdej branży>>>

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?