Jak zbudować dużą grupę na facebooku i na niej zarabiać?

Jak zbudować dużą grupę na facebooku i na niej zarabiać?

12 lutego 2021

W swoim życiu prowadziłem kilkadziesiąt grup. Od małych kilkutysięcznych społeczności do grup, które maja kilkaset tysięcy członków i są kombajnem do zarabiania pieniędzy.

Sam stworzyłem lub rozkręciłem 4 spore grupy biznesowe, które liczą minimum 10 k członków, a jedna z nich już dużo powyżej 30k.

Dziś opowiem Ci jak ja to robię i dlaczego mi się to udaje. Z tego wpisu dowiesz się też jak na takich grupach zarabiać.

„Jeżeli chcesz, abym pomógł Ci szybko zbudować dużą grupę na Facebooku wyślij do mnie maila na kontakt@tomaszguzik.pl lub po prostu zadzwoń na 602-727-263. Z przyjemnością Ci pomogę. „.

Wstęp do budowania grup

Moje początki można określić na grudzień 2016 rok. Wtedy powstała moja pierwsza grupa na facebooku. Dziś nazywa się ona Fabryka Sukcesu. To był mój pierwszy projekt, który zrzeszał osoby które interesowały się zarabianiem na programach partnerskich, czy też inwestycjami na giełdzie. Przy tworzeniu tego projektu dużo się nauczyłem i zauważyłem, że nie mam problemu w wyrażaniu swoich myśli w postach tekstowych. Produkowałem ich masę.

Od tamtego czasu rozkręcałem wiele grup swoich, ale też pomagałem przy grupach klientów. Jedna z moich aktualnych klientek prowadzi społeczność 200 000 kobiet w branży odchudzania! Niesamowita społeczność, energia i grupa osób nad którą trzeba sporo pracować, moderować, ale też o ogromnym potencjalne biznesowym.

Sposoby na budowanie grupy

Zacznij od nazwy. Zastanów się na czym się znasz, w czym się specjalizujesz i co chcesz żeby się tam znajdowało. Stworzenie grupy jest super proste i zaraz pokażę Ci jak to zrobić. Problem jest na dalszym etapie kiedy zastanawiamy się jak przyciągnąć tam pierwszych użytkowników.

Wymyśl nazwę, którą użytkownicy mogą wyszukiwać w wyszukiwarce facebookowej. 

Przykład z mojego życia:

Ostatnio zastanawiałem się nad zakupem czytnika e-booków, więc dołączyłem do grupy zrzeszającej osoby posiadające czytnik kindle. 

Wcześniej gdy 2 lata temu przeprowadzałem się do Lublina pierwsze co zrobiłem to wyszukałem kilka grup lokalnych typu Kupię/Sprzedam Lublin, bo było to w obszarze moich potrzeb bądź zainteresowań.

Jeżeli nie masz bardzo silnej marki osobistej dużo prościej będzie Ci stworzyć grupę o określonym obszarze zainteresowań użytkowników. Gdybym dzisiaj chciał stworzyć grupę o marketingu internetowym dużo łatwiej będzie mi ją wypromować gdy będzie się nazywała:

Marketing Internetowy Polska niż Tomasz Guzik – Grupa fanowska.

Rozumiesz co mam na myśli? 

Ludzie częściej wpisują w facebooku marketing, niż Tomasz Guzik.

Ale jeśli prowadzisz grupę np. Dla kogoś lub sam masz bardzo silną markę to Twoje nazwisko może Ci pomóc w wypromowaniu grupy.

Jak stworzyć grupę na facebooku krok po kroku.

Będąc zalogowany do facebooka skieruj swój wzrok w lewą stronę ( wersja desktopowa) i kliknij + Utwórz nową grupę.

Twoim oczom ukaże się taki oto prosty i intuicyjny panel

instrukcja jak stworzyć grupę na facebooku krok po kroku

Na samej górze po lewej wpisz nazwę twojej grupy według wcześniejszych wytycznych o których Ci wspominałem.

Niżej wybierz czy grupa ma być publiczna, czy prywatna. Tutaj rekomenduję wybrać grupę prywatną. Grupy publiczne są ogólnodostępne i posty są widoczne dla użytkowników nawet jeśli do grupy nie należą.

Jeśli ktoś zaprosi Cię do grupy, a nie akceptujesz zaproszenia to również widzisz jakie posty się tam pojawiają.

Tworząc grupy publiczne możesz spodziewać się szybszych przyrostów za to dużo niższej jakości. Mogą tam trafiać przypadkowi ludzie nie związani z tematem.

Takie grupy mają zastosowanie między innymi przy organizowaniu różnych strajków typu strajk przedsiębiorców lub przy wyborach parlamentarnych. W grupach tematycznych, biznesowych, hobbistycznych rekomenduję wybranie grupy prywatnej.

Na samym dole wybierz, aby grupa była widoczna dla użytkowników. Jeżeli wybierzesz inaczej to Twojej grupy nie będzie dało się wyszukać w wyszukiwarce ,a jedyny dostęp będziesz mógł uzyskać otrzymując od kogoś link URL kierujący do tej grupy. 

W 90% przypadków rekomenduję, aby grupa była prywatna + widoczna.

To cała magia tworzenia grupy? Było tak ciężko?

A i jeszcze jedno! Zapomniałbym wspomnieć o banerku na zdjęcie w tle grupy. O tym jakiej rozdzielczości powinieneś użyć i jakiego programu dowiesz się z tego artykułu w którym opisuję wiele darmowych i płatnych programów

Szybkie i skuteczne metody pozyskiwania ludzi do grupy

Link do grupy na Thank You Page

Jedną z najlepszych metod budowania grupy w sposób bardzo szybki jest umiejętne zbudowanie lejka marketingowego. Jeżeli organizujesz różnego rodzaju webinary, rozdajesz użytkownikom darmowe ebooki, budujesz bazy newsletterowe to wykorzystaj te zasoby do przekierowania ruchu na Twoją grupę.

Nie znam szybszej metody budowania grupy jak podlinkowanie jej na stronie Thank You Page po zapisie na webinar lub po pobraniu ebooka. Szybsza metoda po prostu nie istnieje!

przykład strony thank you page kierującej do grupy

Link do grupy w Lead Magnet

Jeżeli prowadzisz kampanie na darmowy e-book nie zapomnij w treści przemycić kilka razy informacji o dostępie do zamkniętej grupy. Pamietaj o silnym Call to Action w stylu : Jeśli chcesz odebrać bezpłatne materiały, których nie publikuje nigdzie indziej kliknij w przycisk, aby otrzymać dostęp do zamkniętej grupy na facebooku.

Link do grupy w newsletterze

W automatycznych kampaniach lub w regularnej komunikacji w newsletterze nie zapominaj o tym, aby linkować do grupy. Jest to kolejne narzędzie, które w perspektywie kilku dni jest w stanie skutecznie przekonwertować użytkownika z listy adresowej na grupę na facebooku.

Te 3 strategie pozwalają mi osiągać konwersje na poziomie ponad 80%. Czyli na 100 zapisów do bazy mailingowej aż 80+ osób klika dołącz do grupy na Facebooku. Dzięki temu nowe grupy, które prowadze dla klientów dosłownie eksplodują w niesamowitym tempie.

To moja tajna broń o której wie bardzo mało osób i używa jej może 2% firm w całej Polsce.

Pozyskiwanie użytkowników do grupy na facebooku z innych social media

Doskonałym miejscem do pozyskiwania użytkowników na grupę jest prowadzenie firmowego kanału na Youtubie. Jeżeli prowadzisz kanał tematyczny. Edukujesz ludzi, budujesz społeczność wystarczy, że podlinkujesz w opisie link do grupy i wspomniesz o niej na materiale, a w bardzo krótkim czasie możesz spodziewać się sporych przyrostów na facebooku.

Warunek jest taki! Musisz mieć rozwinięty kanał na Youtubie. Jeżeli Twój kanał jest skromny to przyrosty również będą szły w wolniejszym tempie, ale jest to kolejne dodatkowe źródło ruchu na grupę.

Metoda bardzo rzadko stosowana, a jednocześnie bardzo skuteczna.

Group collector – Genialne narzędzie do budowania zaangażowania i automatyzacji

https://groupcollector.com dzięki temu narzędziu możemy w pełni zautomatyzować pozyskiwanie leadów z naszej grupy na facebooku, a dodatkowo możemy zbudować na grupie wysokie zaangażowanie.

Jak to działa? 

Każdy właściciel grupy może zadać pytania do użytkownika, który prosi o dołączenie do Twojej grupy. W pytaniach ustawiamy opcję : „jeśli chcesz otrzymać dostęp do xyz zostaw poniżej swój adres email”. 

Dzięki temu gromadzimy emaile od użytkowników grupy. Narzędzie groupcollector automatycznie takie dane zczytuje i wysyła je do arkuszy google, automatycznie akceptuje zaproszenie i automatycznie wyśle takie dane do Twojego systemu mailowego. 

Dzięki temu możesz stworzyć kolejkę emaili , która będzie automatycznie startować w momencie gdy ktoś kliknie dołącz do grupy.

W bardzo szybkim tempie użytkownik pozna dokładnie kim jesteś, w czym pomagasz i zbudujesz dzięki temu szybką rozpoznawalność.

Jest to jedno z najlepszych narzędzi dotyczących grup na facebooku.

Narzędzie w prosty sposób zainstalujemy w formie dodatku do przeglądarki google chrome

Crossowanie się z innymi twórcami lub organizowanie zamkniętych wyzwań

Dobrą metodą jest połączenie sił z innymi twórcami i robienie wspólnych live lub po prostu organizowanie zamkniętych wyzwań na grupie. Dzięki temu użytkownicy jeszcze chętniej będą dołączali do grupy, bo chcą tam uzyskać dostęp do zamkniętej wiedzy lub do twórcy, którego śledzą w innych miejscach.

Dzięki crossom możesz w krótkim czasie odnotować wzrost puli użytkowników np. O 20-30%. Niesamowite prawda?

Jak angażować społeczność na grupie ?

Ważne jest, aby po dołączeniu użytkownicy mieli co robić w środku. Aby znaleźli odpowiedzi na swoje pytania i aby grupa spełniała ich oczekiwania. 

  1. Publikuj ciekawe, angażujące do dyskusji wpisy.
  2. Pozwalaj użytkownikom na umieszczanie swoich postów na pewnym etapie grupa może zacząć żyć swoim życiem sama
  3. Organizuj trudniejsze do realizacji formaty jak np. Live na żywo
  4. Pozwalaj raz w tyg. Np. Linkować swoje linki do innych miejsc w internecie.
  5. Co jakiś czas czyść grupę i nie wpuszczaj spamerski fejk kont
  6. Nagraj wideo powitalne i podwieś na samej górze grupy, oraz poproś o przedstawienie się
  7. Pytaj społeczność czego oczekują po obecności w grupie i w jakim kierunku chcą, aby grupa podążała
  8. Wykorzystuj grupę do przekierowywania ruchu w inne miejsca np. newsletter, kanał na yt
  9. Nie bój się wykorzystywać grupy w celach biznesowych i budowania siatki kontaktów
  10. Dbaj o kulturę osobistą i moderacje komentarzy, postów

Jak pozyskać pierwszych 5000 użytkowników?

Wykorzystaj płatne reklamy kierujące po lead magnet lub webinar. Gdy osiągniesz pewną pulę użytkowników facebook sam zacznie polecać Twoją grupę w sposób organiczny.

Jak zarabiać na grupach na facebooku?

Metod monetyzacji społeczności jest bardzo dużo i wszystko tak na prawdę zależy od obszaru Twojej specjalizacji. Na grupie możesz:

  1. Sprzedawać swoje własne produkty
  2. Promować produkty w modelu afiliacyjnym
  3. Pozyskiwać klientów na usługi ( mój model biznesowy)
  4. Możesz udostępniać powierzchnię reklamową za pieniądze (baner zdjęcie w tle + podwieszane wpisy)
  5. Zamknięta grupa membership, aby uzyskać dostęp zapłać tyle jednorazowo lub w abonamencie miesięcznym

Aktualnie wszystko skręca w kierunku Membershipów, czyli abonamentowych platform. Nawet Facebook udostępnia taką opcję użytkownikom. W chwili, gdy piszę ten post ta funkcja jest dopiero testowana na Polskim rynku. W przyszłości będzie można tworzyć zamknięte grupy abonamentowe z użyciem FB bez żadnego zewnętrznego softu. Genialne prawda?

Grupy na facebooku są też świetnym dodatkiem do szkoleń stacjonarnych, oraz online gdzie użytkownicy mogą zadawać swoje pytania, gdy przerabiany materiał ich przerasta.

Podsumowanie dotyczące grup na facebooku

Jak widzisz grupy to potężne narzędzia do generowania biznesu, a ich budowanie wcale nie musi być takie trudne. Pamiętaj, że grupy to dodatkowy darmowy zasięg. Każda wydana złotówka na marketing może dzięki nim pracować wielokrotnie. Umieść linki do grupy w strategicznych miejscach swojego lejka marketingowego i zarabiaj na nich duże pieniądze.

Grupy różnię się od Fanpage tym, że mają znacznie wyższe zasięgi. To samo jest w przypadku Live organizowanych na zamkniętych grupach. Grupy generują wyższe zaangażowanie! 

Oprócz artykułu stworzyłem dla Ciebie mięsisty podcast w którym wchodzę jeszcze głębiej w technikalia rozwijania grup na fb.

Podcast Jak zbudować dużą grupę na min. 20 000 użytkowników

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?